Ohquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:12 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Hoe bedoel je het komt steeds voor?
Als je een windowsprogramma download, zet em dan in ieder geval ergens in je homefolder, bijv. op je bureaublad. Dan heb je er gewoon rechten op.
edit: maar je zal wel altijd handmatig de executable bit moeten aanvinken, want dat is een soort beveiligingsmechanisme in ubuntu.
Je maakt het me wel moeilijkquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:43 schreef o.us het volgende:
[..]
Ohwant ik heb maar 1,7 GB over op mijn C-schijf in Ubuntu terwijl ik eigenlijk gewoon 33GB over heb.
Moet ik hem via Wubi weer opnieuw installeren voor een groter geheugen zodat ik hem in mijn homefolder kan doen of wa?
Ah ok nu begrijp ik het. Bedankt voor je toelichtingquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Watvoor probleem had je met de bootloader dan?
En die 2.6.nogiets zijn geen verschillende Ubuntu versies, maar verschillende Linux-kernels.
Soms doet Ubuntu een kernel-upgrade (dan wordt er dus écht in de basis van het besturingssysteem iets veranderd). Dat kun je zien in de update-manager, en daarna krijg je ook de melding dat je moet herstarten om de wijzigingen actief te maken.
Omdat er altijd een hele minieme kans bestaat dat de nieuwe kernel iets niet doet wat de oude wel deed (bijv. doordat een patch voor het ene probleem een bug bij iets anders veroorzaakt), wordt de oude kernel niet weggegooit en krijg je bij het opstarten de mogelijkheid om die oude kernel weer te kiezen.
Panel kun je groter maken door rechterklik op het panel en dan "properties" (eigenschappen?). Icoontjes op het paneel worden dan ook groter...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:20 schreef ReWout het volgende:
Weet iemand hier een skin zoals de standaard skin van ubuntu genaamd "hoog contrast grote tekst negatief" dat grote buttons + groter paneel geeft enzo? Kan wel het lettertype bijvoorbeeld verhogen maar tjah is ook net echt mooi...
Thanksquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:23 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Panel kun je groter maken door rechterklik op het panel en dan "properties" (eigenschappen?). Icoontjes op het paneel worden dan ook groter...
Ja op dat woord zoekte ik ook maar dan kom ik alleen bij bash scripts uit die de terminal venster resizenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:08 schreef Joooo-pi het volgende:
Geen idee of het met command line/bash kan. Paneel heet gewoon panel in het engels
Het lijkt me dat panel size een optie is in gconf-editor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:39 schreef ReWout het volgende:
[..]
Thankswist niet dat, dat kon. Enig idee of het ook mogelijk is om het aan te passen met een bash script? Heb al gezocht maar kan niet 1.2.3 vinden denk dat ik de fouten zoekwoorden gebruik omdat ik niet weet hoe het paneel heet in het engels.
Voorbeeld:quote:gconftool-2 --set /path/to/setting --type <type> "value"
dit zet de screensaved lock aan en kun je in een script zetten.quote:gconftool-2 --set /apps/gnome-screensaver/lock_enabled --type bool 1"
Hartelijk dank voor je informatieve post is me geluktquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Het lijkt me dat panel size een optie is in gconf-editor.
Dit is de basis regel om wijzigingen door te voeren:
[..]
Voorbeeld:
[..]
dit zet de screensaved lock aan en kun je in een script zetten.
Om dit voor enig andere optie te doen...
alt-f2
gconf-editor
en dan zoeken naar de betreffende optie en waarde.
en dan kom ik uit op....
apps
panel
default_setup
toplevels
top_panel en bottom_panel.
en bij size staat 24 als waarde.
Ik neem aan dat het dan dit wordt voor top en bottom pannel om een panel naar 30 te zetten.
gconftool-2 -s --type integer /apps/panel/default_setup/toplevels/top_panel 30
gconftool-2 -s --type integer /apps/panel/default_setup/toplevels/bottom_panel 30
edit: hmm het wil niet werken maar dit zou wel het idee moeten zijn
ff verder zoeken.
edit 2: Sommige gconftools-2 opties zitten vast aan het gekozen thema en daar wordt de wijziging niet voor doorgevoerd. Vreemd![]()
edit 3: probleem: ik heb fouten gemaakt met overtypen van de tree. dan werkt het nooit.
1 2 3 4 5 | gconftool-2 --set /apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size --type integer 25 gconftool-2 --set /apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size --type integer 50 gconftool-2 --set /apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size --type integer 25 |
Die werkt dan weer welquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:44 schreef wdn het volgende:
Gevonden. Ik heb deze toggle panel op het web gevonden en dan is het vrij simpel
gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/auto_hide" --type boolean "true"
gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/auto_hide" --type boolean "false"
Dit is dan de juiste voor panel size:
gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/size" --type integer "30"
en
gconftool-2 --set "/apps/panel/toplevels/bottom_panel_screen0/size" --type integer "30"
top/bottom panel veranderd dan van 24 naar 30.
1 2 | mv: kan `/home/wouter/Bureaublad/fonts/’ niet naar `/usr/share/texmf-texlive/fonts’ verplaatsten: Map is niet leeg |
Wanneer ik http://www.win.tue.nl/latex/tuepdfscreen2008.zip download van http://www.win.tue.nl/latex/windows.htmlquote:Op zondag 3 oktober 2010 14:24 schreef wdn het volgende:
Waarom zou dat niet via de standaard update manager gaan?
texlive zit in de repo's namelijk:
http://packages.ubuntu.com/search?keywords=texlive
Lijkt me dus dat ik niet alle packages heb... Heb ook net gekeken bij systeem->beheer->updatebeheer maar waren geen updates...quote:pdflatex> (/usr/share/texmf-texlive/tex/generic/oberdiek/ltxcmds.sty))))
pdflatex> (/usr/share/texmf-texlive/tex/generic/oberdiek/atbegshi.sty))
pdflatex> *hyperref using default driver hpdftex*
pdflatex> (/usr/share/texmf-texlive/tex/latex/hyperref/hpdftex.def)
pdflatex>
pdflatex> ! LaTeX Error: File `pause.sty' not found.
pdflatex>
pdflatex> Type X to quit or <RETURN> to proceed,
pdflatex> or enter new name. (Default extension: sty)
pdflatex>
Dat lijkt me niet iets wat ge-update moet worden van ubuntu maar eerder een extra is;)quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:54 schreef ReWout het volgende:
[..]
Wanneer ik http://www.win.tue.nl/latex/tuepdfscreen2008.zip download van http://www.win.tue.nl/latex/windows.html
Krijg ik het bij het compileren de volgende fout namelijk:
[..]
Lijkt me dus dat ik niet alle packages heb... Heb ook net gekeken bij systeem->beheer->updatebeheer maar waren geen updates...
Op het eerste commando krijg ik geen antwoord, dus daaruit concludeer ik dat ik die package niet heb... Eens kijken wat ik met het commentaar van wdn kan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:03 schreef slacker_nl het volgende:
Met het volgende commando kan je uitvogelen bij welke package die file hoort:
apt-file search pause.sty
En anders dpkg -S /path/to/pause.sty, maar dan moet je ook weten waar pause.sty staat, dus probeer het met apt-file search
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |