abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:48:09 #26
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_91626627
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:25 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Alleen moet mijn leger dan wel immens zijn, want zij kunnen natuurlijk gigantische reserves mobiliseren. Normaal speel ik meer EU3, daar werk je natuurlijk niet met reserves, dus het is weer even wennen. :{

Onderhand heb ik tweeëntwintig brigades opgeroepen, waarvan de helt in Batavia staat. Transportbootjes bouwen en heen en weer varen dus. Ik kreeg ondertussen een leuk berichtje:

[ afbeelding ]

Brazilië heb ik binnen invloedssfeer gebracht, nu ben ik Argentinië aan het doen.
Nee idd, Daarom stoken tussen duitsland en frankrijk. :P Die dan mekaar dood laten vechten.
En leger tech onderzoeken natuurlijk :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_91637940
Hmm, Frankrijk is heeft net Spanje en Zweden als bondgenoten weten te strikken, en ik heb nog steeds geen nuttige casus belli gekregen. Dat duurt nog even -.-

Troepen kweken dan maar. Als het te lang duurt kan ik altijd nog in Azië herrie schoppen. Dat kost dan natuurlijk infamy, maar de troepen krijgen wel meer ervaring en de infamy gaat vanzelf weer weg. o|O
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:29:24 #28
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_91665098
Neuh, wat ik meestal doe(eigenlijk altijd.:D ) Zo sterk worden dat andere landen stuklopen op je verdediging en dan je helemaal niks aantrekken van infamy. In sp duurt dat langer dan in MP (daarom is mp leuker :D ) Maar het komt uiteindelijk toch neer op infamy getallen van 500 ofzo :D
^inteel²
&nbsp
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:25:59 #29
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_91682832
Ik ben met Argentinië begonnen. Heb me eerst op mijn economie gefocused dat ik dagelijks winst maak. Dit ging goed. Ondertussen allerlei technologie onderzocht. Toen begonnen aan mijn industrialisatie. Ben er alleen nog niet echt achter wat nou goede winstgevende fabrieken zijn voor Argentinië. De cementfabrieken doen het over het algemeen wel goed, maar maken soms ook nog wel verlies.

Het is intussen 1875. Ik heb allianties met Peru, Bolivia, Chili, Venuzuela, Paraguay en Ecuador.
Het al twee oorlogen met Brazilië gehad. Beide keren omdat Brazilië Bolivia aanviel en ik mijn bondgenoot trouw ben. In de tweede oorlog hiervan heb ik de gebieden horende bij Alto Paraguay van Brazilië ingenomen en zijn nu Argentijns grondgebied.

Nu ben ik veel van mijn regio's kwijtgeraakt aan rebellen die in grote getalen verspreid over het hele land mijn provincies inpikten. Intussen zijn de rebellen verslagen, maar rest de taak om alle gebieden weer terug onder Argentijns bewind te krijgen.

Edit: De Anarcho Liberals hebben de macht overgenomen en Argentinië is nu een Bourgeois Dictatorship. Merk verder nog niets van de veranderingen. Enkel dat ik nu geen fabrieken meer kan openen/bouwen/sluiten etc.

[ Bericht 9% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 21-01-2011 22:44:24 ]
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:52:32 #30
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_91691058
Mja goede industrie is van alles wat.. 'Alleen' cement werkt niet zo best om dat je de markt dan aan het flooden bent. Verder is er een schermpje waar je kunt zien wat er geproduceert en verkocht wordt op de wereldmarkt. Daar kun je weer zien wat eventueel goed zou kunnen lopen. staat ergens in de tuts ingame
^inteel²
&nbsp
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:00:45 #31
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_91704444
Waarom kan de AI veel meer legers maken? }:|

Kleine landjes als Chili en Peru kunnen met legers twee keer zo groot als het totaal aan legers dat ik als Argentinië kan maken. :X
Fuck the EBU.
pi_91712741
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

Kleine landjes als Chili en Peru kunnen met legers twee keer zo groot als het totaal aan legers dat ik als Argentinië kan maken. :X
Maar vriendjes worden met buren is om te beginnen al onhandig. :)
Je hebt cores voor twee regio's = casus belli op Bolivia, had dan vriendschap met Peru gesloten, dan kun je ze van twee kanten aanvallen.

Voeg er dan voor 10 infamy een te veroveren gebied aan toe, dan ben je voor plusminus twaalf infamy véél groter, omdat de bolivische gebieden drukbevolkt zijn.

Als de dan Los Rios van Chili voor 10 infamy pakt (vraag Peru niet mee), dan splits je Chili in tweeën, waardoor ze zich tijdens een volgende oorlog haast niet kunnen verdedigen.

En hop, je bent de sterkste in de regio, Chili en Bolivia kunnen niks meer en je bent zomaar een Great Power-kandidaat.

Printscreentje van een oude Argentiniësessie van mij:

[ Bericht 4% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 22-01-2011 17:52:08 ]
pi_91743054
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

Die zijn drukker bevolkt op, inderdaad, kleinere gebieden. Zij hebben meer inwoners, omdat jij vies veel landbouwgrond hebt. Daarom moet je ze al vroeg onschadelijk maken, geef ze de tijd en je maakt geen kans meer.
  zondag 23 januari 2011 @ 12:39:31 #34
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_91743159
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:36 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Die zijn drukker bevolkt op, inderdaad, kleinere gebieden. Zij hebben meer inwoners, omdat jij vies veel landbouwgrond hebt. Daarom moet je ze al vroeg onschadelijk maken, geef ze de tijd en je maakt geen kans meer.
Ben nu een nieuw spel begonnen, maar dan als China. :D Kan ik in ieder geval de meeste legers maken. >:)
Fuck the EBU.
pi_91743222
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ben nu een nieuw spel begonnen, maar dan als China. :D Kan ik in ieder geval de meeste legers maken. >:)
Lol, pleur ze dan direct in het westen neer, anders krijgt Groot-Brittannië ideeën. O+
  zondag 23 januari 2011 @ 17:34:33 #36
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_91757583
Zit intussen al in 1867. Heb de benodigde technologieën en prestige behaald voor Westernisatie. En sta nu op plek 5 als Great Power. :D

Heb zo'n 21 miljoen aan geld. :9 En krijg er per dag zo'n 2.000,- bij. *)

Dus mijn financiën gaan best lekker op het ogenblik. Ben nu allerlei technologieën aan het onderzoeken om zo verbeteringen door te voeren. Zit nu alleen te twijfelen wie mijn volgende slachtoffer gaat worden. Ik neig momenteel richting Korea, omdat die enkel Japan als alliantie hebben. Hoewel Groot Brittanië natuurlijk ook een leuk gevecht op kan leveren. Echter hebben zij een beetje teveel allianties naar mijn zin. -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 23-01-2011 19:48:38 ]
Fuck the EBU.
pi_91761923
F11 en F12 voor screenshot en politieke screenshot van de wereld O-)

Het leeuwendeel van Groot-Brittannië's bondgenote zijn natuurlijk die achtergebleven Indische kleine rotlandjes, dus dat zou geen probleem moeten zijn, in principe. Of ze moeten vriendjes met Rusland/de VS/Spanje ofzo zijn.

Japan en Korea kan inderdaad slimmer zijn :P
  zondag 23 januari 2011 @ 19:40:09 #38
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_91762757
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:21 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
F11 en F12 voor screenshot en politieke screenshot van de wereld O-)

Het leeuwendeel van Groot-Brittannië's bondgenote zijn natuurlijk die achtergebleven Indische kleine rotlandjes, dus dat zou geen probleem moeten zijn, in principe. Of ze moeten vriendjes met Rusland/de VS/Spanje ofzo zijn.

Japan en Korea kan inderdaad slimmer zijn :P
Ze zijn inderdaad helaas vriendjes met Rusland.
Fuck the EBU.
pi_91763740
Huh? Zijn dat de VS, daar in Alaska?
En het CSA is los?
Ze gaan lekker, maar toch ook weer niet.. :P

Maarre, Korea + Japan klinkt eigenlijk wel slimmer om mee te beginnen :)
  zondag 23 januari 2011 @ 20:26:44 #40
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91765545
Wow, ik zie toevallig dit topic..

Het lijkt me wel wat.. Maar het klinkt ingewikkeld :o
  zondag 23 januari 2011 @ 20:29:25 #41
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91765734
Tof spel, gelijk gekocht op Steam. Nu aan het downloaden :)
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_91765887
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:29 schreef Eclaire84 het volgende:
Hehe gecondoleerd, dit spel is niet te begrijpen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zondag 23 januari 2011 @ 20:34:43 #43
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_91766118
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zit intussen al in 1867. Heb de benodigde technologieën en prestige behaald voor Westernisatie. En sta nu op plek 5 als Great Power. :D

Heb zo'n 21 miljoen aan geld. :9 En krijg er per dag zo'n 2.000,- bij. *)

Dus mijn financiën gaan best lekker op het ogenblik. Ben nu allerlei technologieën aan het onderzoeken om zo verbeteringen door te voeren. Zit nu alleen te twijfelen wie mijn volgende slachtoffer gaat worden. Ik neig momenteel richting Korea, omdat die enkel Japan als alliantie hebben. Hoewel Groot Brittanië natuurlijk ook een leuk gevecht op kan leveren. Echter hebben zij een beetje teveel allianties naar mijn zin. -O-

[ afbeelding ]
Dit plaatje doet me denken aan een mp sessie. Zal morgen daar eens een afbeelding van posten :D

Mooi driekleur in europa zo ongeveer. Die game moet ik echt eens gaan afmaken :P
^inteel²
&nbsp
  zondag 23 januari 2011 @ 20:35:41 #44
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91766195
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:31 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Hehe gecondoleerd, dit spel is niet te begrijpen.
Voor de gemiddelde vmbo'er waarschijnlijk niet idd.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_91766336
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:26 schreef Saninl het volgende:
Wow, ik zie toevallig dit topic..

Het lijkt me wel wat.. Maar het klinkt ingewikkeld :o
Ja, in het rts-genre is dit inderdaad één van de ingewikkeldere*, maar als je een beetje geoefend hebt, vind je het supertof, zeker weten. :Y

*vergeleken met Age of Empires of Civilization dan, hé. Hearts of Iron is weer een stapje stugger

quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:29 schreef Eclaire84 het volgende:
Beterpeter!
  zondag 23 januari 2011 @ 20:59:45 #46
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_91768114
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Huh? Zijn dat de VS, daar in Alaska?
En het CSA is los?
Ze gaan lekker, maar toch ook weer niet.. :P
Ja, dat klopt. :Y CSA is nog een eigen staat en de VS zit al in Alaska.
quote:
Maarre, Korea + Japan klinkt eigenlijk wel slimmer om mee te beginnen :)
Eerst even legers pompen en dan overgaan tot de aanval >:)
Fuck the EBU.
pi_91770168
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. :Y CSA is nog een eigen staat en de VS zit al in Alaska.

[..]

Eerst even legers pompen en dan overgaan tot de aanval >:)
Brazilië is net in de Franse invloedssfeer geraakt, Als één-regio-staten kosten Paraguay en Uruguay teveel infamy en mijn relatie met Peru is te goed. Alleen een regio van Chili blijft over om te pakken, voor 10 infamy.

Ik heb pas drie keer grensincidenten voor gereduceerde infamy voor een regio naar keuze gekregen,
waarvan twee op Brazilië, waar ik dankzij Frankrijk niks tegen kan beginnen, en ééntje kreeg ik twee dagen na mijn vrede met Chili :')

Zuur, tien infamy krijgen terwijl het, bij even wachten, maar twee was geweest. |:(

Ik zit nog wel even vast, voorlopig :P
  zondag 23 januari 2011 @ 21:32:22 #48
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91770978
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ja, in het rts-genre is dit inderdaad één van de ingewikkeldere*, maar als je een beetje geoefend hebt, vind je het supertof, zeker weten. :Y

*vergeleken met Age of Empires of Civilization dan, hé. Hearts of Iron is weer een stapje stugger

[..]

Beterpeter!
Moet ik denken aan een soort Tropico? Of Simcity? Of wat? :% ik kan me er geen voorstelling bij maken...

[ Bericht 5% gewijzigd door Saninl op 23-01-2011 21:39:58 ]
pi_91772847
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:32 schreef Saninl het volgende:

[..]

Moet ik denken aan een soort Tropico? Of Simcity? Of wat? :% ik kan me er geen voorstelling bij maken...
Tropico, een beetje. Het is serieuzer, de regeringsvormen zijn érg realistisch.

Als je communistisch bent, moet je bijvoorbeeld zelf de fabrieken financieren en bouwen. Ben je liberaal, dan bouwen de capitalistische rijken zelf fabrieken. Ténzij de belastingen voor rijkeluitjes zo hoog staan, dat ze geen geld voor projecten overhouden :P

Het is vrij moeilijk, in de zin dat je succes in het spel relatief is. Als je met Luxemburg begint, dan kan ik me zelf geen enkel scenario voorstellen waarin je groot wordt. Begin je met Nederland, dan is dit te doen. Begin je met Groot-Brittannië, dan win je gegarandeerd en is er haast geen zak aan :7

Ben je bekend met Hearts of Iron of Europa Universalis?
De makers daarvan hebben dit gemaakt. ^O^

Eventueel kun je een piratenversie proberen, voor je het koopt, dan kun je het sowieso proberen :@
  zondag 23 januari 2011 @ 22:25:58 #50
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91775264
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Tropico, een beetje. Het is serieuzer, de regeringsvormen zijn érg realistisch.

Als je communistisch bent, moet je bijvoorbeeld zelf de fabrieken financieren en bouwen. Ben je liberaal, dan bouwen de capitalistische rijken zelf fabrieken. Ténzij de belastingen voor rijkeluitjes zo hoog staan, dat ze geen geld voor projecten overhouden :P

Het is vrij moeilijk, in de zin dat je succes in het spel relatief is. Als je met Luxemburg begint, dan kan ik me zelf geen enkel scenario voorstellen waarin je groot wordt. Begin je met Nederland, dan is dit te doen. Begin je met Groot-Brittannië, dan win je gegarandeerd en is er haast geen zak aan :7

Ben je bekend met Hearts of Iron of Europa Universalis?
De makers daarvan hebben dit gemaakt. ^O^

Eventueel kun je een piratenversie proberen, voor je het koopt, dan kun je het sowieso proberen :@
Dankje.

Ik vind het lastig. Ik ben hem nu aan het kopen op een minder aardige manier, maar inderdaad de enige kans om het te proberen. Waarschijnlijk heb ik er woensdag pas tijd voor om er echt ff voor te gaan zitten.

Kan ik het ineens spelen? Of eerst iets doorlezen/filmpje kijken? Of is het met proberen wel te doen?

Alvast bedankt in ieder geval!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')