Ik denk niet dat je je kind daartegen kunt of moet willen beschermen. En weet je, mijn ervaring is dat volwassenen onderling daar een veel groter probleem van maken dan de kinderen zelf. Ik heb de nodige vetes in mijn familie aan moederskant meegemaakt en ik vond het gewoon erg verdrietig dat dan weer de een niet welkom was en dan weer de ander. Ik wilde gewoon met mijn neefjes en nichtjes spelen, mijn ooms en tantes zien en de rest interesseerde me niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:38 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. als de familie meewerkt kan dat. sommigen doen dat echter niet. die kopen slabbetjes en t shirts met de tekst "deze opa is de leukste"leg die maar eens uit aan het arme kind!
quote:de andere opa's en oma's veel vaker geweest zijn
Het gaat dan ook niet altijd om het pratenquote:Op donderdag 23 september 2010 13:25 schreef Zuster87 het volgende:
Hm bij ons gaat het altijd goed eigenlijk. Ik zou er ook geen 2 verschillende feestjes voor geven. Dat moeten ze er maar gewoon voor over hebben. Ik snap het probleem ook niet zo. Je hoeft toch niet tegen elkaar te praten op zo'n verjaardag?
En kijk nou snap ik het ook wel als er niemand anders komt dat opa en oma. Maar bij mij zijn de kamers altijd goed gevuld dus is het geen probleem.
Ook volwassenen hebben weleens ergens moeite mee en dat mag ook gewoon.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:24 schreef Zuster87 het volgende:
Ja maar kom op je bent toch volwassen, je gevoel moet je al opzij zetten wil je erheen gaan. En als je daar bent hoef je alsnog niets met elkaar te maken te hebben.
kan ik best snappen. maar ik vind het wel oneerlijk naar je kind toe dan. want die wordt opgescheept met het zoeken naar een oplossing daarvoor. zo ging het bij ons iig wel. en dat is ook stressvol.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet altijd om het praten
Ik kan me zomaar voorstellen dat ik er heel veel moeite mee zou hebben om met mn ex in dezelfde ruimte te zitten op een feestje. Ik zou het doen, maar het zou wel heel veel energie van me vragen. En dan hoeft ie niet eens iets te zeggen hoor...
Ik zou inderdaad mijn kind daar niet mee opzadelen, ik zou nl gaan, maar ik zou er wel moeite mee hebben en ik zou dus van andere mensen me ook voor kunnen stellen dat die ervoor kiezen om zich niet in zo'n stress-situatie te plaatsen.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:41 schreef simmu het volgende:
[..]
kan ik best snappen. maar ik vind het wel oneerlijk naar je kind toe dan. want die wordt opgescheept met het zoeken naar een oplossing daarvoor. zo ging het bij ons iig wel. en dat is ook stressvol.
Alleen vergeet je dat het voor het kind ws niet zo heel veel uitmaakt of oma vandaag of morgen komt, sterker nog, twee dagen cadeautjes is best leuk.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:30 schreef DDBtje het volgende:
Als volwassen mensen moet je in zulke gevallen je eigen gevoel aan de kant zetten in het belang van je kind/kleinkind.
En ik vind dat je dat best tegen je moeder mag zeggen.
De verjaardag gaat om het kleinkind, niet om hun.
Lijkt mij dus ookquote:Op donderdag 23 september 2010 13:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik zou er niet zo moeilijk over doen. Dan maar 2 feestjes. Scheelt een boel negatieve energie.
Ik kreeg al zo weinig response..blijkbaar de enige Friends-kijkers.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:02 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ja, mij ookDie was best leuk!
Omgekeerde wereld natuurlijk he. En ik hoef je niet uit te leggen waarom. ZIJ zijn degene met een probleem, dus moeten ZIJ het ook oplossen. Al haat je elkaar, van je dochter en kleinkind houd wel je dus doe het dan daarvoor. No matter what er gebeurd is... op de extreme gevallen na dan..quote:
Een beetje helpen heeft nooit een mens kwaad gedaan hoor, ook niet een kind naar zn vader/moeder toe. Dus als het geen heel groot probleem is om het te regelen, zie ik niet in waarom de ene ouder niet op een ander moment zou kunnen komen. En inhet geval dat er ALTIJD moeilijk gedaan moet worden om ALLES, zou ik er ook geen zin in hebben, maar als het zelden voorkomt...quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef Boudibou het volgende:
Omgekeerde wereld natuurlijk he. En ik hoef je niet uit te leggen waarom. ZIJ zijn degene met een probleem, dus moeten ZIJ het ook oplossen. Al haat je elkaar, van je dochter en kleinkind houd wel je dus doe het dan daarvoor. No matter what er gebeurd is... op de extreme gevallen na dan..
Leuk en aardig schat, maar het is een principe-kwestie. Geen kwestie van weinig moeite/tijd/kosten..quote:Op donderdag 23 september 2010 18:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Een beetje helpen heeft nooit een mens kwaad gedaan hoor, ook niet een kind naar zn vader/moeder toe. Dus als het geen heel groot probleem is om het te regelen, zie ik niet in waarom de ene ouder niet op een ander moment zou kunnen komen. En inhet geval dat er ALTIJD moeilijk gedaan moet worden om ALLES, zou ik er ook geen zin in hebben, maar als het zelden voorkomt...
Je hebt groot gelijk als je zegt dat je niet twee feestjes gaat vieren, maar een kop koffie en een bossche bol halen, is nou ook weer niet de grootst mogelijke moeite.
Je zou natuurlijk ook je principes wat minder zwaar kunnen laten wegen als het echt een probleem is schat. Ouders zijn ook maar mensen. Met gevoelens, of jij ze nou terecht vindt of niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:53 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Leuk en aardig schat, maar het is een principe-kwestie. Geen kwestie van weinig moeite/tijd/kosten..
nou, dan maar geen principes. :\ het is een leuke dag, voor iedereen. Dus zet ik op een andere dag net zo makkelijk een kop koffie. Mijn kinderen zal het roesten of opa er op zondag of op dinsdag is. Als het nou een begrafenis of een bruiloft was...quote:Op donderdag 23 september 2010 18:53 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Leuk en aardig schat, maar het is een principe-kwestie. Geen kwestie van weinig moeite/tijd/kosten..
We zullen het hier niet over eens worden.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook je principes wat minder zwaar kunnen laten wegen als het echt een probleem is schat. Ouders zijn ook maar mensen. Met gevoelens, of jij ze nou terecht vindt of niet.
Het scheelt ws dat ik echt een heleboel ellende heb gehad met mn ex. Dat weten mijn kinderen niet en ik denk niet dat ik het ze helemaal ga uitleggen, ook niet als ze groter zijn. (Ik weet het nog niet, wie weet komt het wel ter sprake)quote:Op donderdag 23 september 2010 18:57 schreef Boudibou het volgende:
[..]
We zullen het hier niet over eens worden.![]()
Dacht dat mijn ouders dieren waren...buiten hun bed om dan![]()
En ik begrijp jouw visie en jij de mijne, maar het is voor mij 'take it, or leave it'.. en bij jou niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |