Ehm, ja, ik kan wel een andere string makenquote:Op woensdag 29 september 2010 18:39 schreef Xcalibur het volgende:
Laten we bij het begin beginnen... waarom heb je zo'n string?
Als je dat kan voorkomen zou dat wel het makkelijkste zijn, desnoods serialize je een array ofzo
Anders zou ik proberen te exploden op ][ of iets met een regex te doen
Simpel toch?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:24 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ehm, ja, ik kan wel een andere string makenEen array serializen? Hoe doe ik dat?
Je moet dan of langere regels gebruiken, of de regels eerst weer aan elkaar plakken. Daarna kun je met unserialize() weer terughalen wat er voor die tijd stond.quote:Het zit namelijk zo, ik wil de data naar een server sturen waar geen internettoegang mogelijk is, maar inkomende mail staat wel open.
Heb al eerder een mailparser gemaakt, dus die kan ik nu als bron gebruiken om de string uit het mailtje te vissen.
In die mail kan ik uiteraard elke gewenste tekst zetten (met een maximum van 70 tekens per regel, maar daar heb ik wordwrap voor gebruikt.) dus ik kan de string ook anders maken, maar het moet plain tekst blijven.
Geweldigquote:Op woensdag 29 september 2010 19:33 schreef Light het volgende:
[..]
Simpel toch?
[..]
Je moet dan of langere regels gebruiken, of de regels eerst weer aan elkaar plakken. Daarna kun je met unserialize() weer terughalen wat er voor die tijd stond.
Oh, ik zie nu dat je mij er al eerder op wees. Ook vriendelijk bedanktquote:Op woensdag 29 september 2010 18:39 schreef Xcalibur het volgende:
Laten we bij het begin beginnen... waarom heb je zo'n string?
Als je dat kan voorkomen zou dat wel het makkelijkste zijn, desnoods serialize je een array ofzo
Anders zou ik proberen te exploden op ][ of iets met een regex te doen
Dat eerste dusquote:Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Heb nog nooit naar simpel xml gekeken, maar als het zo simpel is lijkt het me
$items = $xml->channel->item of $items = $xml->channel ipv $items = $xml->channel->item->title
Ik heb het mezelf aangeleerd alszijnde een hobby, maar dat zal uiteraard niet voor iedereen van toepassing zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef NonameNogame het volgende:
PS: hebben jullie een opleiding gevolgd om php+mysql te leren, of allemaal als hobby aangeleerd?
Dat dus.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:53 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik heb het mezelf aangeleerd alszijnde een hobby, maar dat zal uiteraard niet voor iedereen van toepassing zijn.
Ik ben ongeveer 5 jaar geleden begonnen met het scripten in PHP, en heb vooral in het begin simpele dingen gescript en heb de taal op die manier leren kennen. Mijn kennis heb ik vooral gehaald uit voorbeelden van scripts die ik op het internet kon vinden, en door zelf het één en ander te proberen.
Het is een kwestie van niet opgeven, ook als iets niet wil lukken. Mocht je tegen iets aanlopen dat je niet op kunt lossen ga het dan zoeken op internet, er is genoeg te vinden en de kans is groot dat de oplossing via bijv. Google makkelijk te vinden is.
Door het gewoon te doen leer je het het beste.
Ik ben redelijk ver gevorderd, en als ik de tijd ervoor zou hebben dan zou ik wel een facebook/hyves/twitter kloon kunnen maken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:59 schreef NonameNogame het volgende:
Bedankt voor je reactie Terminator,
Hoe 'ver' ben je gevorderd in die 5 jaar zelfstudie? Kun je bijvoorbeeld een site als facebook/twitter/hyves oid (met database en al) bouwen?
Dat is toch gewoon een simpele form met een query er achter?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:47 schreef Gitaarmat het volgende:
iemand een handleiding voor het maken van een zoekmachine in PHP?
Een gallery is toch gewoon een lijst met afbeeldingen? Hoe je die op het scherm zet, is meer een css-ding.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:39 schreef Mirel het volgende:
Weet iemand een goede tutorial voor een gallery, en dan het liefst eentje uit 2009 of 2010, want ik vind alleen vrij oude tutorials2003 bijv.
Dat is inderdaad één van de mogelijkheden. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel data je wilt doorzoeken. Als het om zeer grote hoeveelheden data gaat dan is mySQL geen goede optie, dan kun je beter software gebruiken die daar specifiek voor geschreven is, bijvoorbeeld Xapian, Lucene of Sphinx.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:55 schreef Xcalibur het volgende:
De zoekacties gebeuren op je database, dus het is sowieso een (my)SQL ding, en geen PHP.
Kijk eens in de documentatie naar LIKE en FULL TEXT search
Een zoekalgoritme is ook belangrijk voor een goed werkende zoekmachine.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:50 schreef Gitaarmat het volgende:
Tja, hoe een zoekmachine te maken, ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
Dat is het.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:22 schreef NonameNogame het volgende:
En dat heb je helemaal op eigen houtje geleerd? Mag ik trouwens vragen of een facebook/hyves-kloon namaken een grote/moeilijke klus is?
Dat ligt er net aan. Een kloon maken kan iedereen die een paar maandjes met php heeft gewerkt. Het wordt pas lastig als je veel bezoekers krijgt. En dan zal The_Terminator het ook niet meer aankunnen.quote:
Het is niet voor niets dat toen hyves groeide ze exponentieel meer servers nodig hadden. De code was zwaar inefficient.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:58 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat ligt er net aan. Een kloon maken kan iedereen die een paar maandjes met php heeft gewerkt. Het wordt pas lastig als je veel bezoekers krijgt. En dan zal The_Terminator het ook niet meer aankunnen.
Dit zou moeten werken:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:23 schreef Estolan het volgende:
hoe zou je dat dan doen zonder dat je ineens de gehele lijst leeg haalt
1 2 3 | round(100 * freespace($disk) / totalspace($disk)); ?> |
Dat werkt niet hè, 2x veld_naam in dezelfde queryquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:33 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dit zou moeten werken:
UPDATE tabel_naam
SET veld_naam = replace(veld_naam, '-', ''),
veld_naam = replace(veld_naam, ' ', '')
Overigens is het verstandig te tabel te backuppen alvorens de query te draaien.
1 2 3 4 5 6 7 8 | $disks=`fsutil fsinfo drives`; $disks=str_word_count($disks,1); if($disks[0]!='Drives')return ''; unset($disks[0]); foreach($disks as $key=>$disk)$disks[$key]=$disk.':\\'; return $disks; ?> |
Je hebt inderdaad gelijk. Dan maar met een nested replace:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:28 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat werkt niet hè, 2x veld_naam in dezelfde query
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:36 schreef GlowMouse het volgende:
nah, ga maar met var_dump($disks) kijken waar het fout gaat
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | function get_disks() { $disks=`fsutil fsinfo drives`; $disks=str_word_count($disks,1); if($disks[0]!='Drives')return ''; unset($disks[0]); foreach($disks as $key=>$disk)$disks[$key]=$disk.':\\'; return $disks; } var_dump(get_disks()); ?> |
quote:string(0) ""
Waarschijnlijk wordt deze regel getriggerd:quote:
Als het geen function is geeft ie alleen maar wit beeld.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:22 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt deze regel getriggerd:
if($disks[0]!='Drives')return '';
Plaats eens var_dump($disks) na regel 4, dan weet je of er uberhaupt iets in die variable staat.
Je kunt de regel gewoon in de functie plaatsen en dan de functie aanroepen. Overigens is dat fsutil fsinfo drives van toepassing op Windows NT systemen. Weet je zeker dat de server waar je het script op draait een Windows bak is? Als het een Linux bak is dan gaat dat commando niet werken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:26 schreef Graseter het volgende:
[..]
Als het geen function is geeft ie alleen maar wit beeld.
Ik heb het van http://www.php.net/manual/en/function.disk-total-space.php#95305
Ja, als ik daar fsutil fsinfo drives uitvoer krijg ik gewoon alle schijven te zien.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:28 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Je kunt de regel gewoon in de functie plaatsen en dan de functie aanroepen. Overigens is dat fsutil fsinfo drives van toepassing op Windows NT systemen. Weet je zeker dat de server waar je het script op draait een Windows bak is? Als het een Linux bak is dan gaat dat commando niet werken.
Ok, en als je nu dit doet:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:29 schreef Graseter het volgende:
[..]
Ja, als ik daar fsutil fsinfo drives uitvoer krijg ik gewoon alle schijven te zien.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function get_disks() { $disks='fsutil fsinfo drives'; var_dump($disks); $disks=str_word_count($disks,1); if($disks[0]!='Drives')return ''; unset($disks[0]); foreach($disks as $key=>$disk)$disks[$key]=$disk.':\\'; return $disks; } $test = get_disks(); ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |