Je zal wel gelijk hebben, ik vind gewoon dat ze het niet slim doen.Want nu moet je als je wil beginnen al 50 euro betalen. Ze zouden beter iets kunnen bedenken waarin je vrij bent om te beginnen en dan betaald voor iets waar je echt iets aan hebt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:03 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Gamebedrijven hebben devkits van 5000+ euro per stuk.
En dat hele "je koopt het dus je mag er alles op" geldt niet voor dit soort dingen afaik. Ding is niet gemaakt als devkit dus je kan het gewoon zien als een accesoire, zoals een softwaretitel. En het ondersteunen van de XNA community kost ook veel geld en tijd, waar zij verder niets van terug zien. Het maken van een commerciele game gaat trouwens weer totaal anders.
Haast niet voor te stellen als je dit zo ziet:quote:
umm... denk dat je plaatje niet werkt....quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:38 schreef Outlined het volgende:
[..]
Haast niet voor te stellen als je dit zo ziet:
is dit niet veel leesbaarderderquote:Op maandag 11 oktober 2010 00:16 schreef minibeer het volgende:
in c++ kon je zon leuk truukje doen waardoor je een reference als type van een functie kan hebben. Waardoor je sit soort dingen kan doen:
Grootste(variable1, variabele2) = 5;
Waardoor de grootste van die 2 variabelen op 5 werd gezet.
Dit kan niet in c#, of wel?
1 2 3 4 | variable1 = 5; else variable2 = 5; |
Lijkt me leesbaarder maar is wel meer code waardoor het toch onduidelijk kan worden als je zelf die andere notatie gewend bent...quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:27 schreef Outlined het volgende:
[..]
is dit niet veel leesbaarderder
[ code verwijderd ]
Vind je? Semantisch niet echt geweldig leesbaar. Liever:quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:27 schreef Outlined het volgende:
[..]
is dit niet veel leesbaarderder
[ code verwijderd ]
1 |
1 |
Gastquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:00 schreef Luchtkoker het volgende:
huh reference-typed, wat is dat, ik snap er niks van
classes wel ja, structs nietquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:59 schreef thabit het volgende:
Ik ken C# niet zo goed, maar is het niet zo dat daar objecten per definitie reference-typed zijn? Dan zou het op zich met objecten moeten kunnen (mogelijk niet met built-in types).
Ben geen C# wiz maar je kan volgens mij expliciet aangeven dat je iets by ref wilt sturen, dus ik neem aan dat je het ook met primitives en structs kan.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:17 schreef minibeer het volgende:
[..]
classes wel ja, structs niet
standaardtypes niet nee
dus ik denk dat het idd alleen met class-objecten kan
quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:05 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ben geen C# wiz maar je kan volgens mij expliciet aangeven dat je iets by ref wilt sturen, dus ik neem aan dat je het ook met primitives en structs kan.
Als je functie een class returnt is het altijd by value dan (snap ik voor scope vars, maar ook als je in de functie bijv. een new doet?) En als je dan een class maakt met daarin een class reference en die returnt?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:00 schreef minibeer het volgende:
[..]
![]()
maar helaas kan je geen reference returnen als waarde van een methode op die manier..
Left side of an expression must be a variable or object ofzoiets kreeg ik de vorige keer. Dus nee, het zit er niet in op die manierquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:31 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Als je functie een class returnt is het altijd by value dan (snap ik voor scope vars, maar ook als je in de functie bijv. een new doet?) En als je dan een class maakt met daarin een class reference en die returnt?
wat zijn je bronnen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:17 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Als ik zo even snel google dan kan het wel gewoon
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:33 schreef thabit het volgende:
Misschien toch maar een apart C#-topic maken?
Wat zou kunnen is als je een ValueObject hebt met daarin een value, is dat je iets als dit doet:quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:59 schreef thabit het volgende:
Ik ken C# niet zo goed, maar is het niet zo dat daar objecten per definitie reference-typed zijn? Dan zou het op zich met objecten moeten kunnen (mogelijk niet met built-in types).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | { if(v1.value > v2.value) return v1; else return v2; } Grootste(v1, v2).value = 5; |
Tja, maar C# heeft echt geen hout met C++ te maken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:40 schreef minibeer het volgende:
[..]
![]()
ik ben de enige die vragen stelt dan ben ik bang...
Wat is je vraag precies? Jouw functie doet exact hetzelfde als mijn "grootste" functie?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:44 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Kan je niet gewoon
MyClass functie (MyClass a, MyClass b)
{
if (a.waarde > b.waarde) return a; else return b;
}
Of maakt hij bij returnen dan altijd een kopie?
En zo ja, hoe return je dan een nieuw gemaakt object vanuit een functie zonder extra kopieren? of kan dat gewoon niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |