Sterker nog, de volle glazen staan tussen het spoelen en tappen in, lekker al dat gedruip over je gevulde glazen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:38 schreef Pablo88 het volgende:
Ben je linkshandig?
Het is toch veel handiger om de andere kant op te werken?
Persoonlijk zou ik dan (van links naar rechts) tap - spoelbak - druipbak doen. Het merendeel van je biertjes tap je toch in al gebruikte (= om te spoelen) glazen, zo beperk je de afstand tussen de spoelbak en de biertap en nieuwe glazen kan je dan vrij gemakkelijk pakken van je druiprek.quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:45 schreef Klonterpot het volgende:
Ondanks dat de methode betwijfeld wordt heb ik gekozen voor de huidige opstelling omdat de feesten waarop de tap gebruikt zal gaan worden er rustig aan toe gaan. De één, twee of drie biertjes die per keer besteld gaan worden zullen geen enkel probleem vormen bij het tappen. Ik heb het idee dat je jezelf een manier van werken moet aanleren.
quote:Op maandag 27 december 2010 13:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, netjes hoor !
Je moet trouwens zo'n kraan wel goed schoonmaken hoor na gebruik, als je hem daarna voorlopig ff niet gebruikt.![]()
Wat voor bier gaat er straks uit vloeien ?
Ik ben 160 liter verder, oftewel twee vaten van 50 liter en twee vaten van 30 liter. Tip voor perfect, goedkoop bier: www.bar-bier.nlquote:Op zondag 2 januari 2011 17:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier is het fust gister avond leeg gegaan
conclusie: werkt prima
oh ik heb 1 50L fust er doorgejastquote:Op zondag 2 januari 2011 17:16 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik ben 160 liter verder, oftewel twee vaten van 50 liter en twee vaten van 30 liter. Tip voor perfect, goedkoop bier: www.bar-bier.nl
hoeveel druk zet je op je fust eiks?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:12 schreef Klonterpot het volgende:
Dankjewel, Pablo88.
Overigens heb ik me de kunst van het tappen van vaasjes binnen een halfuur aangeleerd. Anderen lijken er zichtbaar meer moeite mee te hebben.
Ik heb een thermometer met daarop aan de ene kant de temperatuur van de ruimte en aan de andere kant het aantal bar waarop ik de manometer 'moet' afstemmen. Dit lijkt goed te werken bij 30 l. fusten, bij 50 l. fusten zet ik er 0,5 bar meer op. Effectief gezien was dat afgelopen weekend tussen de 1,5 en 2 bar.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoeveel druk zet je op je fust eiks?
hmm heb je mischien een foto van die mooie thermometer?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:58 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik heb een thermometer met daarop aan de ene kant de temperatuur van de ruimte en aan de andere kant het aantal bar waarop ik de manometer 'moet' afstemmen. Dit lijkt goed te werken bij 30 l. fusten, bij 50 l. fusten zet ik er 0,5 bar meer op. Effectief gezien was dat afgelopen weekend tussen de 1,5 en 2 bar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |