abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87269648
Gamebedrijven hebben devkits van 5000+ euro per stuk. :P
En dat hele "je koopt het dus je mag er alles op" geldt niet voor dit soort dingen afaik. Ding is niet gemaakt als devkit dus je kan het gewoon zien als een accesoire, zoals een softwaretitel. En het ondersteunen van de XNA community kost ook veel geld en tijd, waar zij verder niets van terug zien. Het maken van een commerciele game gaat trouwens weer totaal anders.
pi_87278819
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:03 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Gamebedrijven hebben devkits van 5000+ euro per stuk. :P
En dat hele "je koopt het dus je mag er alles op" geldt niet voor dit soort dingen afaik. Ding is niet gemaakt als devkit dus je kan het gewoon zien als een accesoire, zoals een softwaretitel. En het ondersteunen van de XNA community kost ook veel geld en tijd, waar zij verder niets van terug zien. Het maken van een commerciele game gaat trouwens weer totaal anders.
Je zal wel gelijk hebben, ik vind gewoon dat ze het niet slim doen.Want nu moet je als je wil beginnen al 50 euro betalen. Ze zouden beter iets kunnen bedenken waarin je vrij bent om te beginnen en dan betaald voor iets waar je echt iets aan hebt.
Laat me nou lekker zeiken :').
Finally, someone let me out of my cage
  zondag 10 oktober 2010 @ 00:38:00 #53
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87371854
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:24 schreef Diabox het volgende:
Leuk weetje.
[..]


Haast niet voor te stellen als je dit zo ziet:

Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:53:59 #54
189216 netolk
maar dan andersom
pi_87378511
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:38 schreef Outlined het volgende:

[..]

Haast niet voor te stellen als je dit zo ziet:
umm... denk dat je plaatje niet werkt....

en die graphics zijn minder ja, maar dat zegt nog niets over hoe het geprogrammeerd is...
Beware of the Raping Zebra's
pi_87405538
in c++ kon je zon leuk truukje doen waardoor je een reference als type van een functie kan hebben. Waardoor je sit soort dingen kan doen:
Grootste(variable1, variabele2) = 5;

Waardoor de grootste van die 2 variabelen op 5 werd gezet.
Dit kan niet in c#, of wel?
Finally, someone let me out of my cage
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:27:01 #56
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87405818
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:16 schreef minibeer het volgende:
in c++ kon je zon leuk truukje doen waardoor je een reference als type van een functie kan hebben. Waardoor je sit soort dingen kan doen:
Grootste(variable1, variabele2) = 5;

Waardoor de grootste van die 2 variabelen op 5 werd gezet.
Dit kan niet in c#, of wel?
is dit niet veel leesbaarderder :')

1
2
3
4
if (variable1 > variable2)
    variable1 = 5;
else
    variable2 = 5;
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  maandag 11 oktober 2010 @ 08:51:44 #57
189216 netolk
maar dan andersom
pi_87408777
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:27 schreef Outlined het volgende:

[..]

is dit niet veel leesbaarderder :')
[ code verwijderd ]


Lijkt me leesbaarder maar is wel meer code waardoor het toch onduidelijk kan worden als je zelf die andere notatie gewend bent...
Beware of the Raping Zebra's
pi_87409920
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:27 schreef Outlined het volgende:
[..]
is dit niet veel leesbaarderder :')
[ code verwijderd ]
Vind je? Semantisch niet echt geweldig leesbaar. Liever:
1Rijkste(GraafA, KoningB).GeefAanDeArmen();
dan
1if (GraafA.Rijkdom> KoningB.Rijkdom) GraafA.GeefAanDeArmen() else GraafB.GeefAanDeArmen();
Vooral als de evaluatie wat ingewikkelder, of als je meerdere dingen moet nesten :)
pi_87414370
het ging me ook niet echt om de leesbaarheid maar meer om het truukje ;).
(kan die nou in c# of niet?)

[ Bericht 4% gewijzigd door minibeer op 11-10-2010 12:48:56 ]
Finally, someone let me out of my cage
pi_87414965
Ik ken C# niet zo goed, maar is het niet zo dat daar objecten per definitie reference-typed zijn? Dan zou het op zich met objecten moeten kunnen (mogelijk niet met built-in types).
pi_87414986
-edit verkeerd begrepen :*-
Of toch du vader?
pi_87415029
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:00 schreef Luchtkoker het volgende:
huh reference-typed, wat is dat, ik snap er niks van
Gast :')
pi_87415059
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:01 schreef Diabox het volgende:

[..]

Gast :')
Leuk he, quotes editen. :*
Of toch du vader?
pi_87415544
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:59 schreef thabit het volgende:
Ik ken C# niet zo goed, maar is het niet zo dat daar objecten per definitie reference-typed zijn? Dan zou het op zich met objecten moeten kunnen (mogelijk niet met built-in types).
classes wel ja, structs niet
standaardtypes niet nee
dus ik denk dat het idd alleen met class-objecten kan
Finally, someone let me out of my cage
pi_87421402
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:17 schreef minibeer het volgende:

[..]

classes wel ja, structs niet
standaardtypes niet nee
dus ik denk dat het idd alleen met class-objecten kan
Ben geen C# wiz maar je kan volgens mij expliciet aangeven dat je iets by ref wilt sturen, dus ik neem aan dat je het ook met primitives en structs kan.
pi_87423562
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:05 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Ben geen C# wiz maar je kan volgens mij expliciet aangeven dat je iets by ref wilt sturen, dus ik neem aan dat je het ook met primitives en structs kan.
:Y

maar helaas kan je geen reference returnen als waarde van een methode op die manier..
Finally, someone let me out of my cage
pi_87447149
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:00 schreef minibeer het volgende:

[..]

:Y

maar helaas kan je geen reference returnen als waarde van een methode op die manier..
Als je functie een class returnt is het altijd by value dan (snap ik voor scope vars, maar ook als je in de functie bijv. een new doet?) En als je dan een class maakt met daarin een class reference en die returnt?
pi_87455872
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:31 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Als je functie een class returnt is het altijd by value dan (snap ik voor scope vars, maar ook als je in de functie bijv. een new doet?) En als je dan een class maakt met daarin een class reference en die returnt?
Left side of an expression must be a variable or object ofzoiets kreeg ik de vorige keer. Dus nee, het zit er niet in op die manier :N
Finally, someone let me out of my cage
pi_87456410
Als ik zo even snel google dan kan het wel gewoon :P
pi_87463375
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:17 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Als ik zo even snel google dan kan het wel gewoon :P
wat zijn je bronnen? :P
Finally, someone let me out of my cage
pi_87463518
Misschien toch maar een apart C#-topic maken? ;)
pi_87463744
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:33 schreef thabit het volgende:
Misschien toch maar een apart C#-topic maken? ;)
:@
ik ben de enige die vragen stelt dan ben ik bang...
Finally, someone let me out of my cage
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:41:00 #73
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87463767
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:59 schreef thabit het volgende:
Ik ken C# niet zo goed, maar is het niet zo dat daar objecten per definitie reference-typed zijn? Dan zou het op zich met objecten moeten kunnen (mogelijk niet met built-in types).
Wat zou kunnen is als je een ValueObject hebt met daarin een value, is dat je iets als dit doet:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
public ValueObject Grootste(ValueObject v1, ValueObject v2)
{
   if(v1.value > v2.value)
      return v1;
   else 
      return v2;
}

Grootste(v1, v2).value = 5;
Dit is typisch iets waar je pointers voor nodig hebt, en die heeft C# niet.

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:40 schreef minibeer het volgende:

[..]

:@
ik ben de enige die vragen stelt dan ben ik bang...
Tja, maar C# heeft echt geen hout met C++ te maken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_87463874
Kan je niet gewoon

MyClass functie (MyClass a, MyClass b)
{
if (a.waarde > b.waarde) return a; else return b;
}
Of maakt hij bij returnen dan altijd een kopie?
En zo ja, hoe return je dan een nieuw gemaakt object vanuit een functie zonder extra kopieren? of kan dat gewoon niet. :)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:47:50 #75
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87463970
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:44 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Kan je niet gewoon

MyClass functie (MyClass a, MyClass b)
{
if (a.waarde > b.waarde) return a; else return b;
}
Of maakt hij bij returnen dan altijd een kopie?
En zo ja, hoe return je dan een nieuw gemaakt object vanuit een functie zonder extra kopieren? of kan dat gewoon niet. :)
Wat is je vraag precies? Jouw functie doet exact hetzelfde als mijn "grootste" functie?

En nee, hij maakt niet plotseling een kopie. Je krijgt gewoon de reference a of b terug.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')