Geen van beide is een vetpot.
Korps commando : vereist : team-geest, fysieke kwaliteiten. Spannend, slopend. Als je ergens 30 bent geweest, zul je je moeten gaan bezinnen op wat je dan wil gaan doen. Als je in het leger wil blijven, zul je management-capaciteiten, en politieke/sociale vaardigheden, moeten bezitten om hoofd-officier te worden, de stap van kapitein (hoogste officier) naar majoor (laagste hoofd-officier) is de grootste salaris-sprong die je in het leger kan maken, maar je taken worden dan organisatorisch van aard, minder direct militair. Je kunt natuurlijk ook uit het leger stappen, een carriere in gespecialiseerde beveiliging komt dan in aanmerking, sociale vaardigheden om met de beschermden om te kunnen gaan zijn vereist.
Prive-chauffeur : heb je de sociale vaardigheden om onder een grote mate van dienstbaarheid te kunnen functioneren ? Daarnaast bestaat een groot deel van de functie uit wachten, wachten en nog eens wachten.
De mentaliteit van beide beroepen lijkt dermate ver uit elkaar te liggen dat ik me afvraag of je wel hebt nagedacht over het daarwerkelijk ujitvoeren van zo'n beroep.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.