Voetbal/soccer is bezig aan een opmars maar verliest het van AFL, rugby en cricket (en waarschijnlijk ook netballquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze géén sportcultuur hebben dan?
Ik neem aan dat voetbal niet het gesprek van de dag is bijvoorbeeld? Of in elk geval ligt het niveau daarvan een stuk lager.
Nog nooit over deze tax allowance gehoord...quote:Dankzij de LAFHA (Living Away From Home) tax allowance houd ik dan meer dan genoeg over, zeker als ik de inkomsten uit mijn websites erbij tel
En als account manager vind je vast wel iets. Een goede salespersoon hebben ze overal wel nodig.
Hier staat wat uitleg. Er zijn tal van voorwaarden waar je aan moet voldoen, en als je het fout doet heeft de ATO geen medelijden met je. Het komt er op neer dat een deel van je salaris belastingvrij wordt uitgekeerd om je te vergoeden voor extra kosten die je maakt omdat je tijdelijk voor je werk niet thuis maar elders woont. Een soort hypotheekrente aftrek maar dan anders.quote:Op zondag 21 november 2010 05:17 schreef HokkaHokka het volgende:
Nog nooit over deze tax allowance gehoord...Kan je die zomaar aanvragen of moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen?
Ja, dat was in Bath ook zo, als er een rugbywedstrijd op het programma stond was het hele centrum gevuld met supporters van beide partijen. Daarbij gebeurde ook nooit wat, liep allemaal door elkaar, waren vrouwen en kinderen bij, was gezellig en gemoedelijk, ook geen 'strijdliederen' en dat soort kansloos gedoe. Toch zagen die supporters er ook niet uit alsof ze nou uit de upper class kwamen (die zaten allemaal bij het cricket waarschijnlijk)quote:Op zondag 21 november 2010 00:16 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Voetbal/soccer is bezig aan een opmars maar verliest het van AFL, rugby en cricket (en waarschijnlijk ook netball). Maar als je sport/voetbal in Nederland bedoelt: nee, dat zie of hoor je hier niet. Misschien via de satelliet of zo. Valt me op dat hier bij alle sporten supporters van beide clubs altijd gewoon door elkaar zitten en er niks gebeurd. Als er vechtpartijen zijn is dat altijd bij soccer
Typisch.
Zolang je op een temporary visa werkt, kun je deze aftrek in overleg met je werkgever voeren. Zodra je permie wordt, moet je er wel direct mee stoppen.quote:Op zondag 21 november 2010 11:05 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Hier staat wat uitleg. Er zijn tal van voorwaarden waar je aan moet voldoen, en als je het fout doet heeft de ATO geen medelijden met je. Het komt er op neer dat een deel van je salaris belastingvrij wordt uitgekeerd om je te vergoeden voor extra kosten die je maakt omdat je tijdelijk voor je werk niet thuis maar elders woont. Een soort hypotheekrente aftrek maar dan anders.
Zaterdag naar de derde dag van de eerste Ashes Test in Brisbanequote:Op zondag 21 november 2010 11:16 schreef keesjeislief het volgende:
Toch zagen die supporters er ook niet uit alsof ze nou uit de upper class kwamen (die zaten allemaal bij het cricket waarschijnlijk), is toch specifiek voor voetbal blijkbaar.
In de UK is het nog wel een beetje een upper class-ding (ook minder dan het geweest is natuurlijk). Heerlijk al die cliche's.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Zaterdag naar de derde dag van de eerste Ashes Test in BrisbaneCricket is echt een volkssport hier, niks geen kak zoals in Nederland.
Bedrijf heeft 2 directeuren en ze konden niet tegelijkquote:
Oh same here, ik ga er over twee weken heen. Ben benieuwd! Maar eerst even Nieuw-Zeeland verkennenquote:Op vrijdag 26 november 2010 06:09 schreef keesjeislief het volgende:
Ik ga binnenkort een paar dagen in Sydney rondkijken. Natuurlijk heb ik al een lijstje met dingen te zien en te doen, maar als iemand hier nog een bijzondere tip heeft dan hoor ik het graag!
Dat vind ik het mooie van AFL. De spelers blijven doorgaan, en zullen nooit 'tactisch' naar de grond gaan, sinds er geen kaarten-systeem is. Een tikje krijgen of uitdelen is heel normaal.quote:Op vrijdag 26 november 2010 07:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
AFL is geweldig om te zien! Tactisch snap je er als voetbalfan weinig van. Ze nemen ELKE vrije bal zo snel mogelijk, ook 3 minuten voor tijd terwijl ze 1 of 2 punten voorstaan. Maar er gebeurd veel op het veld. Vaak is het een beetje het tegenovergestelde als bij voetbal: de spelers vechten constant met elkaar terwijl de fans van de verschillende teams gemoedelijk naast elkaar zitten.
Succes!quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:01 schreef star_gazer het volgende:
Zo, dat zit erop... Het ging goed! Maandag hoor ik meer!
Nu nagelbijten...
Iemand hier last van dit gehad? Toch wel klote als je niet kan pinnen voor het weekendquote:Een computerstoring bij de grootste bank van Australië heeft het betaalverkeer op het continent flink ontregeld.
Pinautomaten doen het niet en tot overmaat van ramp is een groot aantal transacties gewist, waardoor bijvoorbeeld salarissen en andere betalingen spoorloos verdwenen zijn. Mogelijk kunnen vele mensen dit weekend niet bij hun geld.
Volgens de National Australia Bank (NAB) is een computervirus de oorzaak van het probleem. De bank heeft haar excuses aangeboden en zet dit weekend alles in het werk om de immense storing op te lossen, liet een woordvoerster van de bank weten.
Ik ken het gevoel. Vorig jaar veel te goed zelfs...quote:Op maandag 29 november 2010 04:26 schreef Kontiki het volgende:
En weer op banenjacht... Ik begin me te ergeren aan het volgende zinnetje:
'YOU MUST BE AN AUSTRALIAN CITIZEN/PERMANENT RESIDENT TO BE CONSIDERED'
Deze quote kom je regelmatig tegen bij vacatures, in hoofdletters. Zelfs voor functies als schoonmaker heb ik hem langs zien komen.
Als je een partner visum hebt moet je gewoon uitleggen dat er voor de werkgever geen extra papierwinkel aan vast zit, je geen enkele werkbeperking hebt en dat je permanente visum al in aanvraag is en per <datum> wordt toegekend (met als enige voorwaarde dat je nog bij je partner bent).quote:Op maandag 29 november 2010 04:26 schreef Kontiki het volgende:
En weer op banenjacht... Ik begin me te ergeren aan het volgende zinnetje:
'YOU MUST BE AN AUSTRALIAN CITIZEN/PERMANENT RESIDENT TO BE CONSIDERED'
Dit inderdaad. Het is mijn ervaring dat veel werkgevers weinig verstand hebben van visa's, en redelijk zwart-wit denken: tijdelijk of permanent. Daarom heb ik alle verwijzingen naar visa's e.d. nu uit het CV/de brief gehaald. Ik leg het tijdens het interview wel uit.quote:Op maandag 29 november 2010 22:36 schreef anarchitect het volgende:
Als je een partner visum hebt moet je gewoon uitleggen dat er voor de werkgever geen extra papierwinkel aan vast zit, je geen enkele werkbeperking hebt en dat je permanente visum al in aanvraag is en per <datum> wordt toegekend (met als enige voorwaarde dat je nog bij je partner bent).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |