Bij System -> Administration -> Language support kun je je taalpakket kiezen.quote:
Geen idee, maar het aantal new features is beperkt en keuzes in sommige standaard pakketten snap ik niet altijd (gimp eruit, gwibber, evolution)quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:43 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat me trouwens een beetje opvalt, is dat je ineens niets meer hoort over de multitouch en de RGBA-themes die er allebei standaard in zouden komen... Weet iemand of dat nog op de planning staat of is dat helemaal geskipped?
Hoe had je ubuntu nu uiteindelijk geinstalleerd, vanaf opstart usb?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:00 schreef o.us het volgende:
Ah, thanks. Tot nu toe is het mij niet slecht bevallen. En mijn laatste vraag: Ik heb ubuntu geïnstalleerd op de D-schijf. Daar zat normaal gesproken mijn media maar die heb ik allemaal in een apart mapje gestopt zodat ubuntu er overzichtelijk bij kon. Maar ik kom niet verder dan de ubuntumap in de D-schijf. En met Windows krijg ik steeds een BSOD (had ik al) en soms lukt het niet om op Windows te komen, vandaar ook deels deze move. Kan iemand mij helpen?
De iso heb ik inderdaad gedownload op mijn usb en draaide mijn installatie vanaf daarquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:04 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Hoe had je ubuntu nu uiteindelijk geinstalleerd, vanaf opstart usb?
Anyway, ubuntu kan gewoon bij al je windows bestanden en schijven. Dus zou ook bij je media moeten kunnen komen.
Hoe bedoel je dat? Linux kent geen "D: schijf" of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:00 schreef o.us het volgende:
Ah, thanks. Tot nu toe is het mij niet slecht bevallen. En mijn laatste vraag: Ik heb ubuntu geïnstalleerd op de D-schijf. Daar zat normaal gesproken mijn media maar die heb ik allemaal in een apart mapje gestopt zodat ubuntu er overzichtelijk bij kon. Maar ik kom niet verder dan de ubuntumap in de D-schijf. En met Windows krijg ik steeds een BSOD (had ik al) en soms lukt het niet om op Windows te komen, vandaar ook deels deze move. Kan iemand mij helpen?
Maar de partitie die ik heb gebruikt voor linux staan al mijn mediabestanden op.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Linux kent geen "D: schijf" of iets dergelijks.
Als het goed is staan al je niet-linux partities in /media.
Jep bij mij ook. Alleen mijn touchpad werkt net even anders als before, dus ik hoopte dat met de multitouch-functie-dingen weer goed te kunnen instellen. En die RGBA-themes leken me gewoon heel geilquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Geen idee, maar het aantal new features is beperkt en keuzes in sommige standaard pakketten snap ik niet altijd (gimp eruit, gwibber, evolution)
Maar goed, dat neemt niet weg dat het bij mij echt draait als een trein. Software pakketten als gimp en thunderbird zijn in enkele klikjes ginstalleerd.
... en die heb je met de installatie geformateerd?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:07 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar de partitie die ik heb gebruikt voor linux staan al mijn mediabestanden op.
Nee. Of Ubuntu moet 180GB nodig hebbenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
... en die heb je met de installatie geformateerd?
Je had je media bestanden toch in een apart mapje gezet?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:07 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar de partitie die ik heb gebruikt voor linux staan al mijn mediabestanden op.
Ja, een apart mapje in de D-partitie.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:13 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Je had je media bestanden toch in een apart mapje gezet?
Als je de D-partitie voor ubuntu gebruikt hebt, dan kun je toch niet ook je mediabestanden daar hebben staan.
Als jij bij de installatie aangegeven hebt dat Ubuntu zich op die partitie moest gaan installeren, dan heeft Ubuntu die partitie heel netjes geformatteerd voor je. En wens ik je succes met je backup.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:13 schreef o.us het volgende:
[..]
Nee. Of Ubuntu moet 180GB nodig hebben.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:14 schreef o.us het volgende:
E
[..]
Ja, een apart mapje in de D-partitie.
Als je windows gaat installeren moet je ook eerst een partitie aanmaken en formatteren. Als je daar een partitie voor kiest waar nog bestanden op staan, dan zijn die daarna gewoon weg.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:20 schreef o.us het volgende:
Maar binnen Windows wordt er toch niks geformatteerd? Of wel soms?
Daarom vroeg ik ook al hoe het is geinstalleerd. Wubi vanaf usb zou inderdaad kunnen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:34 schreef KomtTijd... het volgende:
Maar ik zou maar eens gaan zoeken, want als je gewoon doorgeklikt hebt, of als je de WUBI installer hebt gebruikt, dan is er gewoon een nieuwe partitie aangemaakt en is die partitie waar je mediabestanden op staan alleen verkleind.
Trouwens als je Wubi hebt gebruikt weet ik nieteens precies hoe het werkt. Hij installeert het dan op de bestaande NTFS partitie, maar volgens mij wel in een soort "virtuele" partitie. iig wordt er ook dan niets geformatteerd.
Yes.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Oh dan moet het wel goed gegaan zijn. Heb je je bestanden nou al gevonden of nog niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |