Nee, maar ik vind het wel een leukequote:Op donderdag 23 september 2010 23:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
even offtopic hoor, maar ik lees jouw username steeds als "paasontbijt". Heb je dat vaker gehoord?
En hiervoor zijn de juffen en meesters op de basisschool mede verantwoordelijk voor, zoals ik al eerder opmerkte.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:50 schreef pietkanarie het volgende:
Ze kennen fokken niet... ik wel, ik fok nu..
(en ja ik weet ook wat het nog meer betekent)
Maar ja, het is wel vervelend als je zulke woorden niet kent. Deze woorden kom je vaak je tegen en je zult er dan ook vaak mee geconfronteerd worden als je de betekenis ervan niet kent. Ook bij het lezen van een 'simpele' tekst.
Les geven op het VMBO betekent denk ik dat je ook heel wat tijd moet besteden aan het verkleinen van taalachterstanden en ook de sociaal/emotione problemen e.d.
Vind het goed dat er zo'n lijst is opgesteld.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:11 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Gewricht = Volgens mij spieren2 Botten die op een dusdanige manier aansluiten dat er beweging mogelijk is (schoudergewricht bijvoorbeeld)
Loods = Opslagplaats
Evenaar = Denkbeeldige lijn die het noordelijk halfrond van het zuidelijk halfrond scheidt
Kwartaal = 3 maanden
Kompas = gereedschap die met zwaartekracht magnetische kracht het Noorden aanwijst
Beter 2x dan niet.quote:
Het is zeker belangrijk om op de basisschool al veel aandacht te hebben voor woordenschat, wat algemene kennis en de kinderen met achterstanden er op tijd uit te halen...quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En hiervoor zijn de juffen en meesters op de basisschool mede verantwoordelijk voor, zoals ik al eerder opmerkte.
Is het die prutsers teveel gevraagd leerlingen uit te dagen?
Ben je ook.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:44 schreef CooleVoorwerpNaam het volgende:
Ik wil alleen even melden dat ik WO doe en enkele bètavakken volg, dit betekent automatisch dat ik zeer intelligent ben.
En niemand van de grammar nazis die dit opvalt? Misschien moeten ze de HAVO en het VWO ook nog maar eens onder de loep nemenquote:Op vrijdag 24 september 2010 17:11 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Gewricht = Volgens mij spieren![]()
Loods = Opslagplaats
Evenaar = Denkbeeldige lijn die het noordelijk halfrond van het zuidelijk halfrond scheidt
Kwartaal = 3 maanden
Kompas = gereedschap die DAT met zwaartekracht het Noorden aanwijst
Gelukkig volg ik Nederlands op de opleiding, uiteraard heb ik ook een geweldige leraar. Beter dan de andere 10 leraren die ik gehad hebquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:55 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
En niemand van de grammar nazis die dat opvalt? Misschien moeten ze de HAVO en het VWO ook nog maar eens onder de loep nemen
De inhoudelijke fouten waren nou eenmaal opvallender.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:55 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
En niemand van de grammar nazis die dit opvalt? Misschien moeten ze de HAVO en het VWO ook nog maar eens onder de loep nemen
De spellingswijze van een woord heeft ook zo lekker veel met iemands woordenschat te maken, ja.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:16 schreef Lo-Fi het volgende:
En dan zelf vmbo met hoofdletters schrijven.
Het duidt net zo goed op een gebrekkige ontwikkeling met betrekking tot taal.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
De spellingswijze van een woord heeft ook zo lekker veel met iemands woordenschat te maken, ja.
Het is even denken, 5 jaar geleden en ik ben nogal vergeetachtigquote:
Klacht gegrond!quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:11 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Gewricht = Volgens mij spieren![]()
Loods = Opslagplaats
Kwartaal = 3 maanden
Kompas = gereedschap die met zwaartekracht het Noorden aanwijst
quote:Op donderdag 23 september 2010 18:58 schreef TwenteFC het volgende:
Zijn er ook uitslagen per provincie? Want het westen haalt het gemiddelde wel erg omlaag natuurlijk.
Mocht je de uitslag nog preciezer willen weten: Amsterdam en Rotterdam halen het gemiddelde nog verder omlaag.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |