in 2008-2009 heb ik op het Luzac HAVO 4 en 5 in 1 jaar gedaan. Ik kan me niet vinden in jullie commentaar. Jullie hebben duidelijk geen hands-on ervaring met die school en zeiken alleen maar om het zeiken. Nou is dat heel stoer en grappig bij jullie maar ik moet toch even zeggen dat er geen hout van klopt, dat commentaar.
Luzac college is een heel goede en fijne school, ik ben daar heen gegaan met grote motivatie om 4 en 5 HAVO in 1 jaar te gaan doen. Ik heb er geleerd hoe ik moet plannen, hoe ik taken gedaan krijg en hoe ik mezelf aan het werk moet zetten. Ik heb er ontzettend veel geleerd van de leraren. Het zijn niet de gemiddelde middelbare school leraren die ze daar hebben. De leraren zijn er voor je, niets is te veel gevraagd en samen met de leraren en je klas zorg je er voor dat je het haalt. Het is absoluut niet waar dat je daar een diploma 'koopt' of wat dan ook. ONZIN! Ik heb het daar supergezellig gehad, maar een ding is zeker: IK HEB NOG NOOIT ZO HARD GEWERKT ALS IN DAT JAAR. Ik heb ZELF mijn diploma gehaalt, met grote inspanning. Mijn papa en mama zijn NIET RIJK, sterker nog, de komende 30 jaar betalen zij een deel van hun hypotheek omdat ik zonodig een goede school moest kiezen. En ik was zeker niet de enige in de klas waarbij dat zo was.
Het luzac is in mijn visie een school zoals het hoort te zijn. De leraren zijn niet laks, de leerlingen zijn gemotiveerd en helpen elkaar graag. Natuurlijk zijn er leerlingen die ontzettend rijke ouders hebben, maar daar heb ik absoluut geen last van gehad. Aan het eind van de dag ben je allemaal MENS, en aangezien iedereen zijn diploma wilt halen staan alle neuzen dezelfde kant op en ben je met z'n alle aan het werk. Daar kunnen andere scholen nog een puntje aan zuigen, want uiteindelijk krijgt het luzac evenveel voor een leerling als een reguliere school, alleen komt het geld niet van de overheid maar van de ouders van de leerlingen. En omdat je de overheid er niet bij nodig hebt en je geen school hebt die veel te grootschalig is met al zijn afdelingen, directievoorzitters, managers en andere onnodige personeelsleden en voorzieningen, gaat het geld naar het ONDERWIJS en niet naar managers. Daar heb ik een jaar lang als leerling van mogen profiteren en ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet anders meer zou hebben gehad, helaas kunnen mijn ouders een vervolgopleiding op een particuliere school niet betalen en zit ik nu op het reguliere onderwijs. Waar deadlines niet bestaan, en je over gaat zonder iets te doen.
Nee, als jullie het nieuws hebben gevolgd dan zouden jullie klagen over het MBO en HBO onderwijs in Nederland. Daar zit het fout. Daar krijgen mensen via een 'versneld traject' hun diploma bijna met de post binnen zonder er iets voor te hoeven doen.
Je kunt veel zeggen over het Luzac, maar bovenstaande is mijn eigen ervaring van een jaar goed onderwijs en niemand gaat dat zomaar eventjes tegen door een stom topic te openen (waarvan de topictitel doet vermoeden dat er een gebrek aan intelligentie of aanwezigheid van jaloezie is).
Jongens, ik zou willen dat elke school zoals het Luzac is. Dan zou ik tenminste mijn tijd niet verdoen op een kutschool, want dat is zonde, van mijn tijd.
Dus please als je de volgende keer een topic opent doe dat dan met verstand van zaken. Ik zie geen argumenten met waarde, geen eerstehands informatie of wat dan ook, het is gewoon een kuttopic.
Vond jij het ook zo lekker toen ik in je bek scheet, er poep op je buik lag en dat je moeder binnen kwam?