Bedankt voor de erkenningquote:Op vrijdag 24 september 2010 14:52 schreef smegmanus het volgende:
Als je Godshand als nickname hebt.
Intelligentie is het vermogen om dingen voor elkaar te krijgen zodat je blijft overlevenquote:Op vrijdag 24 september 2010 14:58 schreef keutelboy het volgende:
Intelligentie is de kracht die een mens heeft om te overleven.
Niet eens, domheid is ondanks wetendheid toch het verkeerde doen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:01 schreef RichardDawkins het volgende:
Domheid bestaat niet echt. Onwetendheid wel.
Nee natuurlijk niet, het is namelijk onmogelijk om als dom persoon een goede opleiding te doen. Je komt een eindje met inzet, maar uiteindelijk stopt het toch echt. je kunt natuurlijk wel als slim persoon een slechte opleiding doen, maar de correlatie is overduidelijk aanwezig.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:00 schreef DeRakker. het volgende:
Intelligentie en opleiding staan ook los van elkaar.
Dit is een misvatting.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:08 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, het is namelijk onmogelijk om als dom persoon een goede opleiding te doen. Je komt een eindje met inzet, maar uiteindelijk stopt het toch echt. je kunt natuurlijk wel als slim persoon een slechte opleiding doen, maar de correlatie is overduidelijk aanwezig.
Verder is bij de meeste universitaire opleidingen op gegeven moment (om op de OP in te gaan) encyclopedische kennis dermate nutteloos dat je het daar gewoon niet mee red. Enige mate van kennis heb je wel nodig, maar het accent wordt steeds meer verlegd naar andere vaardigheden. Red je het wel daarmee, dan is er wat mis met de studie.
ja, ik heb een laag iq maar ben wel cum laude geslaagd, dus ja, wat is intelligentie dan?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:01 schreef Appeleter het volgende:
[..]
Intelligentie is het vermogen om dingen voor elkaar te krijgen zodat je blijft overlevenDat was het in ieder geval, tegenwoordig slaat intelligentie nergens meer op als je het mij vraagt. Beetje leren en een wandelend encyclopedie worden kan bijna iedereen
Is dit een retorische vraag?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:25 schreef AlfredKwak het volgende:
ik weet geen namen van filmsterren en bekende mensen. Maakt dat mij dom?
Eens.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:05 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Niet eens, domheid is ondanks wetendheid toch het verkeerde doen.
Hoe defineer je gokken dan?quote:
Nee, dan klopt jouw definitie van intelligent simpelweg niet of zijn je waarnemingen niet sterk. Het overgrote deel van de MAVO'ers (of hoe dat dan ook heet tegenwoordig) kan de HAVO al nooit aan, laat staan het VWO. Deze scheiding neemt op het voortgezet onderwijs enkel toe.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:27 schreef AlfredKwak het volgende:
[..]
Dit is een misvatting.
Ik ken genoeg mensen die heel goed kunnen leren, maar ze kunnen niet op het hoge niveau functioneren.
Een opleiding is synoniem voor het "kennis nemen van" het maakt je niet per definitie intelligent.
Kan je zeker vaststellen dat de meeste MAVO'ers (VMBO'ers) de HAVO niet aankan vanwege hun intelligentie? Ik denk dat er meer VMBO'ers daar zijn door hun gedrag problemen en geen interesse hebben in leren dan doordat hun hersenen het gewoon niet aankunnen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:35 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, dan klopt jouw definitie van intelligent simpelweg niet of zijn je waarnemingen niet sterk. Het overgrote deel van de MAVO'ers (of hoe dat dan ook heet tegenwoordig) kan de HAVO al nooit aan, laat staan het VWO. Deze scheiding neemt op het voortgezet onderwijs enkel toe.
niemand op het WO is dom, hooguit niet bijster intelligent. Het is slechts een waarheid die veel mensen ongemakkelijk maakt, net als mensen het niet leuk vinden dat mooie mensen het makkelijker hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |