abonnement Unibet Coolblue
pi_86741614
Ik draag alleen een helm, zo een backprotector lijkt me ook wel wat.

Niet nodig voor mezelf, maar in de auto doe ik ook mijn gordel om terwijl ik weet dat ik goed rij. Een ongelukje zit in een klein hoekje.

De allereerste keer dat ik op een piste stond, kwam er een skieer van achter die mijn board als schans gebruikte (was ook zijn eerste keer :S) 10 cm naar rechts en ik had in het gips gekunt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 23 september 2010 @ 13:49:05 #52
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_86747722
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:18 schreef Komakie het volgende:
[...]

Me vriendin is nog erger. Die heeft zeker 8 mutsen die ze ergens gekocht heeft in de loop der tijd en ze heeft er ook zoiets zelf gemaakt. Ik denk dat ze wel 15 mutsen heeft :D
Haha ik ook, misschien nog wel meer, zal eens tellen.

Backprotector wil ik eigenlijk ook nog maar die zijn zo tyfus duur ook. Komt er hopelijk dit seizoen wel van.
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 23 september 2010 @ 14:13:55 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86748636
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:49 schreef saaw het volgende:

[..]

Haha ik ook, misschien nog wel meer, zal eens tellen.

Backprotector wil ik eigenlijk ook nog maar die zijn zo tyfus duur ook. Komt er hopelijk dit seizoen wel van.
Bij mijn vriendin komen er ook steeds meer bij. Ondertussen koopt ze jaarlijks minimaal 1 muts en ze heeft een jaar gehad dat ze er ook nog een zooitje zelf maakte. Daar heb ik mijn mooiste muts van :) (en dat is niet eens de mooiste omdat zij hem gemaakt heeft, hij is gewoon gaaf :) )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86748666
Straks zien we er allemaal uit als een stelletje ME'ers op een snowboard. :P

Alhoewel ik wel moet zeggen dat een backprotector mij ook helemaal niet verkeerd lijkt. Snelheden die je haalt, offpiste en mongolen op de piste af en toe. Tot nu toe gelukkig nooit ernstige valpartijen of blessures gehad.

MIsschien toch die helm maar weer eens proberen komende winter, kijken of met zo'n skullcap eronder het beter zit.
  donderdag 23 september 2010 @ 14:49:53 #55
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86749836
Ik ga iets doen waarvan ik misschien spijt krijg, maar ik doe het toch :P

Ik ga skilessen volgen op de rolband waar ik vorig jaar gewerkt heb. Ik wil wat aan de snowboardconditie gaan doen. Dus voornamelijk me beenspieren trainen zodat ik lekker kan knallen in december.

Maar ik wil absoluut niet snowboarden op die baan. Een paar keer gedaan en ik vind er geen hol aan. Ik krijg sowieso altijd ruzie met de leraren daar. Op zo'n rolbaan staat er altijd een leraar bij omdat die in de gaten moet houden dat als je valt de baan zsm stil gezet moet worden.
Die vertellen je natuurlijk ook wat je moet doen. Het is echt een manier om te leren skiën en snowboarden.
Maar laten we zeggen dat ze een ander inzicht hebben in snowboarden dan ik (of elke andere gemiddelde leraar die daadwerkelijk in de sneeuw les geeft). Kortom, ik krijg altijd ruzie als ik op een snowboard op de baan sta omdat ik iets anders doe dan dat zij willen. Echter, ik doe het wel goed alleen zien zij dat niet. Dat klinkt heel arrogant natuurlijk, maar het is echt zo.
Ik geef al 7 jaar les, heb notabene mijn landes, ik denk dat ik mag zeggen dat ik wel een aardig potje kan boarden en dan gaat zo'n figuur vertellen dat mijn houding totaal verkeerd is.
Ok, kleine dingetjes kan ik absoluut nog leren, maar als je gaat zeggen dat ik totaal iets anders moet doen met me lichaam..... :')

Dus ik dacht, mijn skiskills kunnen nog wel wat oefening gebruiken (ok, mijn skiskills zijn minimaal :D ) dus laat ik dat maar eens doen. Hebben we weer wat te oefenen deze winter :)

Even voor de duidelijkheid: Ik blijf gewoon boarden in de sneeuw. Misschien een dagje met twintips proberen te skiën, maar ik ga toch echt boarden :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86750819
Buiten dat skien met twintips echt leuk is,
kan je voor de conditieopbouw dan niet beter gaan hardlopen of fietsen?
  donderdag 23 september 2010 @ 15:17:30 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86750961
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:13 schreef Soohr het volgende:
Buiten dat skien met twintips echt leuk is,
kan je voor de conditieopbouw dan niet beter gaan hardlopen of fietsen?
Ik heb een schijthekel aan hardlopen en fietsen. ;)

Daarnaast vind ik het wel leuk om weer eens wat nieuws te leren en aangezien ik tegenwoordig 5min fietsen van die baan af woon en ik waarschijnlijk tegen een heel schappelijk prijsje de baan op kan leek het me wel een idee :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86751017
Dat is opzich wel een goed idee, vast een beetje conditie op gaan bouwen, net als wat spieren. Zodat ik niet weer de eerste 3 dagen met verschrikkelijke spierpijn opsta :P
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_86756491
Ik moet ook nog maar eens wat lesjes skieen nemen :)

Skieen is bizar gemakkelijk zeker als het slecht weer/sneeuw is lijkt het me een stuk zinvoller om te gaan skieen :P
  donderdag 23 september 2010 @ 18:22:22 #60
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_86758089
@Komakie: lijkt me ook dat je met een Landes wel een aardig bochtje kan draaien ja, kun je het er niet gewoon met ze over hebben bij die baan?
Moet zeggen dat ik in een ver verleden wel eens een weekje skiles heb gehad maar er echt helemaal niks aan vond dus ik ben ook niet heel snel geneigd om dat nog eens te doen.
Ik ga nu regelmatig naar de fysio om wat specifieke krachttraining te doen [heb 10 jaar reuma in mn knieen maar dat is nu onder controle door medicatie] en aan mn conditie te werken.

Nu we het daar toch over hebben; ik heb de eerste dagen altijd vreselijke pijn, tegen kramp aan, in de kuit van mn voorste been. Na 2 dagen doorbijten is het over en heb ik verder nergens meer last van.
Nu heb ik vanalles geprobeerd qua setup om dit proberen te verminderen maar niets lijkt te helpen. Hoor vrienden er ook wel over maar heb het idee dat zij het toch minder erg hebben. Iemand hier ook last van of enig idee wat ik er mee moet? Niet dat het echt niet uit te houden is maar als er iets tegen te doen is lijkt me dat de moeite wel waard.
an urge to help mankind overcomes me
pi_86758931
Misschien teveel forward lean in je bindingen? Al kan ik me voorstellen dat je daar al mee gesleuteld hebt.
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:52:13 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86779665
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:22 schreef saaw het volgende:
@Komakie: lijkt me ook dat je met een Landes wel een aardig bochtje kan draaien ja, kun je het er niet gewoon met ze over hebben bij die baan?
Moet zeggen dat ik in een ver verleden wel eens een weekje skiles heb gehad maar er echt helemaal niks aan vond dus ik ben ook niet heel snel geneigd om dat nog eens te doen.
Ik ga nu regelmatig naar de fysio om wat specifieke krachttraining te doen [heb 10 jaar reuma in mn knieen maar dat is nu onder controle door medicatie] en aan mn conditie te werken.
Ik heb een hekel aan fysio's en fitness dus daar zul je me niet zien :P
Tenzij ik natuurlijk echt iets heb, dan wil ik nog wel eens bij een fysio komen, maar bijna nooit.

Vorig jaar heb ik de hele winter bij die baan gewerkt. Achter de bar. Voor het seizoen begon hadden we een paar keer een training. Eerst met skiën en daarna ook 2 trainingsavonden voor snowboarden. Toen ik hoorde waar ze het daar over hadden :N
Ik ben de discussie aangegaan, maar bij mensen die al 20 jaar op die manier les geven kom je er niet door.
Ze zijn bijvoorbeeld van mening dat je het lichaam helemaal recht moet houden en het board er onder je door moet gaan. Dat zou de perfecte techniek zijn. Iets wat de grootste onzin is. Dat deden we 15 jaar geleden, maar tegenwoordig zijn we toch echt er echter gekomen dat je een beetje je lichaam moet indraaien om de meest stabiele houding te krijgen.
Sowieso, als je het board onder je door laat gaan, krijg je dat bijna iedereen juist gaat tegen roteren. Iets wat je al helemaal niet wilt.

Bij de afsluitingsweek waren we met alle leraren en een heleboel leerlingen naar de afsluitingsweek in Valtho. Daar was ook nog een snowboardleraar bij die ze ook voor gek verklaarden.
Ze dachten dat je vooral moet sturen met je knieën. Dus je voorste knie naar buiten bewegen als je een backsidebocht draaien en naar binnen als je een frontsidebocht maakt. Verder het lichaam stil houden.
Leuk, het werkt redelijk op een baan, maar dat moet je eens op een zwarte piste proberen. :')

quote:
Nu we het daar toch over hebben; ik heb de eerste dagen altijd vreselijke pijn, tegen kramp aan, in de kuit van mn voorste been. Na 2 dagen doorbijten is het over en heb ik verder nergens meer last van.
Nu heb ik vanalles geprobeerd qua setup om dit proberen te verminderen maar niets lijkt te helpen. Hoor vrienden er ook wel over maar heb het idee dat zij het toch minder erg hebben. Iemand hier ook last van of enig idee wat ik er mee moet? Niet dat het echt niet uit te houden is maar als er iets tegen te doen is lijkt me dat de moeite wel waard.
Heb je al een keer geprobeerd om wat dichter bij elkaar te gaan staan? Mijn vriendin heeft er ook last van. Aan de buitenkant van haar kuit. Die is toen ietsje dichter bij elkaar gaan staan met haar bindingen en nu heeft ze er geen last meer van.
Misschien dat dat iets is?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86780903
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan fysio's en fitness dus daar zul je me niet zien :P
Tenzij ik natuurlijk echt iets heb, dan wil ik nog wel eens bij een fysio komen, maar bijna nooit.

Vorig jaar heb ik de hele winter bij die baan gewerkt. Achter de bar. Voor het seizoen begon hadden we een paar keer een training. Eerst met skiën en daarna ook 2 trainingsavonden voor snowboarden. Toen ik hoorde waar ze het daar over hadden :N
Ik ben de discussie aangegaan, maar bij mensen die al 20 jaar op die manier les geven kom je er niet door.
Ze zijn bijvoorbeeld van mening dat je het lichaam helemaal recht moet houden en het board er onder je door moet gaan. Dat zou de perfecte techniek zijn. Iets wat de grootste onzin is. Dat deden we 15 jaar geleden, maar tegenwoordig zijn we toch echt er echter gekomen dat je een beetje je lichaam moet indraaien om de meest stabiele houding te krijgen.
Sowieso, als je het board onder je door laat gaan, krijg je dat bijna iedereen juist gaat tegen roteren. Iets wat je al helemaal niet wilt.

Bij de afsluitingsweek waren we met alle leraren en een heleboel leerlingen naar de afsluitingsweek in Valtho. Daar was ook nog een snowboardleraar bij die ze ook voor gek verklaarden.
Ze dachten dat je vooral moet sturen met je knieën. Dus je voorste knie naar buiten bewegen als je een backsidebocht draaien en naar binnen als je een frontsidebocht maakt. Verder het lichaam stil houden.
Leuk, het werkt redelijk op een baan, maar dat moet je eens op een zwarte piste proberen. :')
[..]

Heb je al een keer geprobeerd om wat dichter bij elkaar te gaan staan? Mijn vriendin heeft er ook last van. Aan de buitenkant van haar kuit. Die is toen ietsje dichter bij elkaar gaan staan met haar bindingen en nu heeft ze er geen last meer van.
Misschien dat dat iets is?
Ze zitten nogal vastgeroest in oude gewoontes dus, hier bij de rollenbaan zeggen ze gewoon dat je een beetje moet indraaien enzo :) .
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:18:45 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86784357
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:36 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ze zitten nogal vastgeroest in oude gewoontes dus, hier bij de rollenbaan zeggen ze gewoon dat je een beetje moet indraaien enzo :) .
"Nogal" is nogal ( ;) ) een understatement.

Ook gewoon keihard zeggen dat ik het fout heb :X
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:20:15 #65
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_86788905
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:52 schreef Komakie het volgende:

Ze dachten dat je vooral moet sturen met je knieën. Dus je voorste knie naar buiten bewegen als je een backsidebocht draaien en naar binnen als je een frontsidebocht maakt. Verder het lichaam stil houden.
Leuk, het werkt redelijk op een baan, maar dat moet je eens op een zwarte piste proberen. :')
[..]

Heb je al een keer geprobeerd om wat dichter bij elkaar te gaan staan? Mijn vriendin heeft er ook last van. Aan de buitenkant van haar kuit. Die is toen ietsje dichter bij elkaar gaan staan met haar bindingen en nu heeft ze er geen last meer van.
Misschien dat dat iets is?
Whehe :') dat gaat hem niet worden inderdaad.

Heb mn bindingen juist net wat verder uit elkaar gezet als test, maar het is misschien wel het proberen waard. Ik vind wijd staan eigenlijk wel fijn maar als het de pijn oplost zou het wel veel schelen. Zal het onthouden voor de volgende keer!
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:37:22 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86792095
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:20 schreef saaw het volgende:

[..]

Whehe :') dat gaat hem niet worden inderdaad.
Dat krijg je ook als mensen die alleen maar skiën en ondertussen op de baan een beetje snowboardles geven. Ik heb ze al eens uitgedaagd om in de sneeuw een weekend te gaan boarden, maar in de sneeuw skiën ze alleen maar. Waarschijnlijk omdat ze niet kunnen boarden, maar dat heb ik nog maar niet gezegd. De onenigheid hoeft natuurlijk ook weer geen ruzie te worden.

maar ondertussen denk ik het wel :P

quote:
Heb mn bindingen juist net wat verder uit elkaar gezet als test, maar het is misschien wel het proberen waard. Ik vind wijd staan eigenlijk wel fijn maar als het de pijn oplost zou het wel veel schelen. Zal het onthouden voor de volgende keer!
Verschil met haar is wel dat jij er maar een paar dagen last van hebt en zij altijd. Dus het zou ook wat anders kunnen zijn, maar proberen kan altijd natuurlijk.

Breed staan is heerlijk. Ik sta altijd maximaal breed 8-)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 24 september 2010 @ 16:02:02 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86793031
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:25 schreef MarcoD het volgende:
Op naar het 100e topic!

TVP
[ afbeelding ]


Kwam dit tegen, :*

Edit:
weet niet wat het probleem met die quotes is maar ik zie het niet. misschien komt het omdat de openingspost te groot is :? . De quotes die erboven staan zijn hetzelfde en werken wel gewoon!
stond 1 klein foutje waardoor het niet goed ging :')
Wil ik die Hooter Snow Angel Promo bekijken. Komt er een reclame van 1 of ander videospel. Begreep er geen zak van waarom je dat postte. Totdat ik het einde zag "reclame" :')

Geniaal trouwens 8-)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86796216
hehe net deze besteld :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wordt denk ik weer lekker nagekeken op de piste :9

[ Bericht 9% gewijzigd door Brammas op 24-09-2010 17:29:47 ]
pi_86797325
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat krijg je ook als mensen die alleen maar skiën en ondertussen op de baan een beetje snowboardles geven. Ik heb ze al eens uitgedaagd om in de sneeuw een weekend te gaan boarden, maar in de sneeuw skiën ze alleen maar. Waarschijnlijk omdat ze niet kunnen boarden, maar dat heb ik nog maar niet gezegd. De onenigheid hoeft natuurlijk ook weer geen ruzie te worden.

maar ondertussen denk ik het wel :P
[..]

Verschil met haar is wel dat jij er maar een paar dagen last van hebt en zij altijd. Dus het zou ook wat anders kunnen zijn, maar proberen kan altijd natuurlijk.

Breed staan is heerlijk. Ik sta altijd maximaal breed 8-)
Ik heb mijn bindingen op mijn t.rice nu maar even in het midden gezet. Maar ik denk dat ik morgen na een uurtje ze wel een stukje naar buiten ga zetten. Breder is in mjin ervaring vaak fijner (sowieso stabieler).
  vrijdag 24 september 2010 @ 18:14:28 #70
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86798300
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:48 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik heb mijn bindingen op mijn t.rice nu maar even in het midden gezet. Maar ik denk dat ik morgen na een uurtje ze wel een stukje naar buiten ga zetten. Breder is in mjin ervaring vaak fijner (sowieso stabieler).
Het heeft alleen wat nadelen wat carven betreft. Verder uit elkaar betekent ook dat je minder agressief bent.
Ondertussen is het veel fijner met jibben en sta je stabieler en ik kan ook breed goed carven dus ach :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 24 september 2010 @ 18:14:40 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86798309
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:22 schreef Brammas het volgende:
hehe net deze besteld :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wordt denk ik weer lekker nagekeken op de piste :9
:{
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86802515
vraag me altijd af waarom mensen zich als idioten moeten kleden op de berg. Bang dat ze aandacht tekort komen ofz..zijn eigenlijk bijna altijd Nederlanders..
pi_86803851
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 18:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het heeft alleen wat nadelen wat carven betreft. Verder uit elkaar betekent ook dat je minder agressief bent.
Ondertussen is het veel fijner met jibben en sta je stabieler en ik kan ook breed goed carven dus ach :P
Carven doe ik toch nooit :P Ander voordeel is dat je zwaartepunt wat lager ligt, dus stabieler en meer controle, plus minder au als je valt :P

quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:54 schreef rooneyelst het volgende:
vraag me altijd af waarom mensen zich als idioten moeten kleden op de berg. Bang dat ze aandacht tekort komen ofz..zijn eigenlijk bijna altijd Nederlanders..
jij bent de duitse zebra skieers nog niet tegen gekomen blijkbaar :P
pi_86810702
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Een backprotector vind ik trouwens ongeveer net zo belangrijk als een helm. Als je een keer goed op je rug valt of een ski in je rug krijgt heb je ook redelijke kans op blijvend letsel. Daarnaast kan het best lekker zitten, omdat de band zorgt dat je makkelijker stabiel op je board blijft staan.
Een backprotector? Kan je je ermee lekker bewegen? Ik vermoedde dat je minder flexibel ermee zou bewegen...
Maar een backprotector bestellen kan tot volgende keer wachten, want een impact short kost voor mij verdraaid en nog aan toe al genoeg duur. :')
pi_86810992
Ik bestuurde mijn board met mijn schouders, maar vorige jaar leerde de snowboard-leraar jou dat je meer met je heupen de board ermee moest besturen.
Maar hoe doen jullie het eigenlijk? Vertel eens raak! :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')