Is dat je complete lijst, of alleen een eerste ingeving?quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:19 schreef Lo-Fi het volgende:
Friedrich Nietzsche - Also sprach Zarathustra
Als de boeken voldoen aan de voorwaarden en ze zijn ook echt uitgegeven en in de boekwinkel te koop, dan kun je ze noemen, natuurlijk. Het is ook lastig om te controleren of degene die een lijstje post, ook zelf de auteur is van een of meer van die boeken. Sterker nog: daar hebben we vorige jaren ook niet naar gekekenquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:32 schreef bazbo het volgende:
Mag ik mijn eigen boeken 'Alles kan kapot' en 'Zelfmoord is een optie' ook nomineren?
(Maar dertig boeken? Herman Brusselmans heeft er veel méér geschreven! Hoe doe ik dat?)
Mocht je voor het einde van de boekentop 100 nog boeken willen toevoegen, dan kan dat natuurlijk ookquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:27 schreef Inks002 het volgende:
Life of Pi zou hoog komen staan maar die heb ik nog niet uit dus dat telt niet.
Ik moet echt eens meer Nederlandse boeken gaan lezen, maar ik heb eerst nog een hele stapel anderstaligen op de stapel liggen dus dat kan nog wel ff duren.
Voorgaande jaren is het boek ook meegeteld, dus wat mij betreft geen probleemquote:
Irving mooi hoog binnengekomenquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:34 schreef DaMart het volgende:
En om meteen maar de aftrap te geven: mijn lijstje voor dit jaar, waar toch weer een aantal nieuwe titels in te vinden zijn.
1. Gabriel García Márquez - Honderd Jaar Eenzaamheid
2. W.F. Hermans – Nooit Meer Slapen
3. Carlos Ruiz Zafón - De Schaduw Van De Wind
4. John Irving - De wereld volgens Garp
5. Cormac McCarthy - The Road
6. J.D. Salinger - De vanger in het graan
7. J. Bernlef - Hersenschimmen
8. Gabriel Garcia Marquez – Liefde in tijden van cholera
9. Paolo Giordano – De eenzaamheid van de priemgetallen
10. Carloz Ruiz Zafon – Het spel van de engel
11. F. Bordewijk - Karakter
12. Niccolo Ammaniti – Ik haal je op, ik neem je mee
13. Oscar Wilde - Het portret van Dorian Gray
14. Homerus – Odyssee
15. Pascal Mercier – Nachttrein Naar Lissabon
16. Umberto Eco - De slinger van foucault
17. W.F. Hermans - Onder professoren
18. Stephen King & Peter Straub - De Talisman
19. Harry Mulisch – De Aanslag
20. Gerard Reve - De Avonden
21. Boudewijn Büch - De Kleine Blonde Dood
22. J. Bernlef - Onder Ijsbergen
23. Arthur Japin – Een Schitterend Gebrek
24. Gabriel Garcia Marquez – Kroniek van een aangekondigde dood
25. Patrick Suskind – Het Parfum
26. Daniel Mason - De Pianostemmer
27. Joost Zwagerman - Vals Licht
28. Jostein Gaarder - De Wereld Van Sofie
29. Ian McEwan – Boetekleed
30. George Orwell - 1984
ik kan nog steeds niet begrijpen wat vrouwen zo aantrekkelijk vinden aan de viespeukerij van wolkers.quote:
quote:Op zondag 26 september 2010 15:47 schreef herzberg het volgende:
[..]
ik kan nog steeds niet begrijpen wat vrouwen zo aantrekkelijk vinden aan de viespeukerij van wolkers.
Ik heb het boek zelf niet gelezen, maar afgaande op informatie op internet, zou ik zeggen van wel.quote:Op zondag 26 september 2010 10:42 schreef Leshy het volgende:
Valt 'A Short History of Nearly Everything' van Bill Bryson ook onder de niet-verhalende non-fictie?
Ja, door andere boeken in je lijst te zettenquote:Op zondag 26 september 2010 15:48 schreef herzberg het volgende:
is het ook mogelijk om tegen bepaalde boeken te stemmen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |