abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86588693
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er is geen ABN. Maar de overheid poogt wel vaker illusies in stand te houden met behulp van de belastingbetalende onderdaan.
Je hoeft mij niet te overtuigen dat de roverheid zo klein mogelijk moet zijn hoor.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_86588776
Edit

[ Bericht 80% gewijzigd door LudoSanders op 19-09-2010 18:03:33 (Stop daarmee) ]
  zondag 19 september 2010 @ 00:44:36 #28
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86588880
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:22 schreef Tovenaar. het volgende:

[..]

Taal is een communicatiemiddel, snap je wat het basis-doeleind van communiceren is? Taal is constant aan verandering onderhevig, er is geen vast taal-patroon hoe graag wijze mannetjes als jij dat ook zouden willen. Als jij je door dat soort schoonheidsfoutjes al op de kast laat jagen, of niet meer begrijpt wat er bedoeld wordt, dan ben jij deze maatschappij ook niet echt waardig..
Bij de introductie van een verandering die een volk als geheel aangaat, wordt deze gewoonlijk eerst door algehele woede en verontwaardiging ontvangen maar dan, mits afdoende gepromoot, uiteindelijk als een vanzelfsprekendheid geaccepteerd. Het is derhalve logisch om ontstemd te raken vanwege een frase die nu door zou gaan voor een stijlfout, even logisch als de onafwendbare acceptatie van deze frase die in de toekomst zou kunnen volgen. Echter, wij bevinden ons niet in de toekomst maar in het verleden. Daarom is de klacht gegrond.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 19 september 2010 @ 00:45:11 #29
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86588894
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:37 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te overtuigen dat de roverheid zo klein mogelijk moet zijn hoor.
Oké, dan zal ik dat niet doen. ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 19 september 2010 @ 01:23:56 #30
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_86589942
PVV-Alarm.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  zondag 19 september 2010 @ 01:25:59 #31
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86590013
Kun je dat nog eens herhalen, TS?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 19 september 2010 @ 01:31:07 #32
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_86590162
ik vint taal ook heel belangerijk!!
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_86590232
Wat is er zo gesofisticeerd aan het gebruik van "als [...] zijnde"? :') Toch redelijk normaal en alledaags Nederlands als je het mij vraagt.
  zondag 19 september 2010 @ 01:44:04 #34
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_86590502
quote:
Op zondag 19 september 2010 01:33 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat is er zo gesofisticeerd aan het gebruik van "als [...] zijnde"? :') Toch redelijk normaal en alledaags Nederlands als je het mij vraagt.
Gesofisticeerd of niet, het is in ieder geval niet correct.
  zondag 19 september 2010 @ 02:13:44 #35
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_86591090
TS heeft het over een contaminatie en noemt het een dubbelopje. :')

Als [...]zijnde kan wel degelijk als je het letterlijk zou nemen omdat er dan meerdere mogelijkheden zijn.

Enkele voorbeelden:

- als vrouw zijnde;
- als vrouw denkende;
- als vrouw lopende.

Dus wat doe je als vrouw?
Juist!
Je moeder is een hamster
pi_86591117
Je eigen formulering superieur vinden :')
pi_86591169
Mensen die te koop lopen met hun jargon dat ze zogenaamd beheersen :')
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_86592403
quote:
Op zondag 19 september 2010 01:44 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Gesofisticeerd of niet, het is in ieder geval niet correct.
Wat is wel correct? Zoveel dingen zijn niet correct, als je je leven door dat soort dingen laat beheersen ben je wel erg droevig.
~Time is an excellent teacher, too bad it kills all its pupils~
pi_86592420
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:13 schreef Knevelt het volgende:
Mensen die gesofisticeerd taalgebruik trachten te hanteren, doch daar volledig het onderspit in delven. :')

Voorbeeld: 'Als vrouw zijnde zou ik dat ook niet willen hoor.' Schrijver dezes probeert natuurlijk te zeggen: 'Als vrouw zou ik dat ook niet willen', ofwel 'Zijnde een vrouw zou ik dat ook niet willen.' Maar in plaats van een keuze te maken uit een van de twee mogelijkheden combineert men nogal eens graag zaken waardoor er een dubbelopje ontstaat. Die mensen falen hard en zijn onzer maatschappij onwaardig.
Ieder mens is ergens goed voor in de maatschappij. Het zij als vuilnisman of vakkenvuller werkende.
life goes by...
pi_86592453
quote:
Op zondag 19 september 2010 07:55 schreef Wing het volgende:

[..]

Ieder mens is ergens goed voor in de maatschappij. Het zij als vuilnisman of vakkenvuller werkende.
Juist. Als je maar wat doet. Al ben je maar een vrijwilliger. Dat is altijd nog beter dan met je luie reet hele dagen thuis op de bank zitten. En TS... je hoeft je niet uit te sloven hoor met jouw articulatie :')
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86593254
Knevelt heeft altijd gelijk.

Unban Knevelt altijd terechte antiklacht!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_86593320
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:17 schreef Knevelt het volgende:

[..]

uhm... no it isn't. :')
Zeg het in je moedertaal, dan begrijpen wij het allemaal. Dat is toch ideaal, dat is het toch helemaal? Zeg je het in het buitenlands, dan zijn wij dat toch wel eens zat... Engels, Duits en Frans dat is waar ik niets van snap..
  zondag 19 september 2010 @ 10:29:06 #43
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_86593643
quote:
Op zondag 19 september 2010 07:48 schreef Tovenaar. het volgende:

[..]

Wat is wel correct? Zoveel dingen zijn niet correct, als je je leven door dat soort dingen laat beheersen ben je wel erg droevig.
Jezus man, doe niet zo dramatisch. Kun je het niet hebben dat je het al die tijd fout hebt gezegd ofzo?
En vind je me nu droevig, omdat ik gewoon zeg dat het niet goed is? Dat is wel heel apart.
Zelf zeg je dat Als [...] zijnde een hele normale constructie is en dat die veel gebruikt wordt. Als ik vervolgens zeg dat dat niet correct is ben ik ineens droevig? :')
pi_86594551
quote:
Op zondag 19 september 2010 10:29 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Jezus man, doe niet zo dramatisch. Kun je het niet hebben dat je het al die tijd fout hebt gezegd ofzo?
En vind je me nu droevig, omdat ik gewoon zeg dat het niet goed is? Dat is wel heel apart.
Zelf zeg je dat Als [...] zijnde een hele normale constructie is en dat die veel gebruikt wordt. Als ik vervolgens zeg dat dat niet correct is ben ik ineens droevig? :')
Blijkbaar trek je, je het heel erg aan. Dat is inderdaad een beetje droevig.
Forumlurker D:
pi_86594645
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er is geen ABN. Maar de overheid poogt wel vaker illusies in stand te houden met behulp van de belastingbetalende onderdaan.
Ik voel me genaaid... :'(
pi_86594738
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:13 schreef Knevelt het volgende:
Mensen die gesofisticeerd taalgebruik trachten te hanteren, doch daar volledig het onderspit in delven. :')

Voorbeeld: 'Als vrouw zijnde zou ik dat ook niet willen hoor.' Schrijver dezes probeert natuurlijk te zeggen: 'Als vrouw zou ik dat ook niet willen', ofwel 'Zijnde een vrouw zou ik dat ook niet willen.' Maar in plaats van een keuze te maken uit een van de twee mogelijkheden combineert men nogal eens graag zaken waardoor er een dubbelopje ontstaat. Die mensen falen hard en zijn onzer maatschappij onwaardig.
Daar kraait geen hond naar.. :{w
pi_86595145
Een degelijkere topictitel zou zijn geweest: 'Als (...) zijnde [sic]'
pi_86595365
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:31 schreef Knevelt het volgende:
Daarnaast heeft taal ook een esthetische waarde. Vergelijk het met een gevoel van onbehagen dat je kan bekruipen wanneer dingen asymetrisch of scheef op een tafel staan en je de neiging hebt om dit recht te zetten.
Seriously? Dwangneuroot of anders toch wat sporen van autisme hier. No offense, kan je zelf ook niks aan doen.

Verder, zulke foutjes zijn redelijk ingeburgerd, daar stoor je je toch niet aan.
Net zoals mensen die gaan zeuren als je zegt: "Ik wens je een hele leuke vakantie", omdat "heel" een onverbogen bijvoeglijk voornaamwoord moet zijn in deze constructie :') (In het kader van, je wenst iemand geen halve fijne vakantie).

Straattaal is dan weer een heel ander verhaal, maar zulke dingetjes? Boeiend. Dan kan je je wel blíjven irriteren.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_86595879
Hoax, vrouwen zijn geen vrouw, maar hoer.
pi_86596203
Met je genitief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')