abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86576480
quote:
Kijk nu eens naar het Nederland van vandaag. Lees de reacties van lezers bij artikelen in De Telegraaf. Zie de uitzendingen van twee nieuwe omroepen in Nederland, WNL en Powned, beide eigendom van De Telegraaf. Zie het aanbod op de Nederlandse televisie, die wordt gedomineerd door de commerciëlen. En zie de aanhang van de PVV, die almaar groeit, en nu al staat op meer dan twee miljoen. Die Hollanders die in die eigen huizen wonen en een eigen auto hebben en met vakantie kunnen, zijn voor een groot deel white trash. Het zijn tokkies, het zijn families Flodder, met achterlijke ideeën en onbeschofte omgangsvormen. Wat kun je anders zeggen van de meeste Telegraaflezers, SBS-6- en RTL-kijkers en PVV-stemmers, dan dat ze boers, onbehouwen, ruw, plat, vulgair, ordinair en ongemanierd zijn? Primitieve, rancuneuze, rechtse en extreemrechtse types zonder moraal, zonder principes, zonder idealen; kan het anders worden geformuleerd? De culturele beschaving van een groot deel van de Hollanders is net zo mislukt als die van een groot deel van de allochtonen. En dat komt omdat we cultuur minder belangrijk vonden, en omdat we onder de sociale kwestie alleen de materiële kanten verstonden. Fatsoen is niet materieel, niet te meten, en dus onzichtbaar.
Bedankt voor het compliment, maar ik hoop niet dat je nu nog durft te beweren dat Wilders een haatzaaier is. Ik bedoel, enerzijds zal je vast wel ergens beweerd hebben dat Wilders haat zaait, maar anderzijds doe je het zelf ook.

Waarschijnlijk is dit een vergelding op de PVV-stemmers. De mensen die hij nu beschrijft als inferieur, waren vroeger gewoon PvdA/SP-stemmers.

Ramdas: Marcel van Dam 2.0
Normaal Links = Wouter Bos
Akelig Links = Ramdas, Marcel van Dam, Rösenmöller etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Holograph op 19-09-2010 15:57:36 ]
pi_86576561
En CDA-stemmers.

Enfin, zulke uitspraken zeggen meer over zo'n malloot dan over Wilders-stemmers.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86576610
Nah toch niet :')
pi_86576634
Overigens gebruikt hij de woorden achterlijk en inferieur niet als ik zo lees?
pi_86576668
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:26 schreef Holograph het volgende:

[..]

Bedankt voor het compliment, maar ik hoop niet dat je nu nog durft te beweren dat Wilders een haatzaaier is. Ik bedoel, enerzijds zal je vast wel ergens beweerd hebben dat Wilders haat zaait, maar anderzijds doe je het zelf ook.

Waarschijnlijk is dit een vergelding op de PVV-stemmers. De mensen die hij nu beschrijft als inferieur, waren vroeger gewoon PvdA/SP-stemmers.
Dat wilt toch wat zeggen? Hoe serieus moet je iemand nemen die zich zo laat leiden door de wind die waait dat hij van extr,links naar rechts gaat.

De verwoording van dit artikel is zelf ook nou niet echt een toonbeeld van fatsoen en de wijze van de benadering is gewoonweg onbehouwen te noemen.
Toch in essentie heeft die wel gelijk, het beeld van de burgerlijke NederlandER is dat ze onbehouwen zijn en niet al te slim. Ken ze persoonlijk helaas genoeg, inconsequent in hun mening : zolang ze zelf er maar beter van worden. Er word te weinig gedacht aan de medemens anno 2010 door zowel Alloch als autochtoon.
pi_86576701
Kijk wat hij over moslimsjongens zegt dan :D

quote:
Maar dan: waarom White in White Trash? Was dat niet racistisch? Nee hoor: ik erken het bestaan van Black Trash en vind dat minstens zo zorgelijk. Kijk maar in de Antilliaanse gemeenschap, en kijk naar veel moslimjongens, die bijna niet meer tot de menselijke soort gerekend moeten worden, als je ziet met welke ideeën zij door het leven gaan. Ik zou ze inderdaad in heropvoedingskampen willen zetten.
pi_86576723
Neemt geen blad voor de mond deze Ramdas!
pi_86576735
Wel erg elitair allemaal.
pi_86576808
Anderhalf jaar later.. wat een nieuws weer.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_86576939
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:37 schreef kawotski het volgende:
Anderhalf jaar later.. wat een nieuws weer.
Dan is hij ook een profeet, zeker?

quote:
Zie de uitzendingen van twee nieuwe omroepen in Nederland, WNL en Powned
Bij mijn weten zenden die omroepen pas sedert begin deze maand uit.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86577218
Een groep van twee miljoen stemmers generaliseren, in een hokje stoppen en demoniseren.

Pot verwijt de ketel?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_86577648
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:35 schreef IHVK het volgende:
Poging tot volksverheffing. ;)
pi_86577747
Hij zegt op het eerste gezicht geen onware dingen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86577831
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:06 schreef du_ke het volgende:
En wilde je nog beweren dat Wilders een haatzaaier is?

Zo ja, je bent een tikkeltje hypocriet.
pi_86577847
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:50 schreef teknomist het volgende:
Een groep van twee miljoen stemmers generaliseren, in een hokje stoppen en demoniseren.

Pot verwijt de ketel?
Je mag mensen best op hun daden afrekenen. Dat is heel wat anders dan mensen afrekenen op hun afkomst en/of geloof.
pi_86577866
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:06 schreef du_ke het volgende:
Zoals dat zo vaak lijkt bij grove generalisaties.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_86577896
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:50 schreef teknomist het volgende:

Pot verwijt de ketel?
Kwaad bestrijdt je niet met kwaad.

Deze man trapt open deuren in. En dat doet hij zonder enige flair of inventiviteit. Het komt eerder verbitterd over.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86577974
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:09 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Je mag mensen best op hun daden afrekenen. Dat is heel wat anders dan mensen afrekenen op hun afkomst en/of geloof.
Geloof is geen keuze?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_86578000
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:31 schreef IHVK het volgende:
Overigens gebruikt hij de woorden achterlijk en inferieur niet als ik zo lees?
Terwijl ze hen toch zo goed omschrijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86578002
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Geloof is geen keuze?
Niet persee.
pi_86578141
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:13 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Niet persee.
Je hebt altijd de mogelijkheid om er afstand van te nemen en in die zin is geloof een keuze.

Het is niet zo dat moslim of christen zijn in je genen zit.
pi_86578159
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:12 schreef teknomist het volgende:
Geloof is geen keuze?
Nee, je gelooft iets, of je gelooft het niet. Dat is geen doelbewuste keuze.
pi_86578276
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:16 schreef teknomist het volgende:
De wetenschap is daar nog niet helemaal zeker van.
pi_86578329
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:16 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je hebt altijd de mogelijkheid om er afstand van te nemen en in die zin is geloof een keuze.

Vertel dat maar aan een gelovige.
  zaterdag 18 september 2010 @ 19:25:11 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86578409
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:35 schreef IHVK het volgende:
De randjes zijn wel érg scherp, maar in de kern zit hij er niet eens zo heel ver naast.

Maar het blijft erg generaliserend, en in combinatie met die woordkeus verdient dat niet bepaald een schoonheidsprijs.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')