abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86814187
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, gewoon re-integratie, geef ze banen en geef ze een kans, ik zie niet in hoe ze die tot dusverre hebben verkregen. Als ze in kampen willen wonen dan doen ze dat lekker, maar laat ze wel in contact komen met de rest van het land, dan passen beide groepen zich aan elkaar aan, bij integratie mag je overigens best streng zijn, maar tot dusverre heeft er nauwelijks goede integratie plaatsgevonden dus kan je de Roma daar niet de schuld van vinden daar.
Naief gezwam.

Ik heb mijn hele leven links tot zeer links gestemd, en in mijn hart blijf ik dat ook.
Maar omdat dit land nog vol vol zit met figuren die bovenstaande onzin verkondigen ben zelfs ik inmiddel blij met een vvd pvv kabinet. Ik ben er schijtziek van en erger kan het toch niet worden, van mij krijgen ze een kans.
-
pi_86817007
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:02 schreef quo_ het volgende:

[..]

Naief gezwam.

Ik heb mijn hele leven links tot zeer links gestemd, en in mijn hart blijf ik dat ook.
Maar omdat dit land nog vol vol zit met figuren die bovenstaande onzin verkondigen ben zelfs ik inmiddel blij met een vvd pvv kabinet. Ik ben er schijtziek van en erger kan het toch niet worden, van mij krijgen ze een kans.
Noem mij maar lekker 'naief' maar ik verloochen tenminste m'n principes niet. Bovendien kan je de linkse politiek van vandaag de dag, of de laatste decennia, nauwelijks echt links noemen of trouw aan deze zaken.
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:36:52 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86817278
Verschrikkelijk zeg, en wij hard werkende tweeverdieners kunnen niet eens een fatsoenlijk rijtjeswwoning krijgen wegens tekort aan huurwoningen en te weinig hypotheek, terwijl we niet eens slecht verdienen.

Ben benieuwd hoe de staat van de villa is als ze uit dit huis gaan.
Wij zijn laats bij een prachtig pand wezen kijken uit 1920, vrij groot en erg goedkoop.
Toen we er waren wisten we waarom, er hadden polen ingezeten en die hadden heel dat huis geruineerd, echt verschrikkelijk wat ze er mee hebben gedaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:51:21 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86817593
quote:
Op donderdag 23 september 2010 06:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik hou er niet van dat mensen beoordeeld worden op de daden van anderen. Rotte appels moet je aanpakken, maar de mensen die goede intenties hebben en niemand tot last zijn mag je niet "uit voorzorg" aanpakken, alleen omdat ze een bepaalde afkomst hebben. Dat is niet alleen vreemd, maar zo ontneem je ze ook de mogelijkheid om te laten zien dat ze wel deugen. Stel je voor dat alle werkgevers zo een instelling zouden hebben, dan zou een Roma die gewoon een normale baan wil nergens aan de slag kunnen omdat iedereen ze een hele grote sticker op hun voorhoofd plakt.
Niet lullig bedoeld maar het is al erg druk in Nederland, waarom niet de grenzen sluiten en echt alleen de mensen die in levensgevaar zijn in eigen land zonder eigen toedoen toelaten?
Waarom moeten die zigeuners hier naar toe?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:58:47 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86817718
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, ze komen uit landen waar ze als tweederangsburgers werden behandeld, ze hadden niets en kregen hier ook niet de kans om iets te beginnen, preciez hetzelfde beleid als er met gastarbeiders is omgegaan die uit een totaal andere cultuur kwamen. Er werd niet op of om naar gekeken, dan krijg je dit soort problemen, opnieuw hadden landen gewoon kunnen ingrijpen door een goed integratiebeleid en dat is het enige waar o.a. Nederland in heeft verzaakt, hard aanpakken zal nooit of te nimmer in dat opzicht helpen, daarmee verkrijg je alleen maar meer en extra agressie.
We zitten in Nederland in een financiele crisis en die zal met de toekomstige plannen alleen maar erger worden.
In Nederland zitten ook mensen die armoede kennen, waarschijnlijk niet zo heftig als de mensen die we binnen halen maar als we steeds meer mensen hier laten wonen dan zal dat ook gebeuren.
En daar helpen we die mensen ook niet mee hoor, dan zitten ze weer in dezelfde situatie en dan ook nog heel veel Nederlanders er bij.
pi_86817809
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

We zitten in Nederland in een financiele crisis en die zal met de toekomstige plannen alleen maar erger worden.
In Nederland zitten ook mensen die armoede kennen, waarschijnlijk niet zo heftig als de mensen die we binnen halen maar als we steeds meer mensen hier laten wonen dan zal dat ook gebeuren.
En daar helpen we die mensen ook niet mee hoor, dan zitten ze weer in dezelfde situatie en dan ook nog heel veel Nederlanders er bij.
Ik ken anders een Nederlands/Duitste/Argentijnse (en vast nog wat) rijke familie, die al decennia zo niet een eeuw (of zelfs wel langer) niets doet, en profiteert van miljoenen per jaar van onze belastingcenten.
Daar hoor ik je niet over zeuren, terwijl deze familie van ons geld monumentale gebouwen in Nederland wil slopen om er dure panden op te zetten om te exploiteren, of dure villa's in Mozambique wil laten bouwen.
  zaterdag 25 september 2010 @ 02:13:18 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86817949
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik ken anders een Nederlands/Duitste/Argentijnse (en vast nog wat) rijke familie, die al decennia zo niet een eeuw (of zelfs wel langer) niets doet, en profiteert van miljoenen per jaar van onze belastingcenten.
Daar hoor ik je niet over zeuren, terwijl deze familie van ons geld monumentale gebouwen in Nederland wil slopen om er dure panden op te zetten om te exploiteren, of dure villa's in Mozambique wil laten bouwen.
Pardon, daar hoor je me niet over zeuren? Daar gaat het nu toch niet over?
Die mensen kunnen we niet het land uitzetten, aangezien ze hier zijn geboren, maar dat betekend niet dat ik het eens ben met de gang van zaken.
Je vergelijking raakt dus werkelijk kant noch wal.

Waarom nog meer mensen binnenhalen in deze tijd van financiele problemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 25-09-2010 02:20:07 ]
pi_86818007
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Pardon, daar hoor je me niet over zeuren? Daar gaat het nu toch niet over?
Die mensen kunnen we niet het land uitzetten, aangezien ze hier zijn geboren, maar dat betekend niet dat ik het eens ben met de gang van zaken.
Je vergelijking slaat dus werkelijk kant nog wal.

Waarom nog meer mensen binnenhalen in deze tijd van financiele problemen?
Waarom zeg ik dat? Omdat we wel kunnen zeiken om zaken die ons wel kunnen helpen!
Oost-Europeanen zijn nu eenmaal goed voor de markt en helaas leven we in een dergelijke samenleving!
Maar een dergelijke koningshuis dat bijna geen toegevoegde waarde meer heeft, nou, daar worden miljoenen aan belastingcenten in gestopt, bovendien, als de Roma elders in Europa notabene schandalig worden behandeld dan heeft Nederland een gedeelde taak met andere Europese landen om dit volk op te kunnen vangen, opvangen kan gepaard gaan met integratie (en dat is wat ontbreekt) en dan zullen of zouden de Roma ook een meer belangrijke rol in de maatschappij kunnen spelen, dus als ik jou was zou ik me meer richten op de problemen die echt geld kosten, en niet over de zaken die potentieel wel iets kunnen
opleveren voor onze schatkist.
  zaterdag 25 september 2010 @ 02:26:53 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818093
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom zeg ik dat? Omdat we wel kunnen zeiken om zaken die ons wel kunnen helpen!
Oost-Europeanen zijn nu eenmaal goed voor de markt en helaas leven we in een dergelijke samenleving!
Maar een dergelijke koningshuis dat bijna geen toegevoegde waarde meer heeft, nou, daar worden miljoenen aan belastingcenten in gestopt, bovendien, als de Roma elders in Europa notabene schandalig worden behandeld dan heeft Nederland een gedeelde taak met andere Europese landen om dit volk op te kunnen vangen, opvangen kan gepaard gaan met integratie (en dat is wat ontbreekt) en dan zullen of zouden de Roma ook een meer belangrijke rol in de maatschappij kunnen spelen, dus als ik jou was zou ik me meer richten op de problemen die echt geld kosten, en niet over de zaken die makkelijk te verhelpen zijn.
Wat ze moeten doen is de lamzakken die al in Nederland wonen aan het werk zetten!
Er zitten duizenden mensen thuis die gewoon kunnen werken maar het gewoon niet willen omdat ze door thuis te zitten ook geld krijgen.
Zet eerst die eens aan het werk voordat we nog meer mensen binnenhalen waarvan vele niet willen werken en overlast veroorzaken.

Daarbij is er een woningtekort voor de mensen met een modaal inkomen, een huis kopen is momenteel te duur, met een modaal inkomen krijg je een hypotheek van rond de 180.000 terwijl de gemiddelde woning in midden Nederland bv rond de 230.000 ligt.
Er zijn te weinig huurhuizen aangezien er nu geen doorstroming meer is.

De mensen die we naar Nederland halen zullen toch ook ergens moeten wonen.

Dus ja, ik maak me zorgen om zaken die echt geld kosten en steek daarbij niet mijn kop in het zand.
Ook is het heel erg dat die mensen in hun eigen land niet welkom zijn, maar dat is nu niet ons probleem.
Eerst eigen land weer van de ondergang redden, dan kunnen we andere gaan helpen en nog beter ook.
pi_86818153
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, gewoon re-integratie, geef ze banen en geef ze een kans, ik zie niet in hoe ze die tot dusverre hebben verkregen. Als ze in kampen willen wonen dan doen ze dat lekker, maar laat ze wel in contact komen met de rest van het land, dan passen beide groepen zich aan elkaar aan, bij integratie mag je overigens best streng zijn, maar tot dusverre heeft er nauwelijks goede integratie plaatsgevonden dus kan je de Roma daar niet de schuld van vinden daar.
Ik stel voor dat je je beperkt tot je pro israel retoriek, want hier heb je dus duidelijk geen kaas van gegeten, en voor het geval je al die andere topics gemist hebt, zal ik het nog 1 keer herhalen voor je....decennia lang is geprobeerd deze groep in de maatschappij te betrekken, hele bakken vol subsidiegelden zijn er voor jan lul tegenaan gesmeten, maar de uiteindelijke conclusie luid keihard dat dit volk niet wil werken, niet wil studeren, en niet wil integreren, en bovenal zichzelf boven de wet plaatsen. Er zijn ze plenty kansen aangeboden, in sommige gevallen zelfs onfatsoenlijk hoge geldbedragen, maar niks, en dan bedoel ik ook NIKS, heeft geholpen deze mensen in het gareel te laten lopen. En nog zit jij hier te verkondigen dat er nauwelijks iets is gedaan is voor ze, waar haal je het gore debiele lef vandaan???
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86818280
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat ze moeten doen is de lamzakken die al in Nederland wonen aan het werk zetten!
Er zitten duizenden mensen thuis die gewoon kunnen werken maar het gewoon niet willen omdat ze door thuis te zitten ook geld krijgen.
Zet eerst die eens aan het werk voordat we nog meer mensen binnenhalen waarvan vele niet willen werken en overlast veroorzaken.

Daarbij is er een woningtekort voor de mensen met een modaal inkomen, een huis kopen is momenteel te duur, met een modaal inkomen krijg je een hypotheek van rond de 180.000 terwijl de gemiddelde woning in midden Nederland bv rond de 230.000 ligt.
Er zijn te weinig huurhuizen aangezien er nu geen doorstroming meer is.

De mensen die we naar Nederland halen zullen toch ook ergens moeten wonen.

Dus ja, ik maak me zorgen om zaken die echt geld kosten en steek daarbij niet mijn kop in het zand.
Ook is het heel erg dat die mensen in hun eigen land niet welkom zijn, maar dat is nu niet ons probleem.
Eerst eigen land weer van de ondergang redden, dan kunnen we andere gaan helpen en nog beter ook.
Dus jij denkt dat de essentie van het financiele en economische probleem in de mensen zit die niet willen werken? Of bij de mensen die wel geld hebben en het beheren op een schandalige manier?

quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je je beperkt tot je pro israel retoriek, want hier heb je dus duidelijk geen kaas van gegeten, en voor het geval je al die andere topics gemist hebt, zal ik het nog 1 keer herhalen voor je....decennia lang is geprobeerd deze groep in de maatschappij te betrekken, hele bakken vol subsidiegelden zijn er voor jan lul tegenaan gesmeten, maar de uiteindelijke conclusie luid keihard dat dit volk niet wil werken, niet wil studeren, en niet wil integreren, en bovenal zichzelf boven de wet plaatsen. Er zijn ze plenty kansen aangeboden, in sommige gevallen zelfs onfatsoenlijk hoge geldbedragen, maar niks, en dan bedoel ik ook NIKS, heeft geholpen deze mensen in het gareel te laten lopen. En nog zit jij hier te verkondigen dat er nauwelijks iets is gedaan is voor ze, waar haal je het gore debiele lef vandaan???
Weet je wat er aan is gedaan? Helemaal niets, absoluut niets, ze kregen geen hulp, ze kregen geen werk of tenminste een soort verwijzing waar ze dat zouden moeten halen!
Ze kregen geen inburgeringscursus, tenminste niet verplicht, ze werden niet in contact gebracht met Nederlanders of zich aan te laten passen! Er werd gezegd dat dit gedaan was, maar dat is niet waar en dat is nooit waar geweest, de mogelijkheden waren er wel degelijk maar als jij als buitenlander vanuit een vreemde Nederlander plotseling hier komt en je weet van niets dan kan je ook niet weten waar je die mogelijkheden zou moeten zoeken dunkt me. Er is niets aangeboden, er had actief geholpen moeten worden, maar dat heeft er al die tijd aan ontbroken. Vroeger met de gastarbeiders en nu weer, en dan komen er problemen ja, maar dat had heel makkelijk voorkomen kunnen worden (en verholpen nu ook) door middel van verplichte integratie maar ook verplichte re-integratie.
  zaterdag 25 september 2010 @ 02:57:17 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818385
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat de essentie van het financiele en economische probleem in de mensen zit die niet willen werken? Of bij de mensen die wel geld hebben en het beheren op een schandalige manier?
Niet alleen, het is een combinatie van verschillende oorzaken en dat is er eentje van.
Er zijn genoeg mensen in Nederland om het werk te doen wat gedaan moet worden, maar vele zitten liever thuis inplaats van hun handen vuil maken, hebben geen opleiding gehad en zien het niet zitten om in de kassen etc. te gaan werken als ze voor wat minder geld thuis kunnen blijven zitten en daarnaast zwart werken of criminele zaken uitvoeren voor extra geld.
pi_86818445
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Niet alleen, het is een combinatie van verschillende oorzaken en dat is er eentje van.
Er zijn genoeg mensen in Nederland om het werk te doen wat gedaan moet worden, maar vele zitten liever thuis inplaats van hun handen vuil maken, hebben geen opleiding gehad en zien het niet zitten om in de kassen etc. te gaan werken als ze voor wat minder geld thuis kunnen blijven zitten en daarnaast zwart werken of criminele zaken uitvoeren voor extra geld.
Snakelady, we leven in Nederland, niet in een of andere ghetto. Die groep bestaat, uiteraard, maar dat is een uitzondering en bovendien is er geen oorzakelijk verband met de economische/financiele crisis. Als je het hebt over 'allochtone' Nederlanders dan heb je weer heel andere oorzaken daar maar geen verband met de crisis.
Een Nederlandse werknemer kost bovendien veel meer dan 'bvb' een Poolse werknemer.
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:06:52 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818465
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:44 schreef DeParo het volgende:

Haal je kop eens uit het zand joh, in mijn geboortedorp is zelfs een aparte klas gemaakt met extra leraren om poolse kindjes Nederlands te leren, dat kost per kind 1590 euro per jaar, ouders hoeven hier niks voor te betalen dus ook geen ouderbijdrage, schoolboeken enz.
De ouders zitten in huizen waar ik momenteel van droom, en dat is niet zo enorm veel hoor, gewoon een rijtjeswoning, 3 slaapkamers en graag een tuintje er bij als het kan

Waar ik nu woon exact hetzelfde alleen dan met Marokkanen, speciale klassen, leuke huizen en tot voor kort een prachtig samenkomingsgebouw wat ze hebben moeten platgooien wegens teveel overlast.

Wat wil je nog meer als je ergens in een land komt wonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 25-09-2010 03:19:39 ]
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:09:10 #165
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818489
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Snakelady, we leven in Nederland, niet in een of andere ghetto. Die groep bestaat, uiteraard, maar dat is een uitzondering en bovendien is er geen oorzakelijk verband met de economische/financiele crisis. Als je het hebt over 'allochtone' Nederlanders dan heb je weer heel andere oorzaken daar maar geen verband met de crisis.
Een Nederlandse werknemer kost bovendien veel meer dan 'bvb' een Poolse werknemer.
Ja, het zijn altijd de uitzonderingen. :')

Weet niet waar jij woont maar hier is het meer regel dat uitzondering, helaas.
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:17:20 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818548
Dit bericht is uit 2007, onderussen komer en iedere paar maanden ongeveer 16 poolse kindjes bij en die worden nog steeds gesubsidieerd.

Scholen in de problemen met Poolse kinderen

Dit is een gedeelte van een nieuwsbericht uit mijn woonplaats.

quote:
Dit resulteerde in rellen, waarbij de burgemeester zo werd bedreigd dat hij nu 24 uur per dag wordt bewaakt. "Onderduiken zal ik niet, ik buig niet", aldus Van den Bosch. "Maar goed, ik heb wel twee kleine kinderen."

"Vrouwen worden hier na een avondje winkelen uit hun auto getrokken. Soms worden hun kleren kapot gescheurd", vertelde een van bewoners eind januari aan de Telegraaf. "Ruiten sneuvelen dagelijks. De parkeerplaats is onveilig. Het is constant hommeles hier." Enkele winkeliers durven uit angst geen koopavonden meer te draaien.

Dat is ook nog steeds niet opgelost en dat heeft de gemeente ook al heel veel geld gekost allemaal.

We kunnen ons kop in het zand steken en zeggen dat er niks aan de hand is, helaas is dat wel zo, dus eerst dit oplossen inplaats van nieuwe mensen er bij halen die er bekend om staan niet te willen werken en voor problemen zorgen.
pi_86818559
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, het zijn altijd de uitzonderingen. :')

Weet niet waar jij woont maar hier is het meer regel dat uitzondering, helaas.
Ik had het over de autochtone werkelozen die weigeren te werken.
Bij de allochtonen zullen het er inderdaad relatief meer zijn maar niet zonder een reden.
Dat is dus het punt waar integratie en re-integratie duidelijk faalt.
Het moet verbeterd worden.

quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Haal je kop eens uit het zand joh, in mijn geboortedorp is zelfs een aparte klas gemaakt met extra leraren om poolse kindjes Nederlands te leren, dat kost per kind 1590 euro per jaar, ouders hoeven hier niks voor te betalen dus ook geen ouderbijdrage, schoolboeken enz.
De ouders zitten in huizen waar ik momenteel van droom, en dat is niet zo enorm veel hoor, gewoon een rijtjeswoning, 3 slaapkamers en graag een tuintje er bij als het kan

Waar ik nu woon exact hetzelfde alleen dan met Marokkanen, speciale klassen, leuke huizen en tot voor kort een prachtig samewoningsgebouw wat ze hebben moeten platgooien wegens teveel overlast.

Wat wil je nog meer als je ergens in een land komt wonen?
Dus dat die Poolse kindjes eindelijk worden ingeburgerd wil jij voorkomen? Want als die dadelijk opgroeien zonder die opvoeding gaan ze niet werken en de criminaliteit in! Waarom zouden ze anders, niemand heeft ze geholpen, en ze leven in een groep met dezelfde problemen! Uiteraard mag je klagen, maar klaag dan tegen die rijke gasten die jouw geld en hypotheken hebben vergald, niet tegen je mede-lotgenoten!
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:21:40 #168
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818588
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik had het over de autochtone werkelozen die weigeren te werken.
Bij de allochtonen zullen het er inderdaad relatief meer zijn maar niet zonder een reden.
Dat is dus het punt waar integratie en re-integratie duidelijk faalt.
Het moet verbeterd worden.
[..]

Dus dat die Poolse kindjes eindelijk worden ingeburgerd wil jij voorkomen? Want als die dadelijk opgroeien zonder die opvoeding gaan ze niet werken en de criminaliteit in! Waarom zouden ze anders, niemand heeft ze geholpen, en ze leven in een groep met dezelfde problemen! Uiteraard mag je klagen, maar klaag dan tegen die rijke gasten die jouw geld en hypotheken hebben vergald, niet tegen je mede-lotgenoten!
Nee, dat zeg ik ook nergens, ik zeg alleen dat er niet meer bij moeten komen aangezien het dan zoveel geld gaat kosten dat de kindjes die hier nu al wonen er ook de dupe van zijn.

Kijk, het is heel simpel, er is woningtekort en er is geld tekort.
Mensen zitten in de financiele problemen en vele kunnen maar net hun hoofd boven water houden.

Dan is meer mensen toelaten in Nederland niet de beste optie lijkt me.

Waarom verdraai je mijn woorden de hele tijd en ga je er zaken bij verzinnen? Dat is enorm irritant. :{
pi_86818614
Nu ben ik wel redelijk pro-PvdA... maar toch vraag ik me af of er toch niet een PvdA-politicus achter het geniale plan zit deze familie in die peperdure villa te herbergen.
Daarnaast vraag ik me af hoe lang een peloton van de ME erover zou doen de boel te ontruimen... .
pi_86818715
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook nergens, ik zeg alleen dat er niet meer bij moeten komen aangezien het dan zoveel geld gaat kosten dat de kindjes die hier nu al wonen er ook de dupe van zijn.

Kijk, het is heel simpel, er is woningtekort en er is geld tekort.
Mensen zitten in de financiele problemen en vele kunnen maar net hun hoofd boven water houden.

Dan is meer mensen toelaten in Nederland niet de beste optie lijkt me.

Waarom verdraai je mijn woorden de hele tijd en ga je er zaken bij verzinnen? Dat is enorm irritant. :{
Het probleem zit hem niet in kosten voor dat soort mensen want als het goed besteed wordt dan levert het alleen maar extra geld op. Zoals ik al zei, de rijke mensen hebben het veroorzaak, en wreed genoeg hebben ze de verkiezingen via de VVD ook nog gewonnen, zij moeten opdraaien voor de kosten, en niet de arme mensen of ze nu uit Nederland komen of niet, of ze nu blank zijn of niet daar, het geld moet van de rijke Nederlanders komen, uit de markt, uit de financiele wereld, van de groothandels, zij die hebben gespeculeerd met jouw geld, en niet degene die op een in Nederland een beter leven proberen op te bouwen.
pi_86818853
Serieus, hoe groot kan een bord voor je kop zijn? Ik zie hem bij jou groeien met de minuut. Amusant wel...ga er effe popcorn bijhalen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86818905
Eigenlijk zou men sommige mensen gewoon vogelvrij moeten kunnen verklaren, net als in de middeleeuwen :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 25 september 2010 @ 07:35:51 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86819070
Tegenover de geringe opbrengsten voor werkgevers (concurrentie op de arbeidsmarkt) staan enorme sociaal-maatschappelijke problemen. Het is geld met bakken het raam uitflikkeren om ergens een paar dubbeltjes te besparen.
Net zoals in de jaren 70 om de textielindustrie een paar jaartjes langer het hoofd boven water te laten houden enkele duizenden gastarbeiders geimporteerd zijn. DIe enkele duizenden zijn nu uitgegroeid tot miljoenen steuntrekkers en overlastgevers en die textielindustrie ging sowieso na een paar jaar failliet.
The End Times are wild
  zaterdag 25 september 2010 @ 07:39:43 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86819078
quote:
Romafamilie nog 2 jaar in villa
Van onze verslaggevers
UTRECHT - De familie Nicolich heeft nog één kans haar leven te beteren, anders wordt ze door Utrecht op straat gezet en gaan de kinderen naar opvangtehuizen. Gedragen ze zich, dan worden ze beloond met nog twee jaar verblijf in de miljoenenvilla Rhijnshoek, waarin de gemeente hen heeft geplaatst.

Dat is duidelijk gemaakt aan het gezin. Per maand betalen ze driehonderd euro voor het riante onderkomen.

De gemeente neemt het de Roma niet kwalijk dat ze een paar camerateams te lijf zijn gegaan. Die kwamen eerder deze week een kijkje nemen en werden verjaagd en hun apparatuur in het water gegooid. Utrecht vindt de agressieve uitingen van de beruchte familie de schuld van de media. "Het was de laatste tijd juist erg rustig, maar ze raakten in paniek toen journalisten op hun erf kwamen. We wachten eerst tot het weer rustig wordt", zegt een woordvoerster.

Sinds het moment dat de familie in de villa woont, hebben meerdere omwonenden geklaagd. Maar volgens wethouder Harrie Bosch van de PvdA zijn die "afgehandeld".
Ferme uitspraken! Het lijkt bijna fascisme! Is de gemeente Utrecht WO2 dan vergeten? :'(
Nou, ik vraag me af wat er gebeurt over 2 jaar als de familie gewoon blijft zitten...
The End Times are wild
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:31:17 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_86819816
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 07:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ferme uitspraken! Het lijkt bijna fascisme! Is de gemeente Utrecht WO2 dan vergeten? :'(
Nou, ik vraag me af wat er gebeurt over 2 jaar als de familie gewoon blijft zitten...
Ik ga de gemeente Utrecht ook maar eens mailen, ik zoek nog een tijdelijk onderkomen in Utrecht en heb het ook niet zo breed. Daarbij ben ik ook nog eens niet zo agressief als deze Roma's, lijkt me dan toch dat ik hier zeker ook voor in aanmerking moet komen?
pi_86820123
quote:

[..]

_O- En Nederland staat er weer bij en kijkt er weer naar _O-
pi_86822187
quote:

[..]

Ach met een paar ton is deze familie vast wel bereid naar een andere gemeente te vertrekken om daar de hand op te houden.
pi_86822221
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ga de gemeente Utrecht ook maar eens mailen, ik zoek nog een tijdelijk onderkomen in Utrecht en heb het ook niet zo breed. Daarbij ben ik ook nog eens niet zo agressief als deze Roma's, lijkt me dan toch dat ik hier zeker ook voor in aanmerking moet komen?
nee je moet je buurt terroriseren maar wel zo dat je niet in het gevang kan komen, dus twee grote vechthonden nemen en die vast in het lege huis zetten, dan weten ze dat je eraan komt
vervolgens vier oude auto's kopen en gaan sleutelen voor je huis
een ferme muziekinstallatie en die zet je 's nachts aan, je zus voor hoer zetten thuis en klanten 's nachts laten komen.
De tuin laten volgroeien enz en vragen aan de buren of ze wekelijks een klachtenbrief willen sturen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86822529
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 07:35 schreef LXIV het volgende:

Net zoals in de jaren 70 om de textielindustrie een paar jaartjes langer het hoofd boven water te laten houden enkele duizenden gastarbeiders geimporteerd zijn. DIe enkele duizenden zijn nu uitgegroeid tot miljoenen steuntrekkers en overlastgevers en die textielindustrie ging sowieso na een paar jaar failliet.
Ga nou toch eens fietsen met elke keer weer die overdrijvingen die erin gaan als zoete broodjes maar compleet nergens op slaan.

Van de pakweg 350.000 Marokkanen bvb waren er in 2009 12,3 % werkloos, nog geen 45.000 dus. Turken, iets van 380.000, met daarvan iets van 11 % werkloos. Bij elkaar dus nog niet eens 1 miljoen inwoners/nazaten van wat er toen binnengehaald werd. En tja, van die pakweg 750.000 werden blijkbaar iets van 10.000 Marokkanen als verdacht geregistreerd en 7500 Turken, let wel verdacht, niet veroordeelt .. hoe dan ook, alweer geen miljoen, laat staan miljoenen. Dus pleur op met je stemmingemakende retoriek over miljoenen steuntrekkers en overlastgevers, ga liever aanschuiven in de basisschool, je moet blijkbaar nog leren rekenen.
pleased to meet you
pi_86822717
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Ga nou toch eens fietsen met elke keer weer die overdrijvingen die erin gaan als zoete broodjes maar compleet nergens op slaan.

Van de pakweg 350.000 Marokkanen bvb waren er in 2009 12,3 % werkloos, nog geen 45.000 dus. Turken, iets van 380.000, met daarvan iets van 11 % werkloos.
Als we dan toch met percentages strooien..

quote:
Het percentage allochtonen met een uitkering is het dubbele van het aantal autochtonen. Eind vorig jaar ontving 21 procent van de niet-westerse allochtonen een uitkering.
Bron

De CBS definitie van allochtoon:

quote:
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')