Wubi install dusquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:55 schreef o.us het volgende:
Met Daemon Tools gemount vanaf mijn USB. En mijn mediamap staat gewoon naast een ubuntu map met niets anders dan een paar dingen er in zoals een installer e.d.
Het viel gelukkig mee voor o.us.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:12 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik ben benieuwd naar 10.10 en dit topic heeft verrassende wendingen... Waarom backuppen mensen wel alles als ze windows gaan installeren maar niet als ze een ander OS erop zetten
En dat terwijl zo'n wubi installatie niet eens "the real thing" helemaal is. Schijnt klein beetje langzamer te zijn in vergelijking met een "echte" native installatie.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:17 schreef o.us het volgende:
Opgelost. Maar Ubuntu 10.10 loopt echt als een trein hier. Ongelovelijk. En ik merk dat Chromium een veel snellere browser is dan Mozilla.
Geen idee. Xfire draait naar mijn ervaring niet in wine. Bedoel je trouwens Pidgin?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:33 schreef Rivalo het volgende:
Ik ben nu eigenlijk van plan om eens Linux te proberen nu mijn windows uitelkaar valt van BSOD naar BSOD.
Probleem, ik wil graag nog Xfire gebruiken met voicechat. Ik ben alleen nog maar een Pidget plugin tegengekomen (valt Empathy te vervangen met pidget?) zonder voice chat
Een commandline is vaak 1 regel knippen en plakken in de terminal, terwijl grafisch je vaak veel langere uitleg nodig hebt. Bijvoorbeeld met screenshots e.d. Het kan dan gewoon handig zijn. Soms is het ook zo dat bepaalde services (die je toch niet ziet) niet speciaal een grafische front-end hebben voor die ene keer dat je een setting moet aanpassen. Dan kun je gewoon in een tekst editor een configuratiebestand aanpassen en de service herstarten. Helemaal niet zo onlogisch dus. Gewoon praktisch...quote:En dan nog een ding:
Ik ben veel op websites tegengekomen met uitleg (dan moet je dit ff downloaden etc.). En dan een lange regel code die er uit ziet als een command in prompt.
Het kan zijn dat ik gewoon nog een noob op linux gebied ben, maar dit is wel een van de meest belabberde uitlegmethoden die ik ooit ben tegenkomen
Jij ookal?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:33 schreef Rivalo het volgende:
Ik ben nu eigenlijk van plan om eens Linux te proberen nu mijn windows uitelkaar valt van BSOD naar BSOD.
Ubuntu is helemaal niet kut, heb hem al sinds gister en het is geniaal. En Windows kom ik niet zomaar binnen.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:56 schreef Ploertendoder het volgende:
o.us je kan eventueel ook Wubi gebruikenAls je Ubuntu toch kut vind, kan je het vanuit windows gewoon verwijderen.
Die games die jij noemt hebben volgens mij goeie scores in WineHQ. Dat wil zeggen dat ze redelijk tot goed kunnen draaien onder linux.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:52 schreef o.us het volgende:
Vandaar. Elke keer als ik Windows opstart moet ik hem 100 jaar elke keer opnieuw opstarten voordat ik her systeem binnen kan komen. Alleen jammer dat ik geen GTA SA en PES 2010 meer kan gamen.
Atikmdag.dll BSOD's?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:52 schreef o.us het volgende:
Vandaar. Elke keer als ik Windows opstart moet ik hem 100 jaar elke keer opnieuw opstarten voordat ik her systeem binnen kan komen. Alleen jammer dat ik geen GTA SA en PES 2010 meer kan gamen.
Wubi heeft ie ook gebruikt, toch?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:56 schreef Ploertendoder het volgende:
o.us je kan eventueel ook Wubi gebruikenAls je Ubuntu toch kut vind, kan je het vanuit windows gewoon verwijderen.
Je zal dan moeten opstarten op een ubuntu cd die je brandt mbv van een ISO die je op de ubuntu site kunt downloaden.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:04 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Atikmdag.dll BSOD's?
Of vastlopen op Windows starten scherm?
Zoja, ik leef met je mee
Ik loop nu tegen een probleem aan.
Ik heb 2 partities beide NTSC(weet ff de afkorting niet)
De ene is een backup. Met oude bestanden van windows applicaties zoals Ableton maar ook mijn hele opslag aan muziek. De andere stond windows op, die heb ik nu geformateerd.
Hoe krijg ik nu linux op de Windows partitie, Zonder dat er een partitie er naast wordt aangemaakt of alles weg is, dat ik om dit moment de keuzes die ik voor me krijg.
Daar ben ik nu al achter. Alleen hoe moet ik het handmatig in gaan stellen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:09 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Je zal dan moeten opstarten op een ubuntu cd die je brandt mbv van een ISO die je op de ubuntu site kunt downloaden.
Als je dan op die cd opstart, dan kun je een live-sessie starten en/of ubuntu installeren.
In de installatie krijg je een vraag over hoe je je schijf wilt indelen. Daar moet je dan dus heel goed weten wat je doet, want je moet dan handmatig een verdeling maken, waarbij je de data-partitie niet gebruikt.
(ps. het is NTFS (new technology file system) en ubuntu gebruikt een ander filesystem, namelijk EXT4)
Mountpoint:quote:Op woensdag 22 september 2010 20:11 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Daar ben ik nu al achter. Alleen hoe moet ik het handmatig in gaan stellen.
Er zit een optie dat je een aanhangpunt moet selecteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |