Episodesquote:Maggie Q stars as Nikita, a young woman who was rescued from death row by a secret government agency known as Division. Division faked Nikita's execution, giving her a chance to start a new life and serve her country. At least, that's what she is told. In reality, she is trained to be a spy and assassin. After three years in hiding, Nikita seeks retribution against her former bosses who deceived her and does everything she can to expose and destroy Division's covert operation, even as Division continues recruiting and training other young people to become cold-blooded killers.
Linksquote:• Pilot - 9/09/2010
• 2.0 -9/16/2010
• Kill Jill - 9/23/2010
• Rough Trade - 9/30/2010
• The Guardian 10/07/2010
quote:
Dit dus. Waarom? Doe dan gewoon een rerun van La Femme Nikita.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:35 schreef Frishe het volgende:
Nee toch.
Na Knight Rider.... Krijgen we hier weer een remake van.
niet helemaal het is een vervolg, alleen leeft "Birkoff" ineens weer.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:04 schreef Crutch het volgende:
Gaan ze exact dezelfde episodes maken dan?
Het lijkt mij eerder een reboot die elementen (waaronder enkele namen) leent van die diverse voorgangers.quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:20 schreef unaco10 het volgende:
Yeeh, een Nikita Topic wat spontaan!
Even voor de goede orde, het is geen remake, het is zoals hierboven al staat een vervolg.
Nikita is ontsnapt en wil kost wat kost Division opheffen.
Eerste 2 eps waren leuk om naar te kijken
Nikita, 24, Alias, Burn Notice?quote:Op zondag 19 september 2010 18:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerder een reboot die elementen (waaronder enkele namen) leent van die diverse voorgangers.
Ik doelde meer op de eerdere nikita films en serie, maar als je zo begint mag je daaraan o.a. best dollhouse toevoegen.quote:Op zondag 19 september 2010 20:24 schreef unaco10 het volgende:
[..]
Nikita, 24, Alias, Burn Notice?
@Tegan;
Volgens mij was het een beetje het verhaal waaronder Alex nu opgenomen wordt door Division.
Vervolgens komt er nu eigenlijk een lang verhaal, maar dan zou ik ook min of meer gaan spoileren dus download Nikita "1" maar gewoon
quote:Op zondag 19 september 2010 19:46 schreef Tegan het volgende:
Wat was het verhaal van de oude serie dan?
Heb zowel de oude film als de oude serie nog nooit gezien...
quote:In the original Luc Besson film (and in the American remake Point of No Return, also released by Warner Bros.), Nikita is a drug-addicted juvenile delinquent who was accused of killing a police officer in cold blood during an attempted robbery of a pharmacy. She is later arrested and sentenced to life in prison, upon which she was secretly drugged by the government and they faked her death (suicide). Nikita is then "recruited" by a secret government organization and transformed into a highly trained assassin who cannot be traced, since as far as the outside world is concerned, she has died in prison and no longer exists.
The television series differs from the film versions in one fundamental respect: Nikita (Peta Wilson) is innocent. She is not a killer, nor a drug user, just a homeless young woman in the wrong place at the wrong time. Section One — an elite, top-secret counterterrorist organization with no affiliation to any specific government — sets Nikita up to be accused of murdering a cop and sentenced to life in prison where she supposedly commits suicide and is brought into Section One. Because Nikita will be killed (or "canceled") if she fails to comply, she is forced to carry out the organization's ruthless methods of fighting terrorism, while attempting to keep her moral integrity — and her soul — intact. This personal struggle becomes the primary conflict of the series.
Ah juist, en ahh, juist x2quote:Op zondag 19 september 2010 20:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de eerdere nikita films en serie, maar als je zo begint mag je daaraan o.a. best dollhouse toevoegen.
Ik heb dat ook, wil nog niet kijken ivm herinneringen/vergelijking met de oude seriequote:Op zondag 19 september 2010 20:37 schreef Spanky78 het volgende:
Eh, ik vond Nikita v roeger errug leuk. Maar ben bang dat het er met een soort vervolg/remake niet beter op wordt....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |