abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:43:01 #176
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_87051371
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:12 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Hoe bedoel je het komt steeds voor?

Als je een windowsprogramma download, zet em dan in ieder geval ergens in je homefolder, bijv. op je bureaublad. Dan heb je er gewoon rechten op.

edit: maar je zal wel altijd handmatig de executable bit moeten aanvinken, want dat is een soort beveiligingsmechanisme in ubuntu.
Oh :') want ik heb maar 1,7 GB over op mijn C-schijf in Ubuntu terwijl ik eigenlijk gewoon 33GB over heb.
Moet ik hem via Wubi weer opnieuw installeren voor een groter geheugen zodat ik hem in mijn homefolder kan doen of wa? :P
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:31:30 #177
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87054753
Je kan trouwens je xorg.conf laten generen: http://www.cyberciti.biz/tips/create-a-xorgconf-file.html

Dan kan je ermee pielen en doen :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:38:45 #178
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_87054990
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:43 schreef o.us het volgende:

[..]

Oh :') want ik heb maar 1,7 GB over op mijn C-schijf in Ubuntu terwijl ik eigenlijk gewoon 33GB over heb.
Moet ik hem via Wubi weer opnieuw installeren voor een groter geheugen zodat ik hem in mijn homefolder kan doen of wa? :P
Je maakt het me wel moeilijk :D

Ten eerste heb je geen C-schijf in ubuntu. Dus wat bedoel je?

Ten tweede vraag je of je een groter geheugen nodig hebt... geheugen = RAM. We hebben het tot nu toe over schijfruimte... Dus wat bedoel je daarmee?

Ten derde: wat probeer je eigenlijk te installeren? Een spel vanuit een ISO ofzo?
heitieh
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:40:30 #179
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_87055057
O.us. Je werkt met een wubi install. Dat betekent dat je schijven NTFS zijn? Ik weet niet hoe het dan zit met het executable bit (het vinkje). Daar zou je probleem wel eens kunnen zitten...
heitieh
pi_87061489
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Watvoor probleem had je met de bootloader dan?

En die 2.6.nogiets zijn geen verschillende Ubuntu versies, maar verschillende Linux-kernels.

Soms doet Ubuntu een kernel-upgrade (dan wordt er dus écht in de basis van het besturingssysteem iets veranderd). Dat kun je zien in de update-manager, en daarna krijg je ook de melding dat je moet herstarten om de wijzigingen actief te maken.
Omdat er altijd een hele minieme kans bestaat dat de nieuwe kernel iets niet doet wat de oude wel deed (bijv. doordat een patch voor het ene probleem een bug bij iets anders veroorzaakt), wordt de oude kernel niet weggegooit en krijg je bij het opstarten de mogelijkheid om die oude kernel weer te kiezen.
Ah ok nu begrijp ik het. Bedankt voor je toelichting ^O^
pi_87071885
Weet iemand hier een skin zoals de standaard skin van ubuntu genaamd "hoog contrast grote tekst negatief" dat grote buttons + groter paneel geeft enzo? Kan wel het lettertype bijvoorbeeld verhogen maar tjah is ook net echt mooi...

Oh en bij me account kan ik me zo aanmelden bij msn, facebook, etc... maar als ik dat doe krijg ik nergens een lijst van personen die online zijn enzo... en kan ik dus niet met ze praten...?

[ Bericht 30% gewijzigd door ReWout op 01-10-2010 19:33:14 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:23:54 #182
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_87072029
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:20 schreef ReWout het volgende:
Weet iemand hier een skin zoals de standaard skin van ubuntu genaamd "hoog contrast grote tekst negatief" dat grote buttons + groter paneel geeft enzo? Kan wel het lettertype bijvoorbeeld verhogen maar tjah is ook net echt mooi...
Panel kun je groter maken door rechterklik op het panel en dan "properties" (eigenschappen?). Icoontjes op het paneel worden dan ook groter...
heitieh
pi_87072699
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:23 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Panel kun je groter maken door rechterklik op het panel en dan "properties" (eigenschappen?). Icoontjes op het paneel worden dan ook groter...
Thanks ^O^ wist niet dat, dat kon. Enig idee of het ook mogelijk is om het aan te passen met een bash script? Heb al gezocht maar kan niet 1.2.3 vinden denk dat ik de fouten zoekwoorden gebruik omdat ik niet weet hoe het paneel heet in het engels.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:08:12 #184
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_87073828
Geen idee of het met command line/bash kan. Paneel heet gewoon panel in het engels :P
heitieh
pi_87074486
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:08 schreef Joooo-pi het volgende:
Geen idee of het met command line/bash kan. Paneel heet gewoon panel in het engels :P
Ja op dat woord zoekte ik ook maar dan kom ik alleen bij bash scripts uit die de terminal venster resizen :P dus ik dacht dat het een andere benaming had in het Engels.

Weet iemand hier;
Oh en bij me account kan ik me zo aanmelden bij msn, facebook, etc... maar als ik dat doe krijg ik nergens een lijst van personen die online zijn enzo... en kan ik dus niet met ze praten...?

trouwens antwoord op?

[ Bericht 7% gewijzigd door ReWout op 01-10-2010 20:43:32 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:28:00 #186
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_87077468
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:39 schreef ReWout het volgende:

[..]

Thanks ^O^ wist niet dat, dat kon. Enig idee of het ook mogelijk is om het aan te passen met een bash script? Heb al gezocht maar kan niet 1.2.3 vinden denk dat ik de fouten zoekwoorden gebruik omdat ik niet weet hoe het paneel heet in het engels.
Het lijkt me dat panel size een optie is in gconf-editor.

Dit is de basis regel om wijzigingen door te voeren:
quote:
gconftool-2 --set /path/to/setting --type <type> "value"
Voorbeeld:
quote:
gconftool-2 --set /apps/gnome-screensaver/lock_enabled --type bool 1"
dit zet de screensaved lock aan en kun je in een script zetten.

Om dit voor enig andere optie te doen...
alt-f2
gconf-editor
en dan zoeken naar de betreffende optie en waarde.
en dan kom ik uit op....

apps
panel
default_setup
toplevels
top_panel en bottom_panel.

en bij size staat 24 als waarde.

Ik neem aan dat het dan dit wordt voor top en bottom pannel om een panel naar 30 te zetten.

gconftool-2 -s --type integer /apps/panel/default_setup/toplevels/top_panel 30
gconftool-2 -s --type integer /apps/panel/default_setup/toplevels/bottom_panel 30

edit: hmm het wil niet werken maar dit zou wel het idee moeten zijn :D
ff verder zoeken.
edit 2: Sommige gconftools-2 opties zitten vast aan het gekozen thema en daar wordt de wijziging niet voor doorgevoerd. Vreemd :)
edit 3: probleem: ik heb fouten gemaakt met overtypen van de tree. dan werkt het nooit.

[ Bericht 5% gewijzigd door wdn op 01-10-2010 22:05:19 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:44:37 #187
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_87078469
Gevonden. Ik heb deze toggle panel op het web gevonden en dan is het vrij simpel :)

gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/auto_hide" --type boolean "true"
gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/auto_hide" --type boolean "false"

Dit is dan de juiste voor panel size:

gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/size" --type integer "30"
en
gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size" --type integer "30"

top/bottom panel veranderd dan van 24 naar 30.

[ Bericht 15% gewijzigd door wdn op 01-10-2010 22:04:21 ]
pi_87083868
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:28 schreef wdn het volgende:

[..]

Het lijkt me dat panel size een optie is in gconf-editor.

Dit is de basis regel om wijzigingen door te voeren:
[..]

Voorbeeld:
[..]

dit zet de screensaved lock aan en kun je in een script zetten.

Om dit voor enig andere optie te doen...
alt-f2
gconf-editor
en dan zoeken naar de betreffende optie en waarde.
en dan kom ik uit op....

apps
panel
default_setup
toplevels
top_panel en bottom_panel.

en bij size staat 24 als waarde.

Ik neem aan dat het dan dit wordt voor top en bottom pannel om een panel naar 30 te zetten.

gconftool-2 -s --type integer /apps/panel/default_setup/toplevels/top_panel 30
gconftool-2 -s --type integer /apps/panel/default_setup/toplevels/bottom_panel 30

edit: hmm het wil niet werken maar dit zou wel het idee moeten zijn :D
ff verder zoeken.
edit 2: Sommige gconftools-2 opties zitten vast aan het gekozen thema en daar wordt de wijziging niet voor doorgevoerd. Vreemd :)
edit 3: probleem: ik heb fouten gemaakt met overtypen van de tree. dan werkt het nooit.
Hartelijk dank voor je informatieve post is me gelukt :)

1
2
3
4
5
gconftool-2 --set /apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size --type integer 50
gconftool-2 --set /apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size --type integer 25

gconftool-2 --set /apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size --type integer 50
gconftool-2 --set /apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size --type integer 25
Heel fijn om zo makkelijk een wat grotere panel in te stellen en wat knoppen. Probleem namelijk is dat die zich aan de rand bevinden en daar is de touchscreen altijd wat minder accurater helaas.

ps. jou code werkte dus niet ;)
pi_87084173
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:44 schreef wdn het volgende:
Gevonden. Ik heb deze toggle panel op het web gevonden en dan is het vrij simpel :)

gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/auto_hide" --type boolean "true"
gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/auto_hide" --type boolean "false"

Dit is dan de juiste voor panel size:

gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/size" --type integer "30"
en
gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size" --type integer "30"

top/bottom panel veranderd dan van 24 naar 30.

Die werkt dan weer wel :P maar had die post niet gezien :s)
pi_87111252
Waarom is het zo moeilijk om een map + inhoud te verplaatsen???

1
2
sudo mv ~/Bureaublad/fonts/ /usr/share/texmf-texlive/
mv: kan `/home/wouter/Bureaublad/fonts/’ niet naar `/usr/share/texmf-texlive/fonts’ verplaatsten: Map is niet leeg
Ik wil een map "fonts" verplaatsen naar de map texmf-texlive waarin ook een map fonts staat die moeten dan gewoon met elkander mergen..
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:09:56 #191
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_87111539
Komt omdat mv alleen de inodes update en niet daadwerkelijk iets verplaatst.

Mogelijke oplossingen voor je.
1 dir dieper gaan en dan...

tar cf - . |(cd /usr/share/texmf-texlive/; tar xvf -)

1 van de briljantste manieren om command line dingen te verplaatsen :D
FYI dit overschrijft bestaande gegevens.

nog 1:

rsync -a /home/wouter/Bureaublad/fonts/ /usr/share/texmf-texlive/ --remove-sent-files --ignore-existing --whole-file

dit slaat bestaande over!

zeg... er bestaat ook zo iets als Nautilus he. LOL.
command line addict :+

[ Bericht 9% gewijzigd door wdn op 02-10-2010 20:19:02 ]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:54:20 #192
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87113056
mv bla/fonts/* /path/to/dir works :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87129093
Gebruikt een van jullie trouwens ook texlive op ubuntu? Enig idee hoe je de packages update?
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:24:54 #194
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_87131839
Waarom zou dat niet via de standaard update manager gaan? :+
texlive zit in de repo's namelijk:
http://packages.ubuntu.com/search?keywords=texlive
pi_87132793
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:24 schreef wdn het volgende:
Waarom zou dat niet via de standaard update manager gaan? :+
texlive zit in de repo's namelijk:
http://packages.ubuntu.com/search?keywords=texlive
Wanneer ik http://www.win.tue.nl/latex/tuepdfscreen2008.zip download van http://www.win.tue.nl/latex/windows.html

Krijg ik het bij het compileren de volgende fout namelijk:
quote:
pdflatex> (/usr/share/texmf-texlive/tex/generic/oberdiek/ltxcmds.sty))))
pdflatex> (/usr/share/texmf-texlive/tex/generic/oberdiek/atbegshi.sty))
pdflatex> *hyperref using default driver hpdftex*
pdflatex> (/usr/share/texmf-texlive/tex/latex/hyperref/hpdftex.def)
pdflatex>
pdflatex> ! LaTeX Error: File `pause.sty' not found.
pdflatex>
pdflatex> Type X to quit or <RETURN> to proceed,
pdflatex> or enter new name. (Default extension: sty)
pdflatex>
Lijkt me dus dat ik niet alle packages heb... Heb ook net gekeken bij systeem->beheer->updatebeheer maar waren geen updates...
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:03:46 #196
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87133072
Met het volgende commando kan je uitvogelen bij welke package die file hoort:
apt-file search pause.sty

En anders dpkg -S /path/to/pause.sty, maar dan moet je ook weten waar pause.sty staat, dus probeer het met apt-file search :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:09:59 #197
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_87133259
fuck...
Ik heb net al mijn files van mijn desktop verwijderd :X
Kan ik ze weer gaan downloaden :X
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:16:23 #198
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_87133487
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:54 schreef ReWout het volgende:

[..]

Wanneer ik http://www.win.tue.nl/latex/tuepdfscreen2008.zip download van http://www.win.tue.nl/latex/windows.html

Krijg ik het bij het compileren de volgende fout namelijk:
[..]

Lijkt me dus dat ik niet alle packages heb... Heb ook net gekeken bij systeem->beheer->updatebeheer maar waren geen updates...
Dat lijkt me niet iets wat ge-update moet worden van ubuntu maar eerder een extra is;)
Indien er een pause.sty in texlive zou zitten was het wel mee-geinstalleerd namelijk.
Zie ....
http://www.tex.ac.uk/ctan/support/ppower4/download.html
http://www.tex.ac.uk/CTAN/support/ppower4/pause.sty
pi_87133914
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:03 schreef slacker_nl het volgende:
Met het volgende commando kan je uitvogelen bij welke package die file hoort:
apt-file search pause.sty

En anders dpkg -S /path/to/pause.sty, maar dan moet je ook weten waar pause.sty staat, dus probeer het met apt-file search :)
Op het eerste commando krijg ik geen antwoord, dus daaruit concludeer ik dat ik die package niet heb... Eens kijken wat ik met het commentaar van wdn kan.

-edit- oh bij die website van wdn kan ik het gewoon downloaden... maar weet iemand wat de standaard directory is in ubuntu voor texlive packages, dan zet ik hem in die dir.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:38:41 #200
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_87134145
http://goanna.cs.rmit.edu.au/~bodob/ppower4.html ;)

Pun1. zal een readme in zitten denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')