abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2010 @ 18:05:23 #26
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_86644287
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:14 schreef Garisson72 het volgende:
Mensen die assertiviteitscursussen hebben gedaan pik je er altijd zo uit, die hebben allemaal neppe, irritante, aangemeten maniertjes aangeleerd.
Lijkt me bullshit. Nee ik heb niet zo'n cursus gedaan ;) Maar TS het zou best kunnen werken, al weet ik er zelf niks vanaf. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Meestal komt het nee zeggen vanzelf wel. Bij mij kwam het nadat ik een paar keer als deurmat was gebruikt. Je moet vooral niet over je heen laten lopen en iedereen maar altijd willen pleasen. Mensen respecteren het ook als je een mening hebt en nee kan zeggen. Er is maar 1 persoon in de wereld die het voor jou kan opnemen en dat ben jij zelf.
pi_86644438
Als je het op internet wel kan, en met vrienden en vriendinnen niet, probeer dan dit eens: Zeg, in plaats van "ja dat doe ik", eens "euh, daar moet ik nog even over nadenken, heb nu mijn agenda niet bij me". Hoeft niet waar te zijn. Maar dan geef je jezelf iig wat bedenktijd, en zeg je niet te snel "ja", waar je dan vervolgens spijt van krijgt.

Daarbij, als jij goed je grenzen gaat aangeven, en mensen worden daar boos om, dan ben je ze toch liever kwijt dan rijk, want dan komt het niet van twee kanten. Dus het is meteen een mooie schifting. :)
  maandag 20 september 2010 @ 18:11:26 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86644471
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:49 schreef Granduppaaaaah het volgende:

[..]

Dat is onzin, iedere subassertieveling voelt wel wanneer hij anderen zijn grenzen laat overgaan, op zon cursus leer je daar constructief mee omgaan. Verder is iets doe n met je minderwaardigheidscomplex ook aan te raden, heeft mij erg geholpen en mijn levens plezier verbeterd, zou inderdaad eens naar de huisarts gaan.
Nouja mijn oom heeft ook zo'n cursus gedaan, en die is er echt superirritant van geworden. Hij blijft maar doorzeveren over vanalles. En als je er dan tegenin gaat dan heeft die assertiviteitscursus weer een oplossing daarvoor zodat ie altijd het laatste woord moet hebben :').
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86644558
quote:
Mensen die assertiviteitscursussen hebben gedaan pik je er altijd zo uit, die hebben allemaal neppe, irritante, aangemeten maniertjes aangeleerd.
Spiegeltje spiegeltje........ :P
  maandag 20 september 2010 @ 18:57:10 #30
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_86646262
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:43 schreef MYV het volgende:
Echt?
Proefondervindelijk vastgesteld, al zijn die kwalificaties ´nep, irritant en aangemeten´ natuurlijk mijn associaties. :+
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_86651141
Het meerendeel van de mensen zal niet de assiociatie assertiviteits bij je maken lijkt me. Heb dat nog nooit gehad bij iemand of dr bij nagedacht
pi_86698547
quote:
Kan je eens een voorbeeldje geven?
  woensdag 22 september 2010 @ 01:30:02 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86698731
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

zie mijn reactie :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86698918
_O_ Voor Maanvis :D
  woensdag 22 september 2010 @ 12:48:45 #35
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_86707472
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik had eens een klega die zo'n cursus had gevolgd, en nadien niet meer stopte met zijn futiele verhaaltje als hij werd onderbroken maar INEENS VEEL HARDER GING PRATEN OMDAT HIJ HAD GELEERD DAT HIJ OOK HEUS WEL RECHT HAD OM TE VERTELLEN!! }:|

Wat je ook veel tegenkomt zijn de types die kóste wat kost een tegenargument moeten hebben, of die een betweterige toon hebben aangeleerd die ze weleens bij iemand hebben gezien die wat aanzien genoot, of ineens alles met een smalende, aanmatigende, neerbuigende toon moeten zeggen.
Je mérkt gewoon dat het aangemeten gedrag is, en dat stuit mij dan enorm tegen de borst.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:19:29 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86708352
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:48 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ik had eens een klega die zo'n cursus had gevolgd, en nadien niet meer stopte met zijn futiele verhaaltje als hij werd onderbroken maar INEENS VEEL HARDER GING PRATEN OMDAT HIJ HAD GELEERD DAT HIJ OOK HEUS WEL RECHT HAD OM TE VERTELLEN!! }:|

Wat je ook veel tegenkomt zijn de types die kóste wat kost een tegenargument moeten hebben, of die een betweterige toon hebben aangeleerd die ze weleens bij iemand hebben gezien die wat aanzien genoot, of ineens alles met een smalende, aanmatigende, neerbuigende toon moeten zeggen.
Je mérkt gewoon dat het aangemeten gedrag is, en dat stuit mij dan enorm tegen de borst.
idd, mijn oom wil nu ook altijd het laatste woord hebben in elke discussie, ook al is de hele discussie al voorbij en is bewezen dat zijn discussierende tegenstanders gelijk hebben.
Feit: "Gras is groen!"
Persoon met assertiviteitscursus: "Het is blauw!"
Repliek: "Nee, het is echt groen, kijk maar."
Persoon met assertiviteitscursus: "Je moet mijn mening respecteren! Het is blauw!!!!"
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')