De persoonlijke lijstjes ontwikkelen zich ook natuurlijkquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:56 schreef pinquit het volgende:
Binnenkort eens beginnen
Ik vind het alleen lastig, want er staan nog zoveel boeken op mn to-read-listmaargoed, das dan voor volgend jaar
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:06 schreef DaMart het volgende:
Je hebt dit jaar in ieder geval één medestander voor dat boek, want het is twee keer genoemd tot nu toe.
Met en zonder Mene Tekel zie ik als hetzelfde boek. De losse vermelding van 'De Uitvreter' heb ik uit automatische (bij het zien van Nescio) ook aan de bundel toegerekend, maar dat moet ik nog even corrigeren, want een los verhaal uit een verhalenbundel dat ook los gepubliceerd is, kan ook als los boek worden genomineerd.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:32 schreef Fip het volgende:
Hoe zit het btw met de bundel De Uitvreter / Titaantjes / Dichtertje / Mene Tekel van Nescio? Heb 'm al in verschillende varianten tegengekomen, met en zonder Mene Tekel en ook De Uitvreter los. Hoe wordt dit meegenomen in de puntentelling?
Volgens Wikipedia is De Uitvreter alleen los gepubliceerd in de Gids... en dus niet in boekvorm. (bron)Maakt dat de zaak niet anders? Vergeef me mijn mierenneuken maar ik maak me graag sterk voor een zo hoog mogelijke eindplaats van de bundel, vandaar.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 06:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Met en zonder Mene Tekel zie ik als hetzelfde boek. De losse vermelding van 'De Uitvreter' heb ik uit automatische (bij het zien van Nescio) ook aan de bundel toegerekend, maar dat moet ik nog even corrigeren, want een los verhaal uit een verhalenbundel dat ook los gepubliceerd is, kan ook als los boek worden genomineerd.
Ik heb je berichtje ontvangen. Ik heb alleen de Uitvreter gelezen en niet de bundel (hoewel ik hem wel bezit). Dus dan kan ik niet de hele bundel nomineren. Zal helaas wel betekenen dat De Uitvreter (op zichzelf staand) niet hoog in de lijst zal eindigenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:10 schreef Fip het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is De Uitvreter alleen los gepubliceerd in de Gids... en dus niet in boekvorm. (bron)Maakt dat de zaak niet anders? Vergeef me mijn mierenneuken maar ik maak me graag sterk voor een zo hoog mogelijke eindplaats van de bundel, vandaar.
Ik zal in ieder geval calexico PMen of hij niet liever de bundel nomineert.
Uit de OP:quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:10 schreef Fip het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is De Uitvreter alleen los gepubliceerd in de Gids... en dus niet in boekvorm. (bron)Maakt dat de zaak niet anders? Vergeef me mijn mierenneuken maar ik maak me graag sterk voor een zo hoog mogelijke eindplaats van de bundel, vandaar.
Ik zal in ieder geval calexico PMen of hij niet liever de bundel nomineert.
Als de Uitvreter niet in boekvorm is verschenen, maar alleen in een andere uitgave als los verhaal, dan is dat mijns inziens geen losse uitgave (waarmee dus boek wordt bedoeld), en telt alleen de bundel mee.quote:• Verhalenbundels. Nomineer je een los verhaal uit een verhalenbundel, dan wordt dit losse verhaal alleen in de top 100 opgenomen wanneer het als losse uitgave verschenen is. Anders worden de punten aan de complete verhalenbundel toegekend.
Dan telt die dus als los boek mee, wanneer niet de complete verhalenbundel wordt genomineerd!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:50 schreef herzberg het volgende:
[ afbeelding ]
de uitvreter is los verschenen hoor.
zelfs als audioboek! (http://www.bol.com/nl/p/n(...)006184389/index.html)
Dat had ik mezelf ook voorgenomen. Ben er alleen niet aan toe gekomen omdat er steeds nieuwe boeken uitkomen die ik wil lezen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
De persoonlijke lijstjes ontwikkelen zich ook natuurlijk.
Naar aanleiding van de top 100 heb ik zelf ook een aantal populaire boeken gelezen, die bij mij ook in het lijstje terecht zijn gekomen. Ieder jaar hetzelfde lijstje is ook zo saai.
Je kan nu natuurlijk ook als de wiedeweerga die bundel lezen!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:18 schreef calexico27 het volgende:
[..]
Ik heb je berichtje ontvangen. Ik heb alleen de Uitvreter gelezen en niet de bundel (hoewel ik hem wel bezit). Dus dan kan ik niet de hele bundel nomineren. Zal helaas wel betekenen dat De Uitvreter (op zichzelf staand) niet hoog in de lijst zal eindigen
Welk boek bedoel je hier precies mee? Want voor zover ik kan terugvinden, zijn er meerdere boeken met Sherlock Holmes in de titel, maar geen waar de naam de hele titel is.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:39 schreef Id_do_her het volgende:
In willekeurige volgorde:
7. Sherlock Holmes - Arthur Conan Doyle
Zie PM.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Welk boek bedoel je hier precies mee? Want voor zover ik kan terugvinden, zijn er meerdere boeken met Sherlock Holmes in de titel, maar geen waar de naam de hele titel is.
Ook dit jaar mogen series niet als 1 boek genomineerd worden, dus voor LOTR en Tschai heb ik het door jou opgegeven alternatief gebruikt. Songs of earth and power beschouwen we als verhalenbundel, en die kan dus wel als 1 boek meedoen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:21 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd er Nederlandse vertalingen en datum van uitgifte er bij te zetten.
Enkele boeken zijn omnibussen, die ik dus als zodanig nomineer. Dit zijn Lord of the Rings, Tschai en Songs of Earth and Power.
Ik weet wel dat dit in vorige jaren (in ieder geval met Tschai en Lord of the Rings) niet was toegestaan.
Eerst Catch-22 uitlezen, daarna wil ik iets van Dostojevski lezen en daarna Het Achterhuis en daarna Het Slot van Kafka en daarna Caesarion van Wieringa en daarna....en daarna....Kortom, voorlopig ga ik de bundel niet lezenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:33 schreef krapula het volgende:
[..]
Je kan nu natuurlijk ook als de wiedeweerga die bundel lezen!
Zo te zien ziet jouw lijst er volgend jaar waarschijnlijk anders uit dan dit jaarquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:22 schreef calexico27 het volgende:
[..]
Eerst Catch-22 uitlezen, daarna wil ik iets van Dostojevski lezen en daarna Het Achterhuis en daarna Het Slot van Kafka en daarna Caesarion van Wieringa en daarna....en daarna....Kortom, voorlopig ga ik de bundel niet lezen
25 boeken mag natuurlijk ook. En als je voor de deadline nog andere titels bedenkt, mag je die altijd toevoegen uiteraardquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |