Als de meteropnemer van Eneco zelf de fout maakt, dan kunnen zijn ouders daar toch niet aansprakelijk voor worden gesteld?quote:Op donderdag 23 september 2010 20:24 schreef LadyS het volgende:
Aan de andere kant, je ouders hadden de stand op de jaarnota ook kunnen controleren met de stand op de meter... dan was de fout wel weer eerder ontdekt geweest.
Zo denken rechters er helaas niet over.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat de fout bij Eneco ligt. En daar mag ie blijven ook.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de fout ook bij Eneco ligt. Je moet niet zomaar aannemen dat een stand maar uit 4 cijfertjes zal bestaand, als 5 cijfertjes niet uitkomen. Als ik op mijn werk meterstanden moet goedkeuren die zgn inplausibel zijn, ga ik daar niet zo makkelijk een cijfertje vanaf halen. Dan haal je de 'standengeschiedenis' van de bewuste meter bij. Zou er sprake kunnen zijn van lekkage (in geval van het waterleidingbedrijf dusquote:Op donderdag 23 september 2010 20:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als de meteropnemer van Eneco zelf de fout maakt, dan kunnen zijn ouders daar toch niet aansprakelijk voor worden gesteld?
Je kunt zoveel, je moet zoveel, je zou zoveel kunnen doen achteraf, had je maar, maar eigenlijk....
Feit is gewoon dat de fout bij Eneco ligt. En daar mag ie blijven ook.
Maar ik ga er zelf (misschien onterecht hoor!) van uit dat die ouders er gewoon geen benul van hadden dat die meterstanden niet klopten. En dan valt het natuurlijk wel hard nu.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:36 schreef LadyS het volgende:
Maar goed, daar hebben de ouders van TS niks aan. Ik vind dus ook dat Eneco fout is en bedoelde met mijn vorige post alleen maar te zeggen dat je dat soort dingen toch moet controleren. Dan was de schade beperkt gebleven. Ik heb de indruk dat de opnemer zijn werk wel goed gedaan heeft, maar degene die de standen uiteindelijk verwerkt niet, die heeft 'aangenomen' dat de stand uit 4 cijfertjes bestaat en niet uit 5. En dat is de fout waar ze de ouders van TS voor willen laten opdraaien
Als ze van stand 12345,0 in jaar A naar stand 1234,5 in jaar B gaan hebben ze toch ooit een enorm bedrag teruggehad? Even afgezien van het feit dat Eneco dit natuurlijk ook had moeten opmerken als 'zeer opmerkelijk'.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:09 schreef Zure_Pruim het volgende:
@LadyS
Zij hebben volgens mij de laatste cijfer meegeteld als een komma getal. Terwijl dit gewoon een heel getal hoort te zijn. Dus het leek allemaal wel goed in elkaar te zitten. Ook in de jaarnotas van toen. Het bedrag hoorde bij het energie verbruik.
Die voorschotten hoeven niet per se verdacht laag te zijn, als ze de fout consequent hebben voorgezet, zullen ze ook op een normaal verbruik uitkomen en dus ook een normaal voorschot.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:03 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is uiteraard erg slordig dat Eneco fouten maakt bij het opnemen en/of invoeren van de meterstanden. Dat neemt echter niet weg dat je ouders wel de stroom en/of het gas daadwerkelijk hebben verbruikt en dus betaling verschuldigd zijn aan Eneco.
Je ouders hadden een en ander zelf ook al lang kunnen weten, door simpelweg een factuur even te controleren. Daarnaast moeten de voorschot-bedragen van je ouders wel verdacht laag geweest zijn, nog iets waardoor ze hadden kunnen weten dat er iets niet helemaal in orde was. Je ouders hebben bij hun betalingen dan ook geen enkele eigen verantwoordelijkheid getoond.
In mijn ogen komt Eneco je ouders al aardig tegemoet door de kosten over 2007 kwijt te schelden. Als na overleg Eneco ook nog bereid is om een betalingsregeling te treffen (indien gewenst door je ouders) dan handelt Eneco de zaak in mijn ogen op een hele redelijke manier verder af.
Wat anderen ook al zeggen, er is of een keer een enorm bedrag teruggestort toen de fout erin geslopen is, óf ze hebben al lange tijd een achterlijk laag maandbedrag betaald (of zelfs niks), óf ze gebruiken gewoon debiel veel.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:09 schreef Zure_Pruim het volgende:
@LadyS
Zij hebben volgens mij de laatste cijfer meegeteld als een komma getal. Terwijl dit gewoon een heel getal hoort te zijn. Dus het leek allemaal wel goed in elkaar te zitten. Ook in de jaarnotas van toen. Het bedrag hoorde bij het energie verbruik.
@Flashwin
Rond de 10.000 euro. Dat is 800 per maand dit jaar.
@hydra77
Mensen kunnen zich aanpassen. Ik denk niet dat ze op de zelfde manier gaan doorleven als ze ervan bewust zijn van die kosten.
Echt suf. Net als in een restaurant eten waar je met regelmaat komt, opeens nu een joekel van een rekening voorgeschoteld krijgt voor de maaltijden voorheen (door een foutje) . Zonder daar op de hoogte worden gesteld.
Als je eerder wist dat die maaltijden zo duur waren, zou je minder eten of naar een ander restaurant gaan.
Dat zou dan bij Eneco moeten hebben opgevallen want hoe kan je dan een negatief verbruik hebben?quote:Op donderdag 23 september 2010 21:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als ze van stand 12345,0 in jaar A naar stand 1234,5 in jaar B gaan hebben ze toch ooit een enorm bedrag teruggehad? Even afgezien van het feit dat Eneco dit natuurlijk ook had moeten opmerken als 'zeer opmerkelijk'.
Hebben je ouders geen oude jaarnota's meer?
Hoezo dus?quote:Op donderdag 23 september 2010 21:03 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is uiteraard erg slordig dat Eneco fouten maakt bij het opnemen en/of invoeren van de meterstanden. Dat neemt echter niet weg dat je ouders wel de stroom en/of het gas daadwerkelijk hebben verbruikt en dus betaling verschuldigd zijn aan Eneco.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |