abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86857407
EW YORK (AFN) - Bestuurders van de Amerikaanse bank Citigroup kunnen dit jaar voor miljoenen dollars aan bonussen in aandelen tegemoetzien. De hoogste bonus gaat naar John Haven, het hoofd van Citi's institutionele klantengroep. Hij krijgt 9 miljoen dollar, maakte de bank bekend.

Vicevoorzitter Edward Kelly is goed voor 6 miljoen dollar en financieel directeur John Gerpach krijgt 4,2 miljoen dollar. De bank meldde verder dat topman Vikram Pandit volgend jaar in aanmerking komt voor verhoging van zijn symbolische salaris van 1 dollar per jaar.

Pandit liet echter weten behoefte te hebben aan verhoging van zijn jaarsalaris. Nadat hij in 2008 38 miljoen dollar had opgestreken, z. De bank ontkwam maar ternauwernood aan een faillissement tijdens de financiële crisis.

,,Passende compensatie''

De bank vindt echter dat Pandit ,,onvermoeibaar heeft gewerkt om Citi weer op het juiste spoor te krijgen''. Het bestuur acht daarom vanaf 2011 ,,een passende compensatie voor de CEO van Citi'' op zijn plaats.

De Amerikaanse overheid, die de bank met een financiële reddingsoperatie overeind hield, is nog steeds voor 17 procent eigenaar van Citigroup. De beloningen voor de topbestuurders zijn nog steeds heel erg hoog
  zondag 26 september 2010 @ 13:19:16 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86857488
Tsja in mijn volgend leven word ik topbestuurder bij een bank.
En maar collecteren en harken
  zondag 26 september 2010 @ 13:22:28 #3
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86857586
laten het, bonussen vangend, zover komen dat de bank aan de rand van de afrond staat, 'zorgt ervoor' dat het daarvan weer terugkrabbelt en krijgt ook daar weer een bonus voor. Hier is iets goed mis.
How can I make this topic about me?
pi_86858178
deze bankiers hebben goed gepresteerd
  zondag 26 september 2010 @ 13:40:52 #5
106302 mustisuc
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_86858213
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:39 schreef saarrr het volgende:
deze bankiers hebben goed gepresteerd
Volgens Citigroup wel, maar is dit ook echt in werkelijkheid zo?
pi_86858547
Waar ligt Ew York?
pi_86858651
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:40 schreef mustisuc het volgende:

[..]

Volgens Citigroup wel, maar is dit ook echt in werkelijkheid zo?
daar ga ik wel van uit anders doen ze zo iets niet
pi_86867908
mega-bonussen terwijl men miljarden overheidssteun krijgt om overeind te blijven; hoe leg je zoiets uit aan de gemiddelde belastingbetalende burger? Hoe kan het dat dit nu nog doorgaat, terwijl dit één van de oorzaken is van de huidige kredietcrisis? Moeten de ontvangers van deze bonussen ook op zoek naar ander werk? Moeten zij hun huis (huizen) verkopen? En hun auto ('s) ? Wat voor maatschappij leven wij dat dit zomaar allemaal ongestraft kan? Het is echt allemaal te gek voor woorden en ongelooflijk !!
pi_86882574
"Heey jongens, als ik nou eens zeg dat ik er geen geld voor hoef en jullie het me vervolgens toch geven omdat jullie gaan zeggen dat ik het wel degelijk verdien.. dan verbetert ons imago én krijg ik alsnog me geld."

Eerste wat in mij opkomt bij het lezen van dit bericht.
pi_86894894
saarrr :W

Ik ben tegen de doodstraf... maar voor bankiers maak ik graag een uitzondering. Dat soort volk moet men belonen met een standrechtelijke executie ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86895061
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef saarrr het volgende:
mega-bonussen terwijl men miljarden overheidssteun krijgt om overeind te blijven; hoe leg je zoiets uit aan de gemiddelde belastingbetalende burger? Hoe kan het dat dit nu nog doorgaat, terwijl dit één van de oorzaken is van de huidige kredietcrisis? Moeten de ontvangers van deze bonussen ook op zoek naar ander werk? Moeten zij hun huis (huizen) verkopen? En hun auto ('s) ? Wat voor maatschappij leven wij dat dit zomaar allemaal ongestraft kan? Het is echt allemaal te gek voor woorden en ongelooflijk !!
Klopt maar corruptie is er altijd, dat valt nooit te voorkomen/tegen te houden. Als ze hun eigen bank om zeep willen helpen moeten ze vooral doorgaan maar als de overheid idd niets doet is het een kwestie van tijd voordat er iets negatiefs gebeurt dat meerdere mensen zullen raken. En dan heb ik het niet alleen over de bankiers in kwestie.

[ Bericht 4% gewijzigd door o.us op 27-09-2010 12:10:13 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 27 september 2010 @ 12:13:19 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86895195
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:22 schreef gebrokenglas het volgende:
laten het, bonussen vangend, zover komen dat de bank aan de rand van de afrond staat, 'zorgt ervoor' dat het daarvan weer terugkrabbelt en krijgt ook daar weer een bonus voor. Hier is iets goed mis.
Politici bedenken slechte wetten waardoor problemen ontstaan waardoor mensen op ze gaan stemmen omdat ze het land gaan redden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86895422
Banken die op eigen benen staan en gewoon failliet kunnen gaan, mogen wat mij betreft doen wat ze willen. Wat mij betreft geven ze iedere werknemer miljoenen euro's bonus. Ik stem dan gewoon met mijn voeten en zoek een andere bank.

Maar banken die overleven omdat de belastingbetaler miljoenen betaalt, hebben geen recht van spreken.

Wat maar weer eens onderstreept wat een slechte beslissing het was om ze te helpen. De bankiers hebben er alleen van geleerd dat ze kunnen doen wat ze willen en dat het nog loont ook.
pi_86897533
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:20 schreef Blandigan het volgende:

Wat maar weer eens onderstreept wat een slechte beslissing het was om ze te helpen. De bankiers hebben er alleen van geleerd dat ze kunnen doen wat ze willen en dat het nog loont ook.
QFT

De geest is nu uit de fles en er bestaat geen medicijn om de ziekte te genezen, de enige optie die resteert is het laten inslapen van de patiënt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll sing you a lullaby.
pi_86903441
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

QFT

De geest is nu uit de fles en er bestaat geen medicijn om de ziekte te genezen, de enige optie die resteert is het laten inslapen van de patiënt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is wel wat overdreven
pi_86903919
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:53 schreef saarrr het volgende:

is wel wat overdreven
Hoezo... het volk wil ook wat vermaak... openbare bankiersverbrandingen zullen vet populair zijn bij de leentokkies... Nog populairder worden de radbraak sessies van 'verzekeraars', zodra de beleggersleentokkies er achter komen dat ze al jarenlang voor niets betaald hebben aan hun hypotheek. Het worden mooie tijden :Y)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')