Ja die tellen mee (Althans dat deed het dacht ik wel een jaar of 15 geledenquote:Op maandag 20 september 2010 00:15 schreef JohnSpek het volgende:
Ik zie net in de VU brochurre het volgende:
"
PRAKTIJKCERTIFICAAT
Bij de VU volg je het theoretische gedeelte van je accountantsopleiding.
Voor inschrijving in het accountantsregister van het NIVRA is naast het
theoriecertifi caat ook een praktijkcertifi caat verplicht.
De driejarige stage regel je met een door het NIVRA goedgekeurd stagebureau.
Dat stagebureau wijst ook je ‘stagemeester’ aan. Je stagemeester
begeleidt je in je werkkring en beoordeelt elk half jaar je voortgang. Meer
over je stage, begeleiding en de afsluitende scriptie vind je op www.nivra.nl"
In andere woorden, de RA opleiding duurt 3 jaar.
Bij nyenrode werk je al 2 jaar tijdens je master. Weten jullie of die 2 jaar ook tellen voor het "RA Praktijk gedeelte"? Dan zou nyenrode veel sneller zijn.
Ik geloof dat je bij nyenrode de optie hebt, om de master & RA tegelijk te doen(dus 1 studiepakket), en dan was het geloof ik 3 jaar in totaal.quote:Op maandag 20 september 2010 00:15 schreef JohnSpek het volgende:
Ik zie net in de VU brochurre het volgende:
"
PRAKTIJKCERTIFICAAT
Bij de VU volg je het theoretische gedeelte van je accountantsopleiding.
Voor inschrijving in het accountantsregister van het NIVRA is naast het
theoriecertifi caat ook een praktijkcertifi caat verplicht.
De driejarige stage regel je met een door het NIVRA goedgekeurd stagebureau.
Dat stagebureau wijst ook je ‘stagemeester’ aan. Je stagemeester
begeleidt je in je werkkring en beoordeelt elk half jaar je voortgang. Meer
over je stage, begeleiding en de afsluitende scriptie vind je op www.nivra.nl"
In andere woorden, de RA opleiding duurt 3 jaar.
Bij nyenrode werk je al 2 jaar tijdens je master. Weten jullie of die 2 jaar ook tellen voor het "RA Praktijk gedeelte"? Dan zou nyenrode veel sneller zijn.
Zijn een aantal mazen in de wet, zoals het niet voltooien van je eerste master.quote:Op maandag 20 september 2010 14:41 schreef Vince.B het volgende:
Is je tweede opleiding dan niet duurder (master fiscaal recht), omdat je al een master hebt afgerond? En kan je zomaar doorstromen van bachelor / master accountancy naar master fiscaal recht?
Klopt! Er staat echter niet of die 3 jaar wel tellen voor je praktijkstage. Bij de VU staat ook dat je in 1 jaar je RA kan halen, ze vermelden daar fijn niet bij dat je nog een praktijkstage moet voltooien na dit theorie gedeelte.quote:Op maandag 20 september 2010 18:48 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik geloof dat je bij nyenrode de optie hebt, om de master & RA tegelijk te doen(dus 1 studiepakket), en dan was het geloof ik 3 jaar in totaal.
Ervaringen van de opleidingen.quote:
quote:Niet getreurd: het is namelijk gangbaar dat je werkgever de kosten voor jouw opleiding betaalt! Je gaat dus meteen verdienen. Als je al een andere opleiding hebt gedaan en hierdoor een schuld hebt opgebouwd, dan kun je die nu meteen afbetalen!
Zou dat toch zeer sterk in twijfel trekken, lijkt me eerder dat het voor de allerbeste is weggelegd.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ervaringen van de opleidingen.
Quote van Nijenrode site:
[..]
Waarom?quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:51 schreef ReWout het volgende:
[..]
Zou dat toch zeer sterk in twijfel trekken, lijkt me eerder dat het voor de allerbeste is weggelegd.
want ?quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:53 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Vu of Nyenrode?
Hm dan kies je toch echt wel voor Nyenrode toch.
Tuurlijk als je al een paar jaar bij die werkgever werkt. Maar ik kreeg de altans de indruk dat hij het zo bedoelde -> rond de opleiding af -> gaat werken -> baas denkt "ohhhh" en betaalt zijn opleiding terug.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom?
Het is toch een afspraak tussen jou en je werkgever.
Bij veel van dit soort banen (accountantskantoren maar ook zeker bij overige banen) zijn ze juist erg bereid om de studiekosten voor je te betalen.
Uiteraard wel met een terugbetalingsregeling indien je eerder dan x jaar uit dienst gaat.
Ik heb nu verscheidene werkgevers gezien en overal was dit zeker bespreekbaar.
Bij accountantskantoren is het zelfs een must dat je een dergelijke opleiding doet als je de audit kant wilt doen.
Dat is ook zo.... veel starter gaan na het VWO aan de slag bij een accountantskantoor en volgen dan deze opleiding.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:13 schreef ReWout het volgende:
[..]
Tuurlijk als je al een paar jaar bij die werkgever werkt. Maar ik kreeg de altans de indruk dat hij het zo bedoelde -> rond de opleiding af -> gaat werken -> baas denkt "ohhhh" en betaalt zijn opleiding terug.
En how the fuck kan dat?quote:Op donderdag 23 september 2010 10:16 schreef JohnSpek het volgende:
Mmh blijkbaar gaat het hele feest niet door.
Moet een 2.5jarige pre-master doen om te worden toegelaten tot de Nyenrode master, terwijl ik meteen kan worden doorgelaten bij de VU master.
Wat een gigantisch niveau verschil zit er dus blijkbaar tussen de 2 masters.
Een dergelijk niveauverschil kan niet. Een master moet aan bepaalde criteria voldoen anders wordt hij niet NVAO geaccrediteerd. Ik vermoed dan ook dat je op de site van Nyenrode verkeerd hebt gekekenquote:Op donderdag 23 september 2010 10:16 schreef JohnSpek het volgende:
Moet een 2.5jarige pre-master doen om te worden toegelaten tot de Nyenrode master, terwijl ik meteen kan worden doorgelaten bij de VU master.
??quote:Op donderdag 23 september 2010 10:16 schreef JohnSpek het volgende:
Ik heb een mail gestuurd naar studiebegeleiding@nyenrode.nl, mijn geplande (bedrijfskunde) traject gegeven en ze gaf als indicatie dat ik een 2.5 jarige pre-master moest volgen.quote:Op zondag 26 september 2010 12:27 schreef borisz het volgende:
[..]
??
Je kan direct aan de master beginnen mits je de juiste vakken hebt gehaald. Met de bachelor Eco bedrijfseco aan de VU en de juiste vakken gekozen zoals FA, MA, boekhouden, BIV, Belastingrecht etc kan je zo aan de master beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |