waarom haal je niet de opbergmappen van de duck zelf niet?quote:Op maandag 27 september 2010 01:40 schreef Levolution het volgende:
Ik kwam enkele maanden geleden al mijn Donald Ducks (weekblad) tegen op de zolder van mijn ouderlijke huis. Prachtig natuurlijk, dus heb ik de hele doos meegenomen naar mijn bescheiden studentenkamertje.
Nu liggen ze echter in diezelfde doos weg te rotten. Ik zou ze daarom graag willen archiveren. Ik dacht eraan om ze allemaal in hoezen te doen en vervolgens elk jaargang in een dossiermap te stoppen. Echter, daarvoor is het handig als ik weet wat voor papierformaat deze Ducks hebben.
Ik heb het internet al afgezocht en heb niks kunnen vinden. De Ducks heb ik gemeten en ze zijn ongeveer 26x16cm. Ik kan echter niet vinden wat voor papierformaat dit is (dus iets als A4 of B5).
Iemand enig idee?
Die zijn toch voor een halfjaar Ducks? Ik heb liever voor een heel jaargang, zodat ik maar 8 mappen nodig heb (8 jaargangen). Tevens vind ik dat felgele niet zo frisjes staan. Plus het is duur.quote:Op maandag 27 september 2010 01:49 schreef blessed19 het volgende:
[..]
waarom haal je niet de opbergmappen van de duck zelf niet?
Klopt, maar als er een standaardmaat is voor de Ducks, koop ik liever hoezen in die maat. Hoe strakker de hoezen zitten, hoe netter ze bewaard blijven. Anders schuiven ze zo heen en weer.quote:Op maandag 27 september 2010 02:09 schreef padlarf het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Papierformaat
B5 komt zo te zien nog het meest in de buurt
Dat zou ik nooit durven!quote:Op maandag 27 september 2010 02:34 schreef Maisnon het volgende:
Tsja, als je ze mooi en intact wil bewaren dan zul je misschien wel compromissen moeten sluiten.
Maar ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat je ze perforeert en dan in zo'n grote map stoptDat je ze er nog steeds uit kan halen, weetjewel, maar dat ze wel stevig vast zitten
Die verzamelbanden zijn duur. Ik vind het onzinnig om extra te moeten betalen omdat er toevallig 'Donald Duck' op de map staat. Bovendien zijn ze ook niet perfect, het schijnt dat de ijzeren pinnen in de banden wel eens gaan roesten (en dan krijg je vlekken). Een (strip)boekhandel of een kantoorartikelenhandel zal ik binnenkort sowieso checken.quote:Op maandag 27 september 2010 02:41 schreef JAM het volgende:
Ik weet dat Donald Duck een paar jaar geleden zelf ook verzamelmappen aanbood. Misschien eens een kijkje op de website nemen of anders wat op markplaats rondstruinen ofzo? Daar moet je nog wel aan zien te komen. De betere stipboekhandel (Walk-In, Herengracht Den Haag) heeft daar ook wel mapjes voor. 't Formaat wordt vaker voor strips gebruikt, maar welk formaat dat nu precies is,- geen idee.
Zo oud zijn ze helaas niet. Ze komen uit 1997-2004, dat zijn dus 8 jaartjes (en niet 6 zoals ik eerder beweerde, besef ik nu, even editten) uit mijn jeugd.quote:Op maandag 27 september 2010 02:42 schreef JAM het volgende:
Oude duckies kan je nog goed op verdienen, trouwens. Jaren '50 doen nu 70 - 90 euro per stuk.
Had je dat niet eerder kunnen vertellen? Heb een paar jaar terug dozen vol van bladen uit die tijd weggegooidquote:Op maandag 27 september 2010 02:42 schreef JAM het volgende:
Oude duckies kan je nog goed op verdienen, trouwens. Jaren '50 doen nu 70 - 90 euro per stuk.
egt zonde. die bladen hoor je niet weg te gooienquote:Op maandag 27 september 2010 03:15 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Had je dat niet eerder kunnen vertellen? Heb een paar jaar terug dozen vol van bladen uit die tijd weggegooid
Eens even rekenen... Het waren er minstens 100, en dat dan keer 70 euro..
