abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86707593
Gisteren ontdekt dat de inbouw afwasmachine er niet zo maar zonder slag of stoot uitkomt. We hebben (ja stom, daar kom je nu achter) de vloer na de plaatsing van de keuken gegoten en betegeld.
Nu is de niveaumeter kapot of verstopt.. Die blijkt links achterin de machine te zitten. Pootjes opgedraaid, even wrikken maar het aanrechtblad zal 1 cm omhoog moeten maar dat zit natuurlijk vast. Het is een geperst keukenblad met kunststof topping. We zijn bang dat het blad het zal begeven als we het geheel toch proberen op te tillen. Heeft iemand een idee of zijn we op de goede weg?
Help!
  woensdag 22 september 2010 @ 12:58:13 #2
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_86707741
maak eens een fototje van de situatie
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  woensdag 22 september 2010 @ 12:58:54 #3
98593 KlappernootatWork
pi_86707755
kun je die pootjes niet in zijn geheel verwijderen dan?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_86707826
Is wel een idee maar hoe krijg ik ze er daarna weer onder?
  woensdag 22 september 2010 @ 13:08:30 #5
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_86708014
Niet....

Van boven kun je dan toch extra latje doen om het af te werken?
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_86708466
Vloer er een stukje uti?
  woensdag 22 september 2010 @ 13:23:50 #7
98593 KlappernootatWork
pi_86708478
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef rock-n-roll het volgende:
Is wel een idee maar hoe krijg ik ze er daarna weer onder?
vevang ze door stelbare voetjes.. dan heb je die functie iig weer terug
Shit! werken zuigt...
  woensdag 22 september 2010 @ 13:25:43 #8
98593 KlappernootatWork
pi_86708531
Shit! werken zuigt...
  woensdag 22 september 2010 @ 13:28:23 #9
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86708601
om die voetjes eronder(uit) te krijgen moet je ook de ruimte hebben om het hele pootje eronder kwijt te worden.... dus dat gaat niet lukken als je geen ruimte hebt....

Denk toch dat je je blad op moet tillen, of tegels eruit.......
pi_86708733
bedankt. Ik ga nog proberen een foto te uploaden. (batterijen zoek op dit moment) :(

Hebben jullie ook ideeën voor het geval het met de pootjes niet gaat? Iets met het blad?
pi_86708885
het ligt aan de lengte en dikte van het keukenblad hoe veilig je het een cm omhoog kan tillen. Foto ziou dus handig zijn.
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_86708901
Ja, ik vrees dat het een hele toer gaat worden. En ondertussen een rooster opstellen wie gaat afwassen.... :?
pi_86708964
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:28 schreef gateway het volgende:
om die voetjes eronder(uit) te krijgen moet je ook de ruimte hebben om het hele pootje eronder kwijt te worden.... dus dat gaat niet lukken als je geen ruimte hebt....

Denk toch dat je je blad op moet tillen, of tegels eruit.......
Ruimte voor een ijzerzaag zou ook voldoende zijn....

Ik zou liever die pootjes vernielen dan het aanrechtblad of de vloer ofzo. Wel even de boel ondersteunen zodat hij niet op je klauwen klapt zodra je de pootjes door hebt ;)
pi_86709795
Ik heb foto's gemaakt maar hoe voeg ik ze toe aan mijn bericht? Ik kom uit op de vraag om een url. Hoezo?
pi_86709934
Ik weet niet of het je waard is, maar je kan hem natuurlijk door midden zagen en in stukken er uit halen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86710003
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:04 schreef rock-n-roll het volgende:
Ik heb foto's gemaakt maar hoe voeg ik ze toe aan mijn bericht? Ik kom uit op de vraag om een url. Hoezo?
Foto's eerst ergens op internet zetten (bijv Photobucket), dan de url van de foto (te vinden onder eigenschappen) hier als volgt neerzetten (spaties wegdenken) [ img ] http://www.bla.bla [ /img ]
pi_86710073
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:07 schreef raptorix het volgende:
Ik weet niet of het je waard is, maar je kan hem natuurlijk door midden zagen en in stukken er uit halen.
Juist. En dan de niveaumeter vervangen en de boel weer aan elkaar duct-tapen.

8)7
pi_86710138
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:11 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Juist. En dan de niveaumeter vervangen en de boel weer aan elkaar duct-tapen.

8)7
Ik doelde er meer op om dan een hele nieuwe te plaatsen, maar dit hangt natuurlijk af hoe oud het apparaat is, en eventueel al aan vervanging toe is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86710858

Voila, al doende leert men... de foto's. De machine is pas 5 jaar oud dus in stukken zagen is geen optie. bedankt voor de glimlach... ;)
pi_86711013
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:37 schreef Zuigstengel het volgende:
het ligt aan de lengte en dikte van het keukenblad hoe veilig je het een cm omhoog kan tillen. Foto ziou dus handig zijn.
Het blad is 3,5 cm en tot aan de hoek ongeveer 1m 60
pi_86712269
Waarschijnlijk krijg je je blad niet zomaar omhoog, die zit gelijmd en geschroefd aan de overige kastjes, en waarschijnlijk zullen ook de wandtegels boven het aanrecht in de weg zitten om het blad op te tillen.

Ik vermoed dat je een aantal vloertegels eruit moet halen om de vaatwasmachine los te kunnen krijgen.
pi_86712391
Het hangt een beetje af van de montagewijze van het blad... maar ik denk dat het makkelijker/goedkoper is om het blad los te maken dan de vloertegels. Met een beetje mazzel is het blad alleen geschroefd en gekit en krijg je hem er redelijk makkelijk af :)
pi_86723928
Bedankt allemaal. Ik denk dat we eerst voorzichtig zullen proberen het blad los te snijden en op te tillen. Als dat allemaal niet lukt gaan we toch maar bikken. Ik zal jullie berichten hoe het is afgelopen!
(met foto's als het mis gaat.... :'(
pi_86728112
Als iemand heel handig is met een zaag, dan kun je het blad in de hoek doorzagen, precies op de naad. el even de beugels die onder het blad zitten loshalen.

Dan kun je via de kastjes het blad losschroeven, en verwijderen. Dan de vaatwasser uitbouwen, repareren en weer terug erin bouwen. Nu het blad mooi aansluiten op de zaagsnede, veel zwarte kit er tussen, de beugel onder er weer in en aandraaien. Kit tussen de naad wegvegen, en dan helemaal rechts het blad aan de muur kant opnieuw kitten.

Nu kun je in de toekomst tenminste bij elke reparatie of vervangen relatief makkelijk je vaatwasser uitbouwen, dan kost je het alleen telkens een tube kit.
pi_86740220
Ik ben bang dat het blad niet los te halen is zonder dat de vaatwasser eruit is, omdat bij de keukens die ik gezien heb, er vanuit de ruimte van de vaatwasser het blad aan de zijkastjes was geschroefd. dan heb je namelijk een blinde bevestiging, en je monteert eerst je blad, en dan pas de vaatwasser.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')