abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 september 2010 @ 17:26:58 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_86717850
Je kent ze wel, Interium Justitia, die met allerlei dreigmail mensen probeert over te halen om toch maar die ene rekening te betalen (ook al weet je er niets vanaf). Op straffe van allerlei hoge bedragen en andere enge dingen word je "verzocht" om zo snel mogelijk te betalen.

En dan HCC, tot enkele jaren geleden een gerespecteerd organisator van de grootste computerbeurs van Nederland. Nu rest slechts een verbitterde organisatie die de massaal weglopende leden probeert te behouden door een sluw truukje.

Vandaag heb ik dus een mooie brief van Intrum Justitia mogen ontvangen. (of eigenlijk een acceptgiro maar daarbij en passant nog een brief) De HCC is blijbaar van mening dat er nog een factuur open staat.
Mij is echter niks bekend van de HCC, heb er nooit wat gekocht of wat dan ook. Gelukkig zit er ook een specificatie bij...

... maar die specificatie stelde ook niet meer voor dan een datum, een nummer en een bedrag. (dat ze überhaupt al proberen mensen op basis van deze informatie te laten betalen...).
Ik heb de telefoon maar gepakt om de vrienden van Intrum Justitia eens te vragen wat ze nou eigenlijk bedoelen. Volgens (de overigens vriendelijke) meneer aan de andere kant van de lijn is de HCC van mening dat ik op het adres waar ik woonde als student (waar ik al bijna 4 jaar niet meer woon en wat al bijna 3,5 jaar tegen de vlakte ligt) een factuur open had staan met een factuurdatum van begin dit jaar :?

Ik zeg tegen die man dat ik bij mijn weten niks van de HCC heb gekocht en niet snap waar dit vandaan komt. Vervolgens stelde de beste man allerlei zoekende vragen (of maar net dat ene antwoord te geven waaruit zou blijken dat ik toch iets van de HCC had gekocht)... Maarja, als je van niks weet, dan weet je van niks hè. Dus meneer ging het aan de klant voorleggen en ze gaan het uitzoeken.

Ik ben benieuwd waar ze mee terug komen? Zouden ze door hebben dat het niet klopt? Of zouden ze (wat eigenlijk verwacht) gewoon de volgende aanmaning cq. dreigbrief gaan sturen?

Ik ga ik iig niks betalen. Zover ik weet heb ik geen facturen open staan bij de HCC (of überhaupt een overeenkomst met die gasten), dus ze zoeken het maar uit. Totdat ze het tegendeel kunnen bewijzen (middels een door mij getekende overeenkomst), zie ik geen noodzaak om gehoor te geven aan deze dreigementen.

Wat mij overigens nog verbaasd, is dat Interium Justitia het voor elkaar heeft gekregen om mijn nieuwe adres te achterhalen...
Zodra er weer nieuws post ik iig een update.
So we just called him Fred
pi_86717918
Heb je een abo op zoom (gehad)?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_86717940
Wie eist bewijst, dus (liefst schriftelijk) vragen om kopie factuur/overeenkomst etc....niet te veel telefonische tijd aan besteden.........
Quinn Dexter
  woensdag 22 september 2010 @ 17:38:53 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86718328
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:29 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Wie eist bewijst, dus (liefst schriftelijk) vragen om kopie factuur/overeenkomst etc....niet te veel telefonische tijd aan besteden.........
Duidelijk. Je hebt ze geïnformeerd en that is about it. Uiteindelijk lopen de kosten nog veel verder op en dan komt het voor de rechter. Dan moet je schriftelijk verweer voeren. Je hoeft er niet perse langs.

Iedereen kan wel geld van je eisen. Ik nog wel. Maar om het te krijgen heb je toch echt bewijs nodig.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:39:14 #5
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86718344
Als je zeker weet dat je ze niks verschuldigd bent, dan moet je er überhaupt niet teveel tijd aan besteden voordat ze (a) met meer info/bewijs komen, of (b) daadwerkelijk met een dagvaarding komen.
pi_86718919
IJ gaat inderdaad geen vorderingen controleren. Als HCC een (spook)vordering op jou loslaat, gaat IJ dat van zichzelf echt niet na hoor. Ze gaan zichzelf echt niet hun eigen brood afnemen.

Het is overigens wel een goede zaak om even een briefje met de strekking van "ik weet van niks en nou wegwezen" te sturen naar IJ, zodat wanneer je later weer een brief krijgt en ze doen alsof hun neus bloedt en zich niets meer van dat gesprek kunnen herinneren je hen daarmee om de oren kunt slaan. Gewoon even afzekeren.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:56:25 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_86719075
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:28 schreef marcb1974 het volgende:
Heb je een abo op zoom (gehad)?
zoom?
ah, google leert me dat het een fotografeer blad is. Nooit gelezen in ieder geval.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:57:26 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_86719115
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
IJ gaat inderdaad geen vorderingen controleren. Als HCC een (spook)vordering op jou loslaat, gaat IJ dat van zichzelf echt niet na hoor. Ze gaan zichzelf echt niet hun eigen brood afnemen.

Het is overigens wel een goede zaak om even een briefje met de strekking van "ik weet van niks en nou wegwezen" te sturen naar IJ, zodat wanneer je later weer een brief krijgt en ze doen alsof hun neus bloedt en zich niets meer van dat gesprek kunnen herinneren je hen daarmee om de oren kunt slaan. Gewoon even afzekeren.
Dat was ik inderdaad wel van plan ^O^
pi_86719873
Over IJ heb ik wel vaker dit soort dingen gehoord. Ook dingen willen claimen van 10 jaar geleden ofzo :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_86720785
Bond, James Bond.

OT : Meld ze schriftelijk dat je geen overeenkomst hebt of had met HCC en dat je er vanuit gaat dat zij dit misverstand recht zetten.
  woensdag 22 september 2010 @ 18:48:16 #11
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_86720984
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:43 schreef Alicey het volgende:
Bond, James Bond.
Ik zou gaan voor Bond, Consumentenbond.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_86721157
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor Bond, Consumentenbond.
Ik denk niet dat IJ en HCC het graag Consumentenbond maken, eerlijk gezegd..
pi_86723501
Reageer schriftelijk dat er overduidelijk sprake is van een fout in hun administratie en dat jij nooit een overeenkomst hebt gesloten met HCC. Wijs er tevens op dat je ten tijde van de factuurdatum al 2,5 jaar elders woonde. Geef tot slot aan dat dit een eenmalig gratis reactie van jouw kant was en dat volgende schriftelijke reacties even hoog zijn als hun incassotarief.
pi_86735114
Ik las vandaag dat de HCC dagen toch doorgaan. Die moeten natuurlijk ook ergens van betaald worden en dat verklaart de actie van HCC dus wel ^O^
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 23 september 2010 @ 09:00:25 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86738824
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:48 schreef Consurechter het volgende:
Geef tot slot aan dat dit een eenmalig gratis reactie van jouw kant was en dat volgende schriftelijke reacties even hoog zijn als hun incassotarief.
Zó dom zijn ze nu ook weer niet hoor, dat ze zich daardoor laten intimideren. Alle medewerkers van incassobureaus weten toch wel dat je daar geen recht op hebt.
pi_86748441
IJ gaat dit echt niet verder uitzoeken hoor, ik voorspel dat je nog meer brieven krijgt en nog een paar keer gebeld gaat worden. Als je dan nog niets laat horen gaat het uiteindelijk de doofpot in, tenzij de HCC hard kan maken dat zij gelijk hebben (dus als jij twijfelt of ooit lid bent geweest: betalen, anders niet).

Voor de zekerheid is het handig om wel even een aanget. brief te versturen dat je nooit lid bent geweest en niets hebt lopen daar.

kan het weten heb er een paar maanden gewerkt (bij IJ dus)
  donderdag 23 september 2010 @ 14:48:19 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_86749777
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:00 schreef Pool het volgende:

Alle medewerkers van incassobureaus weten toch wel dat je daar geen recht op hebt.
Wacht even hoor, je wilt vertellen dat daar geen robots zitten? (8>
  donderdag 23 september 2010 @ 14:49:35 #18
39333 Zelva
pi_86749825
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:08 schreef Sport_Life het volgende:
Voor de zekerheid is het handig om wel even een aanget. brief te versturen dat je nooit lid bent geweest en niets hebt lopen daar.
Ja dag, dat kost weer zeven euro. Je bent toch gekke jantje niet?
pi_86750039
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, hij zegt dat er ook een paar verdwaalde mensen tussen zitten.
  donderdag 23 september 2010 @ 14:57:29 #20
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_86750160
Intrum doet wat hen wordt opgedragen. HCC zit bij het verkeerde eind in dit geval.
Je doet er idd verstandig aan Intrum op de hoogte te stellen hiervan, dan gaat Intrum navragen bij HCC Of het klopt wat jij zegt.

Tenminste, dat zie ik bij het bedrijf waar ik werk, die vorderingen ook uit handen geeft aan Intrum.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 23 september 2010 @ 14:57:48 #21
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86750175
Inderdaad, een beetje kosten maken omdat IJ spookvorderingen aanneemt.

Ik zou ze een mailtje sturen met daarin duidelijk het verzoek om even de zgn, overeenkomst die ik zou hebben met HCC door te sturen teneinde hun vordering te bewijzen en ook vriendelijk doch dringend verzoeken om een kopie van de incasso opdracht van HCC.
Ook hoi !
  donderdag 23 september 2010 @ 15:00:15 #22
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86750259
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jawel, maar die robots hebben een simpele regel ingeprogrammeerd gekregen dat ze dreigingen dat de kosten van brieven voor hun rekening komen met een glimlach kunnen negeren. :P
pi_86750396
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:49 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja dag, dat kost weer zeven euro. Je bent toch gekke jantje niet?
voor die 7 euro kan je een hoop gezeik voorkomen, IJ doet idd wat HCC hen opdraagt en zij gaan daarin (schriftelijk) best ver. Bij een aanget. brief wordt HCC eerder op de hoogte gesteld en wat aan gedaan.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:05:31 #24
39333 Zelva
pi_86750472
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:03 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

voor die 7 euro kan je een hoop gezeik voorkomen
Zoals?
  donderdag 23 september 2010 @ 15:20:34 #25
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86751080
:Z
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:03 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

voor die 7 euro kan je een hoop gezeik voorkomen, IJ doet idd wat HCC hen opdraagt en zij gaan daarin (schriftelijk) best ver. Bij een aanget. brief wordt HCC eerder op de hoogte gesteld en wat aan gedaan.
Ik vraag me dat af. Heeft HCC het incassobureau wel gevraagd dat te doen, of heeft de HCC gewoon oude vorderingen verkocht aan het incassobureau onder het mom van ' bij ons afgeschreven, kijk maar of je het nog kan incasseren'. Anders had de HCC echt niet na x-jaar een incassobureau ingeschakeld maar meteen.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')