abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86662589
Ik was met een zekere fokpersoonlijkheid aan 't praten over spelletjes die we op het schoolplein speelden in onze kindertijd.
Vol enthousiasme vertelde ik over het legendarische spel 'vies en lekker'. Hierbij werd het schoolplein opgedeeld in twee kanten. De vies en lekker kant. In het midden stond iemand die een etenswaar moest noemen, waarop de rest van de deelnemers voor zichzelf moest beslissen of hij of zij het desbetreffende voedsel vies of lekker vond. De bedoeling was dat iedereen zich naar de kant begaf die overeenkwam met zijn/haar oordeel over het genoemde etenswaar. Maar onderwijl die avontuurlijke tocht liep je het risico te worden getikt door de benoemer van het etenswaar en te worden uitgeschakeld.
Je moest wel goed oppassen, want als je het risico om afgetikt te worden wilde vermijden door aan dezelfde kant te blijven staan, terwijl die keuze niet overkwam met je smaak, dan liep je het risico in volgende spellen te worden ontmaskerd. :o :o!!! En niets is erger dan als bedrieger, huichelaar, leugenaar bekend te staan. Dit zorgde ervoor dat het spel meestal eerlijk verliep.
Het spel zorgde voor kennis omtrent de eetvoorkeuren van je klasgenoten, wat soms weer leidde tot vriendschappen voor het leven. Kortom: dit spel heeft een enorme invloed op m'n leven gehad en gemaakt tot wie ik nu ben. :) :)
Terugkomend op mijn gesprek met die zekere fokpersoonlijkheid; ze kende het spel niet. :{
Da ken toch nie.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_86662609
Nooit van gehoord.
pi_86662619
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:02 schreef Darkestrah het volgende:
Nooit van gehoord.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86662620
Zal wel weer een brabants spel zijn. Normale kinderen vertellen gewoon wat ze wel of niet leuk vinden, maar jullie hebben kennelijk zo'n achterstand opgelopen dat communicatie ook alleen maar middels dit soort spelen kon worden bedwongen.
pi_86662632
Ken het ook niet, zitten hier weinig mensen van voor de oorlog, dus denk dat je teleurgesteld gaat worden. :')
  dinsdag 21 september 2010 @ 02:05:30 #6
138448 PeZu
Suspended animation
pi_86662635
zeker op een vrije school :o
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_86662642
Ik ken het spel ook niet, maar lijkt mij wel grappig.

Op basisschool tijd was het voor mij alleen overloop tikkertje. Alleen rennen zonder na te denken :)

Ook dat heeft mij gevormd tot wie ik nu ben, ik doe vaak dingen zonder erover na te denken ^O^

Veel lemming gehalte deze post :')
life goes by...
pi_86662647
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:03 schreef Deckard het volgende:
Zal wel weer een brabants spel zijn. Normale kinderen vertellen gewoon wat ze wel of niet leuk vinden, maar jullie hebben kennelijk zo'n achterstand opgelopen dat communicatie ook alleen maar middels dit soort spelen kon worden bedwongen.
Brabants :')

OT: Ik ken t spel wel u_u
Deden we alleen niet zo vaak
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
pi_86662663
Vriendschappen vanwege eetgewoonten? Duistere shit...
pi_86662672
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:05 schreef q210 het volgende:
Ken het ook niet, zitten hier weinig mensen van voor de oorlog, dus denk dat je teleurgesteld gaat worden. :')
:')

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:05 schreef PeZu het volgende:
zeker op een vrije school :o
Nee, een gewone openbare school in het Twentse land.
pi_86662683
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:02 schreef Darkestrah het volgende:
Nooit van gehoord.
pi_86662685
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:06 schreef Dqod het volgende:

[..]

Brabants :')

OT: Ik ken t spel wel u_u
Deden we alleen niet zo vaak
Was je er goed in?
pi_86662691
fuk dat leek mij een superleuk spel. Waar was je 12 jaar geleden TS :(
pi_86662705
Je vrienden aan het opeten denk ik.
pi_86662707
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:10 schreef Fascination het volgende:

[..]

Was je er goed in? [ afbeelding ]
Uiteraard :7
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
pi_86662723
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:10 schreef n0ir het volgende:
fuk dat leek mij een superleuk spel. Waar was je 12 jaar geleden TS :(
Toen deed ik dat spel niet meer, want toen was elastieken helemaal hip.
pi_86662731
lekker vies doen
pi_86662733
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:14 schreef Fascination het volgende:

[..]

Toen deed ik dat spel niet meer, want toen was elastieken helemaal hip.
Elastieken.. Ook erg vermakelijk inderdaad.. Ja.. :D
Maar nu ga ik slapen.. Trusteeee :*
  dinsdag 21 september 2010 @ 02:16:25 #19
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86662736
Alsof je dat gaat onthouden .
pi_86662738
Legendarisch spel _O_ Speelde ik ook altijd op mijn basisschool (in Brabant ^O^ ).

Wel een keer episch op mijn gek gegaan trouwens. Gestruikeld over een of ander kutrandje en toen vol met het gezicht over de stenen vloer, een halve meter verder geschoven. Mijn hele gezicht lag open :') En twee dagen later ging ik op vakantie _O-

Wij noemden het overigens "Viesland, lekkerland" :') En na een paar weken ging het vervelen dus hadden we ook Weet-niet-eiland. :9
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_86662753
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:16 schreef BlackLining het volgende:
Legendarisch spel _O_ Speelde ik ook altijd op mijn basisschool (in Brabant ^O^ ).

Wel een keer episch op mijn gek gegaan trouwens. Gestruikeld over een of ander kutrandje en toen vol met het gezicht over de stenen vloer, een halve meter verder geschoven. Mijn hele gezicht lag open :') En twee dagen later ging ik op vakantie _O-

Wij noemden het overigens "Viesland, lekkerland" :') En na een paar weken ging het vervelen dus hadden we ook Weet-niet-eiland. :9
Ja, ik zat nog te denken of wij dat ook hadden. Dat weet ik eigenlijk niet meer. :@
pi_86662794
:')

Waarom niet gewoon voetballen zoals het hoort :N

Homo :{w
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_86662800
ik ken het spelletje ook!
alleen ik woonde toen in gelderland!
pi_86662883
Ik ken het ook en ik vond het ook heel leuk O+
pi_86663528
Dat een schattige jeugdherinnering goed bij jou is blijven hangen, hoeft a) niet te betekenen dat iedereen dat zo goed onthouden heeft, of b) niet iedereen dat spel kent. Het bestaat overigens wel in meerdere varianten.

Ik ben als kind heel veel verhuisd, en ik heb me altijd erg verbaasd over de naam die bepaalde soorten knikkers hadden op de verschillende plekken.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')