abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87318835
Sitzpinkler.
Warmduscher.
pi_87318901
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:39 schreef tong80 het volgende:
Herausforagend

:P
Hervorausragend :)

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat is wel een mooie. Het werkwoord durchrollen bestaat toch ook? Of wat te denken van 'jemand eine Gelbe oder Rote Karte anschmieren"
nee, 'durchrollen' bestaat niet en een duitser zal niet eens begrijpen wat ermee bedoeld wordt 'durch' is wat anders als het multifunctionele nederlandse 'door'... hier zou men eerder 'weiter' gebruiken, maar zelf dan ken ik de term niet.

wél bestaat er de uitdrukking 'Tiefflieger' voor een speler die overdreven valt en drama maakt..
en een speler die oneerlijk speelt kun je ook 'Übeltäter' noemen, maar dat is zowel 'hard' als oneerlijk spel.

Ook kun je een 'Andy Möller' doen noemen, een van de allerbekendste duitse schwalbe's die voroal pijnlijk was voor de scheidsrechter, overduidelijk was achteraf te zien dat er geen enkele tegenspeler inde buurt van Möller was toen hij uit het niets viel, maar wél en strafschop ermee versierde.

[ Bericht 55% gewijzigd door RM-rf op 08-10-2010 12:47:58 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_87319109
Spitzenfingergefuhl.
Rekordmeister.
Weltmeisterschaft.

Wat een taal _O_
pi_87319205
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Duisburg? :?

Hét Phantom Tor werd gescoord door Thomas Helmer voor Bayern tegen Nürnberg ergens begin jaren 90 ('93 uit mijn hoofd) en is ook zover ik weet om die reden de enige wedstrijd die ooit is overgespeeld na een "tatsachenentscheidung".

Edit: '94 en een video gevonden op YT....blijft geniaal.
klopt, in het voetbaltijdschrift 11freunde (http://www.11freunde.de een soort van Hard Gras in het duits, maar minder 'intellektuweel') dat ik heb staat over die goal ook wat..

maar het Phantomtor uit Duisburg is recenter... vorig seizoen en het ws een bal die tegen de lat ging en overduidelijk twee of drie meter voor de lijn terugstuiterde, maar toch gegevenw erd.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:50:53 #105
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87319229
Stürmer :7
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_87320346
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:39 schreef RM-rf het volgende:

Ook kun je een 'Andy Möller' doen noemen, een van de allerbekendste duitse schwalbe's die voroal pijnlijk was voor de scheidsrechter, overduidelijk was achteraf te zien dat er geen enkele tegenspeler inde buurt van Möller was toen hij uit het niets viel, maar wél en strafschop ermee versierde.
Als we het toch over Andy Möller hebben....dat was de belichaming van wat de Duitsers een "Weichei" noemen. (ik denk dat "mietje" het meest in de buurt komt, qua vertaling)
pi_87320441
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

klopt, in het voetbaltijdschrift 11freunde (http://www.11freunde.de een soort van Hard Gras in het duits, maar minder 'intellektuweel') dat ik heb staat over die goal ook wat..

maar het Phantomtor uit Duisburg is recenter... vorig seizoen en het ws een bal die tegen de lat ging en overduidelijk twee of drie meter voor de lijn terugstuiterde, maar toch gegevenw erd.
Dat doelpunt in Duisburg heb ik dan blijkbaar gemist....zal eens gaan googelen.
Die goal van Helmer was lachwekkend en triest tegelijk....de bal ging naast!! en Helmer gooide de bal in het doel, waarna het doelpunt werd goedgekeurd....Nürnberg verloor die wedstrijd met 2-1 en aan het einde van het seizoen degradeerden ze....ze kwamen precies 1 punt tekort. Prachtig verhaal.
pi_87320961
Niet mooi, maar wel duidelijk Gelb-Rote Karte.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:27:25 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_87334937
Weet iemand wat 'Wirgel' betekent ? Kögler had die bijnaam.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_87350407
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:27 schreef tong80 het volgende:
Weet iemand wat 'Wirgel' betekent ? Kögler had die bijnaam.

Bedoel je Ludwig Kögl die bij Bayern (en in het Duitse elftal) speelde in de jaren 80/90?
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:34:55 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_87363098
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Bedoel je Ludwig Kögl die bij Bayern (en in het Duitse elftal) speelde in de jaren 80/90?
Ha.

Kan ook Wirgle zijn

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:06:45 #112
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_87363974
Wiggerl is Bayrisch voor Ludwig.
Wie dit leest is gek
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:09:06 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_87364043
Ok :)

zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:51:21 #114
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_87368581
Steigerungs-Potential
Drittligisten
Foulelfmeter
Wie dit leest is gek
  zondag 10 oktober 2010 @ 03:30:05 #115
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_87375712
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wiggerl is Bayrisch voor Ludwig.
Entweder du hast deutsch studiert, oder du bist in der Freistaat geboren... :D

OT: Hüben wie drüben
Ein ungemein hecktisches Spiel
Ist das denn die Möglichkeit!!
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
pi_87377456
Immer noch null zu null.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:36:47 #117
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_87381035
Laufpensum
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:00:56 #118
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87386256
Unterhund
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:43:47 #119
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87389234
Abstiegsbedroht
Riesenmöglichkeit
  Trouwste user 2022 zondag 10 oktober 2010 @ 20:53:46 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_87396287
Luffeltje luffeltje.

zondag 10 oktober 2010 @ 21:17:26 #121
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_87397519
Hackentrick
Wie dit leest is gek
pi_122595591
voor liefhebber van duits voetbalcommentaar is de 11freunde liveticker van het spel duitsland-frankrijk kostelijk:

http://www.11freunde.de/l(...)11freunde-liveticker

quote:
Evra wird auch mit jedem Tag wütender. Jetzt nimmt er sogar schon Kindern den Ball weg. Ach, doch nicht. War Philipp Lahm.

Benzema strahlt/ist tatsächlich nicht so hell. Steht plötzlich frei vor Adler, sind zwar noch 25 Meter, aber Adler steht ungefähr an der Sechzehner-Linie. Jeder Hobby-Bolzer käme auf die Idee, den Ball jetzt einfach über Adler zu heben. Benzema nicht, ist halt kein Hobbyfußballer.

Mertesacker legt sich in den Strafraum wie eine gebährende Giraffe. Klärt so den Ball. Muss er selbst wissen.

David Beckham spielt jetzt also in Paris. Will, soll, ja: MUSS er der Jopi Heesters des Weltfußballs werden? Spielt er mit 102 für den VfB Stuttgart, stets ein Klavier im Mittelkreis, an dem er sich festhalten kann?

Apropos Jopi Heesters: Auf der Tribüne versammeln sich die Vize-Weltmeister von 1982 und spielen mit Patrick Battistons Zähnen Senioren-Kniffel. Toni Schumacher hat schon wieder eine große Straße, Uli Stielike streicht den Dreierpasch weg. Zu gewinnen gibt es ein Sakko des Grauens.

MERDE! SAKRA! Benzema drischt einen Freistoß an die Latte, von dort fliegt der Ball in hohem Bogen zurück ins Feld, alle schauen ihm fasziniert hinterher, übersehen dabei aber Valbuena, »den kleinsten Spieler auf dem Platz«, wie uns Gerd Gottlob natürlich nicht aufzuklären vergisst (im Übrigen eine Frechheit gegenüber Philipp Lahm), Valbuena ist er wurscht, er köpft den Ball trotzdem rein.

Nichts gegen die Sörens unter euch, liebe Fans: Aber René Adler müsste, wie er da so harmlos-ratlos im Februarwind steht, genauso heißen: Sören. Und mit diesem Namen sollte man eigentlich die Finger vom Spitzenfußball lassen. Meine Meinung.

Hummels beim Gegentor: Wie einer, der am Strand die geilste Figur macht, die geilste Badehose anhat, am geilsten kraulen kann – aber wenn der Hai kommt, ist er als Erster in den Dünen. Bezeichnend.

80.000 Leute im Stadion – und man hört EINEN, der auf eine Blechverkleidung hämmert? Das kaufe ich Euch nicht ab. Irgendwann kommt raus, dass die NASA das hier alles inszeniert hat.

Was wohl schlimmer ist für Kapitän Philipp Lahm? Dass ihm Franck Ribéry eben schon wieder weggelaufen ist und den Ball nur ganz knapp, sozusagen sehr, sehr knapp daneben gesetzt hat? Oder dass ihm Thomas Müller, dieser Jungspund, sein Untergebener, daraufhin die Meinung sagt? Ich befürchte Letzteres.

HURRA! NUTELLA FÜR ALLE! Özil auf Khedira, Khedira im Abseits, aber wen interessiert’s? Der Franzose war ja schließlich auch im Abseits, damals, 1914 und in der 44. Minute. So entstehen Kriege. So entstehen aber auch: TORE!

Und dann doch: Schluss jetzt hier. Deutschland gewinnt also in Frankreich – und wenn ich noch einmal höre »erstmals seit 1935«, dann lege ich sofort irgendwo einen Kranz nieder.

Nun ist es also unabwendbar: Philipp Lahm muss heute Nacht in Angela Merkels Mantel schlafen. Zur Sekunde lässt sie das horrible Gewand noch mal von Ronald Pofalla aussaugen, während Kollege Jonas und ich daran denken, wie wir in diesen deprimierenden Sitznischen unserer Tanzschulen unsere Unschuld verloren, ohne überhaupt nur angefasst zu werden. »Gute« Nacht, liebe Fans.
pi_122596141
quote:
HURRA! NUTELLA FÜR ALLE!
wat :')
pi_122596831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef valleilijn het volgende:

[..]

wat :')
Gaat over de Nutella-Fluch .. de 'vloek' die volgens een bijgeloof alle jonge voetballers in het nationale team ondergingen als Nutella hen uitkoos voor een reclamecampagne
http://www.sueddeutsche.d(...)n-fussballer-1.56152

die is volgens velen gebroken in 2010, sindsdien zijn het juist de jongeren die de kar trekken, wat vroeger anders was.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 februari 2013 @ 21:11:31 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_122613335
:D

Volgende week weer tijdens Die Sportschau ga ik weer citeren :D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')