hehequote:Op dinsdag 16 november 2010 23:14 schreef Klonterpot het volgende:
En ik heb zojuist een CO2- en een bierslang besteld in combinatie met een manometer. Natuurlijk mag ook de koolzuurfles niet ontbreken en omdat ik niet vaak meer dan 80 liter bier zal wegtappen heb ik een 350 gram koolzuurfles gekocht waarmee met gemak 100 liter bier kan worden getapt. Ik zal wat foto's plaatsen zodra ik ze binnen heb. Morgen herkansing voor de bierkoeler!
Oh, die komt bij mij ook te staan maar ik vind al dat ik weer veel te veel heb gekocht zonder écht te zoeken naar de koopjes. Dit flesje gebruik ik de komende weken wel om te testen en tegen het eind van het jaar haal ik een grotere fles.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe![]()
ik ga toch voor een 10KG fles( is op termijn goedkoper
)
nouja ik zit er ook aan te denken om naast de 10KG fles ook evt een kleiner flesje er bij te regelenquote:Op woensdag 17 november 2010 17:35 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Oh, die komt bij mij ook te staan maar ik vind al dat ik weer veel te veel heb gekocht zonder écht te zoeken naar de koopjes. Dit flesje gebruik ik de komende weken wel om te testen en tegen het eind van het jaar haal ik een grotere fles.
Dankje! Ik hoop nog zo'n tapzuil te kunnen regelen. Als dat niet lukt haal ik een meubeldop en dicht ik het gat af.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:18 schreef Pablo88 het volgende:
Leuk project!
Die tap is ook echt chique. Twee taps staat wel vet, maar is mijn inziens wel wat overdreven. Achja, het gat zit er toch
Ik bouw een spoelbord, een RVS plaat met daarop een Gardenakoppeling voor wateraanvoer. Deze aanvoer wordt dan gesplitst tussen mijn spoelkraan en de spoelkoppeling. Op zo'n spoelkoppeling kan je de aansluiting die normaal op het fust zit aansluiten waardoor je je leidingen door kan spoelen.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:18 schreef Pablo88 het volgende:
Waar ben je trouwens van plan water vandaan te gaan halen? Een tuinslang aan de keukenkraan bevestigen oid?
2 kogel kranen.. met koppelingen voor aan en afvoer van water.. gewoon tuinslang er op kunnen drukkenquote:Op donderdag 18 november 2010 12:18 schreef Pablo88 het volgende:
Waar ben je trouwens van plan water vandaan te gaan halen? Een tuinslang aan de keukenkraan bevestigen oid?
kan je zo testen.. even de stekker er in.. wordt het spiraal wat het water moet koelen koud.. dan werkttiequote:Op donderdag 18 november 2010 15:59 schreef Klonterpot het volgende:
Dit model ga ik vanavond tweedehands ophalen bij iemand die de koeler heeft gekocht om onder zijn bar te bouwen. Dit plan heeft hij echter nooit doorgezet. De koeler is twee jaar terug gecontroleerd, bijgevuld en chemisch gereinigd en heeft nooit meer aangestaan. Zéér grote kans dat hij het doet!
http://tapclean.nl/index.(...)_id=10000043&lang=NL
zit er nou maar 1 spiraal bij ?quote:Op donderdag 18 november 2010 22:26 schreef Klonterpot het volgende:
[ afbeelding ]
Net terug uit Houten, de bierkoeler doet het!
Jup, de verkoper dacht dat 't er twee waren omdat dat er van binnen 'zo uit ziet'. Helaas, maar ik kan binnenkort een spiraal op de kop tikken.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zit er nou maar 1 spiraal bij ??
De binnenkant van de koeler wordt gevuld met water, de koperen spiralen in de koeler worden koud waardoor het water koud wordt. Door de zilverkleurige spiralen loopt bier waardoor ook het bier koud wordt. Voila.. een koud pilsje!quote:Op donderdag 18 november 2010 23:21 schreef ukga het volgende:
nice
(al heb ik echt geen idee wat het allemaal inhoud)
ahquote:Op donderdag 18 november 2010 23:23 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Jup, de verkoper dacht dat 't er twee waren omdat dat er van binnen 'zo uit ziet'. Helaas, maar ik kan binnenkort een spiraal op de kop tikken.
[..]
De binnenkant van de koeler wordt gevuld met water, de koperen spiralen in de koeler worden koud waardoor het water koud wordt. Door de zilverkleurige spiralen loopt bier waardoor ook het bier koud wordt. Voila.. een koud pilsje!
Dat zou ik zeker doen!quote:Op donderdag 18 november 2010 23:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ahik heb wel al 2 spiralen.. alleen ik ga er 1 uithalen.. want ik ga toch geen dubbele tap gebruiken
![]()
spiraal leg ik wel op reserve ofzo
waarom in de tuin?quote:Op donderdag 18 november 2010 23:25 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Dat zou ik zeker doen!
Ik ga morgen alles opzetten in m'n tuin en het hele systeem testen met lauw water. Thermokleding aan, en gaan! Ik hoop dat ik niet vergeet foto's te maken!
Daar heb ik de ruimte om alles ruim op te zetten, vol te laten lopen, leeg te laten lopen en de mogelijkheid dat er ergens een lekkage ontstaat is in de tuin niet zo erg.quote:
Ik had onverwacht toch nog de goede slangen en koppelingen om het binnen te doen maar daar heb ik helaas geen foto's van. Binnenkort meer!quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:19 schreef ukga het volgende:
Oke vetnog een foto gemaakt van de tuinopstelling?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |