abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86632828
is er iemand die weet of je via rekening nummer een adres kan achterhalen?

opgelicht via marktplaats met een onjuist adres van de verkoper. nu willen we graag het juiste adres van hem zien te achterhalen zodat we stappen kunnen ondernemen.
  maandag 20 september 2010 @ 12:52:57 #2
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_86632835
Aangifte doen.

Ik had het ook gehad. Bij mij kwam de politie een maand later met de benodigde gegevens (de bank heeft toestemming van de politie nodig om zijn/haar gegevens te verstrekken).
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_86632894
we willen ook inderdaad aangifte gaan doen. om aangifte te doen is dus een naam en het rekeningnummer voldoende?

we willen ook weten of er meer personen zijn die door hem zijn opgelicht.
iemand enig idee hoe we daar achter kunnen komen?
pi_86633011
http://www.opgelichtopinternet.nl/

Daar melden de meeste mensen zich! En ze helpen je ook met de aangifte + bank naar de brief! ^O^
when the records ends you won't be seeing me again, and then you know,if it was worth it
pi_86633012
via google
  maandag 20 september 2010 @ 12:59:01 #6
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_86633029
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:54 schreef gelske het volgende:
we willen ook inderdaad aangifte gaan doen. om aangifte te doen is dus een naam en het rekeningnummer voldoende?

Ook dat deed de politie voor mij. Je gaat heen en je neemt zoveel mogelijk bewijs mee die te maken hebben met de oplichting (denk aan afschriften waarop te zien is dat jij het geld hebt overgemaakt; print jullie mailcontact uit).
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_86633228
Onmogelijk te achterhalen . Banken willen (en zullen) adressen NOOIT openbaar maken aan derden .
Zelfs voor de politie zeer moeilijk . En al weet de politie het, zullen ze nog niet aan jou geven
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86633338
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:05 schreef Stokstaart het volgende:
Onmogelijk te achterhalen . Banken willen (en zullen) adressen NOOIT openbaar maken aan derden .
Zelfs voor de politie zeer moeilijk . En al weet de politie het, zullen ze nog niet aan jou geven
En op zich niet vreemd, de kans is immers groot dat het rekeningnummer van een of andere puber is die dacht dat het geen kwaad kon als een ander zijn rekeningnummer gebruikte....
Probeer dan als ouder zo'n meute kwade slachtoffers maar eens te overtuigen dat jij niet de oplichter bent maar zelf ook opgelicht bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86633367
quote:
Onmogelijk te achterhalen.
Met een beetje geluk kun je veel op het internet vinden. Niet altijd mogelijk, maar ook zeer zeker niet onmogelijk.
  maandag 20 september 2010 @ 13:14:36 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_86633542
quote:
Onzin. Geef bij de bank aan dat je een onverschuldigde betaling hebt gedaan. Bank zal rekeninghouder aanspreken en als deze binnen bepaalde tijd niet reageert, zal de bank de NAW gegeven aan jou doorgeven. (Tenzij bij de bank ook de onjuiste gegevens bekend zijn. Dan heb je er niks aan.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 20 september 2010 @ 13:15:54 #11
215 misterDre
Paint it black!
pi_86633584
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:54 schreef gelske het volgende:

Marktplaats heeft ook een forum, daar worden dat soort zaken ook vaak gemeldt.
pi_86633599
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Met een beetje geluk kun je veel op het internet vinden. Niet altijd mogelijk, maar ook zeer zeker niet onmogelijk.
Ben zelf met een zaak bezig geweest waar ik (net als ca 100 anderen) opgelicht was, maar nooit achter het adres gekomen . Dit ondanks 62 aangiften en 30 mensen die intensief bezig zijn geweest met speuren .
Was zelfs een ICT deskundige die vanalles met IP-adressen en toestanden heeft uitgehaald, maar helaas .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86633672
quote:
Dat is niet waar! Bij de rabobank als je vertelt dat je fout hebt gestort naar de verkeerde persoon moet je het binnen 3 weken terug storten zo niet. Sturen ze je NAW gegevens naar de persoon wie fout heeft gestort.
when the records ends you won't be seeing me again, and then you know,if it was worth it
  maandag 20 september 2010 @ 13:18:37 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86633679
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:14 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Onzin. Geef bij de bank aan dat je een onverschuldigde betaling hebt gedaan. Bank zal rekeninghouder aanspreken en als deze binnen bepaalde tijd niet reageert, zal de bank de NAW gegeven aan jou doorgeven. (Tenzij bij de bank ook de onjuiste gegevens bekend zijn. Dan heb je er niks aan.)
Dat dus :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86633777
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:18 schreef Fellows het volgende:

[..]

Dat is niet waar! Bij de rabobank als je vertelt dat je fout hebt gestort naar de verkeerde persoon moet je het binnen 3 weken terug storten zo niet. Sturen ze je NAW gegevens naar de persoon wie fout heeft gestort.
Adresgegevens ?
Groetjes, Ezio.
  maandag 20 september 2010 @ 13:23:17 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86633820
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:21 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Adresgegevens ?
Ja.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86633894
inmiddels via opgelichtopinternet.nl erachter gekomen dat het adres van deze persoon dus niet het adres is wat hij ons stuurde.
het rekening nummer is bekend onder dezelfde achternaam maar in een totaal andere plaats.
we weten nu niet het precieze adres maar weten wel in welke plaats hij woont.

nu nog afwachten wat we via die site nog meer kunnen achterhalen. maar als je opgelicht bent is dat zeker een aanrader om je daarop aan te melden.

thnx voor de tip!
pi_86634104
Succes! ^O^
pi_86635626
Ze sturen alleen een brief aan de rekeninghouder aan wie je het (per ongeluk) hebt overgemaakt en dan mag je hopen dat die het braaf terugstort. Zoniet dan kun je na 6 weken naam en adres van de rekeninghouder opvragen en dan mag je zelf een brief sturen. En weer maar hopen.... Heb het nu bij de hand met mijn zoon die van een uitgeverij een verkeerd rekeningnummer op had gekregen in hun mailtje.
En als de bank vermoedt dat het gaat om aankopen via internet doen ze helemáál niks! ;')
Groetjes, Ezio.
pi_86636480
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:17 schreef Stokstaart het volgende:
Ze sturen alleen een brief aan de rekeninghouder aan wie je het (per ongeluk) hebt overgemaakt en dan mag je hopen dat die het braaf terugstort. Zoniet dan kun je na 6 weken naam en adres van de rekeninghouder opvragen en dan mag je zelf een brief sturen. En weer maar hopen.... Heb het nu bij de hand met mijn zoon die van een uitgeverij een verkeerd rekeningnummer op had gekregen in hun mailtje.
En als de bank vermoedt dat het gaat om aankopen via internet doen ze helemáál niks! ;')
3 weken bij de rabo! *O*
  maandag 20 september 2010 @ 14:53:39 #21
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_86636901
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:17 schreef Stokstaart het volgende:
Heb het nu bij de hand met mijn zoon die van een uitgeverij een verkeerd rekeningnummer op had gekregen in hun mailtje.
Erm, als jij kan bewijzen dat zij jou dat (verkeerde) nummer hebben opgegeven dan is het niet meer jouw probleem maar het hunne. Jij hebt conform hun aanwijzingen het geld overgemaakt. Dat zij er nu niet bij kunnen daar kan jij niets aan doen.

Briefje sturen naar de uitgeverij dat jij betaald hebt volgens hun instructies en dat je nu dus nakoming van de overeenkomst eist.
Someone you trust is one of us...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')