* anoniemelurker gaat even in een hoekje staan met een ezelmuts op
En terechtquote:Op maandag 27 september 2010 03:15 schreef anoniemelurker het volgende:
* anoniemelurker gaat even in een hoekje staan met een ezelmuts op
Ik ben benieuwd als je een alternatief ervoor vind!quote:Op maandag 27 september 2010 02:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
Die verzamelbanden zijn duur. Ik vind het onzinnig om extra te moeten betalen omdat er toevallig 'Donald Duck' op de map staat. Bovendien zijn ze ook niet perfect, het schijnt dat de ijzeren pinnen in de banden wel eens gaan roesten (en dan krijg je vlekken). Een (strip)boekhandel of een kantoorartikelenhandel zal ik binnenkort sowieso checken.
[..]
Zo oud zijn ze helaas niet. Ze komen uit 1997-2004, dat zijn dus 8 jaartjes (en niet 6 zoals ik eerder beweerde, besef ik nu, even editten) uit mijn jeugd.
Bovendien ben ik iemand die niet graag dingen weg doet, al helemaal geen boeken.
Heb hier jaargang 1968 t/m 1995 heel veel nummers liggen(volgens mij geen complete jaren meer) maar die zullen wel niet veel waard zijn.quote:Op maandag 27 september 2010 02:42 schreef JAM het volgende:
Het nadeel is dat die DD-bladen vrij dun zijn en dus niet fatsoenlijk mooi blijven staan. Bij Amerikaanse comics heb je een mooi plastic hoesje. Nu zullen die wel te klein zijn voor de DD-bladen, maar misschien is het mogelijk dat je die zelf of door een bedrijf kunt laten maken. Dan beschadigen ze minder snel en kun je ze beter rechtop zetten.quote:Op maandag 27 september 2010 14:54 schreef WheeleE het volgende:
Dozen van kopieerpapier zijn daar wel geschikt voor volgens mij. Je kunt de bladen plat neerleggen of rechtop volproppen. Doe wel een of twee repen inpaktape/ductape om de doos tegen het uitelkaarvallen.
Denk er wel om dat B5 25 centimeter in de lengte meet, terwijl jouw DD's er 26 zijn. Nu zal er wel wat speling in dergelijke dozen of mappen zijn, maar kijk wel of dat voldoende isquote:Op maandag 27 september 2010 02:12 schreef Levolution het volgende:
[..]
Klopt, maar als er een standaardmaat is voor de Ducks, koop ik liever hoezen in die maat. Hoe strakker de hoezen zitten, hoe netter ze bewaard blijven. Anders schuiven ze zo heen en weer.
Als het echt niet anders kan, wordt het B5. Maar ik ga er toch eerst proberen achter te komen. Zal binnenkort ook wel even een winkeltje voor kantoorartikelen checken.
Ja, goed punt. Ik neem dan wel een DD mee, dan kan ik sowieso passen enzo.quote:Op maandag 27 september 2010 17:12 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Denk er wel om dat B5 25 centimeter in de lengte meet, terwijl jouw DD's er 26 zijn. Nu zal er wel wat speling in dergelijke dozen of mappen zijn, maar kijk wel of dat voldoende is
Ze zijn inderdaad niet erg stevig. Plat in de doos leggen is dan een betere oplossing. In ieder geval als goedkope, tijdelijke methode.quote:Op maandag 27 september 2010 17:04 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het nadeel is dat die DD-bladen vrij dun zijn en dus niet fatsoenlijk mooi blijven staan. Bij Amerikaanse comics heb je een mooi plastic hoesje. Nu zullen die wel te klein zijn voor de DD-bladen, maar misschien is het mogelijk dat je die zelf of door een bedrijf kunt laten maken. Dan beschadigen ze minder snel en kun je ze beter rechtop zetten.
Maar dat is niet zo fijn terugzoeken/bladeren.quote:Op maandag 27 september 2010 17:32 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad niet erg stevig. Plat in de doos leggen is dan een betere oplossing. In ieder geval als goedkope, tijdelijke methode.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |