Duidelijk. Je hebt ze geïnformeerd en that is about it. Uiteindelijk lopen de kosten nog veel verder op en dan komt het voor de rechter. Dan moet je schriftelijk verweer voeren. Je hoeft er niet perse langs.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:29 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Wie eist bewijst, dus (liefst schriftelijk) vragen om kopie factuur/overeenkomst etc....niet te veel telefonische tijd aan besteden.........
zoom?quote:
Dat was ik inderdaad wel van planquote:Op woensdag 22 september 2010 17:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
IJ gaat inderdaad geen vorderingen controleren. Als HCC een (spook)vordering op jou loslaat, gaat IJ dat van zichzelf echt niet na hoor. Ze gaan zichzelf echt niet hun eigen brood afnemen.
Het is overigens wel een goede zaak om even een briefje met de strekking van "ik weet van niks en nou wegwezen" te sturen naar IJ, zodat wanneer je later weer een brief krijgt en ze doen alsof hun neus bloedt en zich niets meer van dat gesprek kunnen herinneren je hen daarmee om de oren kunt slaan. Gewoon even afzekeren.
Ik denk niet dat IJ en HCC het graag Consumentenbond maken, eerlijk gezegd..quote:Op woensdag 22 september 2010 18:48 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor Bond, Consumentenbond.
Zó dom zijn ze nu ook weer niet hoor, dat ze zich daardoor laten intimideren. Alle medewerkers van incassobureaus weten toch wel dat je daar geen recht op hebt.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:48 schreef Consurechter het volgende:
Geef tot slot aan dat dit een eenmalig gratis reactie van jouw kant was en dat volgende schriftelijke reacties even hoog zijn als hun incassotarief.
Wacht even hoor, je wilt vertellen dat daar geen robots zitten?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:00 schreef Pool het volgende:
Alle medewerkers van incassobureaus weten toch wel dat je daar geen recht op hebt.
Ja dag, dat kost weer zeven euro. Je bent toch gekke jantje niet?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:08 schreef Sport_Life het volgende:
Voor de zekerheid is het handig om wel even een aanget. brief te versturen dat je nooit lid bent geweest en niets hebt lopen daar.
Nee, hij zegt dat er ook een paar verdwaalde mensen tussen zitten.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wacht even hoor, je wilt vertellen dat daar geen robots zitten?
Jawel, maar die robots hebben een simpele regel ingeprogrammeerd gekregen dat ze dreigingen dat de kosten van brieven voor hun rekening komen met een glimlach kunnen negeren.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wacht even hoor, je wilt vertellen dat daar geen robots zitten?
voor die 7 euro kan je een hoop gezeik voorkomen, IJ doet idd wat HCC hen opdraagt en zij gaan daarin (schriftelijk) best ver. Bij een aanget. brief wordt HCC eerder op de hoogte gesteld en wat aan gedaan.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja dag, dat kost weer zeven euro. Je bent toch gekke jantje niet?
Zoals?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
voor die 7 euro kan je een hoop gezeik voorkomen
Ik vraag me dat af. Heeft HCC het incassobureau wel gevraagd dat te doen, of heeft de HCC gewoon oude vorderingen verkocht aan het incassobureau onder het mom van ' bij ons afgeschreven, kijk maar of je het nog kan incasseren'. Anders had de HCC echt niet na x-jaar een incassobureau ingeschakeld maar meteen.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
voor die 7 euro kan je een hoop gezeik voorkomen, IJ doet idd wat HCC hen opdraagt en zij gaan daarin (schriftelijk) best ver. Bij een aanget. brief wordt HCC eerder op de hoogte gesteld en wat aan gedaan.
Welk gezeik voorkomt het dat een ongefrankeerde brief naar het antwoordnummer van IJ niet voorkomt?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
voor die 7 euro kan je een hoop gezeik voorkomen
Ik ben niet bang voor het incassobureau. Ze krijgen een mooie brief van me.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
voor die 7 euro kan je een hoop gezeik voorkomen, IJ doet idd wat HCC hen opdraagt en zij gaan daarin (schriftelijk) best ver. Bij een aanget. brief wordt HCC eerder op de hoogte gesteld en wat aan gedaan.
Je kan dan aantonen dat je gereageerd en dat de het incassobureau de brief ontvangen heeft en de brief had kunnen lezen.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:22 schreef Alicey het volgende:
Welk gezeik voorkomt het dat een ongefrankeerde brief naar het antwoordnummer van IJ niet voorkomt?
Dat kan ook met een per gewone post verstuurde brief.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:28 schreef FredvZ het volgende:
Je kan dan aantonen dat je gereageerd en dat de het incassobureau de brief ontvangen heeft en de brief had kunnen lezen.
Klopt, maar dan kan het incassobureau gewoon zeggen: nee hoor, die brief hebben we nooit gehad en dan kan jij niet bewijzen dat je hem verzonden hebt.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:31 schreef Alicey het volgende:
Dat kan ook met een per gewone post verstuurde brief.
En dat heeft dan tot gevolg dat...?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Klopt, maar dan kan het incassobureau gewoon zeggen: nee hoor, die brief hebben we nooit gehad en dan kan jij niet bewijzen dat je hem verzonden hebt.
Dat de oudpapierophaler nog blijer wordt van loze briefjes van IJ.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:36 schreef Pool het volgende:
[..]
En dat heeft dan tot gevolg dat...?
En als je het aangetekend stuurt kan het incassobureau zeggen dat er niets in de envelop zat.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:32 schreef FredvZ het volgende:
Klopt, maar dan kan het incassobureau gewoon zeggen: nee hoor, die brief hebben we nooit gehad en dan kan jij niet bewijzen dat je hem verzonden hebt.
Emailen.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
En als je het aangetekend stuurt kan het incassobureau zeggen dat er niets in de envelop zat.
Onjuist. Als een incassobureau incassokosten mag rekenen, dan mag jij kosten voor een reactie rekenen. De rechter is daarbij van mening dat het niet onredelijk is als de kosten even hoog zijn. Sterker nog het incassobureau zoekt niets uit en stuurt een standaardbrief. Dus je zou nog wel hogere kosten kunnen rekenen.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Zó dom zijn ze nu ook weer niet hoor, dat ze zich daardoor laten intimideren. Alle medewerkers van incassobureaus weten toch wel dat je daar geen recht op hebt.
quote:Op woensdag 22 september 2010 18:48 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor Bond, Consumentenbond.
Oplossing: faxen met ontvangstbevestiging en kopie verzonden brief.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
En als je het aangetekend stuurt kan het incassobureau zeggen dat er niets in de envelop zat.
Nee hoor. Probeer het maar eens met een rechtsgrond te onderbouwen, dan zul je zien dat je er niet uitkomt. De incassokosten vallen onder de buitengerechtelijke kosten van art. 6:96 lid 2 BW. Die zijn op hun beurt weer onderdeel van de vermogensschade, die alleen vergoed wordt als de ander een contract niet is nagekomen of buitencontractueel schadeplichtig is (meestal onrechtmatige daad). Het incassobureau zegt te handelen op grond van een niet-nagekomen contract, dus als het incassobureau wint, dan krijgen ze buitengerechtelijke kosten + proceskosten van de debiteur.quote:Op zondag 26 september 2010 15:13 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Onjuist. Als een incassobureau incassokosten mag rekenen, dan mag jij kosten voor een reactie rekenen. [
De rechter is daarbij van mening dat het niet onredelijk is als de kosten even hoog zijn. Sterker nog het incassobureau zoekt niets uit en stuurt een standaardbrief. Dus je zou nog wel hogere kosten kunnen rekenen.
Ze vallen me anders wel onnodig lastig voor een factuur voor een dienst of product die ik niet besteld heb.quote:Op zondag 26 september 2010 22:30 schreef Pool het volgende:In het geval van dit topic heb ik nog geen onrechtmatig gedrag van IJ of HCC voorbij zien komen, dus valt er voor TS niets aan kosten te claimen.
En dan vooral IJ de vordering laten vorderen...?quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze vallen me anders wel onnodig lastig voor een factuur voor een dienst of product die ik niet besteld heb.
De eerste schriftelijke reactie kost ze niks, maar zolang ze niet kunnen aantonen dat ik daadwerkelijk een contractuele verplichting heb reken ik kosten voor elke vervolgbrief die ze sturen.
Je rekent maar raak.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze vallen me anders wel onnodig lastig voor een factuur voor een dienst of product die ik niet besteld heb.
De eerste schriftelijke reactie kost ze niks, maar zolang ze niet kunnen aantonen dat ik daadwerkelijk een contractuele verplichting heb reken ik kosten voor elke vervolgbrief die ze sturen.
Zelfs al geeft HCC toe dat ze het verkeerd hadden, dan nog kom je moeilijk van Intrum Justitia af.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:57 schreef LadyS het volgende:
Intrum doet wat hen wordt opgedragen. HCC zit bij het verkeerde eind in dit geval.
Je doet er idd verstandig aan Intrum op de hoogte te stellen hiervan, dan gaat Intrum navragen bij HCC Of het klopt wat jij zegt.
Tenminste, dat zie ik bij het bedrijf waar ik werk, die vorderingen ook uit handen geeft aan Intrum.
http://kassa.vara.nl/actu(...)oor-de-tuchtrechter/quote:De beroepsorganisatie van gerechtsdeurwaarders, de KBVG, gaat bij de tuchtrechter een klacht indienen tegen gerechtsdeurwaarderskantoor Blume, Stolker & Roel uit Den Haag. Uit onderzoek van het VARA-programma RadioKassa blijkt dat dit kantoor deurwaardersbrieven ter beschikking stelt aan het incassobedrijf Intrum Justitia.
De brieven hebben het officiële briefhoofd en ondertekening van de gerechtsdeurwaarders en bevatten een standaardtekst. Het incassobureau vult op de brief de naam van het geldeisende bedrijf in en het gewenste bedrag, en verstuurt die vervolgens zonder dat de gerechtsdeurwaarder enige kennis heeft van de zaak en de persoon.
Waarom zou je uberhaupt meer dan de noodzakelijke gegevens aan bedrijven afgeven?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zelfs al geeft HCC toe dat ze het verkeerd hadden, dan nog kom je moeilijk van Intrum Justitia af.
Ze gaan je nu om de week bellen, en om de week een brief sturen. Ik heb dit gehad met een vordering van iets van 6 euro nogwat, een fout in de administratie van Telfort. Na tientallen telefoontjes, mailtjes, aangetekende brieven, etcetera, heeft Telfort zijn ongelijk aangegeven. "Maar ik weet niet of we dat bij Intrum uit het systeem krijgen, lukt dat niet, dan maken wij het bedrag wel naar u over, moet u het maar gewoon aan Intrum betalen", aldus de medewerker van Telfort.
Op een avond kreeg ik een telefoontje.
"Met Jeroen"
-"Goedenavond, u heeft nog een schuld openstaan!"
"Oh, ik spreek met Intrum Justitia?"
-"Dat klopt! En u moet nog betalen!"
Toen een aangetekende brief gestuurd over deze ongewenste benadering, en dat ik nu iedere week een ongewenste contactpoging kreeg waarbij met onterechte beschuldigingen en dreigementen zij mij geld afhanden wilde maken, en als ik nog een keer zo'n brief zou krijgen, zou ik aangifte van belaging doen.
Mijn advies: Zorg ervoor dat je via brief + het systeem van Intrum online netjes alles meld, uitlegt, etcetera. En wordt daarna zo bot mogelijk, kap ze af (of beter, laat hen het gesprek afkappen), stuur kwade brieven, net zo lang tot ze de handoek in de ring gooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |