abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87246686
ja ok maar omdat je dus in het begin alleen maar scv's maakt maakte ik die opmerking.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:52:17 #202
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87246788
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:49 schreef ender_xenocide het volgende:
ja ok maar omdat je dus in het begin alleen maar scv's maakt maakte ik die opmerking.
In het begin zal het inderdaad als SCV/drone/probe counter tellen :)
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:57:07 #203
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_87246993
Je snapt het idd denk ik wel, maar voor de zekerheid, hier gaat het over:

woensdag 6 oktober 2010 @ 14:58:05 #204
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_87247038
Ik zou, als ik jou was, die build-orders helemaal vergeten en je focussen op macro (het zo snel mogelijk en efficient mogelijk opzetten van je productie-economie). Dat is al moeilijk genoeg in het begin.

Deze specifieke build-orders zien er goed uit op papier maar als je niet optimaal aan het bouwen bent, loop je alsnog achter de feiten aan en is de kans groot dat je er zelfs nadeel van ondervindt.

Ik heb me ook een poosje krampachtig beziggehouden met bepaalde openingen, en sinds ik dat heb losgelaten en me puur focus op macro en meer reactionair reageer op mijn tegenstander gaat het 5x zo goed en is de stressfactor een heel stuk lager.

Maar misschien ben je wel een natuurtalent, who knows :)
451 °F
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:58:33 #205
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_87247051
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:49 schreef Prox het volgende:
Add me gerust ingame, mag ook gewoon voor de gezelligheid natuurlijk =)
Mag ik je inhuren voor de lost-viking gold achievement? =)
pi_87247326
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:58 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik zou, als ik jou was, die build-orders helemaal vergeten en je focussen op macro (het zo snel mogelijk en efficient mogelijk opzetten van je productie-economie). Dat is al moeilijk genoeg in het begin.

Deze specifieke build-orders zien er goed uit op papier maar als je niet optimaal aan het bouwen bent, loop je alsnog achter de feiten aan en is de kans groot dat je er zelfs nadeel van ondervindt.

Ik heb me ook een poosje krampachtig beziggehouden met bepaalde openingen, en sinds ik dat heb losgelaten en me puur focus op macro en meer reactionair reageer op mijn tegenstander gaat het 5x zo goed en is de stressfactor een heel stuk lager.

Maar misschien ben je wel een natuurtalent, who knows :)
wat bedoel je met focus op macro?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:08:41 #207
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87247431
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

quote:
het zo snel mogelijk en efficient mogelijk opzetten van je productie-economie
:P
pi_87247470
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:58 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Mag ik je inhuren voor de lost-viking gold achievement? =)
Haha nee eens en nooit meer! :D

Lukt ie niet? Koste wel 30min ofzo, maar als je die std. gun (uitgespreide missiles) upgrade en verder gewoon bommen en shields verzameld, en in het ritme zit moet het wel lukken toch? :D Ik ben na de achie gewoon gequit met 7 levens, want hij werd toch niet moeilijker
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:11:04 #209
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_87247526
Dat dus :)

SCV's blijven bouwen, Mules continu gebruiken, niet supply-blocked geraken en zorgen dat je geld/gas voorraad niet te hoog worden (maw: met alles wat je overhoudt zoveel mogelijk units pompen).
451 °F
pi_87247617
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

"Constantly building probes, constantly building pylons" <- quoting Day9 ;)

http://day9tv.blip.tv/file/4152891/ (newbie tuesday episode over base macro control, na 5min. ofzo)

In terran bewoording: Non stop SCVs en Supply depots bouwen. En blijven expanden.
Eigenlijk moet je ten alle tijden 0 minerals en 0 gas proberen te hebben. Dan doe je het goed :)
pi_87248412
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:13 schreef Prox het volgende:

[..]

"Constantly building probes, constantly building pylons" <- quoting Day9 ;)

http://day9tv.blip.tv/file/4152891/ (newbie tuesday episode over base macro control, na 5min. ofzo)

In terran bewoording: Non stop SCVs en Supply depots bouwen. En blijven expanden.
Eigenlijk moet je ten alle tijden 0 minerals en 0 gas proberen te hebben. Dan doe je het goed :)
Ok, gisteren mijn 1ste 2 van de 50 beginneling matches gedaan, 1ste niet kunnen afmaken vanwege iemand aan de voordeur en was dus afgemaakt toen ik terug kwam.

2de ging redelijk goed tegen een zerg, alleen ken ik nog lang niet alles van het spel, ga nu eerst de single player uitspelen voor ik me weer op multiplayer stort
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:41:42 #212
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87257936
Iemand die even mijn replay wil bekijken en tips wil geven?

http://www.megaupload.com/?d=8BLN2WY9

Als silver tegen iemand uit platinum league :{
pi_87258546
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:49 schreef Prox het volgende:
Hallo allemaal!

Ik ben Prox en wil graag in dit threadje meedoen. Ik ben opzoek naar 1v1 practice partners (diamond en evt. high platinum). Ik speelde in de Beta random en sinds release Protoss. Sta momenteel 152-119 / 1310 points ranked 6 in Diamond league Archon Beta.

Prox#438
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/371233/1/Prox/

Add me gerust ingame, mag ook gewoon voor de gezelligheid natuurlijk =)
Ik heb je toegevoegd :) ben momenteel vooral bezig met 2 v 2 maar moet ook weer aan de 1 v 1 gaan werken.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_87258903
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Salamando het volgende:

Eerder je resources uitgeven, veel sneller council neerzetten en charge researchen en een newbie als dat terugschoppen naar bronze waar die thuis hoort.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:08:43 #215
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87259027
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

Eerder je resources uitgeven, veel sneller council neerzetten en charge researchen en een newbie als dat terugschoppen naar bronze waar die thuis hoort.
Ja ik zat nog in extase dat ik zijn rush had tegengehouden :')
pi_87259693
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:08 schreef Salamando het volgende:

[..]

Ja ik zat nog in extase dat ik zijn rush had tegengehouden :')
Dat hij die rush ook niet doorzette echt. Ik zat me kapot te ergeren. Wat doet zoiets in platinum...
pi_87260324
quote:

Goed gecounterd en gedefend
Twee tips die ik wil meegeven.

Als PvT geef ik de voorkeur aan een Cybernetics voor een 2degateway zodat je zsm een stalker/sentry vs early (reaper) of forcefield kan gebruiken. Op die manier had je misschien je ramp kunnen afsluiten voor die marine rush.

Verder denk ik dat je te veel investeert in static defense dwz. cannons. Je moet je realiseren dat na het afslaan van de eerste attack met die 2 cannons, dat hij enorm op z'n macro heeft moeten inleveren om die marines vroeg uit te krijgen. Als je kijkt zie je ook dat hij maar 9 harvesters heeft tegenover jouw 20 en jij kan dus veel meer units produceren dan hij.

Dus ipv in je base turtelen moet je juist erg offensief gaan spelen, om je voorsprong niet te verliezen en zijn expo te denyen. De minerals voor die 5 extra cannons hadden je bijvoorbeeld 1 gateway en 5 zealots extra opgeleverd.
Verder vind ik de transition in high templar heel goed gespeeld tegen een m/m ball.

Netjes :]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:40:12 #218
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_87268945
quote:

Heb de replay bekeken. Heel erg netjes de rush afgehouden, kan niets anders zeggen. Misschien had je het met twee of drie cannons ook gered, maar da's de angst om te verliezen.

Wat niet goed was: na de rush stop je met probes bouwen, en je begint pas weer als je tweede nexus lang en breed staat. Enorm zonde. Als je lekker door was blijven bouwen (probes + de rest) had hij sowieso geen kans gehad. Nu laat je 'm helemaal terugkomen (op een gegeven moment net zoveel harvesters als jij hebt).

Wat deze gast (je tegenstander dus :P) in platina doet, geen idee. Z'n rush zal wel vaak werken, ben ik bang. Iets anders kan ik me niet bedenken :)
451 °F
pi_87272872
Ik vind het trouwens erg vervelend om protoss te zijn als je een aggresieve tegenstander hebt. Met terran/zerg heb ik er niet zo'n last van, maar met protoss word ik soms echt gedwongen om in mijn basis te blijven (tenminste lang genoeg voor mijn tegenstander om mapcontrol te krijgen/ te expanden). Banshee's/ muta's zijn zo vervelend en wil je én volddoende cannons in je basis hebben en genoeg troepen om aan te kunnen vallen, moet je al een groot voordeel hebben op je tegenstander.
Iemand nog tips?
pi_87273100
Waarom zou je constant in je basis moeten blijven? Zerg moet tegen protoss eerst expanden want 1 base zerg kan niet op tegen 1 base protoss. Dus dan is zerg defensief.

Tegen terran is het wel anders. Terran is overpowered zoals protoss dat was in SC BW. Ze zijn makkelijk te spelen en hebben eindeloos veel opties. Als terran een gekke rush doet dan moet je dat verdedigen en dan lig je voor. Als terran heel iets druk zet moet je je inderdaad terug trekken tot in je basis. Maar je kan met forcefields eindeloos veel terran marauders enzo afhouden zonder dat je zelf veel hoeft te bouwen. Op een gegeven moment zal terran terug moeten trekken en dan lig je heel erg voor omdat je dan bijvoorbeeld al colossus tech hebt en je gelijk kunt expanden terwijl terran geen tech en geen expansion heeft.

Banshee kun je gewoon tegenhouden als je een observer hebt. Muta's zijn wat anders. Het is juist de enorme zwakte van zerg dat zo weinig unit combinations sterk zijn tegen protoss en dat ze soms mutas gaan terwijl ze turlelen. Als je voor een phoenix build gaat dan autowin je. Daarna werken stalkers met blink heel goed. Op een gegeven moment moet je je basis uit en heb je veel cannons nodig. Maar als zerg je niet meer kan aanvallen vanwege de cannons en je grondleger is ook onstopbaar. Je kunt nooit alle gebouwen in cannon range hebben. Maar als jij met al je stalkers enzo countered en hij redt zijn eigen basis niet dan is hij dood terwijl jij geen essentiele gebouwen verliest vanwege cannons.
Als hij toch de cannons aanvalt dan moet je gewoon een inschatting maken of je voor een base trade gaat of dat je terug gaat. Je kunt makkelijk een hele zooi cannons ruilen voor een paar mutas. Maar natuurlijk niet je nexus, al je probes en al die cannons. Maar als je templar met psi storm bij je probe line hebt dan is het heel moeilijk voor zerg om dat aan te vallen. Dus dan heb je een soort van timing waarop jij je psi storm plant te halen. Je bouwt dan cannons net voordat je genoeg psi storm hebt en valt zelf aan. Zerg wil je main nexus doodmaken. Maar je psi stormt al z'n muitas en de cannons doen ook hun schade. Als hij voor je nexus gaat en hij verliest bijna al z'n mutas dan win jij dus want dan verliest hij al z'n basissen. De natural is op de meeste mappen veel moeilijker aan te vallen. Als hij goed in positie is om de natural aan te vallen dan loopt hij het risico dat hij niet meer veilig of op tijd terug kan naar z'n eigen natural.

Ik speel zelf geen SC2 dus ik kan je niet al te veel details geven. Maar ik herken me niet echt in het probleem dat je hebt.

[ Bericht 52% gewijzigd door Harunobu op 07-10-2010 08:15:06 ]
pi_87274064
quote:

Platinum was hij? pfff zit tie op het nivo van mij. Nouja dan moet ik maar eens snel diamond gaan worden.

Ik zag in het begin dat je minerals al snel ging oplopen tot bijna 300. Zeker early game mag dat niet gebeuren. Eigenlijk helemaal nooit maarja dat lukt mij ook niet :)

Zou toch zorgen dat je eerst een pylon bouwt en dan een gateway. Jij ging na je eerste pylon eerst voor gas.
Ik probeer zo snel mogelijk naar warp te gaan.

9 pylon
12 gate
13 a 14 gas
15 pylon
16 Cybernetic(gelijk warp)
17 a 18 gas
nouja dan weer pylon en dan robotics. Ik ga vaak ook vroeg immortals bouwen. Als die terran dan al snel komt met een legertje zijn ze niks tegen een paar stalkers 2 a 3 immorals en sentry.
En scout veel in het begin. Zie je dat hij bijna alleen maar marauders maakt kan je ook voor voids gaan. Inplaats van een robotics te maken bouw je eerst een stargate. Op een plek zodat hij die niet ziet. Want voids werken alleen als de vijand ze niet verwacht.

Maargoed ik heb vooral midden en laat in de game moeite met terran. Misschien eens meer met templars gaan werken.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:20:59 #222
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87274233
Bedankt voor de feedback jongens _O_

Edit: Zag trouwens dat mijn tegenstander daar nog heel weinig games gespeeld had, misschien had ie wel mazzel met zijn placement matches.
pi_87278760
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:14 schreef Revje1 het volgende:

[..]
Zou toch zorgen dat je eerst een pylon bouwt en dan een gateway. Jij ging na je eerste pylon eerst voor gas.
Ik probeer zo snel mogelijk naar warp te gaan.
Ik wil graag aankaarten: wat is daadwerkelijk het voordeel dat jullie halen uit warpgates over gewone gateways? T/m Gold zie je zeer zelden proxy warp-in en het grote voordeel aan gateways is dat je tijdens een gevecht kan queuen. Natuurlijk kun je tijdens een gevecht ook in-warpen, maar het onbreekt bijna altijd aan de micro/macro capaciteiten om dit te doen, en zo zie je regelmatig dat warpgates minder units produceren dan gateways.

Ik ging de eerste 50-100 games nooit warpgates omdat ik veel makkelijker m'n productie continu kon ophouden. Natuurlijk op platinum+ niveau zijn warpgates onmisbaar door proxy harass en warpin op je mineral line etc. instant unit productie die je nodig hebt..

Misschien iets om te proberen :)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:36:06 #224
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87278801
De cooldown van warpgastes is korter dan de buildtime van units toch? 26 seconden voor een warpgate tegen 35+ seconden voor meeste units meen ik?
pi_87279407
Hoe kan je trouwens ineens uit alle warpgates units pompen, ipv 1 per 1. Zelfde als met zerg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')