abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2010 @ 16:28:58 #1
53151 T42
Pinball Wizard
pi_86640455
zat met een hersen spinseltje

bij een kever kun je het chassis nr makkelijk vervangen door een andere bodem te monteren
dit gaat ook zo bij sommige landrovers

maar zou het ook kunnen met andere auto's ? bijv 2 de zelfde campertjes (alle 2 legaal) 1 sloper uit 1981 en 1 goeie uit 1987. (1 is benzine ander is diesel) zou daar een legale manier voor zijn om de goeie ouder te maken?? (klopklop RDW! kunne jullie deze 2 nrs wisselen? :+ )

weet dat je een nieuw chassis kan kopen voor een kever en de RDW dan de nrs in slaat van je oude chassis.

zat er even mee in me kop ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 20-09-2010 16:34:29 ]
pi_86640819
Als je een auto met een los chassis hebt wordt de auto gezien als 3 delen: chassis, carrosserie en motor. Je mag dan één van de drie delen vervangen, en als dat het chassis is kan de RDW daar een nieuw nummervoor je in slaan.

Heb je een auto met een zelfdragende carrosserie, dan mag je de carrosserie niet vervangen. Of eigenlijk mag het wel, maar dan krijgt de auto de identiteit van de 'nieuwe' carrosserie. Het gaat je dus niet lukken om een 87'er zonder met zelfdragende carrosserie belastingvrij te maken, behalve op een illegale manier.

Hier de link naar het document over samengestelde voertuigen van de RDW.

[ Bericht 15% gewijzigd door FransDeens op 20-09-2010 16:44:05 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_86641005
Kun je die chassisbalken niet uit de oude camper slijpen en in de goede lassen? :P.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86641079
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:43 schreef r8ality het volgende:
Kun je die chassisbalken niet uit de oude camper slijpen en in de goede lassen? :P.
Dat kan. Maar dat is omkatten, en illegaal.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_86641288
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Dat kan. Maar dat is omkatten, en illegaal.
D"r is zoveel illegaal :').
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  maandag 20 september 2010 @ 18:15:15 #6
53151 T42
Pinball Wizard
pi_86644604
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:43 schreef r8ality het volgende:
dat kan maar dan moet ik hem late keuren ivm diesel en zullen ze dat vinden en ben ik de sjaak ;)

wou weten of het legaal zou kunne meer niet.
pi_86644989
Wat een onzin. Waarom zouden ze dat vinden? Je hebt het ding toch opgeknapt? Ergo, je hebt de lassen nieuw gemaakt. Gek zijn ze bij de RDW niet, maar zo superslim, neh :').
pi_86649190
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:15 schreef T42 het volgende:

[..]

dat kan maar dan moet ik hem late keuren ivm diesel en zullen ze dat vinden en ben ik de sjaak ;)

wou weten of het legaal zou kunne meer niet.
Ach joh, omkeuren is zo gedaan.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86652593
Twijfelachtig topic.. laten we de discussie gezond houden; omkatten, dus het omlassen van chassisnummers is illegaal, zoals FransDeens zegt zijn er wel mogelijkheden voor zelfdragende carrosseriën, maar alles daarbuiten is stout, en grijs tot donkergrijs gebied..

Dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet gebeurt; in de amerikaanse autoscene is het schering en inslag, want: samengestelde voertuigen, waarvan de body redelijk easy op een ander chassis gezet kan worden, en het is- en blijft moeilijk voor sommige mensen om daar geen misbruik van te maken, want er kunnen euro's mee verdiend worden.

Maar.. zo'n VW bus heeft dus geen los chassis ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 20 september 2010 @ 23:35:25 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_86659629
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:09 schreef Sounddragon het volgende:
Twijfelachtig topic.. laten we de discussie gezond houden; omkatten, dus het omlassen van chassisnummers is illegaal, zoals FransDeens zegt zijn er wel mogelijkheden voor zelfdragende carrosseriën, maar alles daarbuiten is stout, en grijs tot donkergrijs gebied..

Dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet gebeurt; in de amerikaanse autoscene is het schering en inslag, want: samengestelde voertuigen, waarvan de body redelijk easy op een ander chassis gezet kan worden, en het is- en blijft moeilijk voor sommige mensen om daar geen misbruik van te maken, want er kunnen euro's mee verdiend worden.

Maar.. zo'n VW bus heeft dus geen los chassis ??
vw t3 busje is vast chassis, ik wou de mijne 1981 dan op een T3 Bluestar (hele luxe bus) overzetten die uit 1987 komt en dan de overgebleven bus slopen voor onderdelen.

maar dat kan dus niet dus mag er voor mijn part een slotje op
  maandag 20 september 2010 @ 23:36:17 #11
53151 T42
Pinball Wizard
pi_86659655
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ach joh, omkeuren is zo gedaan.. ;)
jah als ik de orginele naar diesel bouw wel
pi_86659732
Als het stuk waar chassisnummer staat, weggerot is dan kun je met papieren van precies hetzelfde type en kleur wel wat regelen, het nummer moet dan opnieuw ingeslagen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2010 23:40:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')