abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2010 @ 10:52:27 #26
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_86741840
Overigens zie ik er maar weinig zakken in prijs de laatste tijd ondanks het 9 % hogere aanbod in nog geen 6 maanden tijd. En dan komen de slechte maanden er aan. Nog 1 keer open dag over 2 weken en dat was het dan weer tot volgend jaar maart.

Ik volg trouwens al vanaf 1 januari alle woningen in Delft/Rijswijk/Voorburg en Leidschendam. Overdracht huidige woning is volgende week. (30 april te koop gezet, eind mei verkocht, lucky bastard :P )
Overigens wilde makelaars de woning te koop zetten tussen 2 ton en 225, heb gelukkig voor de laatste gekozen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bayswater op 23-09-2010 10:57:41 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_86743406
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:46 schreef xenobinol het volgende:

Wat zul je je dan 'onbegrepen' voelen als eigenaar dat jouw paleisje dat jezelf 228k waard vind nog niet eens voor 150k verkocht kan worden.... de misrekening....
Dat is nu juist de reden dat de markt helemaal vast zit, het werkelijke gat tussen vraag en koopprijs is veel hoger dan men denkt.

De individueel die nu koopt betaald dus gemiddeld 30% teveel
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:52:55 #28
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86743709
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:52 schreef Bayswater het volgende:
Overigens zie ik er maar weinig zakken in prijs de laatste tijd ondanks het 9 % hogere aanbod in nog geen 6 maanden tijd. En dan komen de slechte maanden er aan. Nog 1 keer open dag over 2 weken en dat was het dan weer tot volgend jaar maart.
Ik op zich wel. Ik heb een aantal semi-interessante objecten "bewaard", en begin september hebben toch veel eigenaren zich even achter hun oren gekrabt. Ongeveer 1/4 van de huizen heeft er iets af geschaafd, na 3 tot 6 maanden stagnatie. Een verwaarloosbaar klein bedrag overigens. Alsof 775->750 en 420->415 uitmaakt :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86744514
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:52 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik op zich wel. Ik heb een aantal semi-interessante objecten "bewaard", en begin september hebben toch veel eigenaren zich even achter hun oren gekrabt. Ongeveer 1/4 van de huizen heeft er iets af geschaafd, na 3 tot 6 maanden stagnatie. Een verwaarloosbaar klein bedrag overigens. Alsof 775->750 en 420->415 uitmaakt :')
Ik ging dan toch voor nieuw, ik verwacht dat de komende maanden redelijk grond vrijkomt en de bouwkosten zijn de laatste drie jaar met 10 a 15% gedaald

http://www.bouwgrond.com/
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:54:20 #30
43642 Bayswater
pi_86745794
Zaterdag begint de uitverkoop op locatie.

http://www.nieuwbouwdag.nl/
Life lies a slow suicide
  donderdag 23 september 2010 @ 14:22:55 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86748938
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:16 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Ik ging dan toch voor nieuw, ik verwacht dat de komende maanden redelijk grond vrijkomt en de bouwkosten zijn de laatste drie jaar met 10 a 15% gedaald

http://www.bouwgrond.com/
Ik heb ook zeker interesse voor nieuw. Het is beter zakendoen met rationele marktpartijen. Volgend jaar schijnt een leuk project te beginnen hier in de buurt. Ik hoop dat het nog doorgaat.

Daarnet, as we speak, is weer ééntje van m'n "bewaarde" woningen gezakt. Vanochtend 375, nu 365. :') Enfin, er zit naar mijn beperkte ervaring wel echt kleine bijstelling naar beneden in, deze maand.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86778228
Net niet 218

217.990 huizen te koop
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:06:26 #33
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86781847
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:46 schreef xenobinol het volgende:
Ik volg al een tijdje een woning bij mij in de buurt, puur als indicator. Deze woning staat al 2 jaar te koop, vraagprijs begon op 228k en is eerst in kleine stapjes van 5k gezakt naar zo'n 190k. Plotseling werd deze in een andere verkoopvorm aangeboden nl. een zogenaande internetveiling, de startprijs werd gezet op 150k. Tot 2 maal toe is deze in de veiling geweest met als resultaat dat deze niet verkocht is. Nu is het zo dat bij zo'n internetveiling dat je verkopende partij niet akkoord hoeft te gaan met de startprijs indien er een bod gedaan word. Dus het kan een marketing tool zijn om kopers tegen elkaar op te laten bieden. Nu schetst mijn verbazing dat het huis nu gewoon te koop word aangeboden op de reguliere manier met een vraagprijs van 150k.... er heeft dus waarschijnlijk helemaal niemand een bod uitgebracht tijdens de veiling _O- _O- _O-
Wat zul je je dan 'onbegrepen' voelen als eigenaar dat jouw paleisje dat jezelf 228k waard vind nog niet eens voor 150k verkocht kan worden.... de misrekening.... het zal moeilijk worden om weer grip te krijgen op de realiteit :')

Ik denk dat er genoeg woningen in NL te koop staan die misschien van eigenaar kunnen wisselen als de huidige eigenaar bereid is zijn vraagprijs te halveren. In dit geval is de v.p. al zo'n 35% gedaald en ik verwacht niet dat er een koper gaat komen. Overigens krijg ik een nieuwe buurvrouw.... zo'n vrouw van een jaar of 35 die net gescheiden is en nu gaat huren.... ik zal eens vragen wat zij voor hun koopwoning vragen, "slagroom op de appeltaart, buurvrouw?" c_/
Goed bezig, goede indicator....

Goed bezig, kan je jezelf weer iets beter voelen....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:11:16 #34
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86781993
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik maak me er niet druk om, ik volg het gewoon met veel interesse :)

Afgelopen weekend nog even met wat ex-bouwvakkers gesproken, die zitten allemaal in de WW want het bedrijf is failliet. Het regent faillissementen in de bouw, nieuwbouwprojecten liggen stil, huizen raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Veel burgers zitten tot aan hun oogballen toe in de schulden, er hoeft maar iets te gebeuren en ze komen in zwaar weer terecht, de overheid gaat bezuinigen en daardoor komen veel banen op de tocht en komen een hoop gezinnen in de problemen. Het gepretendeerde economische herstel is een onzin verhaal. De benodigde economische groei komt helemaal niet in de buurt van de benodigde economische groei die nodig is om aan de renteverplichtingen en toenemende kosten van de vergrijzing te voldoen. Uiteindelijk betekend zo'n groei dus gewoon dat de welvaart gaat afnemen.
En dat heb je allemaal van die bouwvakkers gehoord, die je ook weer toevallig in je kenniskring hebt zitten en die dat soort dingen graag met uitgerekend jou delen?
and made it rain upward
pi_86785382
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:11 schreef Sjabba het volgende:
En dat heb je allemaal van die bouwvakkers gehoord, die je ook weer toevallig in je kenniskring hebt zitten en die dat soort dingen graag met uitgerekend jou delen?
What can I say "I'm a peoples person" *)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86785570
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:34 schreef Foksnor het volgende:
Net niet 218

217.990 huizen te koop
Nieuwe ATH:

217.991 huizen te koop

Het word nog spannen of we dit weekend de 218k gaan aantikken ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_86797220
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nieuwe ATH:

217.991 huizen te koop

Het word nog spannen of we dit weekend de 218k gaan aantikken ;)
Meen je serieus dat je 0.004% belangrijk genoeg vind om het spannend te vinden? _O-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86797526
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Meen je serieus dat je 0.004% belangrijk genoeg vind om het spannend te vinden? _O-
Hij is al verkocht, kennelijk een spoedje geweest

217.990 huizen te koop
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86797757
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:53 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Hij is al verkocht, kennelijk een spoedje geweest
Dan is Xenobinol waarschijnlijk overstag gegaan en heeft hij toch maar een huis gekocht. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86817191
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 18:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan is Xenobinol waarschijnlijk overstag gegaan en heeft hij toch maar een huis gekocht. :D
Ik zit nog steeds in mijn huurpaleisje, kennelijk was iemand mij voor :)
I'll sing you a lullaby.
pi_86818799
quote:
218.386 huizen te koop
Iemand trek in appeltaart tijdens het bekijken van de open huizen? :Y)
  zaterdag 25 september 2010 @ 07:29:05 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86819056
218.394 huizen te koop

Tempo is idd rap nu.
The End Times are wild
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:46:51 #43
43642 Bayswater
pi_86820110
Mensen zetten alleen momenteel vaak het huis te koop zonder al iets gekocht te hebben. Dat vertekent wel wat aangezien die mensen niet persé hoeven te verkopen.
Life lies a slow suicide
pi_86820221
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 07:29 schreef LXIV het volgende:
218.394 huizen te koop

Tempo is idd rap nu.
Maar _ik_ denk niet dat we eind oktober de 225.000 halen, ik denk dat de piek op 223.000 blijft steken, vorig jaar was na oktober ook de groei er uit, vlak voor de feestdagen wil je geen verkoopstress hebben. Maar als de economie niet op gang wil komen (0-groei of Double Dip) verwacht ik dat het in februari weer los gaat.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:03:29 #45
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86821486
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:54 schreef Resistor het volgende:

[..]

Maar _ik_ denk niet dat we eind oktober de 225.000 halen, ik denk dat de piek op 223.000 blijft steken, vorig jaar was na oktober ook de groei er uit, vlak voor de feestdagen wil je geen verkoopstress hebben. Maar als de economie niet op gang wil komen (0-groei of Double Dip) verwacht ik dat het in februari weer los gaat.
Ik vraag me af bij hoeveel aangeboden woning er stress is. Volgens mij bied iemand het alleen nog aan als hij/zij iets anders wil, als dat lukt leuk en lukt het niet dan halen we het over ene jaar of 2 uit de verkoop en gaan we verbouwen.
and made it rain upward
pi_86821949
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:03 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik vraag me af bij hoeveel aangeboden woning er stress is. Volgens mij bied iemand het alleen nog aan als hij/zij iets anders wil, als dat lukt leuk en lukt het niet dan halen we het over ene jaar of 2 uit de verkoop en gaan we verbouwen.
of wachten op noodsituaties, emigratie, doodgaan , andere baan .
maar ik heb de indruk dat de woningmarkt nog steeds naar realistischer niveaus gaat, aangevoerd door de makelaar, die echt wel wil verdienen en verkopen

Overigens blijven de corporaties wel gewoon verkopen op een net iets beter niveau, met een passende financiering

Ook nieuwbouw zal verkoopbaar in de markt gezet gaan worden
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:26:59 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86822052
Hoe dan ook is het groeien van het aanbod gunstig voor de prijsontwikkeling. Dat is de meest primaire economische wet.

Verder zal het vooralsnog zo zijn dat éérst het aanbod nog verder toeneemt, dan pas de prijzen echt gaan dalen. Wanneer het aanbod 20% onder de top gekomen is, zijn de prijzen voldoende gezakt. Heel eenvoudig om dit moment te timen dus. Vooralsnog moet je nog even geduld hebben.
The End Times are wild
pi_86822103
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:26 schreef LXIV het volgende:
Hoe dan ook is het groeien van het aanbod gunstig voor de prijsontwikkeling. Dat is de meest primaire economische wet.

Verder zal het vooralsnog zo zijn dat éérst het aanbod nog verder toeneemt, dan pas de prijzen echt gaan dalen. Wanneer het aanbod 20% onder de top gekomen is, zijn de prijzen voldoende gezakt. Heel eenvoudig om dit moment te timen dus. Vooralsnog moet je nog even geduld hebben.
inderdaad, zolang we boven de 150.000 zitten is er een dalend prijsniveau

onder de 100.000 zal er sprake zijn van prijsstijgingen
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:29:28 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86822125
Als de markt nu draait, koop ik op 180K aanbod.
The End Times are wild
pi_86825318
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:46 schreef Bayswater het volgende:
Mensen zetten alleen momenteel vaak het huis te koop zonder al iets gekocht te hebben. Dat vertekent wel wat aangezien die mensen niet persé hoeven te verkopen.
Eh, wat een BS :?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')