abonnement Unibet Coolblue
pi_86784942
CUIJK - De dodelijke steekpartij van woensdag in Cuijk zal niet leiden tot escalatie. Dat hebben representanten van de Turkse en Molukse bevolkingsgroepen burgemeester Paul Mengde van Cuijk verzekerd.

Bij de steekpartij kwam woensdagmiddag een 20-jarige man uit Cuijk om het leven. Het slachtoffer, die een Turkse achtergrond heeft, is ter plaatse overleden. De twee verdachten, een 21-jarige en een 27-jarige man uit het Noord-Limburgse Gennep, hebben een Molukse achtergrond.

Brief
De gemeente Cuijk laat donderdagavond een brief bezorgen in de wijk De Valuwe, waar de steekpartij plaatsvond. Daarin staat wat er precies gebeurd is en welke telefoonnummers mensen kunnen bellen als ze vragen hebben of moeite hebben met wat er is gebeurd.

Toeval
Burgemeester Mengde benadrukte dat het toeval was dat de steekpartij plaatsvond in De Valuwe. "Het was iets tussen de twee verdachten en het slachtoffer. De steekpartij had dus net zo goed ergens anders kunnen gebeuren."

Mengde heeft de ouders van het slachtoffer, die in de wijk De Valuwe wonen, inmiddels tweemaal bezocht. De eerste keer was woensdagmiddag kort na de steekpartij, de tweede keer donderdagochtend. "Die mensen zijn er helemaal stuk van", aldus Mengde, "Het is vreselijk."

Zedendelict
De politie onderzoekt of de steekpartij iets te maken heeft met een zedendelict. Familieleden van de twee verdachten hadden dinsdagnacht bij de politie een zedendelict gemeld. Omroep Brabant meldde woensdag al dat de verdachten zouden hebben geroepen dat hun zusje was verkracht door het slachtoffer.

Eén van de twee verdachten is een militair. Daarom werkt de politie bij het onderzoek samen met de Koninklijke Marechaussee.

Surveillance
De steekpartij vond plaats op de hoek van Botdragerdreef en de Schildendreef. De politie was woensdagmiddag rond halfvier toevallig ter plaatse vanwege een surveillance. Zij werden door buurtbewoners gealarmeerd omdat een ruzie compleet uit de hand liep.

Daarbij zijn de twee verdachten aangehouden. Het slachtoffer is ter plaatse overleden. Het is bekend dat hij werkte bij Van der Valk in Cuijk.

Getuige
Een vrouw die zegt getuige te zijn geweest van het voorval vertelde wat ze heeft gezien: "Ik hoorde iemand schreeuwen dat de politie moest worden gebeld. Ik zag daarna dat twee Ambonese (Molukse) jongens bij de man stonden. Dat zijn broers van elkaar. De ene hield de man vast, de ander stak hem neer." Volgens de vrouw riep een van de jongens dat het slachtoffer uit wraak is neergestoken. De daders hebben volgens haar geroepen dat hun zusje is verkracht door de 20-jarige man.

Kritiek
Buurtbewoners hadden kritiek op de politie. Deze zou niet direct het slachtoffer hebben geholpen. De politie begrijpt de reacties, maar moest eerst zorgen voor een veilige situatie door de daders aan te houden. Zij zouden immers voor nog meer slachtoffers kunnen zorgen.

Buurtbewoners
Buurtbewoners die de steekpartij hebben gezien, zijn in shock. Zij verklaarden dat de jongen na de steekpartij nog even bij kennis is geweest.


Bron

En het ging de laatste tijd al zo lekker in de Valuwe! :{
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:40:29 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_86785088
Als ze elkaar maar blijven steken.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_86785131
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:40 schreef Juicyhil het volgende:
Als ze elkaar maar blijven steken.
Daders komen uit Gennep en dit scheelt. Als die 2 uit Cuijk zelf waren gekomen was het wsl woensdagavond al wel raak geweest.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86785179
De oorspronkelijk rel was toch tussen Marokkaanse en Molukse jongeren ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86785226
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:42 schreef Stokstaart het volgende:
De oorspronkelijk rel was toch tussen Marokkaanse en Molukse jongeren ?
Neen, denk dat je in de war bent met Culemborg. Hier zijn gelukkig tot op dit moment geen rellen geweest.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86785236
oog om oog
kunst om kunstgebit........

wraak :r

en zo gaat het maar door........
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:43:55 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86785237
Molukkers rellen met iedereen die geen respceptc heeft weet je1

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 24-09-2010 17:08:17 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86785257
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:43 schreef SicSicSics het volgende:
Molukkers rellen met iedereen die geen respceptc heeft weet je1
En in dit geval zou het gaan om 2 broers van een verkracht meisje.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:45:19 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86785289
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:44 schreef mrcool het volgende:
En in dit geval zou het gaan om 2 broers van een verkracht meisje.
Zie je... Een ernstig gebrek aan respect! :Y)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86785299
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:43 schreef danilel het volgende:
oog om oog
kunst om kunstgebit........

wraak :r

en zo gaat het maar door........
Je had gisteravond die reacties eens moeten zien op Omroep Brabant. Op een gegeven moment zijn ze allemaal gewist omdat het nergens meer over ging...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86785337
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zie je... Een ernstig gebrek aan respect! :Y)
Hier is verder nog niets van bewezen. Het zou zo maar eens kunnen maar dan nog vind ik dit erg ver gaan. Als we allemaal het recht in eigen hand gaan nemen is het hek van de dam. :{
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86785339
Eerwraak. Moet je je poten maar thuis houden. Als mijn dochter hetzelfde was overkomen dan was met de dader hetzelfde gebeurd. Maar dan op een langzame en pijnlijke manier. Kots van die lui
pi_86785388
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:46 schreef LukeTim het volgende:
Eerwraak. Moet je je poten maar thuis houden. Als mijn dochter hetzelfde was overkomen dan was met de dader hetzelfde gebeurd. Maar dan op een langzame en pijnlijke manier. Kots van die lui
Eerwraak is toch nog altijd iets anders naar mijn mening...En ik zou je weleens willen zien. Iedereen roept stoer van ik had hetzelfde gedaan maar ik wed dat meer dan de helft dit niet zou doen mocht het er werkelijk op aan komen...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86785425
Heb enkele maanden geleden nog eens een paar maanden gewerkt met het slachtoffer. Kwam op mij over als een goedlachse en aardige jongen. Altijd veel babbels. Dit wil niets zeggen dat snap ik ook wel maar het is toch raar om dan nu zoiets te lezen...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86785436
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:46 schreef LukeTim het volgende:
Eerwraak. Moet je je poten maar thuis houden. Als mijn dochter hetzelfde was overkomen dan was met de dader hetzelfde gebeurd. Maar dan op een langzame en pijnlijke manier. Kots van die lui
Heeft vrij weinig met eerwraak te maken.
Verder staat niemand boven de wet , Molukker , Turk , Hollander of Chinees :N
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86785486
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:49 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Heeft vrij weinig met eerwraak te maken.
Verder staat niemand boven de wet , Molukker , Turk , Hollander of Chinees :N
Hier sluit ik me volledig bij aan. En dan nog wel op klaarlichte dag in de buurt van een speeltuintje. Er zijn gewoon kinderen in die buurt die dit hebben zien gebeuren. Een man houd hem vast en de ander steekt op m in, geen echt prettig schouwspel voor spelende kinderen vind je wel?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86785555
[edit]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86785576
Yeah rassenrellen
pi_86785603
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:52 schreef StephanL het volgende:
Yeah rassenrellen
Nee hoor, hier in Cuijk zijn ze wat dat betreft toch vrij rustig (gelukkig).
Beide groepen zijn goed vertegenwoordigt maar zoals ook al in het nieuwsbericht staat is er contact met beide groepen...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86785627
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:46 schreef mrcool het volgende:

[..]

Hier is verder nog niets van bewezen. Het zou zo maar eens kunnen maar dan nog vind ik dit erg ver gaan. Als we allemaal het recht in eigen hand gaan nemen is het hek van de dam. :{
Er moet ook helemaal geen hek op de Dam, je zag wat er gebeurd als er iemand begint te schreeuwen!

En in een land waar misdaad slecht bestreden wordt, gaat de burger op een gegeven moment het zelf oplossen. Toen bij mij in de wijk er problemen ontstonden met Marokkanen adviseerde politiemannen ons zelfs hoe we de zaken het beste zelf met geweld op konden lossen. Off the record natuurlijk, maar zij liggen aan de ketting van Justitie en politiek, zij mogen niets. Zo ervaren ze het zelf, dus volksgerichten zullen alleen maar talrijker worden. Niet voor niets dat de PVV zo populair is onder agenten.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_86785646
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:53 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Er moet ook helemaal geen hek op de Dam, je zag wat er gebeurd als er iemand begint te schreeuwen!

*proest! :D
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:54:44 #22
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86785674
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:52 schreef Cerbie het volgende:
De Veluwe?
Als je niet weet waar Cuijk ligt en het artikel niet leest zeg dan gewoon niets. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_86785698
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Eix het volgende:

[..]

Als je niet weet waar Cuijk ligt en het artikel niet leest zeg dan gewoon niets. :')
:?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86785730
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Eix het volgende:

[..]

Als je niet weet waar Cuijk ligt en het artikel niet leest zeg dan gewoon niets. :')
:%
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:57:21 #25
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86785756
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:55 schreef mrcool het volgende:

[..]

:?
Ja hij heeft zijn post nog gewijzigd net toen ik erop reageerde. Nu slaat mijn bericht natuurlijk ook nergens op. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_86785810
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja hij heeft zijn post nog gewijzigd net toen ik erop reageerde. Nu slaat mijn bericht natuurlijk ook nergens op. :')
Ik heb niet gezien wat er stond, vandaar...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:00:36 #27
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86785876
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:58 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ik heb niet gezien wat er stond, vandaar...
De laatste regel uit de OP 'En het ging de laatste tijd al zo lekker in de Valuwe! ' met vervolgens de vraag 'De Veluwe?'.

Maar laat maar zitten, back ontopic. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_86785999
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:53 schreef mrcool het volgende:

[..]

Nee hoor, hier in Cuijk zijn ze wat dat betreft toch vrij rustig (gelukkig).
Beide groepen zijn goed vertegenwoordigt maar zoals ook al in het nieuwsbericht staat is er contact met beide groepen...
Sorry, maar Cuijk staat juist niet bekend om die zogenaamde 'rust'..
pi_86786059
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Sorry, maar Cuijk staat juist niet bekend om die zogenaamde 'rust'..
Allemaal opgeblazen onzin...Ik woon hier al bijna 30 jaar en al die mensen die roepen dat het hier altijd onrustig is weten niet waar ze het over hebben. In Noord wonen al jaren mensen van diverse culturen naast elkaar en als je dit vergelijkt met andere buurten waar dit zo is durf ik toch wel degelijk te verkondigen dat Noord een relatief rustige wijk is.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86786072
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Eix het volgende:

[..]

Als je niet weet waar Cuijk ligt en het artikel niet leest zeg dan gewoon niets. :')
Kst, ik had hem al geninja'd.
Cuijk ligt niet op de Veluwe, maar Valuwe is wel een wijk in Cuijk
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86786080
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:06 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Kst, ik had hem al geninja'd.
Cuijk ligt niet op de Veluwe, maar Valuwe is wel een wijk in Cuijk
Klopt. ;)
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86786126
Mijn vraag aan Anne: ben je weleens in Cuijk geweest?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86786190
waarom zitten al die gasten in mooie plaatsjes :{
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_86786224
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:09 schreef longinus het volgende:
waarom zitten al die gasten in mooie plaatsjes :{
:?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86786249
Als het echt een verkrachter was is dit een betere uitkomst dan wanneer hij een paar jaartjes gevangenisstraf had gekregen.
pi_86786250
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:08 schreef mrcool het volgende:
Mijn vraag aan Anne: ben je weleens in Cuijk geweest?
Ja, mijn broer woont er toevallig en zelf woon ik er bijna naast.
pi_86786283
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:11 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, mijn broer woont er toevallig en zelf woon ik er bijna naast.
Woont je broer in de Valuwe?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86786310
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:47 schreef mrcool het volgende:

[..]

Eerwraak is toch nog altijd iets anders naar mijn mening...En ik zou je weleens willen zien. Iedereen roept stoer van ik had hetzelfde gedaan maar ik wed dat meer dan de helft dit niet zou doen mocht het er werkelijk op aan komen...
Wikipedia;

Eerwraak is een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer meent te kunnen herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies of degene die schuldig bevonden wordt aan het eerverlies. Deze persoon kan een man of een vrouw zijn.


En ja, ik doe dat. Misschien ben ik dan anders dan de rest :O
pi_86786317
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:11 schreef Boekenwurm het volgende:
Als het echt een verkrachter was is dit een betere uitkomst dan wanneer hij een paar jaartjes gevangenisstraf had gekregen.
Ik keur de actie zeker niet goed, hoe begrijpelijk het allemaal ook klinkt. Het zusje is nog steeds verkracht en zal hier nog steeds last van blijven ondervinden. Nu zijn er alleen 2 families kapot. De ene moet 2 daders missen en de ander mist het slachtoffer. Ik ben toch echt van mening dat dit anders had gekund.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86786342
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:13 schreef LukeTim het volgende:

[..]

Wikipedia;

Eerwraak is een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer meent te kunnen herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies of degene die schuldig bevonden wordt aan het eerverlies. Deze persoon kan een man of een vrouw zijn.


En ja, ik doe dat. Misschien ben ik dan anders dan de rest :O
Ik weet niet of eerwraak echt iets is voor Molukkers maar volgens mij is dit meer iets voor Turken...

Meestal ook binnen de eigen familie of zit ik er nu naast?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86786437
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:13 schreef LukeTim het volgende:

[..]

Wikipedia;

Eerwraak is een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer meent te kunnen herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies of degene die schuldig bevonden wordt aan het eerverlies. Deze persoon kan een man of een vrouw zijn.


En ja, ik doe dat. Misschien ben ik dan anders dan de rest :O
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86786473
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:14 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ik weet niet of eerwraak echt iets is voor Molukkers maar volgens mij is dit meer iets voor Turken...

Meestal ook binnen de eigen familie of zit ik er nu naast?
Eerwraak gaat bijna altijd vrouwen aan die door onzedelijk gedrag de "eer" van de famillie hebben aangetast ;)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86786512
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:18 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Eerwraak gaat bijna altijd vrouwen aan die door onzedelijk gedrag de "eer" van de famillie hebben aangetast ;)
Juist, eer van de familie! Dus als het hier om eerwraak zou gaan zouden ze nog eerder hun eigen zusje vermoord hebben...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86792852
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:36 schreef mrcool het volgende:
[i]CUIJK - De dodelijke steekpartij van woensdag in Cuijk zal niet leiden tot escalatie. Dat hebben representanten van de Turkse en Molukse bevolkingsgroepen burgemeester Paul Mengde van Cuijk verzekerd.
(knip)

En het ging de laatste tijd al zo lekker in de Valuwe! :{
waar is TONKS als je hem nodig hebt want die komt daar vandaan die dikkert })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86792970
Lekker slim om eerst aangifte te doen bij de politie en dan zelf wraak gaan nemen.

;(
megalomaniac
pi_86794072
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:13 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ik keur de actie zeker niet goed, hoe begrijpelijk het allemaal ook klinkt. Het zusje is nog steeds verkracht en zal hier nog steeds last van blijven ondervinden. Nu zijn er alleen 2 families kapot. De ene moet 2 daders missen en de ander mist het slachtoffer. Ik ben toch echt van mening dat dit anders had gekund.
schuld van overheid dat politie en justitie de daders meer beschermt dan slachtoffers.

mooi dat deze smeerlap dood is
pi_86796625
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:12 schreef mrcool het volgende:

[..]

Woont je broer in de Valuwe?
Nee. Maar er staat daar nu bijvoorbeeld best een leuk huurhuisje vrij.
Maar ik zal er niet op reageren, want Valuwe.
pi_86801267
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:31 schreef Anne het volgende:

[..]


Nee. Maar er staat daar nu bijvoorbeeld best een leuk huurhuisje vrij.
Maar ik zal er niet op reageren, want Valuwe.
Ik zag het ja! Ik zie er vaak meerdere vrij staan daar. Kun je beter voor die woning in de Heeswijk gaan, Venkel! ;)
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_86817193
ik heb twee jaar in de valuwe gewoond.
eerst vond ik het wel fijn wonen. niet echt een onveilig gevoel maar gaanderweg verslechterde de situatie wel.
ik durfde bijna niet met de honden s`avonds over straat.
niet onveilig als in een stad als rotterdam natuurlijk maar voor een dorp..
ik woon nu een dorp verderop en wat een verademing.
sinds de supermarkt in de valuwe weg is het langzaam aan het verpauperen.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_86817243
Kunnen ze niet met zijn allen op een eiland gezet worden aub!?
Alcatras ofzo
:{
Zo triest dat mensen elkaar zo kapot moeten maken met van alles.
Wat is hun iq level....???????? Hebben ze dat wel...die haat en nijd... :r

En die gast die een meisje verkracht oerachterlijk natuurlijk!
En die gasten die hem neersteken terwijl een hem vasthield?
Vind ik nog laf..
bah waar moet dit naartoe in dit land...gvd
Snollebolt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')