abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 01:40:03 #1
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86887829
Ik kwam enkele maanden geleden al mijn Donald Ducks (weekblad) tegen op de zolder van mijn ouderlijke huis. Prachtig natuurlijk, dus heb ik de hele doos meegenomen naar mijn bescheiden studentenkamertje.

Nu liggen ze echter in diezelfde doos weg te rotten. Ik zou ze daarom graag willen archiveren. Ik dacht eraan om ze allemaal in hoezen te doen en vervolgens elk jaargang in een dossiermap te stoppen. Echter, daarvoor is het handig als ik weet wat voor papierformaat deze Ducks hebben.

Ik heb het internet al afgezocht en heb niks kunnen vinden. De Ducks heb ik gemeten en ze zijn ongeveer 26x16cm. Ik kan echter niet vinden wat voor papierformaat dit is (dus iets als A4 of B5).

Iemand enig idee?
This isn't even my final form.
pi_86887957
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:40 schreef Levolution het volgende:
Ik kwam enkele maanden geleden al mijn Donald Ducks (weekblad) tegen op de zolder van mijn ouderlijke huis. Prachtig natuurlijk, dus heb ik de hele doos meegenomen naar mijn bescheiden studentenkamertje.

Nu liggen ze echter in diezelfde doos weg te rotten. Ik zou ze daarom graag willen archiveren. Ik dacht eraan om ze allemaal in hoezen te doen en vervolgens elk jaargang in een dossiermap te stoppen. Echter, daarvoor is het handig als ik weet wat voor papierformaat deze Ducks hebben.

Ik heb het internet al afgezocht en heb niks kunnen vinden. De Ducks heb ik gemeten en ze zijn ongeveer 26x16cm. Ik kan echter niet vinden wat voor papierformaat dit is (dus iets als A4 of B5).

Iemand enig idee?
waarom haal je niet de opbergmappen van de duck zelf niet? :)
  maandag 27 september 2010 @ 02:07:51 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_86888185
A4 is 29,7 bij 21
Ok stelletje hokboeren
  maandag 27 september 2010 @ 02:09:04 #4
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_86888197
http://nl.wikipedia.org/wiki/Papierformaat

B5 komt zo te zien nog het meest in de buurt
Ok stelletje hokboeren
  maandag 27 september 2010 @ 02:09:54 #5
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86888204
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:49 schreef blessed19 het volgende:

[..]

waarom haal je niet de opbergmappen van de duck zelf niet? :)
Die zijn toch voor een halfjaar Ducks? Ik heb liever voor een heel jaargang, zodat ik maar 8 mappen nodig heb (8 jaargangen). Tevens vind ik dat felgele niet zo frisjes staan. Plus het is duur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Levolution op 27-09-2010 02:58:23 ]
  maandag 27 september 2010 @ 02:12:11 #6
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86888231
quote:
Op maandag 27 september 2010 02:09 schreef padlarf het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Papierformaat

B5 komt zo te zien nog het meest in de buurt
Klopt, maar als er een standaardmaat is voor de Ducks, koop ik liever hoezen in die maat. Hoe strakker de hoezen zitten, hoe netter ze bewaard blijven. Anders schuiven ze zo heen en weer.

Als het echt niet anders kan, wordt het B5. Maar ik ga er toch eerst proberen achter te komen. Zal binnenkort ook wel even een winkeltje voor kantoorartikelen checken.
  maandag 27 september 2010 @ 02:18:23 #7
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86888274
Ik besef eigenlijk dat de Ducks door hun eigen gewicht als het ware weg zullen zakken in archiefmappen (ordners). Als iemand een idee/alternatief/oplossing heeft, hoor ik het graag. Anders worden het toch ordners die ik dan maar netjes moet opbergen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Levolution op 27-09-2010 02:27:52 ]
pi_86888379
Tsja, als je ze mooi en intact wil bewaren dan zul je misschien wel compromissen moeten sluiten.

Maar ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat je ze perforeert en dan in zo'n grote map stopt :P Dat je ze er nog steeds uit kan halen, weetjewel, maar dat ze wel stevig vast zitten :P
  maandag 27 september 2010 @ 02:39:06 #9
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86888414
quote:
Op maandag 27 september 2010 02:34 schreef Maisnon het volgende:
Tsja, als je ze mooi en intact wil bewaren dan zul je misschien wel compromissen moeten sluiten.

Maar ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat je ze perforeert en dan in zo'n grote map stopt :P Dat je ze er nog steeds uit kan halen, weetjewel, maar dat ze wel stevig vast zitten :P
Dat zou ik nooit durven! :o Bovendien bestaat de kans dat ze dan uitscheuren.

Dan liever in stevige hoezen en eventueel de ordners plat neerleggen zodat de Ducks niet gaan hangen. Niet echt mooi voor in een boekenkast, maar mijn boekenkast kan ook niet bepaald 8 volle ordners gebruiken (hij zit al propvol). Dan komen ze maar in de stellingkast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Levolution op 27-09-2010 02:58:06 ]
  maandag 27 september 2010 @ 02:41:13 #10
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_86888431
Ik weet dat Donald Duck een paar jaar geleden zelf ook verzamelmappen aanbood. Misschien eens een kijkje op de website nemen of anders wat op markplaats rondstruinen ofzo? Daar moet je nog wel aan zien te komen. De betere stipboekhandel (Walk-In, Herengracht Den Haag) heeft daar ook wel mapjes voor. 't Formaat wordt vaker voor strips gebruikt, maar welk formaat dat nu precies is,- geen idee.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 27 september 2010 @ 02:42:15 #11
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_86888438
Oude duckies kan je nog goed op verdienen, trouwens. Jaren '50 doen nu 70 - 90 euro per stuk.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 27 september 2010 @ 02:57:55 #12
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86888553
quote:
Op maandag 27 september 2010 02:41 schreef JAM het volgende:
Ik weet dat Donald Duck een paar jaar geleden zelf ook verzamelmappen aanbood. Misschien eens een kijkje op de website nemen of anders wat op markplaats rondstruinen ofzo? Daar moet je nog wel aan zien te komen. De betere stipboekhandel (Walk-In, Herengracht Den Haag) heeft daar ook wel mapjes voor. 't Formaat wordt vaker voor strips gebruikt, maar welk formaat dat nu precies is,- geen idee.
Die verzamelbanden zijn duur. Ik vind het onzinnig om extra te moeten betalen omdat er toevallig 'Donald Duck' op de map staat. Bovendien zijn ze ook niet perfect, het schijnt dat de ijzeren pinnen in de banden wel eens gaan roesten (en dan krijg je vlekken). Een (strip)boekhandel of een kantoorartikelenhandel zal ik binnenkort sowieso checken.

quote:
Op maandag 27 september 2010 02:42 schreef JAM het volgende:
Oude duckies kan je nog goed op verdienen, trouwens. Jaren '50 doen nu 70 - 90 euro per stuk.
Zo oud zijn ze helaas niet. Ze komen uit 1997-2004, dat zijn dus 8 jaartjes (en niet 6 zoals ik eerder beweerde, besef ik nu, even editten) uit mijn jeugd.
Bovendien ben ik iemand die niet graag dingen weg doet, al helemaal geen boeken. :@
pi_86888636
quote:
Had je dat niet eerder kunnen vertellen? Heb een paar jaar terug dozen vol van bladen uit die tijd weggegooid :X
Eens even rekenen... Het waren er minstens 100, en dat dan keer 70 euro..

* anoniemelurker gaat even in een hoekje staan met een ezelmuts op :')
pi_86889989
quote:
Op maandag 27 september 2010 03:15 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Had je dat niet eerder kunnen vertellen? Heb een paar jaar terug dozen vol van bladen uit die tijd weggegooid :X
Eens even rekenen... Het waren er minstens 100, en dat dan keer 70 euro..

egt zonde. die bladen hoor je niet weg te gooien ;(
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_86890354
en aan een boekbinderij vragen wat een aantal jaargangen inbinden kost .
zal niet zo gek duur zijn denk ik
pi_86890486
quote:
Op maandag 27 september 2010 03:15 schreef anoniemelurker het volgende:
En terecht :')
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_86897431
quote:
Op maandag 27 september 2010 02:57 schreef Levolution het volgende:

[..]

Die verzamelbanden zijn duur. Ik vind het onzinnig om extra te moeten betalen omdat er toevallig 'Donald Duck' op de map staat. Bovendien zijn ze ook niet perfect, het schijnt dat de ijzeren pinnen in de banden wel eens gaan roesten (en dan krijg je vlekken). Een (strip)boekhandel of een kantoorartikelenhandel zal ik binnenkort sowieso checken.
[..]

Zo oud zijn ze helaas niet. Ze komen uit 1997-2004, dat zijn dus 8 jaartjes (en niet 6 zoals ik eerder beweerde, besef ik nu, even editten) uit mijn jeugd.
Bovendien ben ik iemand die niet graag dingen weg doet, al helemaal geen boeken. :@
Ik ben benieuwd als je een alternatief ervoor vind! :)
pi_86898187
Ik heb al m'n oude Donald Ducks in van die insteekhoezen (A4) zitten. Gewoon één per hoesje, en dan een jaargang in een grote multomap.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_86900993
Dozen van kopieerpapier zijn daar wel geschikt voor volgens mij. Je kunt de bladen plat neerleggen of rechtop volproppen. Doe wel een of twee repen inpaktape/ductape om de doos tegen het uitelkaarvallen.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_86903986
quote:
Heb hier jaargang 1968 t/m 1995 heel veel nummers liggen(volgens mij geen complete jaren meer) maar die zullen wel niet veel waard zijn.
pi_86906625
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:54 schreef WheeleE het volgende:
Dozen van kopieerpapier zijn daar wel geschikt voor volgens mij. Je kunt de bladen plat neerleggen of rechtop volproppen. Doe wel een of twee repen inpaktape/ductape om de doos tegen het uitelkaarvallen.
Het nadeel is dat die DD-bladen vrij dun zijn en dus niet fatsoenlijk mooi blijven staan. Bij Amerikaanse comics heb je een mooi plastic hoesje. Nu zullen die wel te klein zijn voor de DD-bladen, maar misschien is het mogelijk dat je die zelf of door een bedrijf kunt laten maken. Dan beschadigen ze minder snel en kun je ze beter rechtop zetten.
signatuurloos
pi_86906981
quote:
Op maandag 27 september 2010 02:12 schreef Levolution het volgende:

[..]

Klopt, maar als er een standaardmaat is voor de Ducks, koop ik liever hoezen in die maat. Hoe strakker de hoezen zitten, hoe netter ze bewaard blijven. Anders schuiven ze zo heen en weer.

Als het echt niet anders kan, wordt het B5. Maar ik ga er toch eerst proberen achter te komen. Zal binnenkort ook wel even een winkeltje voor kantoorartikelen checken.
Denk er wel om dat B5 25 centimeter in de lengte meet, terwijl jouw DD's er 26 zijn. Nu zal er wel wat speling in dergelijke dozen of mappen zijn, maar kijk wel of dat voldoende is :)
  maandag 27 september 2010 @ 17:17:36 #23
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86907226
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:12 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Denk er wel om dat B5 25 centimeter in de lengte meet, terwijl jouw DD's er 26 zijn. Nu zal er wel wat speling in dergelijke dozen of mappen zijn, maar kijk wel of dat voldoende is :)
Ja, goed punt. Ik neem dan wel een DD mee, dan kan ik sowieso passen enzo.
pi_86907855
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:04 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het nadeel is dat die DD-bladen vrij dun zijn en dus niet fatsoenlijk mooi blijven staan. Bij Amerikaanse comics heb je een mooi plastic hoesje. Nu zullen die wel te klein zijn voor de DD-bladen, maar misschien is het mogelijk dat je die zelf of door een bedrijf kunt laten maken. Dan beschadigen ze minder snel en kun je ze beter rechtop zetten.
Ze zijn inderdaad niet erg stevig. Plat in de doos leggen is dan een betere oplossing. In ieder geval als goedkope, tijdelijke methode.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  maandag 27 september 2010 @ 17:42:18 #25
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86908331
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:32 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad niet erg stevig. Plat in de doos leggen is dan een betere oplossing. In ieder geval als goedkope, tijdelijke methode.
Maar dat is niet zo fijn terugzoeken/bladeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')