Blijkbaar ben je dus niet zo geniaal; 1800 verdien je al met een simpel baantje. Met al jouw 'hersenkracht' moet je toch wel meer kunnen verdienen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:21 schreef LXIV het volgende:
Nou, als ik minder dan 1800 netto zou verdienen dan zou ik ook echt niet gaan werken. Want ik wil best wel iets doen, maar voor minder geld dan iemand die niks uitvoert iedere dag mijn bed uit lijkt me ook niks. Dat is niet uberkansloos, dat is gewoon je verstand gebruiken.
Maar uiteindelijk is niets van jou.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:44 schreef Experte het volgende:
Wat trouwens niet duidelijk wordt uit dit verhaal is dat ik een 4 kamer appartement heb met voor en achterbalkon. (ook een camera intercom trouwens)
Daarnaast heb ik vele luxe meubels in huis en het huis mooi strak ingericht.
Ook heb ik veel kunstwerken aan de muur, als ik al die kunstwerken zou verkopen zou ik nog zeker een jaar hier kunnen wonen zonder dat ik 1 poot hoef uit te steken.
Ik ben de TS niet hoor. Alleen snap ik zijn punt wel. Ik zou zelf ook niet willen werken voor een bedrag dat lager is dan hetgeen een uitkeringstrekker bijeen sprokkelt. Dat is logisch: werken is leuk maar er geld op toeleggen is nu ook weer niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:24 schreef Mr_Mojo het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je dus niet zo geniaal; 1800 verdien je al met een simpel baantje. Met al jouw 'hersenkracht' moet je toch wel meer kunnen verdienen?
Ik snap dat je met een 'ik wil best iets doen' houding nooit veel verder zult komen dan een klein appartement (weliswaar met grote tv en een Bosch koelkast) maar het lijkt mij verre van een droom huis.
Dat is dan een keuze, aangezien je ook nog gratis op een sportvereniging kan gaan, gratis dingen in de buurt kan doen, je basisverzekering goedkoper wordt door je uitkering en je gewoon een keer aangeeft dat iets stuk is en van dat geld haal je weer een seizoenskaart voor je favoriete voetbalclub.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo genieten? Hij zit de hele dag in zijn eentje thuis achter zijn ' mooie' spulletjes. Lijkt me geen flikker aan.
Als huurder heb je heel veel rechten. Zit je er eenmaal, dan kom je er niet zo maar weg. En als koper ben je eigenlijk ook niet echt de baas over je eigen huis.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk is niets van jou.
en wat nou als je ooit een vriend of vriendin tegenkomt met een normale baan waarmee je wil samen wonen ?
Waar haal je het geld vandaan voor een normaal huis ?
Ja. Dat kan allemaal. In de praktijk doen uitkeringstrekkers maar weinig echter.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:29 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is dan een keuze, aangezien je ook nog gratis op een sportvereniging kan gaan, gratis dingen in de buurt kan doen, je basisverzekering goedkoper wordt door je uitkering en je gewoon een keer aangeeft dat iets stuk is en van dat geld haal je weer een seizoenskaart voor je favoriete voetbalclub.
Oja en natuurlijk een uurtje in de week even vrijwilligerswerk doen en dat een jaar volhouden, krijg je ook weer enkele duizenden euro's als motivatie om er mee door te gaan.
Kan je genoeg leuks voor doen.
Het draait om meer dan louter geld; het lijkt mij dat een gezond mens zichzelf wil ontwikkelen op een ander vlak dan de perfecte uitkeringstrekker zijn. Verder geeft werk gewone mensen een gevoel van maatschappelijk nut; een gevoel van voldoening.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben de TS niet hoor. Alleen snap ik zijn punt wel. Ik zou zelf ook niet willen werken voor een bedrag dat lager is dan hetgeen een uitkeringstrekker bijeen sprokkelt. Dat is logisch: werken is leuk maar er geld op toeleggen is nu ook weer niet de bedoeling.
Mijn vrouw kan promotie maken, maar dan moet ze wel in een andere dorp gaan wonen, zodat we een 2e auto nodig hebben. Snel rekenen leert dat dit ons netto alleen maar geld (en tijd) kost. Moet je het dan wel of niet doen?
True, een paar blikken Aldi bier en de tv aan is doorgaans genoeg.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Dat kan allemaal. In de praktijk doen uitkeringstrekkers maar weinig echter.
ik ga binnenkort werken, ik heb eerst gewacht totdat ik op kosten van de sociale dienst genoeg gekwalificeerd was. Nu ze die plicht hebben vervuld ga ik werken. Ik denk dat ik binnen nu en 2 maanden wel een baan heb.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:32 schreef Mr_Mojo het volgende:
[..]
Het draait om meer dan louter geld; het lijkt mij dat een gezond mens zichzelf wil ontwikkelen op een ander vlak dan de perfecte uitkeringstrekker zijn. Verder geeft werk gewone mensen een gevoel van maatschappelijk nut; een gevoel van voldoening.
Ik zal nooit een uitkering accepteren als ik deze niet ECHT nodig heb.
Ik hoop het voor je. Succes.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:34 schreef Experte het volgende:
[..]
ik ga binnenkort werken, ik heb eerst gewacht totdat ik op kosten van de sociale dienst genoeg gekwalificeerd was. Nu ze die plicht hebben vervuld ga ik werken. Ik denk dat ik binnen nu en 2 maanden wel een baan heb.
Klopt, ik hou je op de hoogtequote:Op dinsdag 21 september 2010 11:21 schreef Jape het volgende:
[..]
Je hád een goed verdienende baan? Binnenkort ook een uitkering dus? Ben benieuwd naar je volgende topic.
weet je, ik kan best leuk dansen, ik zit er aan te denken om op dansles te gaan om wat extra skills op te doen, als ik dan met een strak shirtje de disco in ga kan ik elk weekend lekker scoren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Dat kan allemaal. In de praktijk doen uitkeringstrekkers maar weinig echter.
Geen haast jongen, wacht gewoon tot je de ideale baan hebt. Lukt dat niet ga je gewoon verder met uitkering trekken. Fuck de haters gewoon.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:34 schreef Experte het volgende:
[..]
ik ga binnenkort werken, ik heb eerst gewacht totdat ik op kosten van de sociale dienst genoeg gekwalificeerd was. Nu ze die plicht hebben vervuld ga ik werken. Ik denk dat ik binnen nu en 2 maanden wel een baan heb.
haha, owja dat was ook zo, uitkeringrules!!!!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen haast jongen, wacht gewoon tot je de ideale baan hebt. Lukt dat niet ga je gewoon verder met uitkering trekken. Fuck de haters gewoon.
Hiep hoi, eindelijk iemand die inziet hoe de wereld werktquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:39 schreef Experte het volgende:
maar als de houding van de collegas mij niet bevalt word ik agressief, ik wil met respect behandeld worden. ik wil niet kruipen, niet onderdanig zijn voor niemand. En als ik mij wel geforceerd moet aanpassen aan de omgeving zal dat een groter nadeel zijn voor de omgeving dan voor mij. Want ik beslis hoe ik het wil hebben.
En ik neem aan dat jij eerst zorgt dat je dat respect ook verdient.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:39 schreef Experte het volgende:
Ik neem idd niet alles aan nee, ze mogen mij best wel ergens droppen, maar als de houding van de collegas mij niet bevalt word ik agressief, ik wil met respect behandeld worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |