Wat een theorie zeg.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:25 schreef Barbaaf het volgende:
Heel lief dat je de poes hebt opgevangen. Wat hier al gezegd is, gewoon in de gaten houden, het begin van de bevalling gaat vrijwel altijd goed, alleen als niet alle kittens eruit komen moet je ingrijpen. Heb je enig idee hoe oud de poes is?
Mijn ervaring (met zwangere poezen-topics) zegt trouwens dat poezen er veel zwangerder uitzien dan ze werkelijk zijn, en als je denkt dat het nu toch wel moet komen ze rustig nog een weekje doorhobbelen met die dikke buik.
Het is trouwens gewoonte voor poezen waarvoor een topic geopend is dat ze pas bevallen in het tweede topic, doorposten dus.
Hahaha, dat ja, dat is bijna regel hier inmiddels hequote:Op vrijdag 24 september 2010 13:25 schreef Barbaaf het volgende:
Heel lief dat je de poes hebt opgevangen. Wat hier al gezegd is, gewoon in de gaten houden, het begin van de bevalling gaat vrijwel altijd goed, alleen als niet alle kittens eruit komen moet je ingrijpen. Heb je enig idee hoe oud de poes is?
Mijn ervaring (met zwangere poezen-topics) zegt trouwens dat poezen er veel zwangerder uitzien dan ze werkelijk zijn, en als je denkt dat het nu toch wel moet komen ze rustig nog een weekje doorhobbelen met die dikke buik.
Het is trouwens gewoonte voor poezen waarvoor een topic geopend is dat ze pas bevallen in het tweede topic, doorposten dus.
't was een keer zelfs zo erg, topic 1 was vol en we zaten maar te wachten op TS om een nieuw topic te openen, zodat ikzelf maar een topic opende. Het eerste wat TS kwam melden in het topic was "Poes is aan het bevallenquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:27 schreef L.no het volgende:
[..]
Wat een theorie zeg.Nu ben ik nieuwsgierig.
Ik zit hier gewoonquote:Op vrijdag 24 september 2010 14:47 schreef Carooltje88 het volgende:
Ik heb trouwens nog geen foto's van haar.
Het is een cypertje en ze is ong een jaar geschat door de da.
Ze hebben haar in de stromende regen in een dichtgevouwen kartonnen doos voor de deur gezet. Doos was eigenlijk geen
doos meer te noemen zo nat als hij was. Manlief heeft hem gezien toen hij thuis kwam. Er was niet geklopt, aangebeld oid. Poesje was inmiddels ook zeiknat en doodsbang natuurlijk.
Als alles goed gaat wil ik haar houden maar dan gaan we
wel eerst voor een anti-baby poesjes behandeling naar de da :-p Voor de onbekende hoeveelheid kittens is heb ik al
plekjes (als alles goed gaat).
Ik heb 9 katten (OK allemaal oude sokkenquote:Op vrijdag 24 september 2010 14:58 schreef Hyman het volgende:
Ach wij hadden tot 2 weken terug ook 9 katten, eitje
Jaa ze is heel lief. En gestoord..... Hahaha ik moet alle deuren op slot doen. Ze springt er tegen aan en zo krijgt ze ze open. Ik heb een kamer over en heb haar daar in gezet, ik denk is lekker rustig voor dat beest en ik ben nogal van alle deuren en ramen open dus dan zou ze niet kunnen weglopen. Haha heb het een halve dag vol gehouden...quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:20 schreef Cat_Tank het volgende:
Wat zielig zeg! Een kat in een dichte doos bij iemand op de stoep dumpen, dat arme beest. Ik hoop dat ze een beetje over het trauma heen gekomen is en nog vertrouwen heeft in mensen? (lees: is ze lief voor jou en je man?)
Ik kan je niet helpen maar wil graag je topic volgen! Ik hoop dat ze snel komen
quote:De dracht bij de kat duurt gemiddeld 63 tot 65 dagen, maar kan ook korter of langer duren (58 tot 70 dagen). Meestal verandert het gedrag van de kat pas in de laatste week van de zwangerschap. Ze wordt dan vaak wat onrustig en gaat een nestplaats zoeken. De ene kat zal een donkere plek zoeken, ver van mensen en lawaai, terwijl een andere poes er juist voor zal proberen te zorgen dat de eigenaar in de buurt is tijdens de bevalling.
Of je wordt wakker van gemiew in je bed, je doet het licht aan en ziet moeder daar net bezig met het uitpersen van het tweede kitten. [/ervaring]quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:05 schreef SEMTEX het volgende:
Wat ik me herinner van vlak voor de bevalling is dat ze heel duidelijk 1 nest kiest (een doosje met handdoekjes bijv.), ze zal zich uitgebreid gaan wassen en ook haar geslachtsdelen. Uiteindelijk zal ze vruchtwater gaan vloeien en mogelijk zie je dan vanzelf een klein kittenpootje verschijnen.
http://www.dapvandermark.nl/html/Kattenbevalling.htm
[..]
Goede tips, maar dat ligt er dus net aan wat moedertje wil. Ze is nu al heel aanhankelijk, misschien wil ze juist iemand erbij.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:05 schreef Evienne het volgende:
Wat Cat22 zegt, op de dag van de bevalling eet ze waarschijnlijk niet. Grote kans dat ze wel onrustig is dan, en in de gaten houdt of het nestplaatsje wat ze uitgezocht heeft wel veilig genoeg is.
Blijf vooral zelf zo kalm mogelijk! Moeilijk, met een op handen zijnde bevalling, maar als jij niet rustig bent, voelt ze de spanning in huis en houdt ze het gerust nog langer op. Kom zo min mogelijk in de buurt van de nestplaats (eigenlijk helemaal niet, maar je moet het toch een béétje in de gaten houden), zorg voor schone handdoeken of dekens die niet naar jou of andere mensen ruiken, anders gaat ze een nog meer afgezonderd plekje zoeken of probeert ze alsnog naar buiten te glippen, en dan vind je haar niet zomaar terug.
Adem in, adem uit. Doe eigenlijk alsof je niet eens door hebt dat er wat te gebeuren staat!
Waar je gewoon naast moet blijven zitten ja. Zo was Purrr.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:36 schreef Barbaaf het volgende:
Of het is er eentje die achter je aanloopt terwijl er half een kitten uithangt, als je het in je hoofd haalt de plek van de bevalling te verlaten voordat ze klaar is
whiskas blikjes en kattenmelk is niet geschikt voor zogende poezen of de kittens. Als je bijvoeding voor de kittens moet hebben moet je bij de dierenarts KMR of convalescent halen. Moederpoes mag zeker kittenbrokjes eten ivm het energiepeil wat hoog moet blijven ( royal canin )quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:45 schreef Stokstaart het volgende:
Mocht je nog spullen of wat dan ook nodig hebben geef maar een gil.
-rieten reismand
-kattenbak
-voer (whiskas blikjes)
-(kitten)melk van whiskas
-halsbandje
-speeltjes (nieuw)
-etc
Je bent een mooi mens dat je dat beestje hebt opgevangen
Hahaha... Dat is aan de ene kant heel zielig maar toch ook weer heel grappigquote:Op vrijdag 24 september 2010 21:36 schreef Barbaaf het volgende:
Of het is er eentje die achter je aanloopt terwijl er half een kitten uithangt, als je het in je hoofd haalt de plek van de bevalling te verlaten voordat ze klaar is
Voor de zekerheid alvast kittenmelk in huis halen. Mams heeft er immers ook wat aan. De moeder is erg jong en de kittens kun je dan al vrij snel, na 2 of 3 weken of zo, bijvoeden met een beetje brinta in kittenmelk aangemaakt. Tenminste... dat vertelde mijn da me toen ik een zwangere jonge dame had.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:13 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
whiskas blikjes en kattenmelk is niet geschikt voor zogende poezen of de kittens. Als je bijvoeding voor de kittens moet hebben moet je bij de dierenarts KMR of convalescent halen. Moederpoes mag zeker kittenbrokjes eten ivm het energiepeil wat hoog moet blijven ( royal canin )
Wat lief van je trouwens dat je haar in huis neemt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |