als de lucht dan alleen naar BUITEN kan.. en de klep ook alleen opent als er overdruk is vanaf binnen..quote:Op donderdag 23 september 2010 07:30 schreef Piet200 het volgende:
Daar heb ik ook aan gedacht, veel ruimte heb ik niet, in de huidige situatie loopt de pijp vanaf het dak rechtstreeks naar beneden door het plafond heen, dit is een afstand van ong 25 cm.
Wat ik mij afvraag is, dat als ik de klep in de verticale stand tussen ventilator en dakdoorvoer zet of de ventilator genoeg kracht heeft om deze te openen, als het buiten windkracht 6 is dan word de druk op de klep van buitenaf vrij groot denk ik zo.
Dan plaats je toch gewoon een afzuigventilator, hetzij onderbouw of een buisventilator.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:11 schreef Piet200 het volgende:
Het probleem is dat er in de winter nog net geen ijspegels aan het plafond hangen, dit wil ik voorkomen door een aantal maatregelen te nemen.
één daarvan is dat ik een radiator ga monteren in het toilet, echter als er ijskoude wind naar binnen blaast van -10 graden dan heeft mijn radiator ook niet zoveel nut.
Ligt geheel aan het type klep dat je koopt, zo zijn er terugslagkleppen voor horizontale, maar ook voor verticale montage of beide.quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:48 schreef Piet200 het volgende:
bedankt voor de info.
Ik was inderdaad van plan een ventilator te kopen, met indien haalbaar een terugslag klep.
als ik de terugslag klep 15 cm boven de ventilator monteer, dus in vertikale opstelling zou dit dan goed werken ? of is het beter om de terugslag klep horizontaal te monteren ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |