abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:48:29 #251
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_98767262
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:38 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb uiteindelijk wat meer herschreven dan dat de bedoeling was (lees: alles), maar deze versie bevat dan weer wel:

20% minder woorden
0% minder informatie (sterker nog, hij bevat meer informatie)
Een duidelijkere opmaak in een meer logische volgorde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de 5 tussenkoppen zou ik dan eventueel een mooie header kunnen photoshoppen. De onchristelijke tijdstippen staan natuurlijk niet vast, maar het lijkt me verstandig als daar een duidelijke grens voor komt. Nu is het nog teveel 'op gevoel' en dat biedt w.m.b. teveel ruimte voor discussie.
^O^ lijkt me prima zo!
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_98773376
Ziet er best goed uit, maar is het volgende niet ouderwets?

Als vraagsteller ben jij degene die een antwoord goedkeurt. Het punt geven doe je door de actuele stand van het topic te kopiëren en daar +1 gebruikersnaam aan toe te voegen.

tegenwoordig wordt gewoon de lijst aangepast en bold gemaakt, is sneller en net zo duidelijk.
To err is human, to forgive bovine.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:56:34 #253
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_98773709
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:51 schreef ß het volgende:
Ziet er best goed uit, maar is het volgende niet ouderwets?

Als vraagsteller ben jij degene die een antwoord goedkeurt. Het punt geven doe je door de actuele stand van het topic te kopiëren en daar +1 gebruikersnaam aan toe te voegen.

tegenwoordig wordt gewoon de lijst aangepast en bold gemaakt, is sneller en net zo duidelijk.
Volgens mij ben ik de enige die dat nog af en toe doet, maar het is inderdaad niet meer echt nodig omdat we de stand ook bijhouden.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_98774536
Zoiets?



Welkom in alweer het 2268e deel van de Algemene Kennis Quiz!
We nodigen iedereen graag uit om mee te doen, maar lees wel eerst deze openingspost een keer goed door.


Geef slechts één antwoord per keer. Pas wanneer de vraagsteller aangeeft dat het niet juist is, mag je opnieuw een antwoord geven. Wanneer je een ingeving krijgt en toch een nieuw antwoord wilt geven, geef dan duidelijk aan dat je eerdere post niet meer geldt. Als er meerdere antwoorden op een vraag zijn, dan mag je er net zoveel, en dus niet één meer, geven als dat de vraagsteller aangeeft te willen horen.

Bewerk je antwoord nooit. Spelfouten, toevoegingen of verbeteringen zijn geen geldige redenen om je antwoord te editten. Wanneer je iets op je antwoord hebt aan te merken, post dat dan in een nieuw bericht. Wanneer een post bewerkt blijkt te zijn, is deze per direct ongeldig.

Opzoeken is verboden. Het gebruik van internetpagina's, encyclopedieën, platenhoezen, boeken en elke andere bron is absoluut niet toegestaan. Ook vragen aan huisgenoten, een moeder die meeleest en haar mond niet kan houden of geflashed worden bij het chatten wordt als opzoeken beschouwd. Wanneer blijkt dat je je hier toch schuldig aan hebt gemaakt, krijg je minpunten en wordt je mogelijk voor een paar delen uitgesloten.


Je krijgt 15 minuten om een nieuwe vraag te stellen, vanaf het moment dat jouw antwoord is goedgekeurd. Na 15 minuten mag iemand anders een nieuwe vraag stellen en wordt jouw punt ingetrokken. Een uitzondering wordt gemaakt wanneer de goedkeuring langer dan 15 minuten op zich laat wachten of op onchristelijke tijdstippen (23:00 - 07:00 uur). Er is verder niet één geldige reden om geen nieuwe vraag te stellen.

Formuleer je vraag duidelijk. Wanneer een vraag meerdere antwoorden heeft, geef dan duidelijk aan hoeveel je er wilt horen en of ze in één post moeten staan. Wanneer je dit niet aangeeft, gaat het punt naar degene die als laatste het antwoord compleet maakt. Vermijd het gebruik van een schuine streep (bijv. Welk lied / van wie?), omdat het niet duidelijk maakt of je beide vragen (lied en artiest) beantwoord wilt hebben, of slechts één van de vragen (lied of artiest).

Wissel het onderwerp zoveel mogelijk af. Stel niet vaker dan 3 keer een vraag over hetzelfde onderwerp, maar nog beter is om voor elke nieuwe vraag een ander onderwerp te kiezen. Zo blijven deelnemers gemotiveerder dan wanneer er telkens een vraag komt over een onderwerp waar ze minder van weten.

Vermijd ordinaire gokvragen. Vragen die beginnen met wanneer, welk jaar, hoeveel, etc. hebben vaak weinig met algemene kennis te maken en een hoop gegok is dan ook vaak het gevolg.

Houd het topic actief. Geef tijdig aan of een antwoord fout is en plaats hints wanneer een vraag lastig blijkt te zijn. Als het juiste antwoord maar niet komt, dan mag je een nieuwe vraag stellen. Je mag zelf kiezen of je het antwoord op jouw vorige vraag geeft, of dat je die vraag open laat staan. In dat laatste geval mag men de vorige vraag nog beantwoorden voordat het topic gesloten is.


Als vraagsteller ben jij degene die een antwoord goedkeurt. Het punt geven doe je door de actuele stand van het topic te kopiëren en bij de juiste gebruiker een punt op te tellen. Doe dit dikgedrukt voor de duidelijkheid. Wanneer een gebruiker nog niet in de lijst staat, voeg hem of haar dan gewoon toe.

Probeer binnen 15 minuten een antwoord goed of af te keuren. Wanneer je 15 minuten niks van je laat horen, mag een andere deelnemer een antwoord controleren en eventueel goedkeuren. Als het juiste antwoord dan nog niet gegeven is, mag iemand anders een nieuwe vraag stellen en blijft jouw vraag open staan.

Een juist antwoord is een juist antwoord. Wanneer iemand een goed antwoord geeft dat je eigenlijk niet wilde horen, dan is dat jammer voor jou en dien je het alsnog goed te keuren. Voorkom zulke situaties door je vraag dus duidelijk te formuleren.

Wees soepel met spellingsfouten. Door het soms hoge tempo worden letters nog wel eens vergeten of omgedraaid. Ook bij (buitenlandse) namen mag je niet verwachten dat ze foutloos gespeld worden. Afkortingen zullen ook regelmatig als antwoord gegeven worden, als vraagsteller mag je zelf beslissen of je daar genoegen mee neemt.


Probeer slowchatten te beperken. Het is niet verboden, maar het is niet de bedoeling dat vragen en antwoorden worden bedolven onder offtopic geneuzel. Als je echt graag wilt slowchatten kun je in de Topicreeks: AKQ SC terecht.

De stand tot topic 2250 vind je hier, met dank aan Mark_V, ScottTracy en Ofyles2!
De actuele stand vanaf topic 2251 vind je hier, met dank aan ScottTracy, Ofyles2 en Flitspaal!

Discussies over vragen, antwoorden of andere dingen waar je het niet mee eens bent of gewoon iets over kwijt wilt, kun je kwijt in de Topicreeks: AKQ OP Discussie topic.

Oude delen teruglezen kan gemakkelijk via de Topicreeks: AKQ - Algemene Kennis Quiz.

Dat was het wel zo'n beetje. Dan wensen we je tenslotte nog veel succes en plezier in deze reeks!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:17:23 #255
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_98774673
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:51 schreef ß het volgende:
Ziet er best goed uit, maar is het volgende niet ouderwets?

Als vraagsteller ben jij degene die een antwoord goedkeurt. Het punt geven doe je door de actuele stand van het topic te kopiëren en daar +1 gebruikersnaam aan toe te voegen.

tegenwoordig wordt gewoon de lijst aangepast en bold gemaakt, is sneller en net zo duidelijk.
Helemaal mee eens. :Y
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_98774924
ziet er super mooi uit!
To err is human, to forgive bovine.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:26:01 #257
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_98774950
_O_
.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:04:43 #258
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_98776792
Dus dat excel bestandje moet niet meer aangevuld worden?

Tevens mooi werk Ireyon! Petje af _O_
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:51:47 #259
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_98779080
Mooi hoor ^O^
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:52:19 #260
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_98779112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:04 schreef banaantjeEE het volgende:
Dus dat excel bestandje moet niet meer aangevuld worden?
Nope, wordt nu allemaal automatisch bijgehouden met de [AKQ] tag.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:53:52 #261
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98779201
Welk excel-bestandje?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:57:42 #262
349175 Wasknijper21
met een blauwe ballon
pi_98779433
Wat als niemand een goed antwoord heeft? Daarover staat niets in de tekst zo te zien.
AKQ, favoriete topics: taal, geschiedenis, topografie, sport algemeen, klassieke muziek, Rusland, schaken, de knorrepos
Er is een fles wijn uitgeloofd, voor degene die het RIVO een knorrepos bezorgt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:13:11 #263
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_98780344
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:53 schreef Bart het volgende:
Welk excel-bestandje?
http://wiki.fok.nl/index.php/AKQ-Archief
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:14:11 #264
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98780403
quote:
Dat is een wiki, geen excel-bestand 8)7.
En die hoeft al een hele tijd niet meer bijgehouden te worden, heb ik al een deel of 20 geleden uit de OP gehaald...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:15:47 #265
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_98780485
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:14 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat is een wiki, geen excel-bestand 8)7.
En die hoeft al een hele tijd niet meer bijgehouden te worden, heb ik al een deel of 20 geleden uit de OP gehaald...
Stond er nog altijd tussen hoor...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:18:20 #266
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98780636
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:15 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Stond er nog altijd tussen hoor...
Dan heeft iemand in de tussentijd onnodig de oude OP uit de Wiki teruggekopieerd. Want als je gewoon een nieuw topic opent met de nieuw-topic-knop, dan kopieert ie de juiste op telkens weer.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:19:40 #267
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98780704
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:48:05 #268
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_98791793
Mijn complimenten Ireyon :* .
pi_98809109
Bedankt voor de comments :) . Blij dat 't bevalt.
pi_98835436
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:15 schreef Ireyon het volgende:
Bedankt voor de comments :) . Blij dat 't bevalt.
Mooi werk ^O^
pi_98910831
Ik heb het net ook al in de AKQ gezegd, maar hier lijkt mij geschikter.

Het valt mij op dat de volgende regel bijna nooit toegepast wordt:

quote:
Een juist antwoord is een juist antwoord. Wanneer iemand een goed antwoord geeft dat je eigenlijk niet wilde horen, dan is dat jammer voor jou en dien je het alsnog goed te keuren. Voorkom zulke situaties door je vraag dus duidelijk te formuleren.
Zoals in dat topic te lezen is over de vraag van Bep en DP. Is het handig om deze regel af te schaffen of gaan we ons er fanatieker aan houden?
To err is human, to forgive bovine.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:20:57 #272
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_98911112
Ik ben daar vroeger weleens op terug gefloten.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:23:38 #273
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98911246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:15 schreef ß het volgende:
Ik heb het net ook al in de AKQ gezegd, maar hier lijkt mij geschikter.

Het valt mij op dat de volgende regel bijna nooit toegepast wordt:

[..]

Zoals in dat topic te lezen is over de vraag van Bep en DP. Is het handig om deze regel af te schaffen of gaan we ons er fanatieker aan houden?
Aan houden. Goed antwoord is goed antwoord. Had je als vraagsteller maar specifieker moeten zijn.
Kan me nog steeds dat geval van aalbers herinneren die een goed antwoord afkeurde, en daarna precies hetzelfde antwoord goedkeurde. Het eerste werd afgekeurd omdat de antwoorder het niet serieus meende. Toevallig was zijn grap goed, maar toch werd het afgekeurd :') 8)7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_98911442
Het probleem is alleen: Wat doe je als de vraagsteller (Zoals bijv flitspaal) het antwoord niet goed wil rekenen (Het ging om een andere serie dan hij bedoelde) Nu is Baszh een punt misgelopen terwijl het antwoord correct is.
To err is human, to forgive bovine.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:29:21 #275
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98911608
Bij een twijfelachtig antwoord bepaalt de vraagsteller of het goed is of niet. Maar als een antwoord gewoon aantoonbaar goed is, ook al is het niet het antwoord dat de vraagsteller wil horen, dan lijkt mij dat de vraagsteller er gewoon op aangesproken moet worden dat het punt naar het eerste juiste antwoord gaat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')