Ok, en als je nu dit doet:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:29 schreef Graseter het volgende:
[..]
Ja, als ik daar fsutil fsinfo drives uitvoer krijg ik gewoon alle schijven te zien.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function get_disks() { $disks='fsutil fsinfo drives'; var_dump($disks); $disks=str_word_count($disks,1); if($disks[0]!='Drives')return ''; unset($disks[0]); foreach($disks as $key=>$disk)$disks[$key]=$disk.':\\'; return $disks; } $test = get_disks(); ?> |
Idd, ging niet helemaal goed volgensmij...quote:
Nou werkt het ja. Maar ik moet ze in een array krijgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:35 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Idd, ging niet helemaal goed volgensmij...
Zo hoort die regel te zijn:
$disks=`fsutil fsinfo drives`;
Maak van deze regel: if($disks[0]!='Drives')return '';quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | include('connect.php'); error_reporting(E_ALL); //Image sizes //7016x9933 $imgx = 7000; $imgy = 500; $im = imagecreatetruecolor($imgx, $imgy); header('Content-type: image/png'); $black = ImageColorAllocate($im, 0, 0, 0); ImageFillToBorder($im, 0, 0, $black, $black); $sql = mysql_query('SELECT * FROM scan ORDER BY "gray" ASC') or die(mysql_error()); for($x=0;$x<$imgx;$x++){ for($y=0;$y<$imgy;$y++){ while($color = mysql_fetch_array($sql)){ $r = $color["r"]; $g = $color["g"]; $b = $color["b"]; $kleur = imagecolorallocate($im,$r,$g,$b); imagesetpixel($im,$x,$y,$kleur); } } } imagepng($im); imagedestroy($im); ?> |
quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:20 schreef GlowMouse het volgende:
comment regel 14 eens en bekijk de output.
1 |
Waarschijnlijk is de tmp directory vol, of kun je er simpelweg niet naartoe schrijven omdat de rechten niet goed staan. In het geval je het script draait op je eigen server zou je kunnen checken wat er in de tmp dir staat en/of de rechten goed staan (je hebt schrijfrechten nodig op die dir). In het geval de server niet je eigen is zou je je host kunnen vragen om het te checken.quote:
Nou, de opdracht is om van 200 afbeeldingen de pixels eruit te halen, en die dan weer te ordenen. Nu leek mij het handig om de informatie van de pixel (coordinaat in afbeelding, grijswaarde, kleurcode, etc.) in een database te stoppen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:26 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat nou de functie van die database met 3,6 miljoen records is in dit geheel?
Is het de bedoeling dat je die 200 afbeeldingen combineert tot een geheel en daarna de afbeeldingen weer los van elkaar kunt reproduceren?quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef Treces het volgende:
[..]
Nou, de opdracht is om van 200 afbeeldingen de pixels eruit te halen, en die dan weer te ordenen. Nu leek mij het handig om de informatie van de pixel (coordinaat in afbeelding, grijswaarde, kleurcode, etc.) in een database te stoppen.
Achteraf had ik het waarschijnlijk iets anders kunnen doen.
pixels sorteren op grijswaarde en dan de originele kleur weer terug brengen van die pixel.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:18 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Is het de bedoeling dat je die 200 afbeeldingen combineert tot een geheel en daarna de afbeeldingen weer los van elkaar kunt reproduceren?
Of is het een kwestie van de pixels sorteren per afbeelding adhv de grijswaarden?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | <table align="center"> <tr> <td>Naam:</td> <td><input name="naamveld" type="text" id="naamveld"></td> </tr> <tr> <td>E-mail adres: </td> <td><input name="mailadresveld" type="text" id="mailadresveld"></td> </tr> <tr> <td>Onderwerp:</td> <td><input name="onderwerpveld" type="text" id="mailadresveld0"></td> </tr> <tr> <td>Bericht:</td> <td><textarea name="berichtveld" id="berichtveld"></textarea></td> </tr> <tr> <td> </td> <td><input type="submit" value="Verzend" name="B1"> <input type="reset" value="Reset" name="B2"></td> </tr> </table> </form> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $mail = "mail@mail.com"; mail("$mail", "$onderwerpveld", " Naam: $naamveld E-mail adres: $mailadresveld Onderwerp: $onderwerpveld Bericht: $berichtveld ", "From: $naamveld<$mailadresveld>\nReturn-path: $mailadresveld"); ?> |
En dit: http://www.12host.nl/supp(...)en_E-mail_Injection/quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:34 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.php.net/manual/en/language.variables.external.php
voorbeeld 1+2 doorlezen.
Helpt het 'laat openen, vroeg sluiten'-principe ook?quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:23 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
En dit: http://www.12host.nl/supp(...)en_E-mail_Injection/
Als toevoeging.
Nee. Als iemand met (bijvoorbeeld) de mailheaders gaat zitten rommelen, moet je dat zelf opsporen. Zodra je een waarde van user input aan een functie meegeeft, is er kans op problemen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Helpt het 'laat openen, vroeg sluiten'-principe ook?
Oké, hier heb ik dus niets aan, want ik wil eerst het script werkend krijg, voor ik erin ga klooien dat er geen spambots mee kunnen gaan spammen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:23 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
En dit: http://www.12host.nl/supp(...)en_E-mail_Injection/
Als toevoeging.
Tja, ik had de link ook niet kunnen posten natuurlijk. Uiteindelijk loop je wel het risico dat je host je site plat gooit omdat het wordt gebruikt door spammers.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Oké, hier heb ik dus niets aan, want ik wil eerst het script werkend krijg, voor ik erin ga klooien dat er geen spambots mee kunnen gaan spammen.First things first.
Klopt, maar het lijkt me toch echt dat het slim is om éérst je scriptje werkend te krijgen voor je gaat nadenken over spambots. Ik ben niet achterlijk, het is iets waar ik al over na heb gedacht, maar ik wil eerst dat ik een mailtje kan versturen met dat ding en dáárna pas dat ik niet overspoeld word door spammers.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:08 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Tja, ik had de link ook niet kunnen posten natuurlijk. Uiteindelijk loop je wel het risico dat je host je site plat gooit omdat het wordt gebruikt door spammers.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:18 schreef RenRen- het volgende:
Maar ehm, nu zit iedereen te bitchen over hoe mijn script niet veilig is, en tegelijkertijd doet hij nog niets. Of niet wat het hoort te doen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | $mail = "mail@mail.com"; $verzender = $_POST['mailadresveld']; $naamveld = $_POST['naamveld']; if(eregi("\r", $verzender) || eregi("\n", $verzender)) { die(); } if(eregi("\r", $naamveld) || eregi("\n", $naamveld)) { die(); } mail($mail, $_POST['onderwerpveld'], 'Naam: ' . $_POST['naamveld'] . 'E-mail adres: ' . $_POST['mailadresveld'] . 'Onderwerp: ' . $_POST['onderwerpveld'] . 'Bericht: ' . $_POST['berichtveld'], 'From: ' . $naamveld . '<' . $verzender . ">\n Return-path: " . $verzender); ?> |
Idd, had de code gekopieerd zonder daar bij na te denken. Overigens zit er ook een foutje in:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:02 schreef GlowMouse het volgende:
eregi is deprecated, en hier volstaat een strpos !== false.
1 2 3 4 | 'From: ' . $naamveld . '<' . $verzender . ">\n Return-path: " . $verzender); ?> |
1 2 3 4 | 'From: ' . $naamveld . '<' . $verzender . ">\n" . 'Return-path: ' . $verzender); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | $result = mysql_query($sql); while ($data=mysql_fetch_array($result)) { $gewicht = $data['gewicht']; if ($week == 2) { $gewicht = $gewicht + 0.42; } if ($week == 3) { $gewicht = $gewicht + 0.42 + 0.42; } if($week == 4) { $gewicht = $gewicht + 0.42 + 0.42 + 0.42; } if ($gewicht == 0.92) { $gewicht = 1; } echo "<tr>"; echo "<td>"; echo $data['naam']; echo "<td>"; echo "</td>"; echo "<td>"; echo $gewicht; |
Wil je het gewoon naar boven afronden? Zo ja, dan kun je beter de round functie gebruiken, dus:quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:54 schreef das_phantom het volgende:
[ code verwijderd ]
De output die ik nu heb is gewicht = 0.92. Ik vraag me af waarom deze niet als 1 wordt weergegeven. Als ik handmatig in phpmyadmin de waarde 0.92 als gewicht invoer krijg ik wel als output 1.
De code is ook correct. Ik heb het getest op mijn server en het werkt. Zie overigens de edit bij mijn vorige post.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:40 schreef das_phantom het volgende:
Nee, dat is niet wat ik wil. Ik snap hier echt niets van, het lijkt me correcte code.
Afgaande van de code moet het een double worden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:42 schreef GlowMouse het volgende:
welk datatype is gewicht in mysql?
Titels en isdn nummers?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb drie Nederlandstalige en één Engelstalige liggen. De Engelstalige is voor gevorderden.
Het is ook vreemd dat het bij mij wel werkt. Ik heb het geprobeerd als string en als numeriek, bij beide is de uitkomst 1.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:45 schreef das_phantom het volgende:
Decimal (als je dat bedoelt).
The_Terminator: bedankt voor je suggestie.
-edit, ook met datatype double werkt het niet.
Doe eens var_dump($gewicht);quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:59 schreef das_phantom het volgende:
Nee geen komma. Overigens zoals ik eerder vermeldde:
Als ik week = 1 instel, en een van de gewichten handmatig waarde 0.92 geef in de tabel, dan krijg ik wel output 1.
• 'PHP5, Het Complete Boek', Arjan Burger en Wouter Tengeler (ISBN 978-90-5940-329-1)quote:
bedankt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
• 'PHP5, Het Complete Boek', Arjan Burger en Wouter Tengeler (ISBN 978-90-5940-329-1)
• 'PHP & MySQL Startersboek', Jochen Franke en Axel Bornträger (ISBN 978-90-456-4220-8)
• 'Websites met PHP 5', Ward van der Put (ISBN 978-90-456-4731-9)
• 'Professional PHP5', Ed Lecky-Thompson, Heow Eide-Goodman, Steven D. Nowicki en Alec Cove (ISBN 0-7645-7282-2)
Het eerste boek heeft een hoofdstuk speciaal gewijd aan OOP, het tweede boek niet, de twee laatste boeken alleen referenties.
float(0.92) float(1.34) float(0.92) float(0.92)quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:05 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Doe eens var_dump($gewicht);
en post hier de output. Het type staat daar namelijk bij.
Het is gewoon een float, en het is raar dat het niet werkt. Dit zou sowieso moeten werken:quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
float(0.92) float(1.34) float(0.92) float(0.92)
Naast de oplossing voor je probleem zou je misschien geïnteresseerd kunnen zijn in het volgende:quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:54 schreef das_phantom het volgende:
[ code verwijderd ]
De output die ik nu heb is gewicht = 0.92. Ik vraag me af waarom deze niet als 1 wordt weergegeven. Als ik handmatig in phpmyadmin de waarde 0.92 als gewicht invoer krijg ik wel als output 1.
daarnaast moet je mailheaders scheiden met zowel een carriage return (\r) als een newline (\n) (alhoewel de meeste linux mailservers wel overweg kunnen met alleen een newline)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:41 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Idd, had de code gekopieerd zonder daar bij na te denken. Overigens zit er ook een foutje in:
[ code verwijderd ]
Het probleem is dat ik em na de newline op een nieuwe regel heb gezet, wat ook een newline is... Onderstaande is daarom beter:
[ code verwijderd ]
Maar MS heeft zo'n keimooie beheertool voor mssql! (eh, ik kan je dus ook verder niet echt helpen)quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:19 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand iets wat vergelijkbaar is met phpMyAdmin, maar dan voor MS SQL databases?
Ik kan alleen maar ASP webapplicaties vinden of desktop applicatiesIk zou graag een PHP webapp hebben waarmee ik een MS SQL database kan beheren. Iemand een idee?
1 2 | SELECT * FROM "autonamen.html" MATCH(titel, tekst) AGAINST('+zoekterm1+zoekterm2' IN BOOLEAN MODE); |
quote:De handleiding lezen.Op zaterdag 23 oktober 2010 01:29 schreef Semmm het volgende:
Ik heb vandaag een HTML formulier gemaakt maar ik wil ervoor zorgen dat het ingevulde formulier wordt doorgestuurd naar mijn mail, volgensmij moet dit met PHP maar hier heb ik totaal geen ervaring mee, iemand enig idee wat ik moet doen?
quote:Nope "Basic authentication is not supported"Op woensdag 20 oktober 2010 10:50 schreef GlowMouse het volgende:
http://morethanseven.net/(...)itter-using-php.html
die moet nog werken.
quote:Raar, dat is wat FOK! gebruikt en dat werkt nog.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nope "Basic authentication is not supported"
quote:Mijn vorige basic auth scriptje werkte gisteren ook opeens weer na een maand niks doen, en doet nu ook niets meer. Maar kijk zelf maar op http://twitter.com/statuses/update.xmlOp zaterdag 23 oktober 2010 12:56 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Raar, dat is wat FOK! gebruikt en dat werkt nog.
quote:Ik heb het met behulp van deze tutorial geprobeerd http://www.mijn-eigen-website.nl/formulier-script.html
quote:Heb je een mailserver die die mails kan sturen?Op zaterdag 23 oktober 2010 15:54 schreef Semmm het volgende:
[..]
Ik heb het met behulp van deze tutorial geprobeerd http://www.mijn-eigen-website.nl/formulier-script.html
De mail komt alleen nog steeds niet bij m'n emailadres aan. Voor de rest werkt alles wel.
quote:Ik heb momenteel een gratis webhost op 000webhost.com ik heb daar ook een email adres maar ik kan er geen mails mee versturen en ontvangen, alleen naar mezelf. Ik denk dat daar het probleem ligt.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:48 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Heb je een mailserve
[..]
[..]
Heb je een mailserver die die mails kan sturen?
quote:als je mij je php/html file mailt wil ik wel even kijken of het op een goed geconfigureerde server wel werkt?Op zaterdag 23 oktober 2010 19:30 schreef Semmm het volgende:
[..]
Ik heb momenteel een gratis webhost op 000webhost.com ik heb daar ook een email adres maar ik kan er geen mails mee versturen en ontvangen, alleen naar mezelf. Ik denk dat daar het probleem ligt.
Iemand een idee?
quote:je hebt pm, bedanktOp zaterdag 23 oktober 2010 20:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
als je mij je php/html file mailt wil ik wel even kijken of het op een goed geconfigureerde server wel werkt?
quote:Ik zou op zoek gaan naar een nieuwer script, of zelf iets schrijven. Dat script is me een beetje te antiek.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:54 schreef Semmm het volgende:
[..]
Ik heb het met behulp van deze tutorial geprobeerd http://www.mijn-eigen-website.nl/formulier-script.html
De mail komt alleen nog steeds niet bij m'n emailadres aan. Voor de rest werkt alles wel.
quote:oké bedankt. Weet jij een recente/betere dan?Op zaterdag 23 oktober 2010 21:58 schreef Light het volgende:
[..]
Ik zou op zoek gaan naar een nieuwer script, of zelf iets schrijven. Dat script is me een beetje te antiek.
quote:Ik wou net zeggen, ik zie mensen vaak hele classes schrijven om een simpel mailtje te sturen.....Op zaterdag 23 oktober 2010 22:21 schreef Light het volgende:
De mail()-functie van PHP voldoet over het algemeen prima.
1 2 3 4 5 | echo isset($_POST['user']) ? $_POST['user'] : isset($readmessage) ? $readmessage['sendername'] : isset($_GET['send']) ? htmlspecialchars($_GET['send']) : ''; ?> |
quote:Ik zou deze eerder in if-voorwaarden plaatsen.Op zondag 24 oktober 2010 21:05 schreef Chandler het volgende:
[ code verwijderd ]
dit klopt toch? of wordt ik nou gek!?
Als $_POST['user'] bestaat moet die te zien zijn,
Indien niet en bestaat $readmessage wel dan wil ik $readmessage['sendername'] zien
Indien niet en bestaat $_GET['send'] wil ik $_GET['send'] zien.
True?
quote:Oh, op die fiets.Op zondag 24 oktober 2010 21:23 schreef Chandler het volgende:
Waarom als ik vragen mag? dit is ook een soortement van if statement
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | echo (isset($_POST['user']) ? htmlspecialchars($_POST['user']) : (isset($readmessage) ? $readmessage['sendername'] : (isset($_GET['send']) ? htmlspecialchars($_GET['send']) : '') ) ); ?> |
quote:Omdat het slecht leesbaar is, met een onnodige grote foutkans.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if(isset($_POST['user'])) { echo htmlspecialchars($_POST['user']); } else if(isset($readmessage)) { echo $readmessage['sendername']; } else if(isset($_GET['send'])) { echo htmlspecialchars($_GET['send']); } ?> |
1 2 3 4 5 | FROM chat WHERE sender_id = 1 AND (UNIX_TIMESTAMP(postdate) + 30) > NOW() LIMIT 1 |
1 2 3 4 | FROM `chat` HAVING sendLimit <30 LIMIT 0 , 1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | //Deadline $services['Attributes'] = array('AttributeID' => 0, 'AttributeName' => 'Deadline', 'ValueAsString' => '2010-10-10'); /* Hier andere soap code zooi, niet van toepassing :-) */ $info = $soapClient->__call($what, array($services)); ?> |
quote:Dump de inhoud van de variabele eens? En ga daarvandaan werken, probeer eerst een waarde mee te geven, enz.Op maandag 25 oktober 2010 14:45 schreef CeeReM het volgende:
Omdat er daarboven en ertussen ook nog een paar dingen gebeuren. Is echt nodig op die manier.
Wat ik wel merk, als ik géén array toevoeg, dan werkt het wel, maar worden alle andere waardes niet mee gestuurd :S
quote:Ja, dan keer je de laatste 2 argumenten van base_convert omOp maandag 25 oktober 2010 18:14 schreef Xcalibur het volgende:
Kan je dat wel altijd terugrekenen dan?
quote:Het moet in een URL worden meegegevenIk zou het eerder serializen ofzo. Of gewoon in aparte velden?
quote:Dat zou ik wel de moeite waard vinden ja. Dat zit er standaard alleen niet inOp maandag 25 oktober 2010 19:03 schreef Fireblast het volgende:
Je kunt hem ook ombouwen naar iets wat tot 62 gaat door de hoofdletters ook mee te nemen, scheelt je ook weer een stukje als je t de moeite waard vindt.
quote:Je kunt ook overwegen om een timestamp te gebruiken in je database, ipv een datetime veld. Vanuit PHP kun je die heel goed gebruiken om vanalles weer te geven.
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |