abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86802493
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Hey als ik Ubuntu op een usb-stick zet en daarmee mijn partietie ga verkleinen waar windows7 op staat (partitie is ongeveer 500GB en moet verkleind worden naar zeg 20GB). Is dat veilig of bestaan er nog kinderziekten hierbij? Ik wil nadat ik de partitie heb verkleind deze partitie gaan imagen met ubuntu en comprimeren met 7zip.
Ik heb het nog nooit fout zien gaan, maar voor de zekerheid kun je natuurlijk beter eerst even een backup maken.
pi_86802616
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:19 schreef ReWout het volgende:

[..]

ps. is het trouwens ook mogelijk om ubuntu gewoon op een usb stick te installeren? Ik wil het eigenlijk namelijk vooral gebruiken voor software development.
Ja natuurlijk. Gewoon de betreffende (lege) USB-stick als schijf kiezen bij dat partitievenstertje.

Overigens is het niet handig om Windows als laatste te installeren, windows kan er niet echt mee omgaan als er al een ander besturingssysteem geinstalleerd staat.
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:57:26 #28
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86802639
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je 4 GB ram hebt (toch wel standaard tegenwoordig?) zou ik helemaal geen swap instellen.
Het kan maar je krijgt dan geen hibernate en I/O caching zal niet gebeuren.
Vorige topic pagina 3 bij 100 op 1 blad staat een lange reply van mij over swap O+
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_86802778
Hmmmm... heb win7 nu gerepareerd en doet het weer. Maar nu krijg ik bij het opstarten geen keuze menu meer van welk OS ik wil opstarten... ;(

quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Gewoon de betreffende (lege) USB-stick als schijf kiezen bij dat partitievenstertje.

Overigens is het niet handig om Windows als laatste te installeren, windows kan er niet echt mee omgaan als er al een ander besturingssysteem geinstalleerd staat.
Kan ik dan nogsteeds programma's installeren? Zoals eclipse? En bestanden opslaan etc...

En slaat hij dat dan op op de usb of de hardeschijf?

Want dan ga ik denk ik het installeren op een usb omdat ik het met name voor development wil gebruiken.
pi_86802861
Aan herpartitioneren kleeft altijd een zeker risico, bijvoorbeeld bij stroomuitval.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_86802920
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:00 schreef ReWout het volgende:
Hmmmm... heb win7 nu gerepareerd en doet het weer. Maar nu krijg ik bij het opstarten geen keuze menu meer van welk OS ik wil opstarten... ;(
Eventjes een live-sessie starten en grub repareren.

http://www.ubuntu-inside.(...)2-after-windows.html
pi_86803006
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:00 schreef ReWout het volgende:

[..]

Kan ik dan nogsteeds programma's installeren? Zoals eclipse? En bestanden opslaan etc...

En slaat hij dat dan op op de usb of de hardeschijf?

Want dan ga ik denk ik het installeren op een usb omdat ik het met name voor development wil gebruiken.
Een USB-stick is ook gewoon een (kleine) harde schijf dus voor de rest werkt het precies het zelfde. Ligt er allemaal maar net aan waar jij je partities neerzet.
pi_86803343
Ok en een 8 gig usb stick zou voldoende kunnen zijn? Of moet het een grotere zijn?
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:15:21 #34
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86803431
8 is goed genoeg.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_86803867
Ik ga weer even meelezen :)
Welke software is voor jullie onmisbaar, en wat zijn leuke tooltjes? :)
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:28:18 #36
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86803976
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:25 schreef fotostarter het volgende:
Ik ga weer even meelezen :)
Welke software is voor jullie onmisbaar, en wat zijn leuke tooltjes? :)
Leuk tooltje is miredo (service) om gebruik te maken van gratis newsgroepen via ipv6 :)
heitieh
pi_86804141
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:28 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Leuk tooltje is miredo (service) om gebruik te maken van gratis newsgroepen via ipv6 :)
Heb eens gekeken, maar ik blijf er wel vanaf :D
pi_86804157
Trouwens wie heeft nog meer last van dat de geluidskwaliteit echt zuigt. Ik heb al via Realtek mijn drivers geupdate maar de ALSA drivers zijn bij lange na nog niet zo goed als de HD Audio Drivers bij windows.

Zijn er misschien nog alternatieven?
pi_86804465
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:32 schreef Rivalo het volgende:
Trouwens wie heeft nog meer last van dat de geluidskwaliteit echt zuigt. Ik heb al via Realtek mijn drivers geupdate maar de ALSA drivers zijn bij lange na nog niet zo goed als de HD Audio Drivers bij windows.

Zijn er misschien nog alternatieven?
Huh? Daar heb ik nog nóóit van gehoord! Watvoor geluidskaart/output gebruik je?
pi_86804568
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:40 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Huh? Daar heb ik nog nóóit van gehoord! Watvoor geluidskaart/output gebruik je?
Gewoon standaard intel HD 7.1 dingetje. Misschien zijn mijn oren/boxen gewoon te goed :')
Maar ik vond windows toch altijd beter klinken, en dan ook eigenlijk met alles. Bij de update kan ik wel wat verbetering horen. Soms clipte de audio zelfs (World of Warcraft).
pi_86804674
Je hebt niet al je kanalen op 200% staan ofzo?
pi_86804730
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Je hebt niet al je kanalen op 200% staan ofzo?
Geen idee maar dan hoort het nog niet te kraken.
pi_86804778
typ even alsamixer in in een terminal, en zorg dat al je kanalen max op 80% staan ofzo...
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:16:44 #44
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86806243
Ik heb een vraag, laatst las ik op Tweakers dat DirectX 10 nu ook native op Linux kan draaien, wanneer komt WINE met een update?
pi_86809625
Nieuw vraagje van mij... Ik wil nu dus ubuntu op me 8gig usb installeren maar hoe doe ik dat? Ik heb ubuntu al op me usb staan vanwaar ik ubuntu kan opstarten maar dan is ubuntu toch noch niet geinstalleerd?
pi_86809926
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:24 schreef ReWout het volgende:
Nieuw vraagje van mij... Ik wil nu dus ubuntu op me 8gig usb installeren maar hoe doe ik dat? Ik heb ubuntu al op me usb staan vanwaar ik ubuntu kan opstarten maar dan is ubuntu toch noch niet geinstalleerd?
Waarom zou je een usb gebruiken? Er kleven allerlei nadelen aan. Het is veel trager en als je op de usb een wisselpartitie instelt is deze heel snel versleten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_86811849
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:24 schreef ReWout het volgende:
Nee je hebt dan nog een USB-stick nodig. Of je moet even een CDtje branden.

Maar, met ouderejongere. Waarom in hemelsnaam?
pi_86814209
Iemand idee hoe ik mijn koptelefoon aan de praat krijg. Het is er 1 met een ingebouwde geluidskaart, waar je normaal drivers voor nodig hebt maar dat is eigenlijk alleen maar voor surround.
Linux lijkt hem helemaal niet te herkennen :') Hij krijgt wel stroom maar dat is het dan ook. Geluid hoor ik er niet door.
pi_86814935
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:02 schreef Rivalo het volgende:
Iemand idee hoe ik mijn koptelefoon aan de praat krijg. Het is er 1 met een ingebouwde geluidskaart, waar je normaal drivers voor nodig hebt maar dat is eigenlijk alleen maar voor surround.
Linux lijkt hem helemaal niet te herkennen :') Hij krijgt wel stroom maar dat is het dan ook. Geluid hoor ik er niet door.
Als je niet vertelt watvoor koptelefoon het om gaat niet nee.

Als het goed is moet je gewoon bij geluidsvoorkeuren het uitvoerapparaat kunnen selecteren.
pi_86815579
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:25 schreef fotostarter het volgende:
Welke software is voor jullie onmisbaar
Git is voor mij absoluut onmisbaar, ben kernel hacker van beroep.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')