Nee dat gegrom en gegorgel is een feest om naar te luisteren.quote:Op zondag 26 september 2010 21:06 schreef Ringo het volgende:
Het is net als met zacht brood: het spul hapt lekker weg, maar uiteindelijk wil je toch iets stevigs te kauwen hebben.
Het heeft op z'n best iets vertederends.
Ik heb me altijd verbaasd hoezeer de stereotypen van Noord en Zuid ineens diametraal omslaan zodra je een landsgrens passeert, en 'zuid' dus ineens 'noord' geworden is, met alle bijpassende connotaties. Zoals Noord-Fransen gelden als vreugdeloze calvinistische rotzakken, terwijl zij toch een stuk zuidelijker leven dan onze Brabanders en Limburgers, die zo driftig tamboeren op hun bourgondische levenslust.quote:Op zondag 26 september 2010 22:17 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Nee dat gegrom en gegorgel is een feest om naar te luisteren.
Even quoten, zodat je niet meer terug kunt.quote:Op zondag 26 september 2010 22:30 schreef Gellius het volgende:
Ik heb me altijd verbaast hoezeer de stereotypen van Noord en Zuid ineens diametraal omslaan zodra je een landsgrens passeert, en 'zuid' dus ineens 'noord' geworden is, met alle bijpassende connotaties. Zoals Noord-Fransen gelden als vreugdeloze calvinistische rotzakken, terwijl zij toch een stuk zuidelijker leven dan onze Brabanders en Limburgers, die zo driftig tamboeren op hun bourgondische levenslust.
Spanjaarden én Arabieren zijn met ons.quote:Op zondag 26 september 2010 22:17 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Nee dat gegrom en gegorgel is een feest om naar te luisteren.
Ik bedoel maar. Ziehier. In veel landen geldt "het zuiden" als een achterlijk mongolenreservaat. Dat is voor de Fransen niet anders als de Duisters. Hm. In Engeland is het omgekeerd, dat is waar.quote:Op zondag 26 september 2010 22:58 schreef Ringo het volgende:
Het is overigens in dezen wel vreemd, dat ik het Vlaams als een hogere cultuurtaal beschouw, maar het benedenriviers binnen onze landsgrenzen als een graag te onderschatten tongval.
En wat te denken van deze zin?quote:Op zondag 26 september 2010 23:15 schreef Thisbe het volgende:
Had ik al gezegd dat er niks boven Brabant gaat?
En Gellius, je maakte een spelfout, vandaar mijn quote!
Weet ik. Gùn me nu die gracieuze aftocht.quote:Op zondag 26 september 2010 23:15 schreef Thisbe het volgende:
En Gellius, je maakte een spelfout, vandaar mijn quote!
quote:Op zondag 26 september 2010 23:18 schreef Thisbe het volgende:
Je mag best een biertje komen drinken met carnaval Ringo! Op voorwaarde dat je je mond houdt en niet mee probeert te zingen.
Ik ben maar weer aan het eindeloos hertenjagen, dat doe ik met flessen wijn. Het is werkelijk niet goed, want er moeten andere dingen gedaan.quote:
Mee eens.quote:Op maandag 27 september 2010 02:06 schreef JAM het volgende:
Je maakt mooie dingen jongen. Zeer zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |