abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86851260
Wat is Starcraft?



StarCraft II is een real-time strategy computerspel ontwikkeld door Blizzard Entertainment. StarCraft II is het vervolg op het populaire StarCraft. Het werd op 19 mei 2007 aangekondigd op de Blizzard Worldwide Invitational in Seoel, Zuid-Korea. StarCraft II werd op 27 juli 2010 uitgebracht voor Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Mac OS X.
Het spel zal in drie delen worden uitgegeven: Wings of Liberty (Terrans), Heart of the Swarm (Zerg) en Legacy of the Void (Protoss).
StarCraft II: Wings of Liberty vormt de basis en Heart of the Swarm en Legacy of the Void zijn twee uitbreidingspakketten. Elk van de drie legt de nadruk op een speelbaar ras in het spel.

Elke speler van StarCraft II heeft een eigen profiel op Battle.net waarin alle speelgegevens worden opgeslagen, zoals het aantal keer gewonnen/verloren, de vorderingen in een campagne en de lijst met spelers waarmee men bevriend is. StarCraft II bevat ook een matchmaking-service waarmee spelers met dezelfde speelvaardigheden aan elkaar gekoppeld worden voor een wedstrijd tegen elkaar, vergelijkbaar met de matchmaking-service in Quake Live.
Het spel zal geen ondersteuning bevatten om via een LAN te spelen.Het doel hiervan is het promoten van Battle.net en het tegengaan van illegale kopieën.In mei 2010 werd bekend dat het platform Battle.net geïntegreerd zou worden met de sociale netwerksite Facebook. Hierdoor kunnen spelers gebruikmaken van Facebook om personen toe te voegen aan hun spelerslijst in StarCraft II.
StarCraft II bevat de StarCraft II Marketplace waarmee nieuwe maps en campagnes verspreid kunnen worden die gemaakt zijn met de meegeleverde leveleditor Galaxy Editor.In StarCraft II kunnen ook mods uitgewisseld worden evenals extra content die voor deze mods gemaakt wordt. In de StarCraft II Marketplace is het mogelijk de maps, campagnes en mods te bekijken, beoordelen en van commentaar te voorzien.

Fok! Starcraft 2 spelers:

(Hier een uitgebreider lijstje: http://sc2divisions.com/custom/fok/481

.aeon - Viiva#965
404_ - Endzeit#606
AgLarrr - Aglar#282
Aibmi - Skamba #832
Andrew.koster - Acro#130
AnusCocainus - Cocainus#370
apij4125 - Qing #933
ASSpirine - Asspirine#713
Baszh - Basz#718
BObNL - CaptSmits#762
Borstmelk - Avation #687
CantFazeMe - Seodore#168
Casino.Bob - ZeroT#820
Cudles - Dwarfmaster#386
Disko.Krali - Echo#508
Donderkonijn - donderkonijn#758
ElmarO - Elmar#534
Flammie - Flummie#955
Gianthuust - Gianthuust#450
GoodGawd - Nifty#875
Harlon - Agravaine #489.
Irving - Irving#592
Jenglejack - Jenglejack#997
Katth - Katth#701
Klaagtvaak - Rovado#581
K-lep - StampVoet#716
Logros - Logros#902
McGilles - Mimango#998
MrManuel - Craven#136
nuck.chorris - Xalithian#351
Olle. - Olle#581
paintmeester - Rhanald#536
Pasmanni - Pasmanni #726
Revje1 - Revje#745
Simsfan88 - AngelEye#373
sp3c - spek#763
Verrekte_Koekwous - Statix#245
Symphony #49
TC_Artemis - Trick#869
tedkees2 - Thoraxx#443
TwenteFC - DirkZz#892
Vinno - Vinno#407
Wolfje - Wolfje#150
YellowBlacks - YellowBlacks#387
YoshiBignose - Yoshi#981
zforces - ZForce#447
Zodie - Bane#970


De aanstaande patchnotes:

Balance Changes

We have several balance changes in store. One general change we’re making is that friendly units will no longer provide vision after being killed. Enemy units previously revealed will no longer be targetable. Now let’s break down the additional balance changes we’re implementing.

Maps

We’re going to be adding destructible rocks to the Desert Oasis map to make natural expansions easier to protect. In addition, the center map watchtower area is being narrowed.

Protoss

We have two key changes in mind for the zealot: the build time is being increased from 33 to 38 seconds, and the warpgate cooldown is being increased from 23 to 28 seconds. Zealot rushes are currently too powerful at various skill levels, particularly those that rely on rapidly assaulting an enemy base from nearby “proxy” gateways. We feel the window players have to scout for and fend off this rush is too small. We also want to address the problem of protoss being able to dump minerals a bit too quickly with the combination of warpgates and Chrono Boost.

Terran

There are several changes in the works for terrans. Reapers against zerg are stronger than expected. Due to the zealot build time increase, reapers would be a bit problematic in combination with proxy barracks, bunkers, and/or marauders against protoss. Therefore, we have decided to increase the build time of reapers as well from 40 to 45 seconds. Fast reaper + bunker, or fast marine + bunker rushes are problematic against zerg. Although this rush would never outright destroy the zerg player, we feel zerg suffers too much of a disadvantage from either having to cancel the fast expansion, or getting trapped inside the main base for too long, so we are also increasing the bunker build time from 30 to 35 seconds.

Siege tanks in large numbers are performing too well in all matchups. In the mid- to late-game, siege tanks are too dominant against all ground units. We want a small set of light and unarmored ground units to perform better against siege tanks. With this in mind, we’re changing the Siege Mode damage of the siege tank from 50 to 35, +15 vs. armored; to correspond with this, damage upgrades will be changed from +5 to +3, +2 vs. armored. This change reduces the base damage of the siege tank against light and unarmored units, as well as the splash damage.

Battlecruisers currently lack good counters from the ground and still perform very well against a wide array of unit types. We’re aware that it is not easy to get battlecruisers out for the cost, but at the same time, it is possible in both 1v1s and team games to create stalemate situations to bring them out. Overall, we feel that battlecruisers are too strong for their cost, and the terran-forced stalemate situations are causing less interesting gameplay. We will be lowering their damage against ground units from 10 to 8.

Zerg

Ultralisk damage is being decreased from 15, +25 vs. armored to 15, +20 vs. armored. This reduction is comparable to the changes being made to the battlecruiser and siege tank. Like the battlecruiser, ultralisks are simply too powerful for the cost, even though they are difficult to muster. Also, in combination with other units, ultralisks are difficult to counter from the ground. The ultralisk building attack (Ram) is being removed because the damage rate is too similar to its normal attack, which will be used against buildings instead. When ultralisks target tightly packed smaller buildings such as supply depots, the Ram attack is actually outputting considerably less overall damage than its normal attack, as Ram only hits a single target.

And Beyond...

De vorige topics kan je hier bekijken:
Starcraft 2 #15, KEKEKEKE zerg rush!
Starcraft 2, #14 Waar de nerf in aantocht is!
Starcraft 2 #13, My life for hire!
Starcraft 2, #12 6 pool rushes suck!
Starcraft 2, #11 Spawn more overlords!
Starcraft 2, #10 Live for the Swarm!
Starcraft 2, #9 Battlenet problemen!!
Starcraft 2, #8 zonder fatsoenlijke OP maar met Starcraft
Starcraft 2, #7 waar de zerg queen ons pest
Starcraft 2, #6: Waar we met zijn allen wachten.
Starcraft 2, #5: My life for Aiur
Starcraft 2, #4
Starcraft 2, #3

[ Bericht 0% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 26-09-2010 02:48:03 ]
pi_86851349
Oke, weer verder :P

Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel met me OP, check me matchhistorie:

http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1499148/1/Statix/matches

Ik krijg voor wins 2, 4 of 6 punten, en als ik dan 20 punten verzameld heb en ik verlies er één zak ik meteen weer 20 punten, 1 verlies is voldoende voor al mijn punten te verliezen.

Heb een bonuspool van 804, en speel in bronze league, dus slechtere tegenstanders kom ik ook niet tegen :{
pi_86851440
Deze topictitel :')

Maak in het vorige topic een link naar deze.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_86851488
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:52 schreef benx het volgende:
Deze topictitel :')

Maak in het vorige topic een link naar deze.
Het is laat :P en ben niet creatief, kwam als eerste in me op :o
pi_86852961
Ik denk beide, want ik heb er vaker over gehoord dus het kan ook een soort van bug zijn. Gewoon blijven spelen, na een tijdje zal het zich wel aanpassen.
Facts don't care about your feelings
pi_86853701
Hier nieuwe vid waar ik het doe in een 2v2, kost mij maar 8 banelings waar ik 45(!!!) hydras mee mol.
http://www.xfire.com/video/371ebf/
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_86853795
Van Protoss (tijdelijk?) naar Zerg geswitched, eerste 4 games iig gewonnen. *O*
"The world is a mess and I just need to rule it!"
pi_86857695
quote:
Op zondag 26 september 2010 09:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk beide, want ik heb er vaker over gehoord dus het kan ook een soort van bug zijn. Gewoon blijven spelen, na een tijdje zal het zich wel aanpassen.
Nou ik blijf het raar vinden, spelers die minder achievements points hebben dan mij, tevens minder games gespeeld hebben krijgen meer punten voor een winst (10-20 punten) en als er er één verliezen verliezen ze er 4 tot 10 punten. En dit allemaal in dezelfde league, zelfs spelers met zelfde aantallen games als mij krijgen meer punten bij winst en verliezen er minder bij verlies. Wat zij krijgen voor een winst krijg ik voor een verlies, en wat zij krijgen voor een verlies krijg ik als winst }:|

Kan toch niet zo zijn dat dat zo moet, ik bedoel ik moet dan 100 games achter elkaar winnen zonder er ook maar één te verliezen om eerste te worden, terwijl de nr.1 in mijn league dat aantal met 15 games gehaald heeft, waarin hij geregeld ook verlies maar nog dikke punten heeft. Als ik dan mijn 100e game verlies ben ik al mijn punten weer kwijt en begin ik netjes op 0 }:|
pi_86857827
quote:
Op zondag 26 september 2010 10:43 schreef benx het volgende:
Hier nieuwe vid waar ik het doe in een 2v2, kost mij maar 8 banelings waar ik 45(!!!) hydras mee mol.
http://www.xfire.com/video/371ebf/
De truc uitgevoerd ? :).
黑人
pi_86858232
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:30 schreef apij4125 het volgende:

[..]

De truc uitgevoerd ? :).
:Y
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_86858881
Al meer bekend over de 2 expansion ?
pi_86859154
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:25 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nou ik blijf het raar vinden, spelers die minder achievements points hebben dan mij, tevens minder games gespeeld hebben krijgen meer punten voor een winst (10-20 punten) en als er er één verliezen verliezen ze er 4 tot 10 punten. En dit allemaal in dezelfde league, zelfs spelers met zelfde aantallen games als mij krijgen meer punten bij winst en verliezen er minder bij verlies. Wat zij krijgen voor een winst krijg ik voor een verlies, en wat zij krijgen voor een verlies krijg ik als winst }:|

Kan toch niet zo zijn dat dat zo moet, ik bedoel ik moet dan 100 games achter elkaar winnen zonder er ook maar één te verliezen om eerste te worden, terwijl de nr.1 in mijn league dat aantal met 15 games gehaald heeft, waarin hij geregeld ook verlies maar nog dikke punten heeft. Als ik dan mijn 100e game verlies ben ik al mijn punten weer kwijt en begin ik netjes op 0 }:|
Ja, maar de punten die je ziet zijn niet per se de punten die je ook hebt. Ik verwijs nogmaals naar dit interessante artikel: http://www.broodlings.com/battlenet-matchmaking-system.php
Facts don't care about your feelings
  zondag 26 september 2010 @ 16:41:51 #13
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_86864580
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Ulreazj het volgende:
Al meer bekend over de 2 expansion ?
Wat?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_86871205
Zucht, 8 games achter elkaar gewonnen, heb wel de hele tijd verbindingsproblemen. Althans het lijkt mij dat battle.net problemen heeft. Laatste game weer een battle.net error en opeens lag in eruit, weer eens een keer verloren. En ja hoor, meteen dikke 17 punten minder :(
  zondag 26 september 2010 @ 21:04:23 #15
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86875036
Waarom vinden mensen waartegen ik kom proxy's lame? ;(
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  zondag 26 september 2010 @ 21:07:28 #16
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_86875231
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:04 schreef Salamando het volgende:
Waarom vinden mensen waartegen ik kom proxy's lame? ;(
Omdat ze schijt irritant zijn als je net ff niet goed scout.
Do androids dream of electric sheep?
  zondag 26 september 2010 @ 21:12:21 #17
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86875476
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:07 schreef RitseB het volgende:

[..]



Omdat ze schijt irritant zijn als je net ff niet goed scout.
Ik zet ze verder niet neer op een obscure plek, ik bouw juist altijd een hele base voor de base van mijn tegenstander en dan sterf ik hem uit :7

Middeleeuwse tactieken :D
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86875913
OOOOOOOOOOOOOOOOooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhh
Facts don't care about your feelings
  zondag 26 september 2010 @ 21:31:09 #19
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_86876556
Ik had net ook weer een mass marine + scv all in aanval. Maar succesvol afgeslagen
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_86878255
Ik had een geniale terran, die komt aanvliegen met zijn commandcenter in het begin, plaatst meteen een canon op zijn commandcenter nadat hij geland is en gaat lekker wild _O- _O-


Nja, command center laten wegvliegen inclusief barracks, en proberen zijn scv te laten farmen, ik gewoon van een afstandje deze gekilled, kon hij helemaal niets meer :P
pi_86879117
Ja PF rush... is een hele kansloze en gaat zelden goed :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 26 september 2010 @ 23:37:09 #22
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_86884005
Hoe voeg je mensen toe aan die lijst:

http://sc2divisions.com/custom/fok/481 ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_86884264
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Ulreazj het volgende:
Al meer bekend over de 2 expansion ?
zullen we het eerst maar over de 1e expansion hebbben dan?
pi_86889859
Ik denk hij bedoelde:

Al meer bekend over de 2 expansions ? :P
Facts don't care about your feelings
pi_86890066
Gister drie 2v2's achter elkaar verloren. Waren echte closecall long games. Heel frustrerend als je die verliest op paar units. Maarja kzat aan mijn unit count.

Gelukkig daarna met de 3on3's geowned...

Verder krijg ik steeds vaker dat ik even "lagg" heel irritant.
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')