abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86758410
TS is gewoon fout dus. Lekker makkelijk
pi_86758443
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:33 schreef Adames het volgende:
TS is gewoon fout dus. Lekker makkelijk
Nee, de TS heeft gewoon gelijk.. 8)7

Als het waar zou zjin wat jullie stellen, dan zou het ubehaupt onmogelijk zijn om iemand in te halen, want de persoon voor je kan zo maar opeens aan de linker kant van de weg gaan rijden.... 8)7

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 18:36:07 ]
pi_86758574
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:24 schreef The_End het volgende:
Alle reageerders in dit topic hebben geloof ik een opfriscursus verkeersregels nodig...

De fiets hoort net zoals het overige verkeer zoveel mogelijk rechts te houden. Als de fietser al helemaal naar de linkerkant van de weg zou willen gaan, dan moet hij over zijn schouder kijken, HET ACHTEROPKOMENDE VERKEER VOORRANG VERLENEN en richting aangeven.

De fietser zat fout.
Volgens mij ben jij de eerste in dit topic die dat ook vindt :')

Ohja en op die posthierboven, dat 'rechts' moet natuurlijk 'links' zijn.
Rechts inhalen, hoe dom denk je wel niet dat i kben :D
Do you think you will walk away untested?
pi_86758589
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:34 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, de TS heeft gewoon gelijk.. 8)7
TS moet net zoals de fietser zelf gewoon rechts rijden. Hij besluit om in te halen. De fietser besluit om ook in te halen en gaat voor TS rijden. Omdat TS vanwege zijn haast te hard rijdt moet hij hard remmen, dit doet hij verkeerd door uit paniek de voorrem te gebruiken en komt ten val zonder dat de fietser er voor hem aanraakt.
Daarnaast is TS gemotoriseerd en de fietser niet.
Wat de fietser deed was zeker niet handig, maar je kan hem nergens op pakken.
pi_86758652
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:37 schreef Adames het volgende:

[..]

TS moet net zoals de fietser zelf gewoon rechts rijden. Hij besluit om in te halen. De fietser besluit om ook in te halen en gaat voor TS rijden. Omdat TS vanwege zijn haast te hard rijdt moet hij hard remmen, dit doet hij verkeerd door uit paniek de voorrem te gebruiken en komt ten val zonder dat de fietser er voor hem aanraakt.
Wat de fietser deed was zeker niet handig, maar je kan hem nergens op pakken.
DE FIETSER HAALT NIET IN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES |:( |:( |:( |:(
  donderdag 23 september 2010 @ 18:39:15 #81
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86758653
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:37 schreef Natrium het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij de eerste in dit topic die dat ook vindt :')

Ohja en op die posthierboven, dat 'rechts' moet natuurlijk 'links' zijn.
Rechts inhalen, hoe dom denk je wel niet dat i kben :D
Behoorlijk fucking dom eigenlijk...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86758733
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Want :s)?
pi_86758756
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:37 schreef Adames het volgende:
Als de fietser had willen inhalen, dan had hij het verkeer wat al aan het inhalen was voor moeten laten. gaan. De fietser heeft uberhaupt niet omgekeken. Daarnaast reed de TS niet te hard, dus 'haast' is een loos argument. Het is ook onmogelijk om zonder de voorrem te remmen en is het niet meer dan logisch dat je van schrik te hard remt. Dat doet er verder ook niet toe. De fietser is de oorzaak dat de TS moet remmen.
quote:
We hebben het over de schuldvraag, niet over de aansprakelijkheid.
pi_86758798
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:39 schreef Nembrionic het volgende:
Hij is anders een van de weinige in dit topic die de verkeersregels kent....

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 18:45:01 ]
  donderdag 23 september 2010 @ 18:51:49 #85
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86759102
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:42 schreef The_End het volgende:

[..]

Hij is anders een van de weinige in dit topic die de verkeersregels kent....
Dat is zoiets zoals een josti een applaus geven omdat 'ie alle kleurtjes op een rij goed heeft.
  donderdag 23 september 2010 @ 18:54:04 #86
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86759195
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef Natrium het volgende:

[..]

Want :s)?
Omdat je na een ongeluk ALTIJD gegevens uit moet wisselen.
pi_86759210
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef The_End het volgende:

[..]

Als de fietser had willen inhalen, dan had hij het verkeer wat al aan het inhalen was voor moeten laten. gaan. De fietser heeft uberhaupt niet omgekeken. Daarnaast reed de TS niet te hard, dus 'haast' is een loos argument. Het is ook onmogelijk om zonder de voorrem te remmen en is het niet meer dan logisch dat je van schrik te hard remt. Dat doet er verder ook niet toe. De fietser is de oorzaak dat de TS moet remmen.
[..]

We hebben het over de schuldvraag, niet over de aansprakelijkheid.
Hij reedt wel te hard, als hij de situatie goed had ingeschat had hij minder hard gereden zodat hij op tijd kon remmen. Fietsers zijn asociale verkeersdeelnemers, het is niet eerlijk, maar je moet er wel rekening mee houden. Haast is iets wat hij zelf aangaf.
En ik zeg ook niet helemaal zonder voorrem remmen, maar er niet mee beginnen is op zich al voldoende.
En het gaat natuurlijk wel uiteindelijk om de aansprakelijkheid. Wat is anders het doel van dit topic. TS wilt niet alles betalen.
  donderdag 23 september 2010 @ 18:55:31 #88
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_86759260
Ik denk niet dat hij iets fouts heeft gedaan. Handig is het allemaal niet maar echt fout...

Het is gewoon nogal vervelend verlopen maar ik geef je weinig kans.

Succes ermee!
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_86759575
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:54 schreef Adames het volgende:
Hij reedt wel te hard, als hij de situatie goed had ingeschat had hij minder hard gereden zodat hij op tijd kon remmen. Fietsers zijn asociale verkeersdeelnemers, het is niet eerlijk, maar je moet er wel rekening mee houden. Haast is iets wat hij zelf aangaf.
Nogmaals er was niks mis met zijn rijgedrag. Achteraf praten is altijd lekker makkelijk.
quote:
En ik zeg ook niet helemaal zonder voorrem remmen, maar er niet mee beginnen is op zich al voldoende.
En het gaat natuurlijk wel uiteindelijk om de aansprakelijkheid. Wat is anders het doel van dit topic. TS wilt niet alles betalen.
Lul toch niet zo dom. Zonder voorrem rem je uberhaupt nauwlijks, dus nogal dom om 'daar niet mee te beginnen' als je een noodstop moet maken. 8)7
  donderdag 23 september 2010 @ 19:03:35 #90
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_86759596
Als je met een gangetje van 30 niet eens kunt remmen zonder omflikkeren dan faal je gewoon als bestuurder van een tweewieler en heb je duidelijk geen remvaardigheid.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_86759628
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:03 schreef Rosbief het volgende:
Als je met een gangetje van 30 niet eens kunt remmen zonder omflikkeren dan faal je gewoon als bestuurder van een tweewieler en heb je duidelijk geen remvaardigheid.
Nog zo'n held. Donder toch op man, dit is het kleuterforum niet. :{w
pi_86759693
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:24 schreef The_End het volgende:
Alle reageerders in dit topic hebben geloof ik een opfriscursus verkeersregels nodig...

De fiets hoort net zoals het overige verkeer zoveel mogelijk rechts te houden. Als de fietser al helemaal naar de linkerkant van de weg zou willen gaan, dan moet hij over zijn schouder kijken, HET ACHTEROPKOMENDE VERKEER VOORRANG VERLENEN en richting aangeven.

De fietser zat fout.
De fietser kan wel fout zitten, TS zat eveneens fout omdat hij niet afremde voor de drempel maar ook even dacht snel links te kunnen passeren. En bij gevallen waar de schuldvraag niet erg duidelijk is geldt volgens mij nog altijd bescherming van de fietser als zwakkere verkeersdeelnemer.

Je kunt het proberen, maar ik geef je weinig hoop.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:07:55 #93
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86759787
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:04 schreef The_End het volgende:

[..]

Nog zo'n held. Donder toch op man, dit is het kleuterforum niet. :{w
Hij heeft anders wel een punt. Als je zogenaamd veilig rijdt met 30km/u en je moet remmen maar dan wel zodanig hard dat je op je muil gaat dan:

A) reed 'ie geen 30 maar harder
B) zat 'ie te dicht op de fietser
C) is 'ie gewoon heel lomp.
pi_86759840
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
De fietser kan wel fout zitten, TS zat eveneens fout omdat hij niet afremde voor de drempel maar ook even dacht snel links te kunnen passeren.
Er is geen regel die aangeeft dat je moet remmen voor een drempen. Er is ook geen regel die zegt dat je niet 'snel' links mag passeren. Ik ben dus nogal benieuwd naar waarom de TS eveneens fout zat.
quote:
En bij gevallen waar de schuldvraag niet erg duidelijk is geldt volgens mij nog altijd bescherming van de fietser als zwakkere verkeersdeelnemer.

Je kunt het proberen, maar ik geef je weinig hoop.
Ik geef hem ook weinig hoop. Eerst zou hij de gegevens van die persoon moeten hebben, dan getuigen en dan is er nog de vraag wie er aansprakelijk is en voor hoeveel. Uiteindelijk zal het de TS heel veel tijd kosten en nauwelijks wat opleveren.
pi_86759899
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:07 schreef Nembrionic het volgende:
Hij heeft anders wel een punt. Als je zogenaamd veilig rijdt met 30km/u en je moet remmen maar dan wel zodanig hard dat je op je muil gaat dan:

A) reed 'ie geen 30 maar harder
B) zat 'ie te dicht op de fietser
C) is 'ie gewoon heel lomp.
Hij heeft helemaal geen punt. Je A en C antwoorden zijn antwoorden van een puber die denkt dat ie alles kan. Je B antwoord is onzin, want je bent altijd dicht op iemand anders als je aan het inhalen bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 19:10:53 ]
pi_86759911
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:39 schreef ThePianoMan het volgende:
je moet ook je achterrem gebruiken he.. en later pas bijspringen met je voorrem, en ja.. allemaal in een seconde.
Achterrem gebruiken?

Bij een motor dus ook brommertje leer je juist met je voorrem te remmen.

Waarom denk je dat er bij een motor voor gigantische schijven zitten en achter een enkel klein schijfje?
pi_86760005
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:09 schreef The_End het volgende:

[..]

Er is geen regel die aangeeft dat je moet remmen voor een drempen. Er is ook geen regel die zegt dat je niet 'snel' links mag passeren. Ik ben dus nogal benieuwd naar waarom de TS eveneens fout zat.
Je moet een drempel met gepaste snelheid nemen. Verder zijn er geen regels nee. Maar beiden zouden zoveel mogelijk rechts moeten houden. Dus in zekere zin zijn beiden aan de foute kant. En zoals ik al zei, in zulke gevallen zijn fietsers beter beschermd
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:16:20 #98
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86760132
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Hij heeft helemaal geen punt. Je A en C antwoorden zijn antwoorden van een puber die denkt dat ie alles kan. Je B antwoord is onzin, want je bent altijd dicht op iemand anders als je aan het inhalen bent.
Jij reageert anders als een peuter die z'n zin niet krijgt. Waarom verdedig je TS zo fel?

Jij gaat er vanuit dat 'ie de waarheid spreekt over zijn snelheid. Dat hoeft helemaal niet. Maar nee, jij gaat er blind vanuit en als jij het zegt, dan is het waar :')

Ik ben het met je eens dat de fietser verkeerd is maar het is niet ondenkbaar dat TS zelf de situatie had kunnen verkomen. Iets wat jij blijkbaar volkomen onmogelijk acht.
pi_86760323
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:16 schreef Nembrionic het volgende:
Jij reageert anders als een peuter die z'n zin niet krijgt. Waarom verdedig je TS zo fel?
Waarom val je hem zo fel aan? Waarom is hij ongelofelijk dom?
quote:
Jij gaat er vanuit dat 'ie de waarheid spreekt over zijn snelheid. Dat hoeft helemaal niet. Maar nee, jij gaat er blind vanuit en als jij het zegt, dan is het waar :')
Ik kan alleen uitgaan van de 'feiten' die de TS op tafel legt. Als hij liegt over zijn snelheid of iets anders, dan verandert mijn antwoord op zijn vraag. Dat kan ik echter nu niet weten.
quote:
Ik ben het met je eens dat de fietser verkeerd is maar het is niet ondenkbaar dat TS zelf de situatie had kunnen verkomen. Iets wat jij blijkbaar volkomen onmogelijk acht.
En waarom acht ik dat volkomen onmogelijk? Bij heel veel ongelukken had het ongeluk voorkomen kunnen worden door de niet schuldige partij. Dat doet echter niks af aan de vraag wie schuldig is. De TS geeft een case; ik geef antwoord op basis van die case. Veel mensen in dit topic reageren ook op de exacte case van de TS, maar geven een compleet fout antwoord.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 19:23:18 ]
  donderdag 23 september 2010 @ 19:23:22 #100
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86760431
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:21 schreef The_End het volgende:

[..]

Waarom val je hem zo fel aan? Waarom is hij ongelofelijk dom?
[..]
Daar heb ik al op gereageerd. Mijn reactie daarop valt dus te lezen in dit topic. Veel plezier met teruglezen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')