Je kent ze wel, Interium Justitia, die met allerlei dreigmail mensen probeert over te halen om toch maar die ene rekening te betalen (ook al weet je er niets vanaf). Op straffe van allerlei hoge bedragen en andere enge dingen word je "verzocht" om zo snel mogelijk te betalen.
En dan HCC, tot enkele jaren geleden een gerespecteerd organisator van de grootste computerbeurs van Nederland. Nu rest slechts een verbitterde organisatie die de massaal weglopende leden probeert te behouden door een sluw truukje.
Vandaag heb ik dus een mooie brief van Intrum Justitia mogen ontvangen. (of eigenlijk een acceptgiro maar daarbij en passant nog een brief) De HCC is blijbaar van mening dat er nog een factuur open staat.
Mij is echter niks bekend van de HCC, heb er nooit wat gekocht of wat dan ook. Gelukkig zit er ook een specificatie bij...
... maar die specificatie stelde ook niet meer voor dan een datum, een nummer en een bedrag. (dat ze überhaupt al proberen mensen op basis van deze informatie te laten betalen...).
Ik heb de telefoon maar gepakt om de vrienden van Intrum Justitia eens te vragen wat ze nou eigenlijk bedoelen. Volgens (de overigens vriendelijke) meneer aan de andere kant van de lijn is de HCC van mening dat ik op het adres waar ik woonde als student (waar ik al bijna 4 jaar niet meer woon en wat al bijna 3,5 jaar tegen de vlakte ligt) een factuur open had staan met een factuurdatum van begin dit jaar

Ik zeg tegen die man dat ik bij mijn weten niks van de HCC heb gekocht en niet snap waar dit vandaan komt. Vervolgens stelde de beste man allerlei zoekende vragen (of maar net dat ene antwoord te geven waaruit zou blijken dat ik toch iets van de HCC had gekocht)... Maarja, als je van niks weet, dan weet je van niks hè. Dus meneer ging het aan de klant voorleggen en ze gaan het uitzoeken.
Ik ben benieuwd waar ze mee terug komen? Zouden ze door hebben dat het niet klopt? Of zouden ze (wat eigenlijk verwacht) gewoon de volgende aanmaning cq. dreigbrief gaan sturen?
Ik ga ik iig niks betalen. Zover ik weet heb ik geen facturen open staan bij de HCC (of überhaupt een overeenkomst met die gasten), dus ze zoeken het maar uit. Totdat ze het tegendeel kunnen bewijzen (middels een door mij getekende overeenkomst), zie ik geen noodzaak om gehoor te geven aan deze dreigementen.
Wat mij overigens nog verbaasd, is dat Interium Justitia het voor elkaar heeft gekregen om mijn nieuwe adres te achterhalen...
Zodra er weer nieuws post ik iig een update.