ik was gewoon tegen de hele BA/MA scheiding, en dús vind ik het zonde dat uni's je een echte scritpie laten schrijven, alsof je makkelijk iets kunt in NL met alleen een Uni BA. (BA Engels is voor zover ik weer nog steeds 6000-8000 woorden) en dat mensen dan daardoor vertraging oplopen. ik bedoel dus niet dat ik het stom vind ván die mensen, ik vind het stom vóór ze.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Eh, een MA-paper is bij ons rond de 6500 woorden. Mijn BA-scriptie moet er minimaal 10.000 hebben....
wbt vertraging: volgens de statistieken schrijft slechts 12% dat ding af binnen een half jaar- de tijd die er dus eigenlijk voor staat. Ik hoop dat ik bij die 12% kom. Als ik puur op het aantal woorden kijk, zou dat moeten lukken. Vorig semester heb ik er alleen al zo'n 16.000-17.000 geschreven, verdeeld over 4 stukken en als laagste cijfer een 7,75.
Spannend!! En wel erg goed nieuws; als ze je zoiets aanbieden kan je er wel van uitgaan dat ze blij zijn met je!quote:Op donderdag 23 september 2010 11:54 schreef Phaidra het volgende:
Whiiiieeeee! Ik krijg net het bericht dat ik een projectgroep mag gaan leiden!en
, ontzettend spannend want ik heb zoiets nog nooit gedaan en ben half zo oud als de meeste andere projectleden. Maar ik krijg goede begeleiding en misschien een cursus. En grote kans dat mijn aanstelling dus ook verlengd gaat worden, want anders is het zonde van de investering (project is nog niet afgelopen als mijn aanstelling afloopt)!
Geen grote stad in de buurt van dat kleine klote dorp?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:15 schreef V1z0R het volgende:
Wou dat ik niet naar zo'n klein klote dorp verhuisd was... Had ik ook op uni kunnen zitten!
*jaloers is*
eh. ik kom ook uit een klein klotedorp hoorquote:Op donderdag 23 september 2010 12:15 schreef V1z0R het volgende:
Wou dat ik niet naar zo'n klein klote dorp verhuisd was... Had ik ook op uni kunnen zitten!
*jaloers is*
Lag ook niet echt aan het dorp, alleen het verschil tussen de scholen.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
eh. ik kom ook uit een klein klotedorp hoor
Volgens mij kan ik ook weinig met een BA geschiedenis, ja, wel binnen het bedrijf waar ik nu werk. Maar eerder met dank aan mijn teamleiders...quote:Op donderdag 23 september 2010 12:12 schreef kwakz0r het volgende:
oh hi. ik kon niet meer posten, had een hele lange reactie getypt...
[..]
ik was gewoon tegen de hele BA/MA scheiding, en dús vind ik het zonde dat uni's je een echte scritpie laten schrijven, alsof je makkelijk iets kunt in NL met alleen een Uni BA. (BA Engels is voor zover ik weer nog steeds 6000-8000 woorden) en dat mensen dan daardoor vertraging oplopen. ik bedoel dus niet dat ik het stom vind ván die mensen, ik vind het stom vóór ze.
I'm against the system man!
Des te harder moet je vieren dat je je BA hebt...
je perspectief verschuift gewoon als je (zoals ik) voor je werk papers hebt geschreven van 10,000 woorden die dus voor een scriptie door kunnen gaan, in twee weken tijd, snap je? ik heb zelf ook grote moeite gehad met mijn scriptie, waarvan ik achteraf dacht, jeez. big deal....
Ergo: het zit dus vooral in je eigen hoofd. En met HBO kan je ook gelukkig worden hoor. Net zoals met MAVO. Of geen schoolopleiding. Het aantal academici is hier en beetje oververtegenwoordigd waardoor je de indruk kunt krijgen dat een universitaire opleiding zaligmakend is.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:24 schreef V1z0R het volgende:.....Dus maar MAVO gedaan, MBO en tot slot HBO. Was er toen eigenlijk wel flauw van...
Ja, er is momenteel nog een vacaturestop (dus mijn tijdelijke contract zou dan ook niet verlengd mogen worden). Dus ik vroeg aan mijn directe leidinggevende of deze opdracht dan ook implicaties had wat betreft mijn contract en toen zei ze dat ze dat natuurlijk niet kon beloven, maar dat ze me de opdracht niet had gegeven als ze vreesde voor de aanstelling... Dus wel positief ja!quote:Op donderdag 23 september 2010 12:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Spannend!! En wel erg goed nieuws; als ze je zoiets aanbieden kan je er wel van uitgaan dat ze blij zijn met je!
Dus academici hebben veel tijd over om te fokken. Of academici hebben aanleg tot overgewicht?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ergo: het zit dus vooral in je eigen hoofd. En met HBO kan je ook gelukkig worden hoor. Net zoals met MAVO. Of geen schoolopleiding. Het aantal academici is hier en beetje oververtegenwoordigd waardoor je de indruk kunt krijgen dat een universitaire opleiding zaligmakend is.
Ik opteer voor: academici houden van klessebessenquote:Op donderdag 23 september 2010 12:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Dus academici hebben veel tijd over om te fokken. Of academici hebben aanleg tot overgewicht?
Nou ja, we zitten de hele dag op onze luie reet achter de pc. Dus wat wil je?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Dus academici hebben veel tijd over om te fokken. Of academici hebben aanleg tot overgewicht?
Eujquote:Op donderdag 23 september 2010 12:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik opteer voor: academici houden van klessebessen.
Ik zat me net nog te bedenken hoe bizar het eigenlijk is dat ik gewoon een Grote Mensen Baan heb. Ik, de sociofoob
.
Ik zit altijd voor mijn PC.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:44 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nou ja, we zitten de hele dag op onze luie reet achter de pc. Dus wat wil je?
Nee juist niet dus, want ondanks dat ik een sociofoob ben, doe ik het allemaal toch maar eventjes! En ik merk dus ook dat het, sinds ik lesgeef, stukken verminderd isquote:
Als ik voor mijn PC zou zitten, zou ik hem niet zien....quote:
Ligt ook maar net aan het perspectief. Als ik echt voor de pc zou zitten, zou ie achter me staan, dus zie ik hem niet (want ik zit er dan met mijn rug naartoe).quote:Op donderdag 23 september 2010 12:50 schreef motorbloempje het volgende:
als ik er achter zou zitten zou ik alleen maar draadjes zien...
Net als die reclame van , was het HetNet? "beweeg de muis naar de rechterbovenhoek van het scherm"quote:Op donderdag 23 september 2010 12:52 schreef kwakz0r het volgende:
de vader van een vriendin van mij is ooit áchter de pc gekropen toen de helpdesk meneer zei "zit u al achter de computer?"... hij hing met een been in de lucht achter het pc meubel toen mn vriendinnetje binnenkwam en zich hé-le-maal kapotlachte....
Weet het, de 'wat als...' steekt soms onverwachts z'n kop weer opquote:Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ergo: het zit dus vooral in je eigen hoofd. En met HBO kan je ook gelukkig worden hoor. Net zoals met MAVO. Of geen schoolopleiding. Het aantal academici is hier en beetje oververtegenwoordigd waardoor je de indruk kunt krijgen dat een universitaire opleiding zaligmakend is.
Wat doe je eigenlijk? je zit in de sales toch?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:56 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Weet het, de 'wat als...' steekt soms onverwachts z'n kop weer op
Voordeel is wel dat ik veel praktijkervaring zo heb kunnen opdoen, waardoor ik makkelijk aan m'n baan ben gekomen en lekker snel ben gepromoveerd.
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:57 schreef anna82 het volgende:
Gefeliciteerd Phaidra! Mooie kans en fijn dat ze zo het vertrouwen in jou tonen!![]()
En Perruche: ik ben drs Geschiedenis, maar daar doe ik nu niet zo veel meer mee. Werk nu bijna vier jaar in de zakelijke dienstverlening en ik vraag me nog steeds geregeld af wat ik ga worden als ik groot ben. Dus ik zou me niet te veel zorgen maken over je baankeuze nu. Er kan nog zo veel veranderen in de toekomst, met de keuze voor een baan ligt nog niets vast. Maar ik kan me goed voorstellen dat de keuze voor het land waar je gaat wonen, wel stressvol is!
Mijn begeleider/leraarquote:Op donderdag 23 september 2010 11:09 schreef conleche het volgende:Heel groot doek van me verkocht
Champagne!
Oh nee, die staat niet koud en het is nog wat vroeg, maar jeej!
Jij had toch ook meerdere studies gedaan?quote:Op donderdag 23 september 2010 10:17 schreef Viking84 het volgende:
Ja maar voor PF en Mo is het anders, want die hebben al wat studies gedaan en dan is het wel een hele happening als je eindelijk je P haalt. Ik had echt zoiets van: "Ok, dit was m'n P, maar ik stel pas echt wat voor als ik mijn bachelor heb." (met een P kun je niks op de arbeidsmarkt)
Hahah, nee dat was 1 van m'n vele bijbaantjes.(Bijbels verkopen)quote:Op donderdag 23 september 2010 12:57 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk? je zit in de sales toch?
Ja, die of: "Het is érgens in de wereld vast wel 5 uur!"quote:Op donderdag 23 september 2010 12:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Mijn begeleider/leraar
ja gezellig, als je komt, ja bubbeltjes, ook gezellig. er zit vast wel een 5 in de klok dan. zoals VIJF OVER TIEN. HAHAHAHAHAHHAAHAHA![]()
Alan Jacksonquote:Op donderdag 23 september 2010 13:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, die of: "Het is érgens in de wereld vast wel 5 uur!"
Behalve, lamsworstjesquote:Op donderdag 23 september 2010 13:28 schreef DarkElf het volgende:
Mooie opdracht voor Phaidre dus, gefeliciteerd. Mo haar P gehaald, ook gefeliciteerd en Conleche een doek verkocht; ook gefeliciteerd.
Goeie dingen hier
Zal ik voor de verandering eens een lijstje posten? eens zien of er nog op of aanmerkingen zijn.
O all bran met mag. yoghurt
T appel
L 3 knäckebröd (brood krijg ik vaak buikpijn van) met geitenkaas en kipfilet, beker bouillon.
T tomaat/avocadosalade
T bak kwark (natuur) met lijnzaad/honing en blauwe bessen.
D lamsworstjes met gekruide couscous
Ik heb de wending ook al een ziljoen keer uit moeten leggenquote:Op donderdag 23 september 2010 12:58 schreef Perruche het volgende:
[..]je hebt gelijk. Wel een leuke wending, van geschiedenis naar wat je nu doet
Heb je wel het gevoel dat je op je plek zit?
2 (een in Amsterdam en een in dublinquote:Op donderdag 23 september 2010 13:37 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik heb de wending ook al een ziljoen keer uit moeten leggen. Of ik echt op mijn plek zit weet ik eigenlijk niet. Ik vind heel veel dingen leuk en zou ook gelukkig zijn als ik bv boeken verkocht in een mooie boekhandel. Voor nu vind ik het prima en ik kan er goed van leven, maar ik kijk wel om heen of er nog iets leukers is
Hoeveel dingen heb jij nu lopen?
quote:Op donderdag 23 september 2010 13:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aanhakend op de discussie van het vorige topic: ik mag morgen m'n Masterbul op gaan halen en ik ben er verdomde trots op.
quote:Op donderdag 23 september 2010 13:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aanhakend op de discussie van het vorige topic: ik mag morgen m'n Masterbul op gaan halen en ik ben er verdomde trots op.
quote:Op donderdag 23 september 2010 13:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hoef alleen nog maar even m'n familie over m'n vriendje te vertellen voor ze elkaar morgen ontmoeten..
Het zwanger zijn hou je nog maar even voor je?!quote:Op donderdag 23 september 2010 13:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hoef alleen nog maar even m'n familie over m'n vriendje te vertellen voor ze elkaar morgen ontmoeten..
Dat.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:28 schreef DarkElf het volgende:
Mooie opdracht voor Phaidre dus, gefeliciteerd. Mo haar P gehaald, ook gefeliciteerd en Conleche een doek verkocht; ook gefeliciteerd.
Nou, dubbel goed nieuws tochquote:Op donderdag 23 september 2010 13:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Prachtig lijstje, maar je bent vergeten je groente op te schrijven.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:28 schreef DarkElf het volgende:
Zal ik voor de verandering eens een lijstje posten? eens zien of er nog op of aanmerkingen zijn.
O all bran met mag. yoghurt
T appel
L 3 knäckebröd (brood krijg ik vaak buikpijn van) met geitenkaas en kipfilet, beker bouillon.
T tomaat/avocadosalade
T bak kwark (natuur) met lijnzaad/honing en blauwe bessen.
D lamsworstjes met gekruide couscous
Bubbles Devere natuurlijkquote:Op donderdag 23 september 2010 11:09 schreef conleche het volgende:Heel groot doek van me verkocht
Champagne!
Oh nee, die staat niet koud en het is nog wat vroeg, maar jeej!
Please neenquote:Op donderdag 23 september 2010 14:24 schreef neen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh nice Darling! Champagne, champagne for everyone!
er zitten bosui en rode paprika en pijnboompitjes en rode ui in de couscousquote:Op donderdag 23 september 2010 14:09 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Prachtig lijstje, maar je bent vergeten je groente op te schrijven.
Dan is het goed.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:40 schreef DarkElf het volgende:
er zitten bosui en rode paprika en pijnboompitjes en rode ui in de couscous
en ik eet tomaat met avocado salade
is hij ookquote:Op donderdag 23 september 2010 14:50 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dan is het goed.![]()
Die couscous klink jammie.
Ik zit op m'n werk.quote:
Oh thanx, je hebt me eraan helpen herinneren dat ik nog een tussendoortje had meegenomen, namelijk een bakje vla/yoghurt met diepvriesaardbeien.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:52 schreef DarkElf het volgende:
oeh heb nog diepvries bramen liggen
ywquote:Op donderdag 23 september 2010 15:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh thanx, je hebt me eraan helpen herinneren dat ik nog een tussendoortje had meegenomen, namelijk een bakje vla/yoghurt met diepvriesaardbeien.
Heb je die niet bij je in je handtassiequote:
Nee, anders had ik die al wel toegepast he!quote:Op donderdag 23 september 2010 15:58 schreef Swietje het volgende:
[..]
Heb je die niet bij je in je handtassie
Niet iemand die shag rookt op 't werk? Flapje van vloeiboekje werkt ook namelijkquote:Op donderdag 23 september 2010 15:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, anders had ik die al wel toegepast he!
Inderdaad.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Doen met een kick-ass paar heels erbij. Het is tenslotte feest!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe denken jullie trouwens over het jurkje dat ik droeg naar Mo's bruiloft, enigszins degelijker gemaakt, voor morgen naar m'n uitreiking?
hoe maak je die degelijker? en hoe is het weer?quote:Op donderdag 23 september 2010 16:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe denken jullie trouwens over het jurkje dat ik droeg naar Mo's bruiloft, enigszins degelijker gemaakt, voor morgen naar m'n uitreiking?
Geen blote benen en een hemdje eronder tegen de inkijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:17 schreef AKnynke het volgende:
[..]
hoe maak je die degelijker? en hoe is het weer?
doen. En zorgen dat je ouders niet te lang blijven, want dat zou het vriendje niet zo leuk vinden met dat jurkje, denk ik zo!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Geen blote benen en een hemdje eronder tegen de inkijk.. Bewolkt, 20 graden. Wel ok, dus.
quote:Op donderdag 23 september 2010 16:22 schreef AKnynke het volgende:
[..]
doen. En zorgen dat je ouders niet te lang blijven, want dat zou het vriendje niet zo leuk vinden met dat jurkje, denk ik zo!
Amen!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:30 schreef Tinkepink het volgende:
Kan prima DaD. Vond het jurkje niet overdreven sexy of ordinair en het stond je erg goed.
Ja, maar de langste voor ik m'n P van de lerarenopleiding Nederlands haalde duurde 3 maanden, dus dat telt niet echtquote:Op donderdag 23 september 2010 13:04 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Jij had toch ook meerdere studies gedaan?
Weet nietquote:Op donderdag 23 september 2010 16:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
En waarom blijf ik maar trek houden.
quote:Op donderdag 23 september 2010 16:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik riep vorige week tijdens een les dat iedereen die nu nog luidop zat te praten terwijl ik had gezegd dat ze fluisterend moesten overleggen, na het negende uur bij mij op fluistercursus kon komen. Stak er na een poosje iemand z'n vinger op, om fluisterend (jaja) en met grote ogen te vragen of die cursus echt bestond..
De schatjes..
Ik ook niet!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:46 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Weet niet![]()
Hoest met het teentje eigenlijk?
Hahahaquote:Op donderdag 23 september 2010 16:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik riep vorige week tijdens een les dat iedereen die nu nog luidop zat te praten terwijl ik had gezegd dat ze fluisterend moesten overleggen, na het negende uur bij mij op fluistercursus kon komen. Stak er na een poosje iemand z'n vinger op, om fluisterend (jaja) en met grote ogen te vragen of die cursus echt bestond..
De schatjes..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar nu moet ik nog een keer terug voor de laarzen die ik heb gezien
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
internetten en koken gaat niet altijd goed samenquote:Op donderdag 23 september 2010 19:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Had je laatst niet ook al autoproblemen? Je voelt je dan zo afhankelijk hè. 'papaaaa!'
Eten is aangebrandniet goed opgelet.
Ik ben al wel 400,- armer maar blijkbaar nog geen herstelde auto rijker..quote:Op donderdag 23 september 2010 19:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Had je laatst niet ook al autoproblemen? Je voelt je dan zo afhankelijk hè. 'papaaaa!'
Eten is aangebrandniet goed opgelet.
ik was het niet maar ik ben wel geïnteresseerd!quote:Op donderdag 23 september 2010 20:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!
M'n moeder heeft het recept voor de kroketten doorgestuurd. Ik ben alleen vergeten wie het ook alweer wilde(n) hebben.
Nee zeker niet als je geen zin hebt in koken en de verkeerde pan gebruikt. Het was ook niet zo lekker! Maar heb wel yoghurt met zelfgemaakte vlierbessensaus opquote:Op donderdag 23 september 2010 19:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
internetten en koken gaat niet altijd goed samen
Ik ben aan 't proberen om 't bestand in een pm te versturen, maar krijg 't niet voor elkaarquote:Op donderdag 23 september 2010 20:11 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik was het niet maar ik ben wel geïnteresseerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Een mannetjesnijntje. Een kleinequote:Op donderdag 23 september 2010 20:28 schreef Swietje het volgende:
Ik ga dat kroketten recept ook eens proberen![]()
Nijntje! Wat voor nijntje gaat het zijn?
Geniet van je pannenkoeken
Misschien moet je ze wat langer in de pan laten zitten ofzo?quote:Op donderdag 23 september 2010 20:31 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Een mannetjesnijntje. Een kleine.
Mn pannenkoeken zijn raarrrr. Wel lekker, daar niet van, maar ze worden niet bruin? Ze blijven heel wit. Heb mn beslag al wat dunner gemaakt, maar dat heeft geen effect. Misschien had ik het toch niet met de mixer moeten doen.
Ik geloof dat het een paar generaties teruggaat. Mijn moeder heeft het van een vriendin van haar, en die heeft het oorspronkelijk van haar oma, of zoiets.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:30 schreef Blurred86 het volgende:
oh dat recept ziet er wel heel authentiek uit zo![]()
heb hem opgeslagen!
Ja, dat heb ik dus ook vaker. Blijven ze hartstikke wit. Snap ik geen hol van.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:31 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Een mannetjesnijntje. Een kleine.
Mn pannenkoeken zijn raarrrr. Wel lekker, daar niet van, maar ze worden niet bruin? Ze blijven heel wit. Heb mn beslag al wat dunner gemaakt, maar dat heeft geen effect. Misschien had ik het toch niet met de mixer moeten doen.
^^quote:Op donderdag 23 september 2010 20:11 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik was het niet maar ik ben wel geïnteresseerd!
Nooit van gehoord (quote:Op donderdag 23 september 2010 13:48 schreef AKnynke het volgende:
Perruche, heb jij trouwens wel eens over de VN vrijwilligers nagedacht?
http://www.unv.org/
Ook benieuwd, fotooo..? (mag ook van een site ofzoquote:
Moet je netjes voor school? Bij ons liepen alle leraren in een kloffiequote:Op donderdag 23 september 2010 18:55 schreef Viking84 het volgende:
Zo, even geshopt na school. Handig hoor om in het centrum te zitten. De buit: grijze pantalon, zwarte schoenen met een hakje, twee blouses (alles voor school
).
Zal nu eens gaan koken. Straks 2 voor 12.
IKKE! haha. Thanks!!!! Edit: ah gedownload. en niet kroketten maar Croquetten!quote:Op donderdag 23 september 2010 20:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!
M'n moeder heeft het recept voor de kroketten doorgestuurd. Ik ben alleen vergeten wie het ook alweer wilde(n) hebben.
+1 herkenbaar van toen ik in het buitenland zatquote:Op donderdag 23 september 2010 21:47 schreef Mini_rulez het volgende:
Kroketten.Ik heb er al ruim vier maanden geen meer gehad.
Best ernstig, ik ben nu al helemaal aan het bedenken wat ik allemaal ga eten als ik weer terug in Nederland ben.De eerste week zit qua avondeten al zo'n beetje vol.
Mooie ring, Syrena!
heb je nou nog cupcakes gebakken uit je boek? en heb je een outfit voor je luie feestje?quote:Op donderdag 23 september 2010 22:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vind het fijn dat ik bezorgd ben om mij
We doen een pyjama aan!quote:Op donderdag 23 september 2010 22:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
heb je nou nog cupcakes gebakken uit je boek? en heb je een outfit voor je luie feestje?
quote:Op donderdag 23 september 2010 22:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
We doen een pyjama aan!
Nee nog niet, kon niet alle ingrediënten vinden..
quote:Op donderdag 23 september 2010 22:33 schreef Perruche het volgende:
Zo weg. Leuk daar joh! Ik had ook wel zoiets willen hebben als student zijnde. Maar ja te laatik moest wat terugbrengen bij een videobedrijf. En ik kon de weg niet vinden dus ik was omgelopen
![]()
oh, hai!quote:Op donderdag 23 september 2010 20:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!
oh, dat doe ik ook hoor....kroketten, stamppot boerenkool, rookworst, etc. etc.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:47 schreef Mini_rulez het volgende:
Kroketten.Ik heb er al ruim vier maanden geen meer gehad.
Best ernstig, ik ben nu al helemaal aan het bedenken wat ik allemaal ga eten als ik weer terug in Nederland ben.De eerste week zit qua avondeten al zo'n beetje vol.
Mooie ring, Syrena!
kroketten en zoute drop. zuurkool. Men, zoveel dingen die ik mis!quote:Op donderdag 23 september 2010 23:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik wil ook boerenkool! Met hemaworsten hutspot! Mèn, ik zit hier net!
Daar heb ik de laatste tijd ook wel last van. Weird.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:53 schreef j.t het volgende:heb al de hele dag last van enorme steken in mn borstkas als ik een beetje diep wil ademhalen. Klap gewoon dubbel...
Zou zo een puff actie kunnen zijn. Vond mn tas net wat zwaar...quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:49 schreef Blurred86 het volgende:
great, ik wacht al 5 minuten tot mijn ei gekookt is, ben ik vergeten een ei in de pan de doen
Oh eitjes, daar heb ik ook wel zin inquote:Op vrijdag 24 september 2010 07:49 schreef Blurred86 het volgende:
great, ik wacht al 5 minuten tot mijn ei gekookt is, ben ik vergeten een ei in de pan de doen
Dat had mijn zin gisteren kunnen zijn! Daarna had ik een snotei, omdat ik geen ei kan koken als het water al kookt, want dan weet ik niet meer hoe lang het moet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:49 schreef Blurred86 het volgende:
Handig!quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:30 schreef Merel het volgende:
Voor de eitjes: http://www.linktips.nl/stopwatch/
Water laten koken, dan pas eitje erin, tijd instellen links bovenin het scherm en als het ding verschrikkelijk gaat piepen is je eitje perfect
"Werkt alleen goed met de MS Internet Explorer"quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:30 schreef Merel het volgende:
Voor de eitjes: http://www.linktips.nl/stopwatch/
Water laten koken, dan pas eitje erin, tijd instellen links bovenin het scherm en als het ding verschrikkelijk gaat piepen is je eitje perfect
Ja, als je een andere browser gebruikt worden je eitjes niet gaarquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:41 schreef loveli het volgende:
[..]
"Werkt alleen goed met de MS Internet Explorer"
quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:48 schreef Merel het volgende:
[..]
Ja, als je een andere browser gebruikt worden je eitjes niet gaar
Ja hoor, 1 nachtje overleeft je soep wel! Doorgekookte soep vind ik wel een beetje yukkie. Al vind ik op dit moment zo'n beetje alles yukkie, dus dit terzijdequote:Op vrijdag 24 september 2010 08:07 schreef Blurred86 het volgende:
oh en de soep die over was van gisteren had ik in een bakje op het aanrecht gezet om af te koelen zodat het de vriezer in kon en je raadt het al natuurlijk, dat bakje stond vanochtend nog steeds op het aanrecht. Heb het net meteen in de vriezer gezet, dat is nog wel ok toch? als ik het even goed doorkook als ik het weer opwarm?
quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mo, 's avonds een poes, 's ochtends een poes. Je bent een heel leuk poesje maar nu ben je even een kater.
Lijkt mij ook tautologie, wellicht een fout in het antwoordboekje?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Pleonasme: een woord of woordgroep is overbodig, want de betekenis wordt al duidelijk uit een ander woord: zwarte neger, witte sneeuw. Je kunt een pleonasme maar op 1 manier verbeteren, namelijk door het overbodige deel weg te halen.
Tautologie: een herhaling van een woord of woordgroep met dezelfde betekenis.
Vb: Dat paard zal na al die tijd wel niet meer in staat zijn over dat hekje te kunnen springen.
Die zin kun je op twee manieren verbeteren: 'in staat zijn' weghalen of 'kunnen' weghalen.
Maar ja, dan krijg je deze zin: ik heb toestemming van de docent scheikunde om dit gevaarlijke proefje te mogen uitvoeren. Volgens het boek een pleonasme, maar volgens mij is het toch echt een tautologie. Gelukkig hoeven de leerlingen de gevallen van dubbelop alleen maar te herkennen, ze hoeven ze niet te benoemen
.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mo, 's avonds een poes, 's ochtends een poes. Je bent een heel leuk poesje maar nu ben je even een kater.
Allebei?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:10 schreef Viking84 het volgende:
Maar ja, dan krijg je deze zin: ik heb toestemming van de docent scheikunde om dit gevaarlijke proefje te mogen uitvoeren. Volgens het boek een pleonasme, maar volgens mij is het toch echt een tautologie. Gelukkig hoeven de leerlingen de gevallen van dubbelop alleen maar te herkennen, ze hoeven ze niet te benoemen
.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
PF heeft Oh Oh Cherso gekeken gister. Een van de dollies in het huis zei dat.
Een tautologie hoeft niet fout te zijn: enkel en alleen, altijd en eeuwig worden gewoon doelbewust gebruikt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat zijn stijlfiguren toch, of zijn ze echt fout?
Er zit iets in, maar ik denk dat 'gevaarlijk proefje' te vergezocht is als pleonasmequote:Op vrijdag 24 september 2010 09:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Allebei?![]()
pleonasme -->'gevaarlijk proefje' (zeker bij scheikunde) --> proef is sowieso gevaarlijk (brengt een risico met zich mee).
tautologie --> toestemming vs. mogen (alleen kun je dit niet zomaar schrappen zonder de hele structuur van de zin om te gooien. Daarom neig ik zelf meer naar pleonasme als 'hoofdfout' van zin).
Ik vermoed wel dat het boekje daarop doelt. Scheikunde > toestemming nodig > dus gevaarlijk. Al kan het natuurlijk ook gewoon een vette fout zijn van 't boekjequote:Op vrijdag 24 september 2010 09:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Er zit iets in, maar ik denk dat 'gevaarlijk proefje' te vergezocht is als pleonasme.
De structuur van de zin mag wel omgegooid worden bij een tautologie.
Ja, da's dan de tautologie. Maar 't boekje wil een pleonasme.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:30 schreef V1z0R het volgende:
Toestemming en mogen uitvoeren?
Mogguh!
Iedereen heeft toch gister oh oh cherso gekekenquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
PF heeft Oh Oh Cherso gekeken gister. Een van de dollies in het huis zei dat.
Nee, want het staat bij tautologie en er staat bij dat de fout hem in 'toestemming' en 'mogen' zit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik vermoed wel dat het boekje daarop doelt. Scheikunde > toestemming nodig > dus gevaarlijk. Al kan het natuurlijk ook gewoon een vette fout zijn van 't boekje![]()
(Mgoed, ik denk idd vaak te moeilijk. Dus dat vergezochte klinkt stiekem toch niet zo onlogisch)
Dat van die structuur mogen omgooien wist ik trouwens niet.
Ik wel in ieder geval.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:05 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch gister oh oh cherso gekeken?
Ik denk omdat de jeugd van tegenwoordig het woord vermommen niet meer kent. Ik vind trouwens 'verkleden' als synoniem voor 'vermommen' heeeeel magertjes.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En ik denk zelf ook vaak te moeilijk idd en dan denk ik: Huh, is dat alles? Dat kán gewoon niet.
Bijv in een verhaal dat ik moest behandelen vermomde een man zich om zijn vrouw te belagen. Vraag: Hoe kan het dat zijn vrouw hem niet herkende? Antwoord: omdat hij zich verkleed had. Echt té simpel.
tofquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
mn mams smste net
ze hebben hun vakantie/trip 1 dag vervroegd, dus ze kunnen bij m'n P-uitreiking zijn
![]()
en over 2 weken komen ze ook al
Nee, da's dan weer niet waar, want het gaat om de teksten die ze uitkramen, die zijn soms zo ontzettend ordinair en grof, als je met een half oog kijkt ontgaat je dat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb er met een half oog naar gekeken (en dat schijnt ook precies te zijn wat je moet doen bij dit programma), maar ik vond het niet bijster boeiend.
Oh, maar het woord 'vermommen' stond er ook niet in, hoor. Er werd gewoon duidelijk gemaakt dat 'ie wat anders aan hadquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk omdat de jeugd van tegenwoordig het woord vermommen niet meer kent. Ik vind trouwens 'verkleden' als synoniem voor 'vermommen' heeeeel magertjes.
*kreun*quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, da's dan weer niet waar, want het gaat om de teksten die ze uitkramen, die zijn soms zo ontzettend ordinair en grof, als je met een half oog kijkt ontgaat je dat.Je moet het helemaal ondergaan, Vik.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:28 schreef Viking84 het volgende:
Als ik hier wil fokken moet ik wel even zorgen dat ik het smartboard uit zet of of freeze.
Ik kan er niet echt tegen geloof ik, dat ontzettend grove. Maar dat hele uitgaan - zuipen - scoren is ook nooit mijn ding geweest.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, da's dan weer niet waar, want het gaat om de teksten die ze uitkramen, die zijn soms zo ontzettend ordinair en grof, als je met een half oog kijkt ontgaat je dat.Je moet het helemaal ondergaan, Vik.
Ja toch, iemand moet het huis vies maken toch.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En jokertje is gewoon een karikatuur van zichzelf
Haartjs strakk. Je weet tochh
Die parodie van Carlo Boszhardquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En jokertje is gewoon een karikatuur van zichzelf
Haartjs strakk. Je weet tochh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Voor die Havo 4 zou ik een paar keer de Dog Whisperer kijkenquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, want het staat bij tautologie en er staat bij dat de fout hem in 'toestemming' en 'mogen' zit.
En ik denk zelf ook vaak te moeilijk idd en dan denk ik: Huh, is dat alles? Dat kán gewoon niet.
Bijv in een verhaal dat ik moest behandelen vermomde een man zich om zijn vrouw te belagen. Vraag: Hoe kan het dat zijn vrouw hem niet herkende? Antwoord: omdat hij zich verkleed had. Echt té simpel.
Ik ben moed aan het verzamelen voor Havo 4. Ben echt een beetje nerveus als ik die klas heb. En dan heb ik ze vanmiddag nog een keer. Ik moet echt de teugels gaan aantrekken.
Jamaar, dan klopt het toch? Ik dacht dat je (bij je eerste post) zei dat het volgens 't boekje een pleonasme was.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, want het staat bij tautologie en er staat bij dat de fout hem in 'toestemming' en 'mogen' zit.
Ik ben moed aan het verzamelen voor Havo 4. Ben echt een beetje nerveus als ik die klas heb. En dan heb ik ze vanmiddag nog een keer. Ik moet echt de teugels gaan aantrekken.
Het werkt bij Cartman, dus moet het bij havistjes ook wel werkenquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:48 schreef Syrena het volgende:
[..]
Voor die Havo 4 zou ik een paar keer de Dog Whisperer kijkenCalm & assertive moet je ze tegemoettreden (Serieus bedoeld hoor. Volgens mij kunnen leerlingen ook angst ruiken
).
Kan 'm nu niet kijken, maarquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:04 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Het werkt bij Cartman, dus moet het bij havistjes ook wel werken
http://www.southpark.nl/clips/sp_vid_155251/
Ik vind dat zo'n geniale aflevering van Southparkquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:04 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Het werkt bij Cartman, dus moet het bij havistjes ook wel werken
http://www.southpark.nl/clips/sp_vid_155251/
ik ook! Vooral in een heerlijke pizza, met veel kaas...quote:
Ikke! Ik had een supersimpel hotel ergens midden in de stad, op loopafstand van de bezienswaardighedenquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:11 schreef conleche het volgende:
Wie van jullie is er weleens in Rome geweest en weet in welk deel van de stad je een hotel zou moeten zoeken, of weet een leuk hotel?
Oh ja. welkom Mascarpone!
ziek? of zwanger?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:11 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ja hoor, 1 nachtje overleeft je soep wel! Doorgekookte soep vind ik wel een beetje yukkie. Al vind ik op dit moment zo'n beetje alles yukkie, dus dit terzijde![]()
Ik dacht dat het een film was, maar ik ken hem wel idd.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:48 schreef Syrena het volgende:
[..]
Voor die Havo 4 zou ik een paar keer de Dog Whisperer kijkenCalm & assertive moet je ze tegemoettreden (Serieus bedoeld hoor. Volgens mij kunnen leerlingen ook angst ruiken
).
ik zou rond de Piazza Navona wat zoekenquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:11 schreef conleche het volgende:
Wie van jullie is er weleens in Rome geweest en weet in welk deel van de stad je een hotel zou moeten zoeken, of weet een leuk hotel?
Zwangerquote:
Wat is er? je ne comprends pasquote:
Agree.quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:57 schreef Phaidra het volgende:
Helemaal vloeibaar eigeel vind ik ook niet zo heel lekker. Liever eigeel dat aan de buitenkant nog wel donkergeel is maar een beetje gestold en helemaal binnenin een klein stukje dat nog wel vloeibaar is. Nee, ik stel heul geen hoge eisen.
Er zitten ook veel, goedkopere, hotels bij Stazione Termini, handig wat betreft OV, maar qua sfeer is het Piazza Navona veel leuker! Romequote:Op vrijdag 24 september 2010 12:11 schreef conleche het volgende:
als ... zijnde is een tautologie (toch, vik?)quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:33 schreef Perruche het volgende:
Hoi. Geen oog dichtgedaan vannacht.
[..]
Wat is er? je ne comprends pas
[..]
Agree.
Ah ok. Volgens mij is het wel een veel gemaakte fout want ik hoor het vaakquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als ... zijnde is een tautologie (toch, vik?)
als studente of student zijnde, maar niet als student zijnde...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
Waarom niet? Gepieker of mug of vervelend vriendje of ziekjes? Of iets anders?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:33 schreef Perruche het volgende:
Hoi. Geen oog dichtgedaan vannacht.
Die eerste. Heel leuke avond gehad, en toen kwam ik thuis en heb ik een zeer geëmotioneerd gesprek gehad met m'n pa en toen was het bijna 2 uur en was ik over m'n slaap heen. Vriendje is naar een ander bed gegaan zodat ik hem niet wakker zou maken (doen we wel vaker!) maar hij heeft dus ook geen oog dichtgedaan en toen kwam 'ie om 7 uur naar mij toe en toen heb ik nog 2 uur geslapen maar jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:49 schreef anna82 het volgende:
[..]
Waarom niet? Gepieker of mug of vervelend vriendje of ziekjes? Of iets anders?
Oh en als je daar bent moet je zeker de Il Gesu en de Sant'Ignazio bezoeken. Twee jezuieten kerken met werkelijk prachtige plafondschilderingen, zo mooi!quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:48 schreef conleche het volgende:
Oh een appartement! Dat vind ik eigenlijk wel een goed idee. Wel lekker dat er een keukentje is, kan je gewoon nog wat thee zetten 's avonds en 's ochtends koffie. Hoewel hotelontbijten........daar ben ik ook wel dol op.
Piazza Navona even googelen nu dan maar
Was het wel een fijn gesprek?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Perruche het volgende:
[..]
Die eerste. Heel leuke avond gehad, en toen kwam ik thuis en heb ik een zeer geëmotioneerd gesprek gehad met m'n pa en toen was het bijna 2 uur en was ik over m'n slaap heen. Vriendje is naar een ander bed gegaan zodat ik hem niet wakker zou maken (doen we wel vaker!) maar hij heeft dus ook geen oog dichtgedaan en toen kwam 'ie om 7 uur naar mij toe en toen heb ik nog 2 uur geslapen maar ja
Co: ik vind het ook niet raar staan eigenlijk, maar goed, ik ga niet met Vik hierover in discussie, ik pas wel op
er zijn daar genoeg kleine supermarktjes waar je in alle vroegte, als toeristisch Rome nog slaapt, heen kunt wandelen en lekkere dingen kunt halen, en onderweg alvast even wat leuke dingen meepikken die dan nog niet druk zijnquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:48 schreef conleche het volgende:
Oh een appartement! Dat vind ik eigenlijk wel een goed idee. Wel lekker dat er een keukentje is, kan je gewoon nog wat thee zetten 's avonds en 's ochtends koffie. Hoewel hotelontbijten........daar ben ik ook wel dol op.
Piazza Navona even googelen nu dan maar
blah blah goedemorgenquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:02 schreef anna82 het volgende:
[..]
Was het wel een fijn gesprek?Misschien straks een middagdutje?
Ik ben nogal aan het niksen, Ik ga maar eens lekker vroeg naar huis vandaag.
ik ga ook vroeg naar huis...boh. vandaag is geen goede dag. Zin in op de bank zitten, een film kijken en een wijntje drinken. Het liefst met de Duutser, maar dat kan volgende week pas!quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:02 schreef anna82 het volgende:
[..]
Was het wel een fijn gesprek?Misschien straks een middagdutje?
Ik ben nogal aan het niksen, Ik ga maar eens lekker vroeg naar huis vandaag.
je Lquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:05 schreef AKnynke het volgende:
lijstje:
S: 40 minuten hardlopen
O: yoghurt met muesli, banaan en nectarine
L: spinazie/zalm pasta
T: handje chocoladepecannoten
T: banaan
D: nog niet zeker, maar ik denk ovenfrietjes met wat groente en een stukje vlees
T: blokje chocola oid
Ik weet nog niet, maar ik zag vorige week beelden op TV en nu wil ik erheen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:01 schreef Perruche het volgende:
Co'tje wanneer wil je naar Rome gaan? Lijkt me fantastisch!! ben er nooit geweest maar![]()
Hehe het slaapgebrek breekt je op, ik ben Mo niet!quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Lekker niksen, geniet ervan!! Mis je je bestuursbestaan al?![]()
Nah was wel fijn, uiteindelijk, maar bleeeh het kost zoveel energie...!!!!
quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:07 schreef anna82 het volgende:
[..]
Hehe het slaapgebrek breekt je op, ik ben Mo niet!![]()
Ik niks op mijn werk, dat kan natuurlijk niet
Deze kwam bij de supermarkt vandaan, kant en klaar. Gister niet thuis gegeten, dus geen restje over en had erg veel zin in wat warms.....quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:07 schreef Perruche het volgende:
[..]
je Ldat ga ik vanavond misschien wel maken, spinazie en visje
ik ben het er ook mee eens dat het in het gebruik steeds meer geaccepteerd raakt en daarom er ook niet meer echt "fout" uitziet. maar fout ís het wel...quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:53 schreef conleche het volgende:
Die als en zijnde fout zie ik ook niet eigenlijk. Als in de zin van zijn? Hmmmm, ja ik zie het toch wel, maar ik vind het niet zo lelijk eigenlijk: als student zijnde. Als student is misschien mooier, maar student zijnde zonder als vind ik dan weer raar.
Zoals bijvoorbeeld een tautologie is van zoals?quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:22 schreef vergeetmewelletje het volgende:
IMHO net zo fout als "zoals bijvoorbeeld".
In mijn gehoor klinkt 'zoals bijvoorbeeld' ook prima.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:22 schreef vergeetmewelletje het volgende:
IMHO net zo fout als "zoals bijvoorbeeld".
Die eerste is de favoriet van m'n manquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:21 schreef V1z0R het volgende:
Zie het al zo voor me
'Scott Tenorman must die' en 'Woodland critter Christmas'
Ben al 4jr OV-vrij!quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:33 schreef neen het volgende:
Lekker slim weer, ik pak de bus maar ik stond bij de verkeerde halte natuurlijk dus ik rennen naar de andere halte maar ik was al veel te laat. Toen lopen naar een andere halte en gewoon in de bus gestapttoen dacht ik, he dit station kan ook wel maar de trein was er nog lang niet en nu zit ik in een stoptrein en moet ik nog overstappen ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |