abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:04:46 #76
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86694496
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:55 schreef o.us het volgende:
Met Daemon Tools gemount vanaf mijn USB. En mijn mediamap staat gewoon naast een ubuntu map met niets anders dan een paar dingen er in zoals een installer e.d.
Wubi install dus ;)

Dan moeten je mediabestanden nog gewoon op de schijf staan :) few!

Ubuntu ziet dan niet alles, maar ik heb zelf nog nooit een wubi install gedaan.

Als het je goed bevalt, dan kun je beter een "echte" install doen. Dan natuurlijk wel goed kijken hoe je de schijfindeling doet ;)
heitieh
pi_86694497
Ja nog één keer: al je niet-ubuntu partities staan gemount in /media. Dáár kun je ze dus vinden. Als het goed is staan ze zelfs al in het locaties-menu.
pi_86694619
Ja, die komt alleen in de C: partitie en paar verwisselbare schijven. Ik ga denk ik een andere oplossing vinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door o.us op 21-09-2010 23:07:55 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_86694692
Ik zie trouwens dat ik een fout maak, in /media verschijnen ze pas als je ze gemount hebt.

Als je in het locaties-menu op computer klikt, zie je dan iets staan wat er op lijkt?
pi_86695181
Nee :N Alleen de C-partitie.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 22 september 2010 @ 08:16:56 #81
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86700287
Nuttige info over Wubi:
wikipedia
heitieh
  woensdag 22 september 2010 @ 09:12:16 #82
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_86701183
Ik ben benieuwd naar 10.10 en dit topic heeft verrassende wendingen... Waarom backuppen mensen wel alles als ze windows gaan installeren maar niet als ze een ander OS erop zetten :?
  woensdag 22 september 2010 @ 09:18:43 #83
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86701284
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:12 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik ben benieuwd naar 10.10 en dit topic heeft verrassende wendingen... Waarom backuppen mensen wel alles als ze windows gaan installeren maar niet als ze een ander OS erop zetten :?
Het viel gelukkig mee voor o.us. ;)
heitieh
pi_86702793
Opgelost. Maar Ubuntu 10.10 loopt echt als een trein hier. Ongelovelijk. En ik merk dat Chromium een veel snellere browser is dan Mozilla.

[ Bericht 31% gewijzigd door o.us op 22-09-2010 10:18:05 ]
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 22 september 2010 @ 17:34:16 #85
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86718160
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:17 schreef o.us het volgende:
Opgelost. Maar Ubuntu 10.10 loopt echt als een trein hier. Ongelovelijk. En ik merk dat Chromium een veel snellere browser is dan Mozilla.
En dat terwijl zo'n wubi installatie niet eens "the real thing" helemaal is. Schijnt klein beetje langzamer te zijn in vergelijking met een "echte" native installatie.

Top! ^O^
heitieh
pi_86722950
Ik ben nu eigenlijk van plan om eens Linux te proberen nu mijn windows uitelkaar valt van BSOD naar BSOD.
Probleem, ik wil graag nog Xfire gebruiken met voicechat. Ik ben alleen nog maar een Pidget plugin tegengekomen (valt Empathy te vervangen met pidget?) zonder voice chat :(

En dan nog een ding:
Ik ben veel op websites tegengekomen met uitleg (dan moet je dit ff downloaden etc.). En dan een lange regel code die er uit ziet als een command in prompt.
Het kan zijn dat ik gewoon nog een noob op linux gebied ben, maar dit is wel een van de meest belabberde uitlegmethoden die ik ooit ben tegenkomen :')
  woensdag 22 september 2010 @ 19:44:16 #87
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86723333
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:33 schreef Rivalo het volgende:
Ik ben nu eigenlijk van plan om eens Linux te proberen nu mijn windows uitelkaar valt van BSOD naar BSOD.
Probleem, ik wil graag nog Xfire gebruiken met voicechat. Ik ben alleen nog maar een Pidget plugin tegengekomen (valt Empathy te vervangen met pidget?) zonder voice chat :(
Geen idee. Xfire draait naar mijn ervaring niet in wine. Bedoel je trouwens Pidgin?

quote:
En dan nog een ding:
Ik ben veel op websites tegengekomen met uitleg (dan moet je dit ff downloaden etc.). En dan een lange regel code die er uit ziet als een command in prompt.
Het kan zijn dat ik gewoon nog een noob op linux gebied ben, maar dit is wel een van de meest belabberde uitlegmethoden die ik ooit ben tegenkomen :')
Een commandline is vaak 1 regel knippen en plakken in de terminal, terwijl grafisch je vaak veel langere uitleg nodig hebt. Bijvoorbeeld met screenshots e.d. Het kan dan gewoon handig zijn. Soms is het ook zo dat bepaalde services (die je toch niet ziet) niet speciaal een grafische front-end hebben voor die ene keer dat je een setting moet aanpassen. Dan kun je gewoon in een tekst editor een configuratiebestand aanpassen en de service herstarten. Helemaal niet zo onlogisch dus. Gewoon praktisch... :P

Maar voor gewoon huis tuin en keuken gebruik kan eigenlijk alles wel grafisch. Alleen loop je ergens tegen een fout aan, dan wordt wel vaak even gebruik gemaakt van de command line om informatie op te vragen, bijvoorbeeld.
heitieh
pi_86723434
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:33 schreef Rivalo het volgende:
Jij ookal? ;(
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 22 september 2010 @ 19:49:34 #89
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86723535
1 voordeel. BSOD bestaat niet in linux.

Ik zeg niet dat ie niet kan vastlopen, maar BSOD zul je NOOIT zien :D

Kernel panic heb je dan bij Mac en bij Linux, maar ik heb dat heel zelden gezien. Meestal in een alfaversie ofzo.
heitieh
pi_86723631
Vandaar. Elke keer als ik Windows opstart moet ik hem 100 jaar elke keer opnieuw opstarten voordat ik her systeem binnen kan komen. Alleen jammer dat ik geen GTA SA en PES 2010 meer kan gamen ;(.
Feyenoord Rotterdam
pi_86723790
o.us je kan eventueel ook Wubi gebruiken :) Als je Ubuntu toch kut vind, kan je het vanuit windows gewoon verwijderen.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86723841
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:56 schreef Ploertendoder het volgende:
o.us je kan eventueel ook Wubi gebruiken :) Als je Ubuntu toch kut vind, kan je het vanuit windows gewoon verwijderen.
Ubuntu is helemaal niet kut, heb hem al sinds gister en het is geniaal. En Windows kom ik niet zomaar binnen.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 22 september 2010 @ 20:04:07 #93
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86724123
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:52 schreef o.us het volgende:
Vandaar. Elke keer als ik Windows opstart moet ik hem 100 jaar elke keer opnieuw opstarten voordat ik her systeem binnen kan komen. Alleen jammer dat ik geen GTA SA en PES 2010 meer kan gamen ;(.
Die games die jij noemt hebben volgens mij goeie scores in WineHQ. Dat wil zeggen dat ze redelijk tot goed kunnen draaien onder linux.

En dan heb je ook nog playonlinux. Wdn weet daar wel wat vanaf volgens mij. (heb het zelf nog niet)

Er is nog hoop dus :D
heitieh
pi_86724143
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:52 schreef o.us het volgende:
Atikmdag.dll BSOD's?
Of vastlopen op Windows starten scherm?
Zoja, ik leef met je mee :'(

Ik loop nu tegen een probleem aan.
Ik heb 2 partities beide NTFS
De ene is een backup. Met oude bestanden van windows applicaties zoals Ableton maar ook mijn hele opslag aan muziek. De andere stond windows op, die heb ik nu geformateerd.
Hoe krijg ik nu linux op de Windows partitie, Zonder dat er een partitie er naast wordt aangemaakt of alles weg is, dat ik om dit moment de keuzes die ik voor me krijg. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2010 20:08:49 ]
  woensdag 22 september 2010 @ 20:05:07 #95
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86724166
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:56 schreef Ploertendoder het volgende:
Wubi heeft ie ook gebruikt, toch?
heitieh
  woensdag 22 september 2010 @ 20:09:50 #96
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86724341
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:04 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Atikmdag.dll BSOD's?
Of vastlopen op Windows starten scherm?
Zoja, ik leef met je mee :'(

Ik loop nu tegen een probleem aan.
Ik heb 2 partities beide NTSC(weet ff de afkorting niet)
De ene is een backup. Met oude bestanden van windows applicaties zoals Ableton maar ook mijn hele opslag aan muziek. De andere stond windows op, die heb ik nu geformateerd.
Hoe krijg ik nu linux op de Windows partitie, Zonder dat er een partitie er naast wordt aangemaakt of alles weg is, dat ik om dit moment de keuzes die ik voor me krijg. ;(
Je zal dan moeten opstarten op een ubuntu cd die je brandt mbv van een ISO die je op de ubuntu site kunt downloaden.

Als je dan vanaf die cd opstart, dan kun je een live-sessie starten en/of ubuntu installeren.

In de installatie krijg je een vraag over hoe je je schijf wilt indelen. Daar moet je dan dus heel goed weten wat je doet, want je moet dan handmatig een verdeling maken, waarbij je de data-partitie niet gebruikt.

(ps. het is NTFS (new technology file system) en ubuntu gebruikt een ander filesystem, namelijk EXT4)
heitieh
pi_86724396
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:09 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Je zal dan moeten opstarten op een ubuntu cd die je brandt mbv van een ISO die je op de ubuntu site kunt downloaden.

Als je dan op die cd opstart, dan kun je een live-sessie starten en/of ubuntu installeren.

In de installatie krijg je een vraag over hoe je je schijf wilt indelen. Daar moet je dan dus heel goed weten wat je doet, want je moet dan handmatig een verdeling maken, waarbij je de data-partitie niet gebruikt.

(ps. het is NTFS (new technology file system) en ubuntu gebruikt een ander filesystem, namelijk EXT4)
Daar ben ik nu al achter. Alleen hoe moet ik het handmatig in gaan stellen.
Er zit een optie dat je een aanhangpunt moet selecteren.
  woensdag 22 september 2010 @ 20:11:45 #98
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86724408
ohja, btw. Ik zie dat Ableton ook een aardige waardering heeft in WineHQ. Is dus misschien ook te gebruiken in ubuntu.
heitieh
  woensdag 22 september 2010 @ 20:15:21 #99
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86724564
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:11 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Daar ben ik nu al achter. Alleen hoe moet ik het handmatig in gaan stellen.
Er zit een optie dat je een aanhangpunt moet selecteren.
Mountpoint:

de basis voor je bestandsysteem is / . Die moet je altijd aanwijzen. Het filesystem is dan EXT4.

Verder moet je ook een swap partitie maken. Afhankelijk van je intern geheugen kun je die instellen. Je hoeft geen mountpoint in te geven daarvoor. filesystem = swap.

De partitie waar windows opstond moet je dus verwijderen en in de lege ruimte die ontstaat moet je 2 partities definieren: 1Gb swap met filesystem swap en de rest voor / met filesystem EXT4.

Disclaimer:
Nogmaals doe alleen dingen waarvan je zeker bent. Ik kan niet meekijken, dus ik geef geen garanties voor jouw acties :P
heitieh
  woensdag 22 september 2010 @ 20:19:05 #100
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86724742
Nog beter is een backup op een andere schijf of systeem...

o.us, je hebt me gister laten schrikken, ben nu nog voorzichtiger! :D :D :D
heitieh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')