abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86731498
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:21 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Daar moet je meer dan een ton voor verdienen. Anders is het minder. Voorlopig althans.

Ik geloof er niets van dat de soep zo heet gegeten zal worden dat vrouwen er massaal hun baan om moeten opzeggen. Indien wel, dan krijgen we enorme tekorten in zorg en onderwijs. Maar ik zie het echt niet gebeuren.
Oh, die berekening is veel rooskleuriger!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86733422
Als jullie even op mijn Flickr-icoontje klikken, wat vinden jullie dan van de eerste foto?

Ik zit er nu een tijdje naar te kijken en vind 'm een beetje... hmm, ja, wat eigenlijk? Ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij op de een of andere manier.
pi_86733465
Gatver.

Maar ik had wel in 1x goed welke het Flick-icoontje was.
pi_86734634
Ik heb zin in een sigaret of twintig.
anonieme razernist
  donderdag 23 september 2010 @ 00:00:54 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86735186
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:12 schreef k_man het volgende:
Als jullie even op mijn Flickr-icoontje klikken, wat vinden jullie dan van de eerste foto?

Ik zit er nu een tijdje naar te kijken en vind 'm een beetje... hmm, ja, wat eigenlijk? Ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij op de een of andere manier.
Ik ook, k_man. Pas als je hier geil of vrolijk van wordt, moet je je zorgen gaan maken.

Ik vind het een mooie foto.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_86737986
Ik heb dan wel geen lekkende borsten, tepelkloven van het zogen (dat zongen ze vroeger bij Zeg 's AAA, en daar begreep ik he-le-maal niets van! Nu nog steeds niet trouwens), stuwing, of pijnlijke tepels van het hardlopen (daar had ik dus nog nooit van gehoord..), maar ik heb wel blaasontsteking en dat is ook kut.

Overigens gaat de zorgverzekering gemiddeld met 100 euro omhoog, Claudia. *) .

Mijn vriend legde mij gisteren uit hoe hoog zijn vaste lasten zijn, met twee kinderen, een groot huis en een eigen bedrijf en toen was ik even stil.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_86738050
Ik heb 'n kriebel in mijn keel. Daar begreep ik ook niks van: een kriebel in je keel?
pi_86738092
Heb je liever 'de' kriebel? Dat anonieme heeft ook wel iets.
pi_86738104
Dat gezeur ook allemaal. Ik betaal 200 euro per maand aan ziektekostenpremie. Een afwijking hebben dát is pas duur. Die kinderen neem je willens en wetens, en daar zijn eenmaal kosten aan verbonden.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_86738171
Ben het met je eens hoor Thisbe. Mijn vriend klaagt nooit, hij vertelde het alleen en toen was ik wel onder de indruk, vooral omdat mijn leven daarbij vergeleken veel eenvoudiger (en goedkoper) is.
pi_86738176
Die kinderen neem je dus niet helemaal wetens, Thisbe. Zoals ik eerder al uitlegde: wij hebben heel gedegen berekeningen gemaakt tevoren, maar het blijkt wel weer dat je eigenlijk geen idee kunt hebben hoe je er over 1 of 2 jaar aan toe bent.
pi_86738210
Kinderen kunnen je ook voor allerlei onvoorziene kosten stellen natuurlijk. Zo is het leven nu eenmaal. Het loopt zelden zoals je had gedacht. En het wordt er zelden goedkoper op. :) .
pi_86738217
Met die onvoorziene kosten kan ik leven, mane. Met een roekeloze overheid niet.
pi_86738230
Die overheid is slechts een afspiegeling van hoe mensen zijn, volgens mij. Misschien heb je daar moeite mee.
  donderdag 23 september 2010 @ 08:30:11 #165
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_86738257
Maar aangezien dat al jaren zo gaat kunnen we dat eigenlijk ook weten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_86738294
Nee, ik heb moeite met de macht en onvoorspelbaarheid van de overheid en het onvermogen om gedegen inschattingen te maken van zoiets als kinderopvangkosten. Ik kan me erbij neerleggen dat beleid verandert en dat regels in de loop der tijd veranderen, maar het valt een stuk moeilijker te verkroppen dat ik in een tijdsbestek van 1-2 jaar misschien wel honderden euro's extra per maand bij moet leggen.

Ik kan mijzelf in ieder geval niet de laconieke houding permitteren die de overheid heeft.
pi_86738397
Het is ook ontzettend makkelijk om dit af te doen met een 'ach, het leven zit nu eenmaal vol met onzekerheden en de overheid is er één van'. Als er per maand niet genoeg geld is moeten er belangrijke keuzes worden genomen en daar gaan kleine en grote drama's achter schuil.

Van die befaamde sociaal-democratische compassie merk ik maar weinig hier.
pi_86738428
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:32 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, ik heb moeite met de macht en onvoorspelbaarheid van de overheid en het onvermogen om gedegen inschattingen te maken van zoiets als kinderopvangkosten. Ik kan me erbij neerleggen dat beleid verandert en dat regels in de loop der tijd veranderen, maar het valt een stuk moeilijker te verkroppen dat ik in een tijdsbestek van 1-2 jaar misschien wel honderden euro's extra per maand bij moet leggen.

Ik kan mijzelf in ieder geval niet de laconieke houding permitteren die de overheid heeft.
Borreltafelpraat!
pi_86738499
Niet stemmen, maar wel zeuren. Tsk.
pi_86738515
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:41 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Borreltafelpraat!
Echte mensen, echte consequenties, zodiakk.
  donderdag 23 september 2010 @ 08:49:19 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86738573
Ja, tja, ik weet het ook allemaal niet. Wat je volgens mij vooral tegen de borst stuit, is dat jouw berekeningen van de werkelijkheid niet overeenkomen met de werkelijkheid zelf. Je eist een zekere toekomst, die precies zo is zoals je in het verleden hebt bedacht en aan de keukentafel uitgetekend. Als drie jaar geleden al duidelijk was geweest dat kinderopvang voor jullie onbetaalbaar en een onoverkomelijke hindernis is, dan had je daar (zo lijkt het nu) genoegen mee genomen – omdat je het vanaf het begin al had geweten.
Dat doet niets af aan het probleem, of aan de twee mogelijke problemen: een kinderopvang als dienst die duurder is dan de meeste mensen kunnen opbrengen; of een kinderopvang als systeem die op de lange termijn onbetaalbaar blijkt,
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_86738610
Het is wel mooi om te zien wat voor strategieën mensen ontwikkelen om met de ongelooflijke onvoorspelbaarheid van de overheid om te gaan:

- cynisme ('ach, zo gaat het toch altijd')
- optimisme ('ach, zo ver zullen ze het toch niet laten komen')
- laconisme ('ach, dat raakt mij toch niet')
- doemdenken ('if I go down, we all go down')

Ik vind die laatste het fraaist, Ringo. O+
  donderdag 23 september 2010 @ 08:51:20 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86738618
Uit emancipatieoogpunt word ik er niet blij van. Het zal in veel gevallen de vrouw zijn die minder gaat werken of helemaal stopt als die kosten zo omhoog gaan. En dan gaan we dus een beetje terug in de tijd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86738740
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:49 schreef Ringo het volgende:
Je eist een zekere toekomst, die precies zo is zoals je in het verleden hebt bedacht en aan de keukentafel uitgetekend.
Nee, die schijnzekerheid is juist typisch sociaal-democratisch. Daar hebben we kinderbijslag voor en bijstand en uitkeringen en subsidies en ga zo maar door.

Wat ik niet wil is een incompetente overheid die om de haverklap van beleid verandert omdat er verkeerde inschattingen zijn gemaakt. Die inschattingen gaan niet alleen om berekeningen die niet kloppen (thanks, zoodje!), maar ook om zoiets als 'visies op de maatschappij' die niet haalbaar zijn. Ook nu kunnen we de overheid daar weer op betrappen: een 'visie' is dat vrouwen meer moeten werken, maar het beleid is daar juist niet naar.

Dit soort problemen vallen direct terug te voeren op het idee dat de samenleving maakbaar is en de overheid daar een belangrijke (visionaire) rol in te spelen heeft.
  donderdag 23 september 2010 @ 09:16:01 #175
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_86739189
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:51 schreef Lienekien het volgende:
Uit emancipatieoogpunt word ik er niet blij van. Het zal in veel gevallen de vrouw zijn die minder gaat werken of helemaal stopt als die kosten zo omhoog gaan. En dan gaan we dus een beetje terug in de tijd.
Ik zeg: laten we eerst maar even wachten of het een paar tientjes of honderden euroos worden.

Verder is het in het vrouwenbolwerk van de gemeente natuurlijk hoog tijd dat mannen wat meer kansen krijgen om zich te profileren.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')