abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:33:21 #51
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86690020
Je kan die plug-ins heel simpel zelf installeren.

Applications-menu --> Software Centre

Zoek:
ubuntu restricted extra's

installeer die :)
heitieh
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:36:06 #52
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86690146
Wordt wel beetje off-topic :D
heitieh
pi_86690451
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:23 schreef o.us het volgende:

[..]

De mijne is in het Engels.
Bij System -> Administration -> Language support kun je je taalpakket kiezen.

Als MP3 enzo het niet doet ben je een vinkje in de installer vergeten. Geen paniek, even het Ubuntu Software Centrum (USC) openen (onder applications) en het pakket "ubuntu restricted extras" opzoeken en installeren. Heb je ook gelijk flash enzo.

Oh en je noemt net wat applicaties die je nu veel gebruikt. Dat zijn windows-applicaties, dus die doen het niet. Er zijn alternatieven, maar die zijn natuurlijk niet precies het zelfde, en dat betekent wennen. Dus niet gelijk alles in een hoek flikkeren omdat het niet gaat zoals je gewend bent, het is allemaal anders dan windows dus een hoop zul je even opnieuw moeten leren.
pi_86690535
Wat me trouwens een beetje opvalt, is dat je ineens niets meer hoort over de multitouch en de RGBA-themes die er allebei standaard in zouden komen... Weet iemand of dat nog op de planning staat of is dat helemaal geskipped?
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:57:19 #55
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86691267
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:43 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat me trouwens een beetje opvalt, is dat je ineens niets meer hoort over de multitouch en de RGBA-themes die er allebei standaard in zouden komen... Weet iemand of dat nog op de planning staat of is dat helemaal geskipped?
Geen idee, maar het aantal new features is beperkt en keuzes in sommige standaard pakketten snap ik niet altijd (gimp eruit, gwibber, evolution)

Maar goed, dat neemt niet weg dat het bij mij echt draait als een trein. Software pakketten als gimp en thunderbird zijn in enkele klikjes ginstalleerd.
heitieh
pi_86691409
Ah, thanks. Tot nu toe is het mij niet slecht bevallen. En mijn laatste vraag: Ik heb ubuntu geïnstalleerd op de D-schijf. Daar zat normaal gesproken mijn media maar die heb ik allemaal in een apart mapje gestopt zodat ubuntu er overzichtelijk bij kon. Maar ik kom niet verder dan de ubuntumap in de D-schijf. En met Windows krijg ik steeds een BSOD (had ik al) en soms lukt het niet om op Windows te komen, vandaar ook deels deze move :'). Kan iemand mij helpen?
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:04:56 #57
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86691604
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:00 schreef o.us het volgende:
Ah, thanks. Tot nu toe is het mij niet slecht bevallen. En mijn laatste vraag: Ik heb ubuntu geïnstalleerd op de D-schijf. Daar zat normaal gesproken mijn media maar die heb ik allemaal in een apart mapje gestopt zodat ubuntu er overzichtelijk bij kon. Maar ik kom niet verder dan de ubuntumap in de D-schijf. En met Windows krijg ik steeds een BSOD (had ik al) en soms lukt het niet om op Windows te komen, vandaar ook deels deze move :'). Kan iemand mij helpen?
Hoe had je ubuntu nu uiteindelijk geinstalleerd, vanaf opstart usb?

Anyway, ubuntu kan gewoon bij al je windows bestanden en schijven. Dus zou ook bij je media moeten kunnen komen.
heitieh
pi_86691644
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:04 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Hoe had je ubuntu nu uiteindelijk geinstalleerd, vanaf opstart usb?

Anyway, ubuntu kan gewoon bij al je windows bestanden en schijven. Dus zou ook bij je media moeten kunnen komen.
De iso heb ik inderdaad gedownload op mijn usb en draaide mijn installatie vanaf daar :Y.
Feyenoord Rotterdam
pi_86691695
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:00 schreef o.us het volgende:
Hoe bedoel je dat? Linux kent geen "D: schijf" of iets dergelijks.

Als het goed is staan al je niet-linux partities in /media.
pi_86691726
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Linux kent geen "D: schijf" of iets dergelijks.

Als het goed is staan al je niet-linux partities in /media.
Maar de partitie die ik heb gebruikt voor linux staan al mijn mediabestanden op.
Feyenoord Rotterdam
pi_86691825
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:57 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Geen idee, maar het aantal new features is beperkt en keuzes in sommige standaard pakketten snap ik niet altijd (gimp eruit, gwibber, evolution)

Maar goed, dat neemt niet weg dat het bij mij echt draait als een trein. Software pakketten als gimp en thunderbird zijn in enkele klikjes ginstalleerd.
Jep bij mij ook. Alleen mijn touchpad werkt net even anders als before, dus ik hoopte dat met de multitouch-functie-dingen weer goed te kunnen instellen. En die RGBA-themes leken me gewoon heel geil :9~, en ze hadden ooit beloofd die met 10.10 te gaan supporten. Maar dat was voordat ze met die donkere panels kwamen, dus misschien hebben ze een andere richting gekozen.
Kan ze natuurlijk wel zelf gaan installeren enzo, maar daar ben ik te lui voor :P
pi_86691873
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:07 schreef o.us het volgende:

[..]

Maar de partitie die ik heb gebruikt voor linux staan al mijn mediabestanden op.
... en die heb je met de installatie geformateerd?

;(
pi_86691989
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:10 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

... en die heb je met de installatie geformateerd?

;(
Nee. Of Ubuntu moet 180GB nodig hebben ;(.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:13:26 #64
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86692008
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:07 schreef o.us het volgende:

[..]

Je had je media bestanden toch in een apart mapje gezet?

Als je de D-partitie voor ubuntu gebruikt hebt, dan kun je toch niet ook je mediabestanden daar hebben staan. :?
heitieh
pi_86692073
E
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:13 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Je had je media bestanden toch in een apart mapje gezet?

Als je de D-partitie voor ubuntu gebruikt hebt, dan kun je toch niet ook je mediabestanden daar hebben staan. :?
Ja, een apart mapje in de D-partitie.
Feyenoord Rotterdam
pi_86692291
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:13 schreef o.us het volgende:

[..]

Nee. Of Ubuntu moet 180GB nodig hebben ;(.
Als jij bij de installatie aangegeven hebt dat Ubuntu zich op die partitie moest gaan installeren, dan heeft Ubuntu die partitie heel netjes geformatteerd voor je. En wens ik je succes met je backup.

Als je aangegeven hebt dat hij daarnaast moest installeren, dan heeft Ubuntu heel netjes die partitie verkleint en een nieuwe partitie ernaast gemaakt om zich op te installeren. En kun je je mediabestanden vinden in /media/[partitienaam]
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:20:00 #67
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86692345
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:14 schreef o.us het volgende:
E
[..]

Ja, een apart mapje in de D-partitie.
:o_!

Als je ubuntu een partitie toebedeeld bij de install, dan wordt die helemaal gebruikt/schoongemaakt... Al die ruimte is nu beschikbaar in ubuntu.

De install kan niet uit zichzelf bedenken dat'ie alles mag gebruiken, behalve 1 map., tenzij je die optie hebt gebruikt...
heitieh
pi_86692383
Maar binnen Windows wordt er toch niks geformatteerd? Of wel soms?
Feyenoord Rotterdam
pi_86692588
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:20 schreef o.us het volgende:
Maar binnen Windows wordt er toch niks geformatteerd? Of wel soms?
Als je windows gaat installeren moet je ook eerst een partitie aanmaken en formatteren. Als je daar een partitie voor kiest waar nog bestanden op staan, dan zijn die daarna gewoon weg.
pi_86692730
:')
Feyenoord Rotterdam
pi_86693096
Maar ik zou maar eens gaan zoeken, want als je gewoon doorgeklikt hebt, of als je de WUBI installer hebt gebruikt, dan is er gewoon een nieuwe partitie aangemaakt en is die partitie waar je mediabestanden op staan alleen verkleind.

Trouwens als je Wubi hebt gebruikt weet ik nieteens precies hoe het werkt. Hij installeert het dan op de bestaande NTFS partitie, maar volgens mij wel in een soort "virtuele" partitie. iig wordt er ook dan niets geformatteerd.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:49:10 #72
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86693800
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:34 schreef KomtTijd... het volgende:
Maar ik zou maar eens gaan zoeken, want als je gewoon doorgeklikt hebt, of als je de WUBI installer hebt gebruikt, dan is er gewoon een nieuwe partitie aangemaakt en is die partitie waar je mediabestanden op staan alleen verkleind.

Trouwens als je Wubi hebt gebruikt weet ik nieteens precies hoe het werkt. Hij installeert het dan op de bestaande NTFS partitie, maar volgens mij wel in een soort "virtuele" partitie. iig wordt er ook dan niets geformatteerd.
Daarom vroeg ik ook al hoe het is geinstalleerd. Wubi vanaf usb zou inderdaad kunnen.

Dus o.us, heb je opgestart vanaf de usb, of heb je install vanuit windows gedaan (wubi)?
heitieh
pi_86694090
Met Daemon Tools gemount vanaf mijn USB. En mijn mediamap staat gewoon naast een ubuntu map met niets anders dan een paar dingen er in zoals een installer e.d.
Feyenoord Rotterdam
pi_86694344
Oh dan moet het wel goed gegaan zijn. Heb je je bestanden nou al gevonden of nog niet?
pi_86694393
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Oh dan moet het wel goed gegaan zijn. Heb je je bestanden nou al gevonden of nog niet?
Yes. :Y Ik vraag me alleen af hoe ik buiten de root van ubuntu kom want naast dat map zat daar het map "ubuntu" met een paar mappen er in + uninstaller.
Feyenoord Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')