G35.quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je niet vertelt watvoor koptelefoon het om gaat niet nee.
Als het goed is moet je gewoon bij geluidsvoorkeuren het uitvoerapparaat kunnen selecteren.
Secundair? Bedoel je extended? Het totaal van de primaire en de extended was volgens mij 4. Binnen een extended kan je verder nog logische stations aanmaken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
4 stuks om precies te zijn.
En 1 secundaire partitie.
Dat is een advies, het hoeft niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:45 schreef ReWout het volgende:
[..]
Thanks voor de link; lees ook trouwens dat de swap partitie ministens 2 maal zo groot moet zijn als het werkgeheugen en niet 1x...
[..]
Nee, dat is een andere file. Zoals je onder windows ook pagefile.sys en hiberfil.sys hebt. De een is voor standaard gebruik (RAM - harddisk verkeer) en de ander is om de inhoud van je geheugen in te zetten als je in hibernate gaat. Daarom hoeft de beschikbare schijfruimte om te kunnen hibernaten ook niet groter te zijn dat het intern geheugen, terwijl voor de pagefile 2 keer de grootte van het intern geheugen aanbevolen wordt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:06 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Mwoa, als je wilt hibernaten heb je swap nodig, dacht ik...
Kan wel, maar dan moet je de ntldr terugkopieren vanuit de command line nadat je van de windows dvd opgestart hebt. Of zijn dan ook andere zaken vernueckt? Onder windows xp werkte dat tenminste nog wel.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:56 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Gewoon de betreffende (lege) USB-stick als schijf kiezen bij dat partitievenstertje.
Overigens is het niet handig om Windows als laatste te installeren, windows kan er niet echt mee omgaan als er al een ander besturingssysteem geinstalleerd staat.
Anyone?quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog een gekke vraag. Ik heb nu opgestart van usb stick en ik kan in de filemanager de usb stick niet meer benaderen. Deze staat er aan de linkerkant wel tussen, en de harde schijven van de pc zijn ook gewoon te benaderen, maar ik kan de inhoud van de usb stick niet oproepen. Is die beveiligd ofzo en hoe los ik dat op?
En als ik van de usb stick opstart krijg ik altijd de optie of ik van de stick wil opstarten of ubuntu op de pc wil installeren. Ik wil helemaal niets installeren, ik wil dat ubuntu gelijk doorstart. Hoe doe ik dat?
Heb je al opgestart in recovery mode? Dan krijg je wat opties zoals de videokaartdriver herstellen of starten in "low graphics" mode. Waarschijnlijk kom je er daar wel mee uit.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:09 schreef Rivalo het volgende:
Oke, probleempje.
Ik had eerst de standaard driver aan staan. Toen heb ik een nieuwe van de ATI site gedownload toen dit ging buggen heb ik deze met een command gedelete(stond op internet)
Nu start ubuntu 10.04 op en blijft het bij een paars scherm. Kan ik dit repairen met mijn Installatie CD zonder te moeten formatten. Of is dit een verloren zaak?
Wat wil je doen met de bestanden op die stick dan? Daar kun je niet zo veel mee hoor.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | name of display: :0.0 X Error of failed request: BadRequest (invalid request code or no such operation) Major opcode of failed request: 136 (GLX) Minor opcode of failed request: 19 (X_GLXQueryServerString) Serial number of failed request: 15 Current serial number in output stream: 15 ***@***-desktop:~$ |
PulseAudio Device Chooser zou de g35 moeten herkennen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:41 schreef Rivalo het volgende:
[..]
G35.
Nee dat kan helaas niet, hij herkent hem geen eens dat hij aangesloten word.
Hmmm kun je FGLRX eens herinstalleren?quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:35 schreef Rivalo het volgende:
Oke ik ben weer bij af. Linux doet het weer maar voordat ik nu games kan spelen moet eerst de boel het goed doen en het werkt nog steeds niet:
[ code verwijderd ]
1 2 | Segmentatiefout |
1 2 3 4 5 6 | E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar) E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it? root@***-desktop:~# apt-get remove xserver-xorg-video-radeon --purge E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar) E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it? |
vind het altijd handig om als ik meerdere commands uitvoer dat ik sudo -i uitvoer.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:43 schreef wdn het volgende:
Je hebt nog ergens een package manager open staan...
Verwijderen:
sudo apt-get remove --purge xserver-xorg-video-radeon
sudo apt-get remove --purge fglrx-kernel-source
Of zonder sudo aangezien je onder root bezig bent (waarom?).
En de installatie kan toch gewoon via de gnome driver display lijkt me?
Vanaf 9.10 kan dit via System->Administration->Hardware Drivers.
Na een reboot kun je
fglrxinfo
gebruiken als test of eea. werkt.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:21 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik krijg een dvd niet werkend op VLC. Ik heb restricted extras, css en vlc player geïnstalleerd.
De DVD opstarten lukt wel, maar als ik klik op "film starten", krijg ik slecht geluid en het beeld is in blokken verdeeld, met verschillende kleuren.
Op windows werkt de DVD trouwens wel out of the box (zonder codecs)
Op de DVD-doos staat dat de schijf een kopieerbeveiliging heeft. Wat kan het probleem zijn?
quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:51 schreef Hondenbrokken het volgende:
vraagt mij of ik dat ook bij andere dvd's heb
Bij een bepaalde DVD.
vraagt mij of ik de mapjes video_ts en audio_ts kan vinden
Alleen een mapje met de naam VIDEO_TS, met een aantal bestandjes eindigend op BUP, IFO en VOB.
AUDIO_TS bestaat niet.
Dit klinkt als een kopieerbeveiliging.quote:krijg ik slecht geluid en het beeld is in blokken verdeeld, met verschillende kleuren.
quote:Op de DVD-doos staat dat de schijf een kopieerbeveiliging heeft.
Ik neem aan die kopieerbeveiliging...quote:Wat kan het probleem zijn?
Ok maar je moet dan niet vergeten dat je andere packet managers moet afsluiten voordat je commando style gaatquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:55 schreef Rivalo het volgende:
[..]
vind het altijd handig om als ik meerdere commands uitvoer dat ik sudo -i uitvoer.
Natuurlijk! Als je EXT gebruikt en grub kan je partities verkleinen, vergroten, verplaatsen, toevoegen en (als er geen belangrijke delen zoals / of /home op staan) zelfs verwijderen, EXT4-schijven hebben een UUID, waaraan het systeem de partities herkent. Als een partitie ooit als sda6 is aangemaakt zal deze altijd sda6 blijven, ook al maak je twee partities tussen sda5 en sda6 in.quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:07 schreef Rivalo het volgende:
Voor het gamen wil ik nu toch windows hebben. (G15 doet het niet, Xfire doet het niet volledig. Niet alle games doen het, driver problemen.)
Kan ik gewoon de partitie van Ubuntu verkleinen en er windows bij opzetten?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | local cur_kernel=$1 local kernel_pkg=$2 local meta_pkg=$3 sudo aptitude remove $(dpkg -l | egrep $kernel_pkg | egrep -v "${cur_kernel}|${meta_pkg}" | awk '{print $2}') } rmkernel () { local cur_kernel=$(uname -r|sed 's/-*[a-z]//g'|sed 's/-386//g') local kernel_pkg="linux-(image|headers|ubuntu-modules|restricted-modules)" local meta_pkg="${kernel_pkg}-(generic|i386|server|common|rt|xen|ec2)" _rmkernel $cur_kernel $kernel_pkg $meta_pkg sudo aptitude purge $(dpkg -l | tail -n +6 | grep -v '^ii' | awk '{print $2}') } |
Wat ik best vervelend vind (en hopelijk heeft iemand daar een oplossing voor)quote:Op maandag 27 september 2010 10:16 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt ook gewoon in Synaptic even zoeken op "linux-image-2.6" en dan de oude versies die je niet meer gebruikt verwijderen.
'k zie zelf echt het probleem van meerdere kernels in de bootloader, in de weg staan doen ze niet. Maar toch verwijder ik ze af en toe inderdaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
1 |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | insmod part_msdos insmod ext2 set root='(hd0,msdos2)' search --no-floppy --fs-uuid --set ec8ce521-7f42-481b-981c-36357abf559c linux /boot/vmlinuz-2.6.32-21-generic root=UUID=ec8ce521-7f42-481b-981c-36357abf559c ro quiet splash initrd /boot/initrd.img-2.6.32-21-generic } menuentry "Ubuntu 10.04.1 LTS, kernel 2.6.32-21-generic (recovery mode) (on /dev/sda2)" { insmod part_msdos insmod ext2 set root='(hd0,msdos2)' search --no-floppy --fs-uuid --set ec8ce521-7f42-481b-981c-36357abf559c linux /boot/vmlinuz-2.6.32-21-generic root=UUID=ec8ce521-7f42-481b-981c-36357abf559c ro single initrd /boot/initrd.img-2.6.32-21-generic } menuentry "Ubuntu 10.04.1 LTS, memtest86+ (on /dev/sda2)" { insmod part_msdos insmod ext2 set root='(hd0,msdos2)' search --no-floppy --fs-uuid --set ec8ce521-7f42-481b-981c-36357abf559c linux /boot/memtest86+.bin } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |