abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:05:45 #1
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_86832857
Iets anders dan dat we gewend zijn is er niet zozeer een jury aanwezig, maar wordt de focus meer gelegd op het coachen. En daarbij komt nog, de kandidaat beoordeelt als het ware ook de coaches, wanneer er sprake is van gedeelde interesse. Lijkt me toepasselijk dat er ook een topic over deze coaches is, zodat wij in TAL ons kritisch oordeel ook kunnen geven.

De coaches zijn:

Angela Groothuizen
Ze is als zangeres bekend geworden met de Dolly Dots maar inmiddels staat Angela Groothuizen voor veel meer dan dat.
Tijdens haar schoolperiode zit Angela in diverse schoolbandjes. Haar eerste single Dreamt up rock neemt ze op met de Noord-Hollandse hardrockband The Howling Hurricane van haar oudere broer. In 1978 wordt ze gevraagd om in een nieuwe Nederlandse meidengroep te komen zingen de Dolly Dots te komen zingen. De rest is muziekgeschiedenis want de meidengroep scoort de ene single na de andere en verovert heel Europa.
Uitdaging
Hierna begint Angela met het maken van televisieprogramma’s. Eén van de bekendste is De Uitdaging. Het jongerenprogramma Sex met Angela krijgt wereldwijde aandacht met als hoogtepunt een uitnodiging in de talkshow van Phil Donahue in New York. Van 1999 tot en met 2005 presenteert ze ook Wie is de Mol? en in 2003 en 2004, de voorrondes van het Junior Eurovisiesongfestival.
RTL4
In maart 2008 vindt de release plaats van haar Nederlandstalige cd Melk en honing. Met de Dolly Dots tourt Groothuizen in 2008 met The Goodbye For Now Tour door Nederland. In het voorjaar van 2009 is Angela te zien als jurylid op televisie voor het programma de X Factor op RTL 4 en bij RTL Boulevard als vervangster voor Albert Verlinde. Sinds 2007 is Angela ambassadeur van vrouwenfonds Mama Cash.
Voor nu is Angela Groothuizen met haar ervaring in de muziek en tv-wereld één van de coaches van The voice of Holland!

Jeroen van der Boom
Hoewel hij altijd al bekend heeft gestaan als groot talent en zijn hand niet omdraaide voor new jazz-albums, presentatieklussen, imitaties of optredens als allround entertainer, vielen met het verschijnen van zijn hit Jij Bent Zo in 2007 alle puzzelstukjes in elkaar voor Jeroen van der Boom. De megahit stond wekenlang op de eerste plek in de hitlijsten en verbleef nog in de hoogste regionen toen de volgende single Eén Wereld de top bereikte. Hits als Betekenis, Het is Over en Weer Geloven volgden hun voorgangers op en zette Jeroen op de kaart als veelzijdig talent.
Topper
Jeroen van der Boom speelde binnen een jaar twee maal een bomvolle Heineken Music Hall volledig plat, mocht viermaal het concert van Lionel Richie openen in het Gelredome. Juist op het moment dat hij begon te denken aan nieuw materiaal , klopten eind 2008 de Toppers bij Jeroen aan. In 2009 vertegenwoordigde hij met de Toppers ons land op het Eurovisie Songfestival in Moskou met het nummer Shine. De daaropvolgende Amsterdam ArenA-concerten waren een groot succes. Deze lijn werd dan ook voortgezet met wederom drie ArenA-concerten in 2010.
Nieuw album
Op dit moment werkt Jeroen hard aan een nieuw album dat begin 2011 zal verschijnen. Als voorloper hiervan komt er eind oktober een nieuwe single uit.
Gelukkig heeft deze drukbezette artiest de tijd gevonden om één van de coaches van The voice of Holland te zijn!

Nick Schilder en Simon Keizer
Het populairste duo uit Volendam is Nick en Simon. Met hits als Pak Maar Mijn Hand en Rosanne domineren Nick Schilder en Simon Keizer sinds 2006 de Nederlandstalige hitlijsten. Hun optredens zijn van Friesland tot Limburg binnen no-time uitverkocht en hun fansshare is ongekend.
Nick en Simon leren elkaar kennen op school en beginnen al snel hun eigen nummers te schrijven en op te treden in Volendam. In 2006 zorgt dat voor een doorbraak met de singles Steeds weer en De soldaat. Het duo krijgt in korte tijd een TMF Borsato Award, een Zilveren Harp en twee originele Rembrandts. Zowel het titelloze debuutalbum als het tweede album Vandaag en het derde album Luister worden meteen platina of zelf dubbelplatina.
Tophits
Het nummer Rosanne staat in 2008 en 2009 totaal 55 weken in de Single Top 100. Het TROS-programma Het mooiste meisje van de klas dat in januari van start ging, gebruikte de albumtrack Spaanse duif van het debuutalbum Nick & Simon als openingstune. Nick en Simon zitten allesbehalve stil want 1 oktober 2010 zal hun vierde album Luister uitkomen. Wat evenals de voorgaande albums een succes belooft te worden.
Bij dit duo krijgen de talenten twee coaches voor de prijs van één!

Roel van Velzen
Roel van Velzen, artiestennaam VanVelzen, is één van Nederlands grootste artiesten van dit moment. Hij schrijft zijn eigen nummers en zijn optreden zijn een muzikaal festijn. Met hits Baby Get Higher en When summer Ends heeft VanVelzen ondertussen heel Nederland veroverd.
Al na de middelbare school speelt VanVelzen in bandjes en schrijft hij musicals. Hij onderbreekt zijn studie om vijf dagen per week te spelen bij Crazy Piano’s in Scheveningen. Het grote publiek maakt voor het eerst kennis met de zanger als hij de in De Wereld Draait improviseert op de gesprekken in de studio. Eind 2006 staat het nummer Baby Get Higher wekenlang in de hitlijsten en wint de 3FM Schaal van Rigter voor de meest gedraaide single van 2006. Hij krijgt zelfs de 3FM Award voor Beste Nieuwkomer. Daarna waait het succes van VanVelzen ook over naar België en Duitsland.
Platina
In de zomer van 2008 speelt VanVelzen in voorprogramma’s van Kelly Clarkson en Bon Jovi. Ook staat hij op Koninginnedag op het 538-Podium op het Museumplein, is hij hoofdact tijdens de Vierdaagse in Nijmegen en bij de Zwarte Cross. Tijdens de Unwind-Tour langs de Nederlandse poppodia kondigt VanVelzen zijn nieuwe single aan: When Summer Ends. Hij schrijft het nummer, dat de titelsong is voor de film Zomerhitte, zelf, samen met John Ewbank, het wordt een van zijn grootste successen tot nu toe net als het album Unwind, dat een platina status bereikt.
Tussen al zijn spetterende optredens door is VanVelzen één van de coaches van The voice of Holland!

Bron: http://www.thevoiceofholland.com/
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_86833229
Jeroen _O_!
Willem-Jan van Puffelen
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 17:15:34 #3
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_86833241
Sick & Niemand :N
Snap werkelijk niet wat ze er doen.

De rest, top ^O^
Jeroen eens gezien in Showbizzcity, toen hij nog Explosief presenteerde met Ariane Spier. Dus wij meteen "waar is Ariane?" ging hij een liedje zingen "Ariane is niet meer..." _O_
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_86833249
Ik ben benieuwd hoe N&S, Roel en Jeroen het gaan doen :Y
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:15:50 #5
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_86833254
Ik vind Jeroen juist de minste coach :D. Zou als ik de keuze had niet graag voor hem kiezen.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:18:03 #6
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_86833334
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind Jeroen juist de minste coach :D. Zou als ik de keuze had niet graag voor hem kiezen.
Dit dus!
With the stars as her umbrella
pi_86833528
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik persoonlijk zou ook niet gauw voor hem kiezen, maar of hij een slechte coach is moeten we afwachten, dat kan ik nu nog niet beoordelen :N
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_86833582
Ik zou ook niet voor Jeroen kiezen... :N

Er werd gezegd dat N&S de verassing zouden zijn, maar ik vind Roel het eigenlijk wel verassend doen.
pi_86833626
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:26 schreef iBenny het volgende:
Ik zou ook niet voor Jeroen kiezen... :N

Er werd gezegd dat N&S de verassing zouden zijn, maar ik vind Roel het eigenlijk wel verassend doen.
Ja? Nou ja wel in de zin van dat een hoop mensen hem kiezen, maar ik vind de inhoudelijke reacties van N&S persoonlijk beter :Y
pi_86833642
De verrassing bij Roel is alleen dat iedereen voor hem kiest, verder vind ik Nick en Simon het meest verstandige commentaar geven.
Willem-Jan van Puffelen
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 17:31:24 #11
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_86833730
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:27 schreef Kally het volgende:

[..]

Ja? Nou ja wel in de zin van dat een hoop mensen hem kiezen, maar ik vind de inhoudelijke reacties van N&S persoonlijk beter :Y
De reacties klinken aardig, maar niet uit hun mond. "de vrienden van Jan Smit" kom op, hoe kunnen die nou talent beoordelen.
Kortom: geloofwaardigheid is ver te zoeken bij ze.
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:36:10 #12
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_86833898
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:31 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

De reacties klinken aardig, maar niet uit hun mond. "de vrienden van Jan Smit" kom op, hoe kunnen die nou talent beoordelen.
Wat een onzin, dus omdat het 'vrienden' van Jan zijn kunnen ze niet beoordelen, ja want dat heeft er echt mee te maken :')
pi_86834072
quote:

[..]

Van Velzen en Van der Boom zijn ook vrienden van Jan Smit, maakt dat ze ook onbekwaam?
Willem-Jan van Puffelen
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:41:21 #14
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_86834076
quote:

[..]

Ik vind ze inhoudelijk prima! Meer dan ik me er bij voor had gesteld ^O^
Het is ook een kwestie van een vooroordeel....
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 18:03:50 #15
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_86834888
Trek het maar uit z'n verband. Ze zijn gewoon ongeloofwaardig in mijn mening.
pi_86834960
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:03 schreef djkoelkast het volgende:
Trek het maar uit z'n verband. Ze zijn gewoon ongeloofwaardig in mijn mening.
We trekken niks uit z'n verband, dat is precies wat jij zegt, je vindt ze ongeloofwaardig omdat het vrienden van Jan Smit zijn,
Willem-Jan van Puffelen
  zaterdag 25 september 2010 @ 18:08:23 #17
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_86835035
quote:

[..]

Of je de muziek die ze maken nou waardeert of niet, feit is wel dat wat ze doen, doen ze goed. En ik geloof ook wel dat ze weten waar ze het over hebben, de dingen die ze zeggen zijn inhoudelijk in orde. Ik denk ook dat je niet op de manier kan samenzingen zoals zij dat doen als je geen techniek of theorie in huis hebt. Beiden hebben mijns inziens hun sporen wel verdiend.
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 18:13:01 #18
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_86835208
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Rauzer het volgende:

[..]

We trekken niks uit z'n verband, dat is precies wat jij zegt, je vindt ze ongeloofwaardig omdat het vrienden van Jan Smit zijn,
Dat zeg ik dus niet. Zo waren en zijn ze bekend, dat is wat ik zeg.
  zaterdag 25 september 2010 @ 18:14:11 #19
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_86835254
Maar hoe is dat dan van invloed op hun beoordelingsvermogen en geloofwaardigheid?
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 18:48:40 #20
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_86836529
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar hoe is dat dan van invloed op hun beoordelingsvermogen en geloofwaardigheid?
Dat link jij aan elkaar blijkbaar, ik zie dat los.
Hoe ze doen, wat ze zeggen, het gaat nergens over.
  zaterdag 25 september 2010 @ 18:53:48 #21
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_86836705
Ok, next! *O*
pi_86842031
Jeroen :r
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  zaterdag 25 september 2010 @ 21:44:38 #23
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_86842245
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:48 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat link jij aan elkaar blijkbaar, ik zie dat los.
Hoe ze doen, wat ze zeggen, het gaat nergens over.
Nou ja, het is inhoudelijk commentaar, over technische dingen. Ik vind hun commentaar vaak wel goed :Y.
Hoogachtend,
Erik.
pi_86928124
vd Boom in de jury, wat een aanfluiting. Laat die jongen lekker belspelletjes presenteren om 9 uur ' s ochtends, dan heb ik er geen last van.
pi_86934359
Ik heb het al in het live-topic gezegd maar bij Roel van Velzen in die te grote stoel blijf ik het beeld houden van een babytje die op zijn Olvarit-hapje zit te wachten met een stapel pampers ernaast om hem te verschonen :')

Maar hij is wel het leukste jurylid samen met Angela :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')