Ik weet dat het kan, je hebt programma's die het gehele geheugen dat gebruikt word door een programma kunnen lezen/wijzigen weet alleen niet of het met een HWND kanquote:Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef FastFox91 het volgende:
Met windows.h heb ik een HWND van een andere applicatie. De applicatie heeft een tabel die ik wil uitlezen en gebruiken. Is dat mogelijk (met HWND) of ergens anders mee? Ben nog niet zo lang bezig met c++ en ik heb een aanwijzing nodig naar de goede richting.
Ik denk dat hij die HWND verkrijgt uit een .dll-etje ofzo, FastFox91 moet even wat specifieker zijnquote:Op zondag 2 januari 2011 21:31 schreef netolk het volgende:
[..]
Ik weet dat het kan, je hebt programma's die het gehele geheugen dat gebruikt word door een programma kunnen lezen/wijzigen weet alleen niet of het met een HWND kan
Je kan het bij aanvang van het programma op de heap declareren.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:28 schreef netolk het volgende:
[..]
Ik weet dat de destructor hier zinloos is, dacht in eerste instantie dat ie dan weggegooid werd bij het aanroepen van de destructor maar dat is dus niet zo...
Hoe kan je anders iets op de heap zetten dan?
1 | HWND venster = FindWindow( "venster", NULL); |
Oe dat klinkt interessant vertel!quote:Op zondag 2 januari 2011 21:45 schreef thabit het volgende:
[..]
Je kan het bij aanvang van het programma op de heap declareren.
Shared objects/shared memory is denk ik de term die het meeste raakte met wat jij wil.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:46 schreef FastFox91 het volgende:
@TeringHenkie Simpel, of bedoel je dit niet?
[ code verwijderd ]
netolk, dat is goed nieuws.Heb nou "Window Detective" gevonden. Gelukkig opensource, dus misschien kan ik daar wat van leren, maar denk dat dat nog te moeilijk voor mij is.
Gewoonquote:Op zondag 2 januari 2011 22:43 schreef netolk het volgende:
[..]
Oe dat klinkt interessant vertel!
Kan ik het dan ook via een pointer verwijderen van de heap?
1 2 3 4 5 6 | Bla *schaap = new Bla(); delete schaap; // EN ALTIJD: schaap = 0; |
joh, alleen werd er gesuggereerd dat het ook zonder new kan...quote:
quote:Op maandag 3 januari 2011 13:37 schreef netolk het volgende:
[..]
joh, alleen werd er gesuggereerd dat het ook zonder new kan...
ten 2e kan je dit niet verwijderen via een pointer...
1 2 3 4 5 6 7 | class PietjePuk { ... }; PietjePuk a, b(123, 456), c(a); int main() { ... } |
Hmm.. tja dat is ook niet echt een oplossing... het gaat om aardig wat objecten die in runtime gemaakt moeten kunnen worden... maar misschien kan ik het met een scope wel maken...quote:Op maandag 3 januari 2011 14:57 schreef thabit het volgende:
Zoiets:
[ code verwijderd ]
Ik zou dit overigens niet met de hand destructen, de destructors worden automatisch aangeroepen bij het afsluiten van het programmen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | class Data{ //blabla }; int main(){ { Data myData(); // doe dingen met data } // dan bestaat myData hier niet meer toch? } |
Yep, alles daarbinnen wordt van de stack geflikkerd na de sluitende haken.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:03 schreef netolk het volgende:
[..]
Hmm.. tja dat is ook niet echt een oplossing... het gaat om aardig wat objecten die in runtime gemaakt moeten kunnen worden... maar misschien kan ik het met een scope wel maken...
[ code verwijderd ]
Het klopt dat myData alleen maar in de binnenste scope (waar het gemaakt word) bestaat toch?
maarja dit is niet zo netjes kan dit ook beter?
Maar kan dit ook netter?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:05 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Yep, alles daarbinnen wordt van de stack geflikkerd na de sluitende haken.
Ik heb iets bedacht als ik die data dingen nu eens gewoon in een vector oid zet en zo nu en dan kijk of ze weg kunnen, is dat iets wat redelijk efficiënt is of word het dan gewoon zo'n chaos?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:06 schreef netolk het volgende:
[..]
Maar kan dit ook netter?
Het liefst op elk moment van je stack te gooien via een pointer oid.
weg uit dit topic!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:25 schreef thabit het volgende:
Een andere optie is om geen C++ te gebruiken, maar een taal met ingebouwde garbage collection en op die manier jezelf in de 21ste eeuw te verwelkomen.
Hehe zo oud ben ik nou ook weer niet hoor...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:43 schreef minibeer het volgende:
[..]
weg uit dit topic!
de jeugd van tegenwoordig... geen respect meer voor mensen van de oude stempel
Ik onderschrijf dit.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:25 schreef thabit het volgende:
Een andere optie is om geen C++ te gebruiken, maar een taal met ingebouwde garbage collection en op die manier jezelf in de 21ste eeuw te verwelkomen.
Ja? Dus dit is 1337?quote:
1 | std::map<std::string, std::vector<std::pair<double, std::string> > > list; |
Want in C# kun je nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:36 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ja? Dus dit is 1337?Het is eerder troep
[ code verwijderd ]
1 | System.Collections.Generic.Dictionary<System.String, System.Collections.Generic.List<System.Collections.Generic.KeyValuePair<double, System.String>>> list |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |